Gå til innhold

Leie bolig av firma

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med å leie bolig av firma, og ikke av private? Er en leilighet jeg synes ser bra ut, men er litt skeptisk i og med at det er et eiedomsselskap som leier ut. Noen tanker om det å leie av firma kontra private? Går vel kanskje ut på det samme? Aner ikke hvorfor jeg er litt skeptisk, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leier av firma

Jeg leier av firma og er fornøyd. Andre som har bodd her i flere år, virker som de trives.

Jeg flyttet inn for cirka tre måneder siden.

Jeg foretrekker å leie av firma i stedet for en kjellerleilighet f.eks. Det er ingen som følger med når du kommer og går, når du har besøk osv., og ingen privat utleier som plutselig finner ut at sønnen/datteren er 18 og trenger leiligheten om tre måneder...

Det er vanlige husordensregler her som andre steder, dvs. at det skal være ro mellom kl 2300 og 0700. I tillegg går det vektere rundt med jevne mellomrom i helgene for å påse at det ikke er bråk.

Det har vært en del praktiske problemer, tett wc, låssylinder som falt ut, bodnøkkel som ikke ble "funnet" før etter en uke osv. men firmaet har stilt opp. De har egne rørleggere osv., og dette koster meg ingenting.

Det firmaet jeg leier av i Oslo, har lave leiepriser i forhold til det private markedet.

Jeg betaler litt over 4000 kr inkl. oppvarming per måned for en ettromsleilighet med kjøkken, sovealkove, balkong og bad.

De krever 3 måneders depositum, og at du ikke er svartelistet i Brønnøysundregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke har uoppgjort gjeld til kemneren, gamle lån du ikke har betalt til banken, inkassokrav du ikke har betalt osv. Da blir du svartelistet i Brønnøysund, og blir betraktet som en dårlig betaler og får f.eks. ikke lån, mobilabonnement osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...