Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er en del av dem, og vil så gjerne vite hva som får dem til å bli.

Med dødt forhold mener jeg et forhold der følelsene er borte, ikke et sexliv, svært få felles interesser. Begge får påfyll utenfor forholdet/familien. 

Det å leve med en mann og kjenne at han ikke lenger har følelser, at du ikke betyr noe, det synes jeg er så vondt. Og jeg hadde ikke klart å holde ut med det. Derfor lurer jeg på hva som får andre til å gjøre det.

Anonymkode: b7c56...790

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn, familie, forventninger, økonomi, ikke ønske om å såre partner. Det var min liste.

Anonymkode: 37c51...8b4

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Barn, familie, forventninger, økonomi, ikke ønske om å såre partner. Det var min liste.

Anonymkode: 37c51...8b4

Nettopp. Og i en travel hverdag der barn, jobb, hus og hjem legger beslag på veldig mye energi og oppmersomhet, tror jeg faktisk det er mange som ikke kjenner savnet etter romantiske følelser som spesielt påtrengende. Det er først senere i livet, når ting har roet seg litt - man er i en etablert karriere- og boligsituasjon med store/voksne barn - at mange kjenner på tomheten i forholdet.

Anonymkode: 01390...458

• Liker 7
Skrevet

FASADE!

Anonymkode: 15602...b9f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ikke per i dag råd til å flytte.

Anonymkode: 4b429...a8b

Skrevet

Anonymkode: 87ce8...e67

• Liker 2
Skrevet

Barn og økonomi. Vi har det veldig romslig økonomisk når vi er to. Selv kunne jeg fint klart meg på knekkebrød og vann for å slippe unna det døde forholdet, men da fratar jeg barna tryggheten vi kan gi dem nå. I tillegg måtte jeg ha flyttet for jeg har ikke råd til bolig alene innenfor skolekretsen her, det syns jeg blir for risikabelt når de er godt etablert med venner og familie rundt seg. 

Anonymkode: 21fc7...9ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barn og økonomi. Vi har det veldig romslig økonomisk når vi er to. Selv kunne jeg fint klart meg på knekkebrød og vann for å slippe unna det døde forholdet, men da fratar jeg barna tryggheten vi kan gi dem nå. I tillegg måtte jeg ha flyttet for jeg har ikke råd til bolig alene innenfor skolekretsen her, det syns jeg blir for risikabelt når de er godt etablert med venner og familie rundt seg. 

Anonymkode: 21fc7...9ac

Skilsmisse frykt for økonomien og barna. Verste du kan gjøre, mot barna og deg selv! 

Anonymkode: 9c15a...4d5

Skrevet

Ts her. Jeg forstår de logiske argumentene, og har selv levd et par år som romkamerater pga økonomi og praktiske ting. Men etter hvert kom jeg fram til to ting. 1: Man kan ikke leve uten gode følelser over lang tid uten livet psykisk blir vondt, fordi man har menneskelige, naturlige behov i en relasjon. 2: Barna oppfatter mye av dette. Vil du at det de ser skal være malen for hvordan forhold skal være?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er for barnas beste man skiller seg. Økonomien går seg til, alt blir bra til slutt. For kvinner er det som oftest den fasaden…..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nettopp. Og i en travel hverdag der barn, jobb, hus og hjem legger beslag på veldig mye energi og oppmersomhet, tror jeg faktisk det er mange som ikke kjenner savnet etter romantiske følelser som spesielt påtrengende. Det er først senere i livet, når ting har roet seg litt - man er i en etablert karriere- og boligsituasjon med store/voksne barn - at mange kjenner på tomheten i forholdet.

Dette. Og det er derfor så mange venter til barna er store og har flyttet ut. Det er en milepæl, et naturlig tidspunkt å stoppe opp og "ta varetelling". Nå blir det bare oss to i huset mesteparten av tiden fremover, er det slik jeg vil leve? 

