Gå til innhold

Noen som bruker Opera browser enda eller Opera mini?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kom nett på at jeg en gang i tiden brukte denne nettleseren og at den er norsk(?). Men er det noen som bruker den enda? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er kjøpt opp for lenge siden.

Opera sender dataene dine til Kina. Så du får vurdere om det er bedre enn andre populære nettlesere som sender dataene dine til Usa og Israel.

Anonymkode: 840bc...4af

• Liker 2
Skrevet

Ja. Bruker på pc og mobil. Gratis vpn.

Skrevet
Cisco skrev (5 minutter siden):

Ja. Bruker på pc og mobil. Gratis vpn.

Det er en VPN i den forstand at den dirigerer trafikken din gjennom deres servere. Men BARE i den forstand. Kan brukes til å omgå regionsperrer, men er ubrukelig til alt annet.

Det er ikke en "privat" VPN. De har aldri hevdet at de ikke logger deg. Faktisk gjør de det. Spørsmålet er hvem de selger loggen til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en VPN i den forstand at den dirigerer trafikken din gjennom deres servere. Men BARE i den forstand. Kan brukes til å omgå regionsperrer, men er ubrukelig til alt annet.

Det er ikke en "privat" VPN. De har aldri hevdet at de ikke logger deg. Faktisk gjør de det. Spørsmålet er hvem de selger loggen til.

Who asked?

Anonymkode: baddb...b9d

Skrevet
origin skrev (18 minutter siden):

Jeg kom nett på at jeg en gang i tiden brukte denne nettleseren og at den er norsk(?). Men er det noen som bruker den enda? 

Jupp! Akkurat nå har det vært noe trøbbel med VPN, men :sprettoy: Går ut i fra at det har noe sammenheng med at de prøver å "pushe" en betalt løsning.

Skrevet

Eg skriv dette i Opera ;) men med deg sagt er det vel meir av nostalgi enn av prinsipp, sidan dei gav etter og la om til Chromium. Eg burde vel gå over til Firefox permanent. 

Skrevet
57 minutter siden, Mandagsunge said:

Eg skriv dette i Opera ;) men med deg sagt er det vel meir av nostalgi enn av prinsipp, sidan dei gav etter og la om til Chromium. Eg burde vel gå over til Firefox permanent. 

Å, eksisterer den enda? 

Skrevet

Bruker og har brukt Opera nesten siden de startet opp men det er en liten nedtur at Opera ble kjøpt opp av et kinesisk selskap, men nettleseren fungerer utmerket enda og det er ingen problemer med sikkerhet.

Hvis du vil ha en nettleser som er utviklet i Norge så anbefaler jeg Vivaldi, samme gjengen som utviklet Opera i sin tid.

https://vivaldi.com/no/

Når det kommer til VPN så er det INGEN gratisalternativer som er sikre, skal man ha en sikker VPN så er eneste muligheten å abonnere på ExpressVPN, NordVPN eller lignende.

Anonymkode: 3ed86...ab2

• Nyttig 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg gikk fra Chrome til Opera GX, og er veldig fornøyd med "oppsettet". Ulike arbeidsområder hvor jeg kan kategorisere mellom skole, fritid og arbeid er nice! 

Har prøvd ut Firefox nylig, og var ikke helt klar for hvor mange innstillinger og tilpasningssaker de har lagt til. Avinstallerte mens jeg var i sjokk, men tenker å teste igjen en dag😂

Anonymkode: 5eee6...ee3

Skrevet

Aldri likt Opera. 

Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Nettleseren Brave som er bygget på chromium er nettleseren som virkelig sikter inn mot personvern så langt som mulig. Duckduckgo har også lansert en ala dette mener jeg.

Skrevet

Jeg synes Opera kan være litt treg, bruker den ikke nå -men innimellom har jeg lastet ned Opera kun for å spille "Fiske-akvarie"-spillet :P

Anonymkode: b3f08...1ca

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker Chrome, Opera, Firefox og Vivaldi 😄

• 4 uker senere...
Skrevet
On 8/27/2022 at 9:28 PM, Mandagsunge said:

Hva er forskjellen på opera og opera mini? 

Anonymkode: 06a89...d74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...