Gå til innhold

Bryte med familien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i en uutholdelig situasjon med familien som har pågått over flere år (tiår?). Er yngst med stor aldersforskjell opp til eldre søsken. Traumatisk barndom, og opprivende konflikter som alltid gjentas og aldri løses. Allikevel føler jeg meg «presset» til å fortsette å holde en viss kontakt med både (skilte) foreldre, og voksne storesøsken. Men føler meg alltid elendig som følge av det. Føler meg brukt, oversett og manipulert. 
 

Er det flere som har kuttet ut familien i voksen alder? Og hvordan har dere opplevd det? 
 

Dette er så vondt at jeg også vurderer å bytte etternavn som en symbolsk overgang. Overreagerer jeg? Skylder man noen noe som helst, etter en viss stund?

Anonymkode: 2aa11...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se litt innover deg selv.. du trenger ikke kutte / slå opp og demonstrere hvor sint du er. 
Du kan minske kontakten er periode.. ? Uten å lage noe drama ut av det

Anonymkode: fd2b6...02f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.8.2022 den 1.37):

Er i en uutholdelig situasjon med familien som har pågått over flere år (tiår?). Er yngst med stor aldersforskjell opp til eldre søsken. Traumatisk barndom, og opprivende konflikter som alltid gjentas og aldri løses. Allikevel føler jeg meg «presset» til å fortsette å holde en viss kontakt med både (skilte) foreldre, og voksne storesøsken. Men føler meg alltid elendig som følge av det. Føler meg brukt, oversett og manipulert. 
 

Er det flere som har kuttet ut familien i voksen alder? Og hvordan har dere opplevd det? 
 

Dette er så vondt at jeg også vurderer å bytte etternavn som en symbolsk overgang. Overreagerer jeg? Skylder man noen noe som helst, etter en viss stund?

Anonymkode: 2aa11...a61

Noen ganger er det greit å kutte egen familie. Når det er mye som aldri blir bedre, bare blir såret og tapper deg for energi.

 

Anonymkode: 89127...0c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kutte foreldrene mine ut i juni, var vanskelig der og da. Men livet har blitt lettere etter det. Gjør det som føles best for deg❤️👍

Anonymkode: 8b0a8...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...