Gå til innhold

Er dette her en normal sorgreaksjon? Jeg er faktisk sjokkert...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han er ikke i dyp sorg. Han er, som de andre skriver, i sjokk. Måten du trøstet på ville passet seg bedre etter en begravelse. Han har jo enda ikke fått tatt innover seg hva som faktisk har skjedd. 

Anonymkode: d60f0...4f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde min mann sagt det du sa, til meg, hadde jeg også blitt rasende! Bedre plass?? Det vet du ingenting om. Du trengte ikke si noenting. Bare være der. Og latt han reagere som han ville selv. Stakkars mann. Bagatellisere følelsene hans på den måten🤔🤔

Anonymkode: f6cb2...a28

  • Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri ok å slå noen men han er i sjokk. Syns ikke du skal begynne å krangle om dette hvertfall.
Du uttalte deg dumt, var nok godt ment, men føles nok som bagatelliserende å høre så mye positivitet rett etter en slik sjokkbeskjed. Bare beklag og si du kom i sjokk selv og ikke klarte å tenke på hva som ble sagt. Såklart er ting ikke ok, dette var noe ufortjent og  grusomt og si at du er her for han uansett hva. 

Anonymkode: 7dd42...03a

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

I morges satt jeg og min mann og så på en film. Vi hadde det hyggelig og koste oss. Plutselig fikk mannen min en forferdelig telefon. Han ble fortalt at foreldrene hans nettopp har vært i en alvorlig bilulykke. Faren hans døde på stedet mens moren ligger livstruende skadd på sykehuset med svært få overlevelsessjanser. Jeg så at mannen min plutselig ble veldig lei seg og la på umiddelbart før han begynte å strigråte skikkelig mye. Jeg som elsker mannen min mer enn noe annet ble selvfølgelig veldig lei meg på hans vegne når han ble så trist, og jeg spurte han på en trøstende måte om hva som var galt. Han fortalte meg om det han hørte i telefonen om foreldrene hans. Jeg ble også veldig lei meg, og jeg syntes ekstremt synd på mannen min... Jeg bestemte meg for å trøste ham så godt jeg bare kunne. Jeg strøyk ham på kinnet og fortalte ham masse fine ting og at det kom til å gå bra, og at faren hans nå er i et bedre sted og sånt. Og jeg fortalte også mannen min om hvor mye jeg elsker ham og at jeg alltid ville være her hos ham. Men så plutselig mens jeg satt der og trøsta ham så ble han plutselig veldig sint på meg, bare fordi jeg ville være en snill og trøstende kone som stilte opp for ham. han tok tak i den strykende hånda mi hardt og slengte den fra seg, så slo han meg hardt i ansiktet med håndflata si før han dytta meg unna. Han brølte skikkelig høyt til meg rett opp i trynet mitt at han ikke ville ha noe trøst og at han ville være alene nå, så kalte han meg noe forferdelig stygt. Det banneordet han kalte meg er så stygt at jeg ikke har noe lyst til å skrive det her på KG. Deretter reiste han seg og gikk sin vei mot soverommet mens han brølte mot meg at han hata meg. Når han kom fram til soverommet så geipa han mot meg før han smalt døra hardt igjen og låste. Jeg er rett og slett sjokkert... Og sint... Og skikkelig skuffa... Han som alltid har vært en så snill og grei englemann... Vi som alltid har har hatt det så koselig og aldri har krangla før... Er dette her virkelig en normal måte å reagere på når man er i dyp sorg? Uansett så er det ikke greit i det hele tatt det han gjorde mot meg. Bare fordi jeg prøvde å være snill mot ham og trøste ham og være der for ham, så var han så slem og stygg mot meg tilbake... Ja, jeg vet at han har det helt forferdelig nå, men det går da an å oppføre seg for det?!

Anonymkode: b211d...ac1

Troll tenker jeg da... for ingen går vel rett opp i fjeset på en som har fått en sånn beskjed, for så å fortelle at det kommer til å gå bra og at den forulykkede er på et bedre sted????

Anonymkode: a802b...747

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble lei deg fordi han ble lei seg? Du ble ikke lei deg fordi du mistet svigerfar?

 

Uansett, ringer man opp de nærmeste pårørende om en slik beskjed? Trudde man fikk prest på døra jeg..

Anonymkode: a5ab7...82e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nødt til å være trolling. Det er vel ingen som er så klipt i nepa at de sier sånt til en person som har fått en slik beskjed?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Troll tenker jeg da... for ingen går vel rett opp i fjeset på en som har fått en sånn beskjed, for så å fortelle at det kommer til å gå bra og at den forulykkede er på et bedre sted????

Anonymkode: a802b...747

Jeg har en venninne som faktisk sa noe sånt til en annen venninne da hun mistet sin mor. Noen har bare ikke erfaringen eller vettet nok til å forstå hva de faktisk sier.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, det er aldri greit at noen slår deg. Samtidig er ikke dette uvanlig ved en sterk følelsereaksjon. Om han til vanlig er snill og grei så er det den personen han er, ikke den sorgreaksjonen du opplevde.

Viktig å skille de delene. 1)for hans del -> at han ikke blir svartmalt som person og du tenker han kommer til å fortsette å gjøre noe liknende 2) for din egen del, for at du ikke blir paranoid og redd for at han skal slå igjen -> som hadde skapt et større problem

Anonymkode: c51c3...434

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i sjokk. 
Dessuten, selv om man prøver å si det aller beste i situasjonen, kan enkelte ting trigge relasjon. Feks «er på et bedre sted» etc. Når et familiemedlem her lå i koma, kom en familievenn på besøk og sa det så vakkert ut. Han mente nok fredfullt etc, han var dessuten svært troende med tro på at vedkommende skulle et bedre sted.

Likevel…😣😣😣

Forstår det er vanskelig for deg også. Her ville jeg tilnærmet meg varsomt og spurt «Jeg beklager om jeg har sagt noe feil før i dag. Hva trenger du av meg nå». Reaksjonen og det han sa kan tas opp på et senere, rolig tidspunkt. 

Anonymkode: 7ee3e...335

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scoops skrev (22 minutter siden):

Han er jo i sjokk stakkars. Og så må jeg jo si at jeg syns det er litt rart at du sier at faren hans er ett bedre sted nå, det er noe man kan si når noen har hatt sykdom og mye smerter, ikke når man dør akutt slik som det,men det kan jo bare være jeg som reagerer på det

Det reagerte jeg også på. Sier det kun om kjæledyr. Veldig rart å stryke han på kinnet også, som ett barn. Han har mistet sin nærmeste, og moren er på sykehus. Helt uakseptabelt at han slo deg da. Mange menn trenger å være alene når de er i sorg. Mennesker er veldig individuelle og det er ikke slik at tiden leger alle sår. Har dere vært sammen lenge? Reagerer også på at dere aldri har kranglet. Det tyder på at en av dere eller begge er veldig konfliktsky

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften din burde vært: «Er dette en vanlig sjokkreaksjon?»

 

Man går ikke i sorg samme øyeblikk som man får en slik beskjed, man går i sjokk.

Selvfølgelig ikke ok at han slo til deg men jeg må samtidig si at reaksjonen din var svært ufølsom.

Skjønner at man blir helt satt ut i en slik situasjon og det at det er vanskelig å finne ord men her hadde jeg unnskyldt meg til mannen din.

Endret av moroklompen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Englemann' og 'oppføre seg'. Enten er du hinsides naiv og helt blottet for andres følelser, eller så er dette tull. 

Anonymkode: b22a7...496

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen her som kan forestille seg at også TS er i sjokk etter en slik skrekkbeskjed? Eller klarer dere selv alltid å finne de beste ordene i enhver situasjon, samme hva som skjer og samme hva slags tilstand dere er i?

Anonymkode: 28db6...df2

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke vært noen dødsulykke i dag, så dette er bare løgn

Anonymkode: 9f055...2d4

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dropp å la dette handle om deg og dine følelser. Du knotet det til med en utrolig naiv og amerikansk variant av «it’s all going to be ok». Skikkelig overfladisk.  En ekstra bør på hans skuldre i en slik stund. Noe annet er at jeg har vanskelig for å tro at et dødsbudskap bli formidlet via telefonen…

Anonymkode: 1b5b9...26c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde lese deg litt opp på lyving. 

For mye detaljer kjære deg. Unødvendige detaljer. 
Han dyttet vekk din strykende hånd. Du bestemte deg for å trøste han. ingen bestemmer seg for å trøste noen. Du strøyk han på skinnet og sa masse fine ting? Virkelig? Hvor dum tror du vi er egentlig? 

Hele innlegget ditt ville ha sett helt annerledes ut som det var ekte og sant. "Samboeren min mistet sin far i en bilulykke i morges, og moren hans ligger på sykehuset hardt skadet. Jeg forsøkte å trøste og støtte han og han reagerte med sinne. Er det en vanlig sorgreaksjon?" 

Hva vil du ha utav å lyve om dette? Hva slags svar er du på utgikk etter fra oss, og hvorfor? 
Trollingen her inne begynner å bli provoserende irriterende. Kan du ikke gå til freak forumet og ødelegge for dem i stede? De er så ruset at de bryr seg ikke allikevel. 

Anonymkode: 548e6...410

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har ikke vært noen dødsulykke i dag, så dette er bare løgn

Anonymkode: 9f055...2d4

Var en i Trøndelag i morges. En motorsyklist omkom, men ingen flere fysisk involvert der.

Anonymkode: 920cf...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ingen her som kan forestille seg at også TS er i sjokk etter en slik skrekkbeskjed? Eller klarer dere selv alltid å finne de beste ordene i enhver situasjon, samme hva som skjer og samme hva slags tilstand dere er i?

Anonymkode: 28db6...df2

Ord trengs ikke i en slik situasjon. Nære pårørende er det ikke vanskelig 'å lese' og vite hva de trenger.

Anonymkode: b22a7...496

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har ikke vært noen dødsulykke i dag, så dette er bare løgn

Anonymkode: 9f055...2d4

Jo, men det var en MC-fører. 

Anonymkode: 53f0f...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som tenker at den normale reaksjonen, fra begge to, hadde vært å gå i krisemodus og kaste seg i bilen for å kjøre til sykehuset? 

Anonymkode: 53f0f...341

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...