Gå til innhold

Føler at jeg har mistet evnen til å noensinne knytte meg til noen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sørger over at jeg har tatt så mye skade av relasjonstraumer og isolasjon at jeg føler at jeg har mistet evnen til å elske eller stole på noen. Har vært så lenge på egenhånd nå, føler at jeg har kompleks bagasje som de fleste ikke skjønner, og at jeg er så utslitt at jeg ikke lenger har noe å gi. Frykter stadig svik, psykisk vold og å bli forlatt igjen, men er også sliten av å være så dypt og inderlig alene. 

Anonymkode: b916d...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoff, det er trasig når det blir slik. Jeg merker at det vekkes en slags medfølelse i meg når jeg leser dette. Men jeg vet virkelig ikke hva jeg kan si for å trøste heller. Nå skal ikke jeg påstå at jeg forstår hva du sliter med, men jeg har opplevd nok til at jeg klarer å relatere litt til det du skriver. Har hatt en del dårlige venner (men og noen gode), og tidvis litt trasig oppvekst. Har ofte følt meg som en taper. Det er først nå i voksen alder at jeg har fått mye gode bekjentskaper som jeg slipper å føle meg dritt sammen med, og funnet ut at jeg er en någen lunde ok person likevel. Livet går litt bedre nå. Men merker fortsat etter flere år at det sitter langt inne å slippe folk så alt for tett innpå meg, det tar fortsat lang tid å knytte sterke bånd. 

Kanskje det ikke føles slik for deg, men jeg tror det finnes folk der ute som skjønner deg. Men å finne de folka, det er ikke alltid enkelt. Spes om du føler deg så utslitt at du ikke har mer å gi sikkert.

Har du noen nære venner eller familie i det hele tatt da, som du kan prate med vanskelige ting om? Eller er du helt mutters aleine her i verden? Har du prata med psykolog eller lignende?

Er det noe spesielt du er ute etter med denne tråden? Ønsker du råd og tips? Eller noen å prate med? Eller trengte du bare å ventilere litt og få det ut? :) 

Har du lyst å prøve å fortelle mer om din komplekse bagasje nå når du er anonym? Hvor lenge har du følt deg slik som det her? Og hvorfor har det blitt slik? Har du hatt dårlig kjærlighetsforhold? Dårlige venner eller dårlig familie?

Blei mange spørsmål her nå, du får bestemme selv hva du gidder å svare på. :)

Håper det ordner seg for deg, selv om jeg ikke kjenner deg og vi bare er tilfeldige fremmede på internett.

 

Endret av Blue Balloon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...