AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #21 Del Skrevet 29. august 2022 Lett underholdning og samtidig en tro på det gode. Heier på kvinnelige superhelter🙌🏼😉 Anonymkode: 5d87f...ab6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #22 Del Skrevet 30. august 2022 Hvorfor må du forstå hvorfor folk liker noe annet enn deg..? Jeg liker ikke skrekk-filmer. Jeg liker ikke filmer med mye vold. Jeg liker ikke grine-filmer. Men da lar jeg bare være å se på det, da? Og om jeg må se på det som en del av en gjeng, så javel, da lider jeg meg bare gjennom det, no big deal. Jeg liker superhelt-filmer. Jeg liker urealistiske ting. Jeg liker fantasy. Jeg plages ikke av at handlingen er urealistisk og ikke-virkelig. Anonymkode: f4996...d77 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #23 Del Skrevet 30. august 2022 Woah0 skrev (På 28.8.2022 den 0.59): Er det bare for å koble av? At man ikke trenger å være investert for å bare koble helt av?. Det er mer av og på knapp, for å distrahere fra studier eller noe? Jeg bare legit lurer på hva som er mest folk i kostymer, urealistisk handling med for mye boom boom folk i tights. Jeg ser på "Supergirl" har første sesong på bluray. Og jeg klarer enda ikke å se hvorfor dette er så populært? Hele sjangern mener jeg. Selv liker jeg de gamle filmene fra Matrix, men når det gjelder direkte "superhelter i drakt" eller uniform, så er det nærmeste virkeligheten jeg kan tenke meg serien The Boys som sendes på Amazon Prime (Tre sesonger så langt). Den viser hvordan vi tilber de sterke i samfunnet og er som noen naive fjols, samtidig som PR-teamet bak superheltene, jobber for å fremstille dem best mulig i mediene, mens "superheltene" driver og skader og dreper folk i kulissene, og PR-temaet er alltid der for å glatte det over. Minner om amerikanske politikere. Alltid morsomt å se hvor påvirka "sups" er av meningsmålinger i The Boys, spesielt Homelander. Ikke minst Batman-filmene er jo interessante, i og med at Batman egentlig ikke har noen superkrefter, men heller tilgang til connections i samfunnet, er milliardær (penger er makt), samtidig som det blir litt for mye av militær teknologi som han umulig ville hatt tilgang på. Myndighetene og militæret hadde gått etter Batman i stor stil for å få tak i det der. Litt som de tidlige filmene av Iron Man, der Iron Man måtte i retten for å forsvare teknologien han har. For øvrig, er Iron Man også interessant, men ikke de nyeste filmene. Blir for mye fantasi. Men den første filmen fra 2007 tror jeg det var, der hadde man litt mer enkle drakter, og det var snakk om at det amerikanske militæret var interessert i å lage Iron Man-lignende drakter. https://taskandpurpose.com/news/pentagon-powered-armor-iron-man-suit/ Ikke helt som Iron Man filmen, men inspirert av den i det minste. Dessuten synes jeg at Terminator-filmene (den klassiske fra 1980-tallet og Terminator 2 fra 1991) har gått fra Science Fiction, og over til mer og mer realisme. Spesielt det som har med digitalisering å gjøre - alt er connected til Internett (SkyNet), og det er ganske interessant å se på den teknologiske utviklingen siden sist Terminator advarte om SkyNet sin dominans for mer enn 30 år siden. Da hadde ikke vi vanlige mennesker engang ordentlig tilgang til internett. Spesielt interessant med tanke på at det meste skal være online, robotisert eller digitalisert og ikke minst Artificial Intelligence (Kunstig intelligens). I tillegg, så har du scener fra Terminator 2 (1991), spesielt i begynnelsen der du ser flygende robot-droner. Sånne "Fighting Machines" var ren fantasi for over 30 år siden, men i dag er det så mange forskjellige droner i ulike størrelser at de nettopp kan avfyre våpen uten piloter. Og flere (avanserte) droner skal det bli fremover. Anonymkode: 37297...ff4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 31. august 2022 #24 Del Skrevet 31. august 2022 Så og si alle filmer har jo urealistisk handling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 31. august 2022 #25 Del Skrevet 31. august 2022 Woah0 skrev (På 28.8.2022 den 0.59): Er det bare for å koble av? At man ikke trenger å være investert for å bare koble helt av?. Det er mer av og på knapp, for å distrahere fra studier eller noe? Jeg bare legit lurer på hva som er mest folk i kostymer, urealistisk handling med for mye boom boom folk i tights. Jeg ser på "Supergirl" har første sesong på bluray. Og jeg klarer enda ikke å se hvorfor dette er så populært? Hele sjangern mener jeg. Problemet er at mange ikke har fantasien og evnen til å se forbi den enkle, åpenbare greia med superhelter. Nemlig superegenskapene de besitter. Det er ikke det som er viktig. Det er empatien, konflikten mellom godt og ondt. Gode karakterer med svært god bakhistorie. Ta Batman som eksempel. Den karakteren og historien rundt ham er dypere og bedre skrevet enn 90% av alt som kommer utav Hollywood idag. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 31. august 2022 #26 Del Skrevet 31. august 2022 En av de mest deprimerende og tyngende seriene jeg har sett var en superheltserie, Doom patrol. Tar opp virkelighetsnære og alvorlige temaer, i liten grad egnet for å koble av og kose seg. Langt mer tankevekkende enn House, Hotel Cæsar eller Greys Anatomy for å si det slikt. Jeg er ikke spesielt opptatt av superhelter, egentlig litt lei dem. På samme måte som jeg er litt lei krim. Men kommer det en god komedie, drama, thriller, film eller serie som innholder superhelter kan jeg like gjerne se det som det meste annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #27 Del Skrevet 1. september 2022 Herlig virkelighetsflukt! Love it. Anonymkode: e37dd...d82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #28 Del Skrevet 1. september 2022 Anonymkode: b5af0...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 1. september 2022 #29 Del Skrevet 1. september 2022 On 8/28/2022 at 12:59 AM, Woah0 said: Er det bare for å koble av? At man ikke trenger å være investert for å bare koble helt av?. Det er mer av og på knapp, for å distrahere fra studier eller noe? Jeg bare legit lurer på hva som er mest folk i kostymer, urealistisk handling med for mye boom boom folk i tights. Jeg ser på "Supergirl" har første sesong på bluray. Og jeg klarer enda ikke å se hvorfor dette er så populært? Hele sjangern mener jeg. Hvorfor har du Neo som avatar? Der tenker jeg du har svar på spørsmålet ditt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 1. september 2022 #30 Del Skrevet 1. september 2022 Har ikke sett super girl og har ikke nødvendigvis superhelt greier øverst på lista, men kan absolutt like det om det er bra historie, handling, action. Jeg har ikke noe problem med å ikke sitte å tenke på at superhelter ikke finnes på ordentlig, men heller bare følge handling og action osv. Er det underholdende så liker jeg det.🤷 film er film, og strengt tatt er det veldig mye som er potensielt urealistisk innenfor de fleste sjangere om man skal begynne å dissekere på det nivået. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #31 Del Skrevet 3. september 2022 Woah0 skrev (På 28.8.2022 den 0.59): Er det bare for å koble av? At man ikke trenger å være investert for å bare koble helt av?. Det er mer av og på knapp, for å distrahere fra studier eller noe? Jeg bare legit lurer på hva som er mest folk i kostymer, urealistisk handling med for mye boom boom folk i tights. Jeg ser på "Supergirl" har første sesong på bluray. Og jeg klarer enda ikke å se hvorfor dette er så populært? Hele sjangern mener jeg. Det handler vel om at mennesker har ulik intelligens. Superhelt-filmer retter seg inn mot og har alltid vært populær hos nerder og høyintelligente, som føler seg ensom og alene i verden. Det motsatte kan man si om filmer som Matrix. Jeg holdt på å klappe sammen av kjedsomhet da jeg så den første. Dette kvasifilosofiske nonsens-greiene var jo tanker jeg hadde tenkt allerede som 14-åring og som jeg forlengst var ferdig med, i likhet med de fleste rundt meg. Men for de som ikke hadde det, var det nok stor stas. Anonymkode: 173cd...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Woah0 Skrevet 3. september 2022 Forfatter #32 Del Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det handler vel om at mennesker har ulik intelligens. Superhelt-filmer retter seg inn mot og har alltid vært populær hos nerder og høyintelligente, som føler seg ensom og alene i verden. Det motsatte kan man si om filmer som Matrix. Jeg holdt på å klappe sammen av kjedsomhet da jeg så den første. Dette kvasifilosofiske nonsens-greiene var jo tanker jeg hadde tenkt allerede som 14-åring og som jeg forlengst var ferdig med, i likhet med de fleste rundt meg. Men for de som ikke hadde det, var det nok stor stas. Anonymkode: 173cd...a40 Men er det ikke mer barnslig enn emo da?. Hvis man er ensom ser man jo på emo filmer som "Suicide Room 2011" filmer. Ser ikke på superhelt fans som ensomme. Er mer en barnslig fantasi og ikke engang en bra barnslig fantasi, der det handler om å skru av hjernen fra alt som skjer i verden. Og dermed gå til normale etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 3. september 2022 #33 Del Skrevet 3. september 2022 Det er vel godt med litt virkelighetsflukt fra en kjip hverdag. Mimre tilbake til barndommen da man hadde forbilder og helter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #34 Del Skrevet 3. september 2022 Woah0 skrev (1 time siden): Ser ikke på superhelt fans som ensomme. Nei, DU gjør ikke det, nei - det var jo litt av poenget mitt. Anonymkode: 173cd...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå