AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Jeg er 40 år og har stillesittende jobb. Jeg er 174 lang og veier 74 kg. Jeg vil i første omgang ned til 68 kg. Frokost er alltid 2 knekkebrød med skinke og 1 eple og 1 glass juice. Lunsj 2 knekkebrød eller salat med kylling. Banan som mellommåltid, middag spiser jeg det familien spiser, med fokus på grønnsaker og proteiner. 2 knekkebrød evt yoghurt med havregryn til kvelds om jeg er sulten. Mandag: Gåtur 1 time Tirsdag: Gå på mølle med stigning i 20 min, intervaller 4x3. Onsdag: Fri Torsdag: Gåtur 1 time , planke 1 min x 3. Knebøy 3 x 10, situps 3 x 15 Fredag : fri Lørdag: Gåtur 1-2 timer Søndag: intervaller 3x4, planke 1 min x 3, knebøy 3 x10, situps 3 x15. Noen som har kommentarer? Sliter med at jeg kan overspiser sjokolade fredag og lørdag🙈 Anonymkode: 9e261...7e0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Hvis du hadde spist som du skisserer så hadde du gått ned i vekt. Eller så overspiser du noe jævlig i helgene. Juice kan du kutte ut, det er tomme kalorier og sukker.høyere intensitet enn gåtur. Knebøy etc har lite for seg om du ikke bruker tung vekt. Anonymkode: 44f4d...1f2 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 Det ser ut som et nitrist liv. Jeg er normalvektig, men har likevel mye mer matglede enn det du skisserer. Anonymkode: a4462...4b1 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det ser ut som et nitrist liv. Jeg er normalvektig, men har likevel mye mer matglede enn det du skisserer. Anonymkode: a4462...4b1 Det er ikke så detaljert det jeg la ut, men spiser taco, pizza, lasagne etc på helg, og har ofte egg, makrell i tomat, ost etc på knekkebrødene. Men på alle middagene forsøker jeg å spise meg passe mett. Jeg er også normalvektig mtp bmi, men vil noe ned. ts Anonymkode: 9e261...7e0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det ser ut som et nitrist liv. Jeg er normalvektig, men har likevel mye mer matglede enn det du skisserer. Anonymkode: a4462...4b1 Fordi hun spiser knekkebrød? Synd dersom hun kun spiser det fordi det har mindre kcal.. og ikke sikkert det er med KUN skinke, alltid hver dag. Selv spiser jeg også omtrent bare knekkebrød utenom middag (av måltider, spise en del grønt utenom, og gjerne noe yoghurt og sånn). Det er ikke nitrist og uten matglede? Liker knekkebrød jeg..synes det smaker bedre enn brød 🤷♀️ Mye godt pålegg: skinke med cottage cheese og grønnsaker, smør og brunost, leverpostei og agurk, peanøttsmør og banan, smør/ost/agurk. 😋😋😋 namnam! Anonymkode: d3ee1...0ce 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvis du hadde spist som du skisserer så hadde du gått ned i vekt. Eller så overspiser du noe jævlig i helgene. Juice kan du kutte ut, det er tomme kalorier og sukker.høyere intensitet enn gåtur. Knebøy etc har lite for seg om du ikke bruker tung vekt. Anonymkode: 44f4d...1f2 Redd jeg overspiser noe på helg ja🙈 ts Anonymkode: 9e261...7e0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #7 Skrevet 28. august 2022 Kutt ut kveldsmaten. Sult deg heller litt da. Det har ingen vondt av Det er mye sukker i banan. Kanskje du kan bytte den ut med en annen frukt evnt en gulrot? Hvor mye kylling er det snakk om til lunsj? Anonymkode: 28aba...49e 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #8 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kutt ut kveldsmaten. Sult deg heller litt da. Det har ingen vondt av Det er mye sukker i banan. Kanskje du kan bytte den ut med en annen frukt evnt en gulrot? Hvor mye kylling er det snakk om til lunsj? Anonymkode: 28aba...49e Ja, forsåvidt enig med deg mtp banan, det er bare det at jeg ofte er sulten da, og 1 banan metter mer enn 1 eple🤔Kan kutte kveldsmat om jeg ikke ha trent. 1 kyllingfilet, ca 250 g muligens. ts Anonymkode: 9e261...7e0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #9 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 40 år og har stillesittende jobb. Jeg er 174 lang og veier 74 kg. Jeg vil i første omgang ned til 68 kg. Frokost er alltid 2 knekkebrød med skinke og 1 eple og 1 glass juice. Lunsj 2 knekkebrød eller salat med kylling. Banan som mellommåltid, middag spiser jeg det familien spiser, med fokus på grønnsaker og proteiner. 