Gå til innhold

Kombinert vask/tørk, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et lite bad, og er avhengige av å ha plassen over vaskemaskinen. Så jeg har begynt å leke med tanken om å skaffe en kombinert vask/tørk maskin istedet, men er de noe særlig? Tørken blir evt kun brukt til sengetøy og håndklær, kanskje noe klesplagg innimellom ved behov, ellers tørker vi det på stativ. 

Anonymkode: 617eb...880

Skrevet

Dytt 

Skrevet

Jeg har kombimaskin, bruker vasktørk på sengetøy og håndklær, jeg er veldig fornøyd😃 har hatt den i 5 år nå, angrer ikke ett sekund😊 greit å ha muligheten

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har kombimaskin, den fungerer utmerket. Tørker bare sengetøy, og en sjelden gang noen av klærne. Det er to maskiner i en og alt fungerer bra. 

Du bør være klar over at selv om du kjøper en maskin som kan vaske f.eks 10kg, kan den gjerne tørke f.eks 6 kg. Stapper du den helt full og forventer at alt blir tørt blir du altså fort skuffet. Holder du deg til kiloene sånn ca blir det tørt.

Anonymkode: aa88e...9c4

• Nyttig 1
Skrevet

Styr unna. Det er noe piss. Vi har hatt 4 stk og alle har vi hatt problemer med.

De vasker greit, men tørkefunksjonen er noe piss. Det tørker ikke, det kommer bare ut varmt og småvått. Det bygger seg opp ekstremt mye lo som må tømmes hver gang, og de er bygget på en måte som gjør at de ødelegges lett. Det tar også evigheter å kjøre et vaske/tørke program. Alt ifra 6-10 timer for EN VASK!

Styr unna til teknologien har blitt bedre om 5-10 år

Anonymkode: 550d5...c92

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ville tenkt på strømprisene også. Har dere plass til å henge opp klærne til tørk et sted?

Anonymkode: fd0d2...766

• Liker 1
Skrevet

Jeg leide bolig med kombimaskin i 2015. Husker jeg var skeptisk, men hadde ingen problemer med den, funket flott. Bodde der ca 1,5 år. Så det er jo ganske lenge siden, vil tro disse maskinene er blitt enda bedre i dag.

Anonymkode: 815cb...f8b

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har kombinert vask/tørk, og tøyet blir aldri helt tørt. Det blir selvsagt tørrere enn om jeg ikke hadde tørkefunksjon, men jeg må alltid henge det opp etterpå for å få det så tørt at jeg kan brette det og legge det på plass.

Og det tar lang tid med vask og tørk på min maskin, ca. 5 timer. 

Skrevet
1 minutt siden, ti10 said:

Jeg har kombinert vask/tørk, og tøyet blir aldri helt tørt. Det blir selvsagt tørrere enn om jeg ikke hadde tørkefunksjon, men jeg må alltid henge det opp etterpå for å få det så tørt at jeg kan brette det og legge det på plass.

Og det tar lang tid med vask og tørk på min maskin, ca. 5 timer. 

Ja dette. Er ikke verdt det. Blir mer en plage å irritasjon enn noe annet. Du betaler faktisk ikke for det de annonserer for da det ikke funker som det skal.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer an på mengden du skal tørke, tenker jeg? 

Jeg bor alene og tørker det meste på stativ. Bruker tørkefunksjonen mest til dunjakker, puter, osv, og det funker den flott til. 

Skal du vaske og tørke mengder blir det kanskje litt slitsomt etterhvert.

Anonymkode: 80b94...dbe

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke slik maskin selv, MEN jeg fikk ny vaskemaskin i går og har gjort en del research. Og hørt med alle jeg kjenner. Er visst bare å droppe! Går i stykker oftere og tørker ikke bra nok var stort sett meningene. Jeg droppa det. 

Anonymkode: cc94a...e28

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville tenkt på strømprisene også. Har dere plass til å henge opp klærne til tørk et sted?

