AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Jeg har datet en stjernekokk en stund, og har alltid sluppet unna med matlagingen enn så lenge. Men nå må jeg stå for menyen, og jeg får så ekstremt prestasjonsangst og fantasien blir helt borte. Kan dere hjelpe med ideer til gode treretters menyer som jeg kan lage? Gjerne sjømat, eventuelt noe lett kjøtt med en dessert som komplimenterer hovedretten. Anonymkode: a928b...f12
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Er Hellstrøm singel igjen?🤔 Anonymkode: 43408...5e1 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Du kan bestille foodora å servere det på tallerken. Voila! Jeg tror for å holde romantikken gående ville jeg vist at jeg er dårlig på kjøkkenet. La han være den som styrer matlagingen. Du kan være flink på noe annet. For eksempel å dekke bordet? Blir kleint hvis du skal plutselig bli "stjernekokk", det er han som er. Vær deg selv og server grandiosa Anonymkode: 66769...446 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Lag vanlig mat, eller noe du pleier å lage. Det blir bare teit å prøve å imponere ham. Anonymkode: 3a74b...aee 18 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan bestille foodora å servere det på tallerken. Voila! Jeg tror for å holde romantikken gående ville jeg vist at jeg er dårlig på kjøkkenet. La han være den som styrer matlagingen. Du kan være flink på noe annet. For eksempel å dekke bordet? Blir kleint hvis du skal plutselig bli "stjernekokk", det er han som er. Vær deg selv og server grandiosa Anonymkode: 66769...446 Jeg er ikke dårlig på kjøkkenet, og er utrolig glad i å lage mat. Men når prestasjonsangsten setter inn (føler jeg er på eksamen) så hjelper det lite hvor mye jeg kan om ikke hjernen er med meg. Så derfor trenger jeg hjelp/inspirasjon til å sette sammen en meny. Og, btw. Grandiosa smaker papp, og er ikke kategorisert som mat. Anonymkode: a928b...f12
moroklompen Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 Forrett: https://flawlessfood.co.uk/gambas-pil-pil/ Hovedrett: https://frappemania.wordpress.com/2015/04/04/helstekt-kylling-med-sitron/ Dessert: https://www.melk.no/Oppskrifter/Desserter/Kremdesserter/Tilsloerte-bondepiker 1
moroklompen Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke dårlig på kjøkkenet, og er utrolig glad i å lage mat. Men når prestasjonsangsten setter inn (føler jeg er på eksamen) så hjelper det lite hvor mye jeg kan om ikke hjernen er med meg. Så derfor trenger jeg hjelp/inspirasjon til å sette sammen en meny. Og, btw. Grandiosa smaker papp, og er ikke kategorisert som mat. Anonymkode: a928b...f12 Senk skuldrene og tenk at han som kokk, setter stor pris på å få ett hjemmelagd måltid av noen andre enn seg selv. 10
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 moroklompen skrev (3 minutter siden): Senk skuldrene og tenk at han som kokk, setter stor pris på å få ett hjemmelagd måltid av noen andre enn seg selv. Dette. Jeg har sett intervjuer med flere kjente kokker, og alle er enige om en ting: De setter pris på at andre lager mat til dem, og de er ikke kresne og dømmende (kanskje unntak dersom retten er en katastrofe?) Anonymkode: da1dc...a40 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 Så lenge du lager ok mat så tviler jeg på at han sitter der og bedømmer maten på et profesjonelt nivå. Jeg har ingen problemer med å invitere en gartner hjem til meg på privaten selv om hagen består av gress og noen få usle bed. Anonymkode: ab4e8...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 Plukk vill, kortreist mat i skauen om du har det i nærheten. Villepler? Da lager du eplepai og serverer med vaniljeis. Rabarbra i hagen til bestemor? Rabarbrapai, i så fall. Strø ville skogsbær over vaniljeisen, så blir det bra. Finner du tyttebær og kanskje også kantareller, kan du servere viltkjøtt med selvplukket tyttebærsyltetøy og fløtekantareller. Anonymkode: 31df0...f3e 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 Legg deg på middagsbordet og ta sushi over kroppen. Har du sett?? Anonymkode: 66769...446
