Gå til innhold

Hund halter uten grunn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en hund på ca 11,5 år som denne måneden har vært veldig vinglete i bakparten. De tok røntgen av bein og rygg uten å finne en åpenbar forklaring. Noe forkalkninger her og der, men ikke mye. Lett grad av hd og litt trange virvler helt nederst i ryggen som mest sannsynlig er medfødt. 

Etter narkosen pga røntgen var han ekstremt vinglete og ramlet osv. Han fikk medisinen neurontin som gjorde han ekstremt vinglete og fikk nesten ikke kontakt med han, så sluttet å gi han de. Han får remadyl nå. 

I morgen er det 1 uke siden røntgen og han er mer vinglete enn noensinne. Han vugger når han står oppreist og nøler med å gå opp og ned trappa. 

Skjønner ikke hvordan en veldig sprek og spretten hund kan bli som dette på 1 måned?? Han er verst på morgenen. Han kan være ganske «seg selv» ut mot kvelden igjen. 

Skal i tillegg reise bort til helga og bli borte 7 dager mens han er hos en i familien. Men nå vet jeg ikke om jeg tør? Tenk om det er noe med hjernen / svulst eller lignende.. 

Vet ikke om det er rett å si halting for det er mer en veldig ustødig gange med rar plassering av bakbein. Ser også noen ganger når han står at beina blir plassert litt under kroppen og han er litt kromma 

Anonymkode: b5c7f...424

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er desverre ikke uvanlig på eldre hunder. Under sedering blir hunden helt slapp. Deretter skal hunden legges riktig for å ta bilder. Når hunden i tillegg får neurontin (mot nervesmerter) og er ustødig, må muskler hunden ikke har brukt på lenge, jobbe på nytt. Siden hunden blir bedre utover dagen, gjør det met enda mer overbevist om at det er "gammelmanns syndrom". Stiv om morgenen, må gå i gang kroppen, for så å bli bedre. 

Jeg anbefaler deg et par kjappe timer hos kiropraktor. Kombiner gjerne med laserbehandling. Bruk ei varmeflaske der hunden har mest vondt, om morgenen. Masser og strekk lett. (Få tips og veiledning av kiropraktoren) Vis fremgangsmåte for den som skal passe hunden og reis med god samvittighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...