Gå til innhold

Hvorfor lar du ord skade deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig dette   er perler for svin og folk flest ikke klarer å skjønne det? Håper 100% jeg tar feil. Men hvor ofte blir du skadet av ord? Det går jo ikke å bli skadet av ord, med mindre du lar ordene skade deg. 

om noen stikker deg med kniv, slår deg i ansiktet, skyter deg, så er det jo klart du blir skadet.

Men å klare å mestre følelsene sine er noe dere bør invistere i. Dere har makten til å klare å unngå å FØLE at dere bli r skadet av hva andre klarer å lire av seg. For du ble faktisk ikke skadet av ord. Ord kan skade deg om du lar de gjøre det 

Anonymkode: d5e86...660

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dummeste jeg har lest i dag. 

Anonymkode: 29026...bd4

• Liker 13
Skrevet

Fortell oss at du ikke skjønner en dritt om dette uten å fortelle oss at du ikke skjønner en dritt om emnet.

Kom tilbake når du har opplevd litt i livet ditt. 

Anonymkode: b1a93...ffb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle har opplevd ting i livet, inkl meg :) jeg har før fraskrevet meg ansvaret for hvordan jeg har det. Lett å føle seg som et offer i livet for da blir det en annen skyldig enn meg selv. Men når alt kommer til alt, så er det jeg som har kontroll over mitt liv. Jeg er faktisk den som kan styre hvordan jeg har det. Ikke alle mennesker er der at de kan forstå dette og det er helt ok. For ett år siden hadde dette Vært totalt uforståelig for meg også

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 16.09):

Alle har opplevd ting i livet, inkl meg :) jeg har før fraskrevet meg ansvaret for hvordan jeg har det. Lett å føle seg som et offer i livet for da blir det en annen skyldig enn meg selv. Men når alt kommer til alt, så er det jeg som har kontroll over mitt liv. Jeg er faktisk den som kan styre hvordan jeg har det. Ikke alle mennesker er der at de kan forstå dette og det er helt ok. For ett år siden hadde dette Vært totalt uforståelig for meg også

Aha, så du har sett lyset og skal frelse verden? Greit. Snakkes om et par år. :) 

Anonymkode: 54b40...7d9

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aha, så du har sett lyset og skal frelse verden? Greit. Snakkes om et par år. :) 

Anonymkode: 54b40...7d9

😂 som jeg skulle sagt det selv. Ts er nyfrelst etter å ha lest litt billig psykologi i en selvhjelpsbok. 

Anonymkode: b395d...4b7

• Liker 1
Skrevet

Hva er det ordtaket om at pennen er mektigere enn sverdet? Ord kan skade deg på så mange måter, og ord er ikke bare ord. Kan ligge mye hat bak ord, akkurat som det kan være utrolig motiverende.

Anonymkode: f0306...cd3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for kloke ord ts. Dette er noe jeg også tenkt på noen ganger. Prøve og ikke la følelsene styre fullstendig og prøve og bevare roen i diverse situasjoner. 

Anonymkode: 22ccc...776

• Nyttig 1
Skrevet

Ord er mektige, og ord kan såre. Men skjønner ts på en måte. Viktig å ha kontroll på seg selv og egne følelser. Du er mektigere enn du tror, og hvis du har kontroll på deg selv og indre styrke vil du heller tenke på hvorfor noen sa det de sa. Husk at alle har forskjellig lynne. Noen har lett for å bli sinte og er dårlige på å si unnskyld. Da tenker jeg det har skjedd noe vondt med de i barndommen. Man skal sette sette grenser for seg selv, men de menneskene jeg ser opp til klarer å beholde roen, er trygge på seg selv og tålmodige med medmennesker.

Anonymkode: 3ea13...411

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ord er mektige, og ord kan såre. Men skjønner ts på en måte. Viktig å ha kontroll på seg selv og egne følelser. Du er mektigere enn du tror, og hvis du har kontroll på deg selv og indre styrke vil du heller tenke på hvorfor noen sa det de sa. Husk at alle har forskjellig lynne. Noen har lett for å bli sinte og er dårlige på å si unnskyld. Da tenker jeg det har skjedd noe vondt med de i barndommen. Man skal sette sette grenser for seg selv, men de menneskene jeg ser opp til klarer å beholde roen, er trygge på seg selv og tålmodige med medmennesker.

Anonymkode: 3ea13...411

Ja bra. Jeg vet at man kan ødelegge seg selv fullstendig av hva andre sier, rett og slett fordi hjernen din har så ekstremt mye makt. Den kan rive deg ned i angst og depresjon fordi den har så mye makt. Men da kan deg også bygge deg opp om du lærer å bruke den riktig. 
Og nei, jeg er ikke frelst, hverken av meg selv eller av noen andre, og jeg skal ikke frelse noen. Ønsker bare å minne folk på hvor vannvittig mye makt de har over hvordan de selv kan ha det. Mange har glemt det. Men hvis 1, eller fler, klarer å ta seg til dette er jeg fornøyd. 

og nå snakker jeg ikke om ytre kriser. Folk som holder på å dø av bomber eller sult har kun ett problem. Enten bombene eller matmangelen. Problemet deres er ikke om noen syns de ser stygg ut på håret (for å ta et barnslig eksempel). Folk som er i truede livssituasjoner snakker jeg overhode ikke om.  De har reelle problemer som faktisk skader deg.
Jeg snakker kun om at du selv har en så sterk mentalitet at det er du som kan velge om hvordan du kan ta hva andre sier om/til deg. Du har faktisk styrken til å ha det bra på tross av hva folk rundt deg klarer å lire ut av munnen sin. 

Å påstå at jorden er rundt til noen som påstår at den er flat er bare bortkastet tid. Så jeg prøver ikke å overbevise folk som ikke er mottakelig heller. De syns jeg snakker tull, og det får være greit. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er det ordtaket om at pennen er mektigere enn sverdet? Ord kan skade deg på så mange måter, og ord er ikke bare ord. Kan ligge mye hat bak ord, akkurat som det kan være utrolig motiverende.

Hvor mange har dødd av ord andre har sagt vs hvor mange har dødd av sverd andre har stukket i deg? Hvis man dør av andres ord så er det vel fordi man selv ble mentalt så svekket at man valgte å ta sitt eget liv. Men man har så mye styrke mentalt at hvis man husker på det så trenger man ikke la seg bryte ned av andres ord 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 16.02):

Dummeste jeg har lest i dag. 

Anonymkode: 29026...bd4

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor mange har dødd av ord andre har sagt vs hvor mange har dødd av sverd andre har stukket i deg? Hvis man dør av andres ord så er det vel fordi man selv ble mentalt så svekket at man valgte å ta sitt eget liv. Men man har så mye styrke mentalt at hvis man husker på det så trenger man ikke la seg bryte ned av andres ord 

Dere syns det jeg prater om er dumt. Jeg mener at å la andres ord bli farligere for deg enn et sverd er unødvendig 

Skrevet

Takk for kloke ord ts. Dette er noe jeg også tenkt på noen ganger. Prøve og ikke la følelsene styre fullstendig og prøve og bevare roen i diverse situasjoner. 

Anonymkode: 22ccc...776

Så bra. Det er isåfall en ekstremt god egenskap for deg selv . 

Skrevet

Så du mener seriøst at noen skal få lov til å si hva som helt uten at den som det er rettet mot har lov til å bli såret? Det er den som mottar ordene sin skyld? Er alt bra med deg eller? Ord er noe av det skadeligste i verden. Et fysisk sår kan gro, men ord skader mye mer.

Anonymkode: 82653...50a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du mener seriøst at noen skal få lov til å si hva som helt uten at den som det er rettet mot har lov til å bli såret? Det er den som mottar ordene sin skyld? Er alt bra med deg eller? Ord er noe av det skadeligste i verden. Et fysisk sår kan gro, men ord skader mye mer.

Du vrei på det. Mener det motsatte. Mener ikke at folk bør lire av seg alt, men vi vet folk gjør det. Den som mottar hat fortjener ikke å gå ned i grusen av det. Så vil bare minne folk på at man har er annet valg

Skrevet

Så hvis noen sier til deg at ungene dine er dritsygge og ligner på troll og en er noen jævla drittunger så bryr du deg ikke?

Skrevet

Har du slått hodet ditt og mistet en ene hjernecellen du hadde?

Håper dette er tull og trolleinnlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hvis noen sier til deg at ungene dine er dritsygge og ligner på troll og en er noen jævla drittunger så bryr du deg ikke?

Jeg snakker til de såklart. For man skal ikke godta dårlig oppførsel eller drittslenging. Men jeg får ikke angst eller depresjon av hva andre sier nei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 16.01):

Mulig dette   er perler for svin og folk flest ikke klarer å skjønne det? Håper 100% jeg tar feil. Men hvor ofte blir du skadet av ord? Det går jo ikke å bli skadet av ord, med mindre du lar ordene skade deg. 

om noen stikker deg med kniv, slår deg i ansiktet, skyter deg, så er det jo klart du blir skadet.

Men å klare å mestre følelsene sine er noe dere bør invistere i. Dere har makten til å klare å unngå å FØLE at dere bli r skadet av hva andre klarer å lire av seg. For du ble faktisk ikke skadet av ord. Ord kan skade deg om du lar de gjøre det 

Nei, selvfølgelig er ikke ryktespredning skadelig, å få hele lokalmiljøet mot seg og bli utestengt er noe man bare må tåle og snu det andre kinnet til.

Anonymkode: ee690...6d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, selvfølgelig er ikke ryktespredning skadelig, å få hele lokalmiljøet mot seg og bli utestengt er noe man bare må tåle og snu det andre kinnet til.

Anonymkode: ee690...6d4

Hvem har sagt du skal snu det andre kinnet til? Sier ikke at folk ikke skal stå opp for seg selge Minner folk på hvor sterke de er mentalt så de trenger ikke la seg ødelegge av hva andre sier. Ser det skaper reaksjoner 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...