Anonymkode: fd0d2...766

Vi har egentlig dårlig plass, å i desember får vi baby som gjør at stua ikke akkurat blir større. Aå derfor tenkte vi kanskje å slippe å henge opp sengetøy og håndklær i det minste. 

Skrevet

Hmm.. ser ikke ut til at det er verdt det kanskje. Ante ikke at de kunne bruke så lang tid 😬 ikke er det noe poeng om jeg risikerer fuktig tøy heller. får heller prøve å tenke ut noe smart så vi kan ha en vanlig tørketrommel. 

Skrevet

Vi har det, er en familie på 4 stk. Alle klærne blir helt tørre og vi har absolutt ingen problemer med kombimaskin. Er veldig fornøyd, har hatt den i 1,5 år ish.

Anonymkode: 7b8ed...2c2

• Nyttig 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hmm.. ser ikke ut til at det er verdt det kanskje. Ante ikke at de kunne bruke så lang tid 😬 ikke er det noe poeng om jeg risikerer fuktig tøy heller. får heller prøve å tenke ut noe smart så vi kan ha en vanlig tørketrommel. 

Ikke verdt det nei

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er kjempefornøyd med min Elektrolyx. Har aldri hatt tørketrommel så jeg kan ikke sammenligne, men min kombi er jeg fornøyd med. Man bør nok kjøpe en skikkelig god, og styre unna billige. Hvis man sammenligner pris mot to maskiner kan man legge litt i den uansett. Hvis du setter på en vask/tørk tar det lang tid, men jeg bruker gjerne manuell tørk som tar en time. Bruker sen til sengetøy og håndklær. Det blir tørt, men man må ikke stappe den full. Vi er bare to personer så her blir det ikke veldig store vasker. Har hatt min i tre år. Anbefales! Jeg har lite bad og det å tørke i trommel hjelper leiligheten ikke blir fuktig.

Anonymkode: d6271...c7e

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har kombi og er veldig fornøyde 😃
Brukes til sengetøy, håndklær og undertøy/sokker. 
Viktig å ikke stappe maskinen helt full. 
Sengetøyet hender det at jeg tar over tørkestativet, men bruker i så fall aldri lang tid på å bli helt tørt. 
Kjører vanligvis på hurtig (1t16m på vask, 2t10m på tørk) 😊

Anonymkode: dabcd...254

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Pga lite plass der jeg bor nå, ble det det…. Var skeptisk, men utviklingen de siste årene har vært veldig god. Den vasker og tørker bra, bruker sjelden kombiprogrammet da det ofte er noe i vasken som ikke skal i trommelen, så tørken bruker ikke nevneverdig mer tid enn det gjorde før da jeg hadde to separate maskiner. Gikk for en ganske dyr modell med bl.a. Varmepumpeteknologi, tror ikke man skal velge billigste variant her. 
sjekk tester rundt på nett for anbefaling til deres bruk

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde en LG vask+tørk og var veldig fornøyd med den. En slik maskin er selvfølgelig ikke bedre enn to dedikerte maskiner som gjør hver sin oppgave perfekt, men det var veldig digg å fylle den med sengetøy og håndklær og så kom det ut skaptørt 3-4 timer senere. Nå vasker maskinen samme mengde tøy i 2 timers tid, så må jeg ned i vaskerommet og flytte tøyet til den andre maskinen og vente 2 timer til.. 

For en evighet siden leide jeg en leilighet med en Candy vask+tørk. Den kokte klær med varm damp under "tørkeprosessen" og alt på badet var gjennomvått av luftfuktighet. Så det finnes sikkert forskjellig kvaliteter på slike maskiner

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har det, er en familie på 4 stk. Alle klærne blir helt tørre og vi har absolutt ingen problemer med kombimaskin. Er veldig fornøyd, har hatt den i 1,5 år ish.

Anonymkode: 7b8ed...2c2

Samme her, fungerer ypperlig for oss, har en LG.

Men må også si det finnes MANGE tråder om dette emnet, så det er bare å søke.

Anonymkode: 8811c...ce1

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...