Gå til innhold

Dere som valgte stort bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi blir overkant av 100stk.

Budsjettet er 150tusen, inkl fri bar. Og ser ut til å holdet det helt fint.

 

Vi kjøper litt og litt, samt sparer.

 

Kunne ikke fallt meg inn å låne penger, da ville jeg heller utsatt det 1-2år og spart.

Anonymkode: e63b0...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...

Vet ikke hva stort bryllup vil si, men vi skal ha 90 gjester og har et budsjett på 200.000,- +/-. Vi har ikke så store familie, spesielt ikke mannen. Fra hans side blir det bare 11 gjester, kanskje 30 fra meg - resten venner 😊 

Anonymkode: 84653...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2022 den 2.14):

Hvor mye penger brukte dere på bryllupet? Hadde dere mye penger i utgangspunktet eller tok dere opp lån eller måtte spare inn lenge etterpå? Var dere begge enige om at det skulle bli et stort og dyrt bryllup eller måtte den ene overtales?

Her er vi litt enten eller. Skal vi først feire vil det blir for vanskelig å plukke ut hvem som skal få invitasjon. Har mange venner og stor omgangskrets og nært forhold til stor del av familien begge to. Altså både søskenbarn med familier og også tremenninger. Noen tremenninger er til og med nærere enn enkelte søskenbarn, så det vil bli vanskelig å sette grenser både blant venner og familie.

Å bare ha litt venner og familie rundt feks 20 stk ville dermed blitt veldig vanskelig og nesten bare litt kleint.
Så da velger vi nok heller å gifte oss uten feiring i det hele tatt. Kun da kanskje en flott bryllupsreise meg og mannen og da barnefri med barna hos besteforeldre. Er til og med inne på tanken om å gifte oss i utlandet. Heller det enn gedigent bryllup tror jeg.

Kan ikke dere dele deres erfaringer og tanker rundt bryllupsplanleggingen deres. Hvorfor det ble stort eller lite bryllup osv. Vil gjerne ha litt nyanserte tanker da de fleste vennene mine syns vi MÅÅÅ ha stort bryllup. De vil ikke gå glipp av en stor fest😄🙃

Men jeg syn

Anonymkode: 6bb96...07a

Var 100 i vårt bryllup og det kom totalt på 38000.-  (1992) Vet ikke hva den summen tilsvarer nå idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha ca. 110 gjester. Har satt budsjett på ca. 380.000 kr, men det kommer sikkert til å gå litt over,  det gjør det jo som regel alltid🙈 fryktelig høy sum, men vi vil gjøre det ordentlig når vi først skal gjøre det. Med god mat, fine detaljer og fri bar.

Anonymkode: c1def...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde «stort», tradisjonelt bryllup med bryllupsfest på hotell. Vi var enige, ingen som måtte overtales. Vi satte bryllupsdatoen nesten halvannet år frem i tid da vi forlovet oss og sparte flittig frem til da. Skal sies at vi ikke hadde barn og hadde mulighet til en livsstil med mye jobbing og mye sparing. Hadde ca 55 gjester og det kom på ca 120.000kr + bryllupsreisen. Vi angrer ikke, det var en fantastisk dag og vi fikk feiret med alle vi var glade i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å ha et stort bryllup i utlandet. Rett og slett for at vi begge er veldig like og var enige om at dette er mest sannsynlig det største som noen gang kommer til å skje oss. (Vi ønsker ikke barn)

Vi valgte derfor å prioritere pengene våre i et drømmebryllup, og endte nok på rundt 700 000. Vi er ikke rike noen av oss. Vil anslå at vi er rett over normalen i forhold til årslønn. Vi prioriterte sparing til bryllup, noe hjelp av foreldre (ca 100 000 totalt fra alle foreldre) + et lån på 100 000, og resten var sparepenger fra mye overtid.

Vi føler selv at det var 100% verdt det, men forstår også godt de som synes det er for mye, og ser på bryllupet som bare 1 dag av livet sitt:)

Anonymkode: 3cbfb...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var enige om at vi ønsket ett bryllup hvor alle vi ønsket ble invitert til hele dagen, fra start til slutt, ingen kaffegjester, alt eller ingenting. Fri bar og masse god mat, kaker, godis! Totalt var det 75 som takket ja og prislappen kom på ganske nøyaktig 150 000,- Vel verdt hvert eneste øre! (Vi sparte på forhånd, ingen lån) 

Anonymkode: c3674...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde rimelig stort bryllup. Var 1700 gjester. I bygda er det tradisjon med arenabryllup og at alle bidrar. Summen ble høy, men ikke uoverkommelig 

Anonymkode: f29eb...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Summen blir nok fort 250 000 kr for bryllupet, men det er over en hel helg, altså fra fredag til søndag. Dette inkluderer også den nye bunaden til min samboer, som koster bortimot 70-80 000 kr (som heldigvis kan brukes livet ut). Det blir nok litt over 100 gjester, så det går fort en del penger.

Ja, det er jo dyrt, men vi sparer penger og tar ikke opp lån. Ser ikke helt problemet, så lenge det er våre penger. I stedet for å bruke penger på alkohol, røyk, snus og festing, bruker vi heller pengene våre på opplevelser og reiser. Bryllupet vårt er et av dem. Vi gleder oss skikkelig, for det blir stavkirkebryllup og skikkelig bryllupsfest på en fjellgård, så det blir stas! Det blir et skikkelig fint opplegg, tror vi. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...