2 knekkebrød evt yoghurt med havregryn til kvelds om jeg er sulten. Mandag: Gåtur 1 time Tirsdag: Gå på mølle med stigning i 20 min, intervaller 4x3. Onsdag: Fri Torsdag: Gåtur 1 time , planke 1 min x 3. Knebøy 3 x 10, situps 3 x 15 Fredag : fri Lørdag: Gåtur 1-2 timer Søndag: intervaller 3x4, planke 1 min x 3, knebøy 3 x10, situps 3 x15. Noen som har kommentarer? Sliter med at jeg kan overspiser sjokolade fredag og lørdag🙈 Anonymkode: 9e261...7e0 Hadde trent knebøy med 3x5 og lange pauser 5-10 minutter, og bli sterk er det viktigste man gjør når man er godt voksene. Dette vil gi et tydelig signal om å bevare muskelmasse også veldig bra mot beinskjørhet. Hadde hatt fokus på å bli sterk i knebøy , markløft samt press, fortsatt å trene intervaller, ville ikke satt av spesifikk tid til gå turer, men hatt fokus på å ta trappene når man kan fremfor heisen, og gå til butikken med tempo !😅 i mitt hodet er alt man kan måle fremgang på trening , å gå turer gir ikke stor, man kan kanskje strekke seg til å kalle det mosjon? Anonymkode: 3a0ad...7f7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #10 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde trent knebøy med 3x5 og lange pauser 5-10 minutter, og bli sterk er det viktigste man gjør når man er godt voksene. Dette vil gi et tydelig signal om å bevare muskelmasse også veldig bra mot beinskjørhet. Hadde hatt fokus på å bli sterk i knebøy , markløft samt press, fortsatt å trene intervaller, ville ikke satt av spesifikk tid til gå turer, men hatt fokus på å ta trappene når man kan fremfor heisen, og gå til butikken med tempo !😅 i mitt hodet er alt man kan måle fremgang på trening , å gå turer gir ikke stor, man kan kanskje strekke seg til å kalle det mosjon? Anonymkode: 3a0ad...7f7 Og glemte å si om du starte opp med styrke trening.. sikkelig trening 3 ganger i uka, så må du spise! Og mye.. Anonymkode: 3a0ad...7f7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #11 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde trent knebøy med 3x5 og lange pauser 5-10 minutter, og bli sterk er det viktigste man gjør når man er godt voksene. Dette vil gi et tydelig signal om å bevare muskelmasse også veldig bra mot beinskjørhet. Hadde hatt fokus på å bli sterk i knebøy , markløft samt press, fortsatt å trene intervaller, ville ikke satt av spesifikk tid til gå turer, men hatt fokus på å ta trappene når man kan fremfor heisen, og gå til butikken med tempo !😅 i mitt hodet er alt man kan måle fremgang på trening , å gå turer gir ikke stor, man kan kanskje strekke seg til å kalle det mosjon? Anonymkode: 3a0ad...7f7 Ok, takk for tips👍 Gåturer er fordi jeg har lest at det er noe av det beste for forbrenningen, og jeg vil jo ned i vekt. ts Anonymkode: 9e261...7e0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #12 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, takk for tips👍 Gåturer er fordi jeg har lest at det er noe av det beste for forbrenningen, og jeg vil jo ned i vekt. ts Anonymkode: 9e261...7e0 Beste du gjør for forbrenningen er å øke knebøy, press og mark, dette vil trene de fleste musklene i kroppen, bieffekten vil være mere muskelmasse og du vil forbrenne mere når sitter på ræva, gåturer forbrenner litt kalorier her og nå. Å gå tur er super det, men den største effekten man får ut av det er å tømme hodet. man kommer veldig langt med programmer som starting strength om man kan trene 60-90 minutter 3 ganger i uka. Anonymkode: 3a0ad...7f7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #13 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Beste du gjør for forbrenningen er å øke knebøy, press og mark, dette vil trene de fleste musklene i kroppen, bieffekten vil være mere muskelmasse og du vil forbrenne mere når sitter på ræva, gåturer forbrenner litt kalorier her og nå. Å gå tur er super det, men den største effekten man får ut av det er å tømme hodet. man kommer veldig langt med programmer som starting strength om man kan trene 60-90 minutter 3 ganger i uka. Anonymkode: 3a0ad...7f7 Bare at jeg synes styrketrening er sååå kjedelig, men må sikkert tvinge meg🙈 ts Anonymkode: 9e261...7e0
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #14 Skrevet 29. august 2022 Syns du gjør mye bra, jeg 😊 Vi er like gamle, og jeg sliter både med å gå ned i vekt og være disiplinert nok til å drive med jevnlig styrketrening. Gåturer er jo gull,(men legg kanskje inn noen bakker eller intervaller), og ikke minst er det bra for topplokket. Jeg vil også tipse om Growwithjo på YouTube - hun har veldig inspirerende treningsvideoer 😊Hun har gått ned en del kilo selv, og fått strammet opp kroppen, Kanskje det kan være en allright trening for deg, siden du haaater styrketrening? Lykke til! 👏 Anonymkode: e12a9...840
molly83 Skrevet 29. august 2022 #15 Skrevet 29. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Syns du gjør mye bra, jeg 😊 Vi er like gamle, og jeg sliter både med å gå ned i vekt og være disiplinert nok til å drive med jevnlig styrketrening. Gåturer er jo gull,(men legg kanskje inn noen bakker eller intervaller), og ikke minst er det bra for topplokket. Jeg vil også tipse om Growwithjo på YouTube - hun har veldig inspirerende treningsvideoer 😊Hun har gått ned en del kilo selv, og fått strammet opp kroppen, Kanskje det kan være en allright trening for deg, siden du haaater styrketrening? Lykke til! 👏 Anonymkode: e12a9... Enig, veldig bra side på YouTube 👍 Endret 29. august 2022 av molly83
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #16 Skrevet 29. august 2022 Er det slik du spiser og trener fra før, sånn omtrent, eller innfører du mye nytt på en gang? Viljestyrke er begrenset, så det er best å gjøre ting trinnvis. 1) fokuser på den største uvanen din. Det kan synes som om det er overspising helg og sjokolade, Jobb utelukkende med å droppe dette. 2) ta utgangspunkt i slik du trives med å spise, og gjør små justeringer. Basert på det du skriver, dropp juice til frokost og velg magrere pålegg. Dropp pestoen/olje/dressing på salaten, og kutt mengden kyllingkjøtt i to (250 gram er mye). Forsyn deg litt mindre til middag. Men fortsett å spise med familien, pizza og alt. 3) inkluder trening i rutinene dine, lavambisjon i begynnelsen. Styrke med vekter er best. Men synes du det er gørrkjedelig som du skriver er det bedre å finne. noe som er lystbetont, ellers går du grei. Anonymkode: 9c1b1...0ce 2
Enkefrue Skrevet 29. august 2022 #17 Skrevet 29. august 2022 Har du kontroll på hvor mange kalorier du spiser i forhold til hva du forbrenner? Å kutte kveldsmaten er ikke nødvendig så lenge du fordeler kaloriene bra ila dagen. Jeg går på Grete roede kur. Bruker bare en app. Gått ned 16 kg på 1 år. Er nå normalvektig på 59 kg, men skal ned et par tre til. Jeg spiser frokost, lunsj mellommåltid, middag og kveldsmat. Holder meg på 1350 kal om dagen. Er alltid mett og koser meg i helgene 😉
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #18 Skrevet 29. august 2022 Å gå turer er gull. Jeg gjør det selv nesten hver dag. Men tenker ikke at det er trening, det er "bare" bevegelse. Turer i skogen eller på fjellet er det beste, men av praktiske hensyn blir alle mine turer i ukedagene, på asfalt. En time hver kveld er deilig for hodet, enten man hører på musikk/podkast/lydbok, snakker med en turkamerat, eller går i egne tanker. Dersom du skal trene styrke, er det viktig å faktisk spise nok. Å bygge muskler på kaloriunderskudd er nærmest umulig. Spesielt siste del av syklusen (mellom eggløsning og mens) er opptrening for mange vanskelig. Er målet å gå ned i vekt, eller å gå ned i fettprosent/cm? Det er mange som snakker om vekt, og er fokusert på det, men kombinert med styrketrening blir det problemer. Muskler veier mer enn samme volum med fett. Bygger du muskler vil vekten øke eller stå stille (om fett forbrennes). Forstår problemet ditt med sjokolade og godteri. Jeg må holde meg unna selv, for jeg klarer ikke å begrense meg. Disse varene forskes frem så de skal være mest mulig uimotståelige for oss, så vi skal spise mer og mer. Min kropp responderer latterlig mye på dette og det føles som en avhengighet. Det letteste er derfor å bare ikke spise det. Anonymkode: 9af59...9f7
K.B. Skrevet 29. august 2022 #19 Skrevet 29. august 2022 Juice er stappfullt av sukker, knekkebrød er ikke en god kilde til protein og yoghurt kan være veldig sukkerholdig. Hva er alle disse gåturene godt for? Spis mer og renere og tren med større intensitet. Vekter og intervall trening. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #20 Skrevet 29. august 2022 K.B. skrev (40 minutter siden): Juice er stappfullt av sukker, knekkebrød er ikke en god kilde til protein og yoghurt kan være veldig sukkerholdig. Hva er alle disse gåturene godt for? Spis mer og renere og tren med større intensitet. Vekter og intervall trening. Jeg tyr selv til frøknekkebrød. Det er sunt og mettende. Har gjerne kokt egg eller avokado på. Kommentarene knyttet til juice og yoghurt er jeg enig i. Ofte tomme kalorier, ikke noe for magen å jobbe med, og blodsukkertopper. Den fysiske aktiviteten som er lystbetont er den man klarer å gjennomføre, i alle fall i begynnelsen. Om en utrent person som hater styrketrening starter å trene vekter direkte oppnår man egentlig bare å bli dritt lei og gi opp alt i løpet av kort tid. Anonymkode: 9c1b1...0ce 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå