AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #21 Skrevet 1. september 2022 Jeg er Ts😊 Her var det mange gode tips, takk! Mange av disse forslagene tar for mye tid på de dagene jeg virkelig trenger at det skal gå kjapt, for da har jeg hverken tid eller overskudd til å kutte opp ting og tang, eller bruke mye utstyr som må vaskes og ryddes bort. Jeg pleier å lage store retter fra bunnen som jeg fryser ned, men trenger også litt tips til fornyelse. Ellers var det også mange gode tips her som jeg skal prøve på dager med bedre tid👌 Ekstra glad i supper fra bunnen, så at en av dere la ut denne oppskriften, nam!!! Denne skal jeg prøve!!! Tusen takk😃 AnonymBruker skrev (På 30.8.2022 den 19.12): Gulrot og søtpotet suppe 800 g søtpotet 2 gulrøtter (store) 1 rødløk 1 ss frisk ingefær (revet) 2 fedd hvitløk 0,5 rød chili 8 dl grønnsakbuljong 1 boks kokosmelk salt og kvernet pepper 1 lime Skrell og skjær søtpotet og gulrot i terninger. Hakk løk, hvitløk og chili. Varm en god klunk olje. Fres løken til den begynner å bli myk, men uten at den får farge. Tilsett ingefær, chili og hvitløk. Fres videre i et par minutter under omrøring. Ha i søtpotet og gulrot, og fres videre i enda et par minutter mens du rører. Hell over kraft eller buljong. Kok opp, og la det hele småkoke til grønnsakene er helt møre. Det tar mellom 20 og 30 minutter. Tilsett kokosmelk, og kjør suppen glatt og jevn med en stavmikser eller i en hurtigmikser. Gi suppen et nytt oppkok, og smak til med limesaft, salt og kvernet pepper. Når jeg først har dere matglade her: Har dere en ekstra god oppskrift på hjemmelaget spaghettisaus av typen bolognese? Og nå tenker jeg ikke noe som går kjapt, men en virkelig god saus man legger tid og sjel i☺️ Anonymkode: 3aab8...68b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå