Gå til innhold

Er dette her en normal sorgreaksjon? Jeg er faktisk sjokkert...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror også dette er løgn, men mest overrasket over at mange mener det er normalt å slå pga sjokk. Hadde også blitt sint om jeg var han, men det er ikke innafor å bli helt huleboer. 

Endret av Tone83
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du vet at alle dødsulykker blir omtalt i media? 

Så du outer din egen mann ved å skrive dette... 

Anonymkode: 013e3...8a0

Ikke bare det. Det har ikke vært noen slik ulykke i dag.

Rent oppspinn.

Anonymkode: 0a595...3e0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke akkurat dette underforumet vært skånet for slikt?

Anonymkode: fa42d...e3f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (10 minutter siden):

Dette er nødt til å være trolling. Det er vel ingen som er så klipt i nepa at de sier sånt til en person som har fått en slik beskjed?

Viste du ikke at alle stryker englemannene sine på skinnet og sier trøstende ord som at "han er på et bedre sted" bare sekunder etter at man får vite per telefon at far er dø og mor nesten dø. 😂
Hadde personen vært så blåst i huet, så hadde ikke vedkommende vært i stand til å logge på forumet uten tilsyn, støttekontakt og en verge til stede. I alle fall ikke vært oppegående nok til å skrive OG poste innlegget uten noen form for støtte av en mer oppegående voksenperson.

Det er absolutt trolling, ingen tvil.  

Anonymkode: 548e6...410

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone83 skrev (1 minutt siden):

Tror også dette er løgn, men mest overrasket over at mange mener det er normalt å slå pga sjokk. Hadde også blitt sint om jeg var han, men det er ikke innafor å bli helt huleboer. 

Jeg syns ikke det er greit og slå fordi man er i sjokk, men hadde jeg fått høre slike ting etter en slik sjokkbeskjed så vet jeg helt ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort jeg heller

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Viste du ikke at alle stryker englemannene sine på skinnet og sier trøstende ord som at "han er på et bedre sted" bare sekunder etter at man får vite per telefon at far er dø og mor nesten dø. 😂
Hadde personen vært så blåst i huet, så hadde ikke vedkommende vært i stand til å logge på forumet uten tilsyn, støttekontakt og en verge til stede. I alle fall ikke vært oppegående nok til å skrive OG poste innlegget uten noen form for støtte av en mer oppegående voksenperson.

Det er absolutt trolling, ingen tvil.  

Anonymkode: 548e6...410

Og ikke minst hevet seg rundt til sykehuset, hvor én gjenlevende ligger hardt skadet. Setter seg ikke timer etter 'i fred og ro' på et forum...

Anonymkode: b22a7...496

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel heller ikke normalt at man ringer pårørende når noe sånt skjer? Det normale er at de sender noen på døra og forteller det face to face, hvis de pårørende ikke oppholder seg i et annet land og det er umulig å sende noen. 

Så det underbygger at dette er trolleri. Forøvrig en meget stygg måte å trolle på. 

Anonymkode: b7a09...899

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og ikke minst hevet seg rundt til sykehuset, hvor én gjenlevende ligger hardt skadet. Setter seg ikke timer etter 'i fred og ro' på et forum...

Foreldrene kan jo bo i utlandet. 

Anonymkode: dee37...cd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamasitas skrev (4 minutter siden):

Går det an å tro på noen tråder på kg for tiden?

Det vil nok være best for deg å ta alt med en klype salt. Absolutt alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke bare det. Det har ikke vært noen slik ulykke i dag.

Rent oppspinn.

Du vet det eksisterer folk her som bor i utlandet?🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 47cb6...925

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et så å si identisk innlegg enten på kg eller et annet forum tidligere i år.. 

Anonymkode: 848c1...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet det eksisterer folk her som bor i utlandet?🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 47cb6...925

Joda - mulig. Men når 'alle' er i sjokk, er vel ikke forum det man griper til. Bedre å google 'hvordan kan sjokk arte seg', så har man utallige variasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen er i sjokk ja.... Sorgen kommer senere. 

I sånne tilfeller er det enkle det beste: En god klem og ev tilbud om å kjøre han til sykehuset hvor moren er. Ikke snakk og pjatt, vær tilstede og lytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva han nettopp fikk vite, gir det han ingen grunn til å slå deg og oppføre seg sånn.du prøvde jo bare å trøste han.ville sagt det samme..for å leve på jorden..man kan noenganger lure på om man er i helvete. Så vil tro vi kommer til et bedre sted. Jeg hadde dratt. Uansett om foreldrene var døde eller hva som har skjedd.det der er ikke greit.sjokk er sjokk..men ingen unnskyldning. Dra ut å pul noen andre å si du er i sjokk du å.for en idiot

Anonymkode: f5f11...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk han dette budskapet pr telefon? Vanligvis er det prest eller politi som gir sånne budskap. En sånn hendelse utløser også kriseteam. 

Anonymkode: 4cc02...576

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løgn eller ikke: for mange er dette en reell situasjon og handling. 

Du reagerte på den eneste måten du visste om, selv om han og mange andre mener at dette var feil.  Du vet hva du sa, og kan av den grunn beklage at du sa det. Men la han utagere for nå.

Da min mann mistet bestemoren sin, så ble han sittende å gråte i 3 timer. Det eneste jeg gjorde var å sitte der i rommet med han, og sa lite. Han kunne snakke med meg hvis han orket, og armene mine var ledig hvis han trengte en klem. Men jeg er kjent for å holde hodet kaldt når det gjelder alle andre enn meg selv. Jeg bryter heller sammen når de jeg støtter har kommet seg litt ovenpå igjen. 

Da jeg mistet min tante i fjor sommer, raste hele min verden. Jeg fikk samme behandling som jeg har gitt andre opp gjennom tidene. Ble spurt om hvordan jeg hadde det, om det var noe de kunne gjøre for meg, var der når jeg trengte en klem. Problemet mitt var etter begravelsen. For mange var det en historie som var slutt siden de ikke var i familie med tanten min. Så ble ensom når jeg ble klar i hodet. 

Tingen er: man vet ikke om noen ønsker en hånd å holde i, bli snakket til osv, og man vet ikke om vedkommende trenger å være alene en liten stund før de er klar for å sosialisere seg med mennesker igjen. Det finnes INGEN fasitsvar. 

Og ja. Han er nok i sjokk. 

Anonymkode: bbde5...4f8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Uansett hva han nettopp fikk vite, gir det han ingen grunn til å slå deg og oppføre seg sånn.du prøvde jo bare å trøste han.ville sagt det samme..for å leve på jorden..man kan noenganger lure på om man er i helvete. Så vil tro vi kommer til et bedre sted. Jeg hadde dratt. Uansett om foreldrene var døde eller hva som har skjedd.det der er ikke greit.sjokk er sjokk..men ingen unnskyldning. Dra ut å pul noen andre å si du er i sjokk du å.for en idiot

Anonymkode: f5f11...76f

Er du også i sjokk??

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen får beskjed om slike ting per telefon så klart. Det kommer prest eller politi på døra. 

Anonymkode: ab0f0...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et hvis bagatelliserte du det som har skjedd med din trøst. Du trøstet han litt som man trøster en 1 åring som er lei seg for å bli vekket. Noen ganger kan trøst være å bare være tilstede for den som har det vondt. Jeg hadde heller ikke likt at en partner møtte meg slik, med å stryke meg på kinnet og si at alt kommer til å bli bra, om jeg hadde fått en sånn sjokkbeskjed. 

Anonymkode: 66353...218

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...