Gå til innhold

Hund på ferge?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal på kjøretur og må ta to ferger. Hva gjør man med hunden? Har en omplasseringshund som er veldig usikker. Blir nok for mye for han å være blant andre et nytt sted. Han kan også utagere mot andre hunder. Man må vel ta de med hvis man er på nederste dekk? Er det lov å spørre om å få stå oppe slik at både jeg og hunden kan sitte i bilen?

Anonymkode: 79b4b...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det spørs på fergen. Noen steder kan man la den bli i bilen, noen har hundebur man kan bruke, noen har egne hunderom hvor man kan sitte med hunden (om det er kortere tur), andre har hundevennlige kabiner om man skal overnatte.

På fergene jeg har vært på, får man ikke være i bilen med hunden mens fergen kjører. 

Du må undersøke den spesifikke fergen du skal ta.

Anonymkode: bceee...edb

Skrevet

Vi har alltid latt hunden være i bilen, og han er mye roligere når bilen står på nederste dekk (da er det ikke folk rundt bilen under overfarten). Reiser en del på Halhjem-Sandvikvåg, og den turen har alltid gått fint, ligger som regel og sover når vi kommer ned til bilen igjen.

På ferger med kiosk er det som regel ikke lov å ha hund med i salongen (unntak: førerhund/servicehund/politihund i tjeneste eller under opplæring).

Den eneste ferga jeg vet om som har eget hunderom er M/F Stavanger som går mellom Lavik og Oppedal.

På ferga mellom Ystad og Rønne (Bornholm) var det i hvert fall tidligere reserverte sitteplasser for folk som reiste med hund, og man fikk låne spesielle tepper som hundene måtte ligge på.

Sjekk nettsidene til det fergeselskapet du skal reise med, eller send en mail og spør hvordan det fungerer akkurat der du skal.

Anonymkode: 5b3ab...618

Skrevet

regner ikke med det er overnatting?  Har tatt masse ferger med min. Pleier å ta den med på et av de øvre dekkene og se på utsikten, bra for deg og hunden 😄 Er den fornøyd med å sitte i bur i bilen kan du også bare sitte i bilen. Men jeg har alltid gått til øvre dekk.

Skrevet

Noen ferger har egne rom for hunder. Er været fint kan man jo sitte på dekk med hunden. 

Anonymkode: 3b1b1...82d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...