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 Hvis du googler naked sushi Anonymkode: 66769...446
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du googler naked sushi Anonymkode: 66769...446 Det har vi allerede gjort ts Anonymkode: a928b...f12 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 Jeg vill laget en fantastisk pasta. Får eksempel, lasanje. Bruk Toro sin, pimp den opp med masse godt, hvitløk, fløte, parmasan osv. Deilige hvitløksbaguetter til. Samt sidesalat, med finsnittet rødløk og tomat (gjerne juanita) For å holde stilen italiensk ville jeg avsluttet med en kopp cappucino og creme brulee 😍 Anonymkode: 9e98e...b54 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vill laget en fantastisk pasta. Får eksempel, lasanje. Bruk Toro sin, pimp den opp med masse godt, hvitløk, fløte, parmasan osv. Deilige hvitløksbaguetter til. Samt sidesalat, med finsnittet rødløk og tomat (gjerne juanita) For å holde stilen italiensk ville jeg avsluttet med en kopp cappucino og creme brulee 😍 Anonymkode: 9e98e...b54 Og forretten? Anonymkode: ec963...ac4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vill laget en fantastisk pasta. Får eksempel, lasanje. Bruk Toro sin, pimp den opp med masse godt, hvitløk, fløte, parmasan osv. Deilige hvitløksbaguetter til. Samt sidesalat, med finsnittet rødløk og tomat (gjerne juanita) For å holde stilen italiensk ville jeg avsluttet med en kopp cappucino og creme brulee 😍 Anonymkode: 9e98e...b54 Creme brulee og en god kaffe (bytter ut med espresso) hørtes utrolig fristende ut. Lasagna lager jeg ofte, og lager pastaen selv på forhånd. sÅ det er et alternativ. Takk for tips! Anonymkode: a928b...f12
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vill laget en fantastisk pasta. Får eksempel, lasanje. Bruk Toro sin, pimp den opp med masse godt, hvitløk, fløte, parmasan osv. Deilige hvitløksbaguetter til. Samt sidesalat, med finsnittet rødløk og tomat (gjerne juanita) For å holde stilen italiensk ville jeg avsluttet med en kopp cappucino og creme brulee 😍 Anonymkode: 9e98e...b54 😂 Man avslutter aldri, aldri og aldri et italiensk måltid med en cappuccino. Creme Brulé er fransk. Og: Man serverer aldri, aldri og aldri hverken hvitløksbaguetter eller salat til en lasagne. (går utifra at du troller, men likevel....) Anonymkode: da1dc...a40 5 3
Lula Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lag vanlig mat, eller noe du pleier å lage. Det blir bare teit å prøve å imponere ham. Anonymkode: 3a74b...aee Støtter denne! Gjør det enkelt, bruk gode råvarer og gå for noe du har laget før og er trygg på til hovedretten ihvertfall Til forrett er feks Caprese supert. Med Mozzarella og tomater av god kvalitet er det superenkelt. Dessert kan være feks Affogato. God vaniljeis med espresso over 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): 😂 Man avslutter aldri, aldri og aldri et italiensk måltid med en cappuccino. Creme Brulé er fransk. Og: Man serverer aldri, aldri og aldri hverken hvitløksbaguetter eller salat til en lasagne. (går utifra at du troller, men likevel....) Anonymkode: da1dc...a40 🤭 Anonymkode: c5e83...153 1
Luckiness Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 Lag noe du er komfortabel med. Ikke overgå dine evner. Hold deg til mat du vanligvis lager og server. Er du en type som serverer taco, pizza, lasagne, biffgryte så lager du noe lignende. Ikke finn på å lek kokk selv. Etter hva jeg har fått med meg av bekjente og hørt/lest setter mange kokker pris på hjemmelaget og enkel mat. Mange er gjerne lei gourmetmat og avanserte retter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå