Gå til innhold

Katt som sliter med ene øyet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller, sliter er feil, for hun merker det knapt selv ser det ut til. Øyelokket henger litt, og hun blinker litt. Ellers er fargen klar og fin, ingen synlig skade, ingen puss. Dette var der plutselig i dag tidlig. 

Hun herjer på og er like våken og kvikk som vanlig. Er en ettåring, så ung og (litt for) sprek ellers. Innekatt. 

Så googlet jeg, og den ene veterinæren etter den andre skriver at det er viktig at man kommer inn så snart som mulig om øyet er problemet. Men jeg ser ikke hvorfor jeg skal stresse henne opp og dra henne avgårde om dette bare er et rusk, eller en liten rift, eller noe slik.

Så da håpet jeg at dere katteeiere her inne har noen fornuftige innspill?

Anonymkode: 304b5...449

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ventet til i morgen om jeg ikke så noe åpenbart feil, men om det er slik i morgen så betyr det at øyet ikke klarer å kvitte seg med et evt fremmedlegeme eller det som er galt, så da trenger katten en veterinær. 

Anonymkode: 1b26d...907

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde nok ventet til i morgen om jeg ikke så noe åpenbart feil, men om det er slik i morgen så betyr det at øyet ikke klarer å kvitte seg med et evt fremmedlegeme eller det som er galt, så da trenger katten en veterinær. 

Takk for svar. Så du tror det er et rusk eller noe slikt som gjør det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar. Så du tror det er et rusk eller noe slikt som gjør det? 

Det har jeg ingen forutsetning for å vite eller uttale meg om

Skrevet

Du må kontakte veterinær og rådføre deg om hva du skal gjøre.

Skrevet
Rumle skrev (3 minutter siden):

Du må kontakte veterinær og rådføre deg om hva du skal gjøre.

Veterinæren min vil ikke svare per telefon.

Jeg setter alltid kattene først. Men jeg er også blant de som holder litt igjen når jeg ikke tror det er så farlig, og jeg vet at veterinærbesøk krever en katt som stresser, peser og mjauer i 80 minutter. For kattens beste. Det har fungert fint i 20 år som katteeier. 

Akkurat denne oppfatter jeg ikke som så kritisk. Og jeg tar ikke noe noen kommer med her som sannheten. Men erfaringer setter jeg alltid pris på. Og har både bidratt her før, og fått gode innspill. 

Skrevet

Kan du prøve skylle litt med steril væske?

Min katt fikk kortvarige hevelser på øyelokket, det varte maks 1-2 dager, fra han var veldig liten. Fordi han satt i trekk :ler: Det var ikke noe og gjøre med det, han er nå 12 år, men det blir nesten umiddelbart fint når jeg skyller og vasker lett rundt. Ville bare prøvd det først, kan være noe smårusk i øyet! 

Anonymkode: 1309b...c92

• Liker 2
Skrevet

Kanskje prøve å rense med saltvannsdråper?

God bedring til pusen

Anonymkode: 07552...ad4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...