Anonymkode: 76ed7...ddc

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i et dødt forhold. Bodd sammen i 4 år nå, ingen barn. Når han eller jeg er borte noen dager og kommer hjem igjen, er det kun «hei» ikke noe mer. Han vil ikke ha sex, eller kos eller noe som helst. Jeg bare venter til jeg har spart nok penger for å kjøpe meg noe eget og så er jeg borte. Han vet selvfølgelig ikke noe om mine planer ellers hadde han sikkert kastet meg ut allerede. Jeg bare smiler og sier at alt er bra. Neste år blir mitt år!

Anonymkode: f3421...1cb

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Dette gjelder vel begge kjønn?

Og svaret er som oftest sammensatt: barn, økonomi, redsel for det ukjente.

Skrevet

Jeg lever i et dødt forhold. 

Tar alt rundt barna, husarbeid, innkjøp, planlegging i tillegg til jobb. Han jobber stort sett 08 - 20. Sees mest i helgene. Jeg gruer meg til helgene..

Men barna hadde blitt knust av å måtte flytte. Jeg tjener veldig lite. Og skulle han hatt annenhver helg + en dag i uka eller noe, så hadde jeg rett og slett ikke følt at det var ok. Han får det ikke helt til.. måtte bli når minste er større i så fall (4 år nå) når han kan gå hjem fra skolen å klare seg et par timer, da vil mye løsne. Kanskje ting er annerledes da. Hvor lenge kan man bli i et dødt forhold. Det er nitrist

Anonymkode: 5c7b5...8e5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg lever i et dødt forhold. 

Tar alt rundt barna, husarbeid, innkjøp, planlegging i tillegg til jobb. Han jobber stort sett 08 - 20. Sees mest i helgene. Jeg gruer meg til helgene..

Men barna hadde blitt knust av å måtte flytte. Jeg tjener veldig lite. Og skulle han hatt annenhver helg + en dag i uka eller noe, så hadde jeg rett og slett ikke følt at det var ok. Han får det ikke helt til.. måtte bli når minste er større i så fall (4 år nå) når han kan gå hjem fra skolen å klare seg et par timer, da vil mye løsne. Kanskje ting er annerledes da. Hvor lenge kan man bli i et dødt forhold. Det er nitrist

Anonymkode: 5c7b5...8e5

Du vet ikke om barna hadde blitt knust. Det er noe foreldre tror. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 21.36):

Med dødt forhold mener jeg et forhold der følelsene er borte, ikke et sexliv, svært få felles interesser. Begge får påfyll utenfor forholdet/familien. 

Det å leve med en mann og kjenne at han ikke lenger har følelser, at du ikke betyr noe, det synes jeg er så vondt. Og jeg hadde ikke klart å holde ut med det. Derfor lurer jeg på hva som får andre til å gjøre det.

Jeg ønsker å se barnet mitt hver dag. Det er igrunn det. Økonomisk klarer jeg meg, bosituasjon pleier å ordne seg, jobb, venner og familie har jeg. 

Vi har jevnlig sex, men vi prater lite sammen og gjør aldri noe sammen. Han er på sine ting og jeg ordner hjemme. Han bryr seg sjeldent om at jeg har det vondt eller er sliten. Jeg kaller det et dødt forhold selv om vi har sex. 

Anonymkode: 54d6f...4a8

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ønsker å se barnet mitt hver dag. Det er igrunn det. Økonomisk klarer jeg meg, bosituasjon pleier å ordne seg, jobb, venner og familie har jeg. 

Vi har jevnlig sex, men vi prater lite sammen og gjør aldri noe sammen. Han er på sine ting og jeg ordner hjemme. Han bryr seg sjeldent om at jeg har det vondt eller er sliten. Jeg kaller det et dødt forhold selv om vi har sex. 

Anonymkode: 54d6f...4a8

Hvorfor gjør du ingenting med det?

Anonymkode: ce025...eef

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 22.03):

Men man kan jo ikke kalle et forhold dødt på et slikt tidspunkt. Det er dødsens travelt, men ikke dødt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 21.36):

Psykiske problemer hos mannen. 

Anonymkode: e2aec...210

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor gjør du ingenting med det?

Pga hun vil se barnet hver dag🙈🤣 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...