AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Har uføretrygd og har stort sett alltid nok penger, men kom oppi en situasjon der jeg hadde lite penger i en måned, ikke selvvalgt situasjon. Spurte foreldrene mine om de kunne låne meg litt til måneden etter. Nei det var ikke aktuelt, om jeg ikke hadde penger fikk jeg bare sulte. Nei det var ikke aktuelt å foreksempel komme på middag til dem heller, eller komme på besøk. De bryr seg rett og slett ikke. Blir såret.de har god råd så er ikke det som er problemet, men de har alltid vært gjerrige. Jeg vet det ikke er deres ansvar. Men var en sårende kommentar. Noen flere her med sånne foreldre? Føler meg så alene om det. Anonymkode: 1ca6d...239 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Du er ikke alene, mine foreldre har mye penger og har ikke hjulpet noen av oss barna med noe som helst. Vi seiler vår egen sjø i det vi fylte 18 år, fikk lite før det også. Selv lever de veldig fint. Anonymkode: f962f...9c7 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Tror mange tenker at det er et prinsipp. Og en bjørnetjeneste å låne penger til barna. Jeg kan på en måte forstå det også, at du skal se at du klarer det selv, samt ta andre valg senere for å unngå det. Men at det er litt sårt forstår jeg. Hvis du virkelig sliter, kan nav hjelpe😊 Anonymkode: 5e297...fd5 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Mine foreldre er egentlig motsatt. De gir gjerne penger istedenfor praktisk og emosjonell støtte. Ikke store summer, men tilstrekkelig til at de kan vise til at de liksom stiller opp for familien. Jeg vil derfor ikke ha penger av dem, og hadde heller sultet. Slikt er også sårt. Anonymkode: f4783...5b8 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 De ville selvfølgelig gitt meg penger (ikke lånt) om det virkelig var behov. Men på 40 år har det aldri vært behov. Så det har muligens en sammenheng? Anonymkode: b95ef...43a 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 Jeg er litt lei av folk som forventer at foreldrene er en bank hver gang de mangler penger. Du er voksen, du er ansvarlig for egen økonomi. Hvis du mangler penger denne måneden men får mer neste, ja da er det grunnen til å ha en bufferkonto eller et kredittkort. Anonymkode: 416c3...652 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er litt lei av folk som forventer at foreldrene er en bank hver gang de mangler penger. Du er voksen, du er ansvarlig for egen økonomi. Hvis du mangler penger denne måneden men får mer neste, ja da er det grunnen til å ha en bufferkonto eller et kredittkort. Anonymkode: 416c3...652 Hallo! Jeg pleier faktisk ikke å spørre dem om dette. Spurte denne gangen, og jeg liker ikke å spørre om sånt heller. Ikke så lett å spare opp når man har trygd. Så fu syns det er irriterende at jeg spurte mine foreldre om det. Opprettet tråd fordi jeg var litt såret og ville høre om det var flere. Anonymkode: 1ca6d...239 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 Min datter er delvis ufør og har begrenset med penger. Men hun " krever" ikke hjelp. Vi inviterer henne på middag og strekker ikke tiden til, bruker vi å høre med henne om vi kan gjøre innkjøp/plannlege sammen med henne om måltid. Og ja vi kjøper da inn maten og kommer til dekket bord. Restene beholder hun ellet deler med naboen som er i samme situasjon. Er nok ikke helt greit å bli møt slik du ble denne gangen, har der et greit forhold ellers? Anonymkode: 77bdb...ede 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hallo! Jeg pleier faktisk ikke å spørre dem om dette. Spurte denne gangen, og jeg liker ikke å spørre om sånt heller. Ikke så lett å spare opp når man har trygd. Så fu syns det er irriterende at jeg spurte mine foreldre om det. Opprettet tråd fordi jeg var litt såret og ville høre om det var flere. Anonymkode: 1ca6d...239 Du skriver at de alltid er gjerrige, så noe har du jo spurt om før også. Hvor gammel er du? Hvis du vet at du får penger neste måned ville jeg heller tatt et lite lån (som betales rett tilbake), evt spurt nav om du virkelig er skrapa. Kjipt å komme i konflikt med familie pga penger. Jeg ville aldri spurt foreldre om penger (med mindre jeg var kanskje akkurat 18år). Anonymkode: 5e297...fd5 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du skriver at de alltid er gjerrige, så noe har du jo spurt om før også. Hvor gammel er du? Hvis du vet at du får penger neste måned ville jeg heller tatt et lite lån (som betales rett tilbake), evt spurt nav om du virkelig er skrapa. Kjipt å komme i konflikt med familie pga penger. Jeg ville aldri spurt foreldre om penger (med mindre jeg var kanskje akkurat 18år). Anonymkode: 5e297...fd5 Jeg vet at de er gjerrige. Men jeg har ikke drevet og spurt dem om det hele tiden for det. Når jeg og broren min var små fikk vi ikke engang en is eller litt lommepenger når vi var på tur om sommeren, og vi fikk kjeft hvis vi spurte. Hvis vi spiste hos dem noen ganger etter vi hadde flyttet ut så måtte vi betale for maten selv om de hadde invitert oss. Må betale for et glass vann om vi tar det hos dem for vann koster jo penger må vite. Jeg kaller det ekstremt gjerrig. Fikk vel klær og sånt som barn og tenåring, men ikke hvis jeg spurte. Jeg er litt over 20. De tjener bra, men de er gjerrige. Jeg kjenner jo mine egne foreldre. Å søke lån har jeg prøvd, men fikk avslag overalt. Selv om jeg ikke har lån fra før eller betalingsanmerkninger. Anonymkode: 1ca6d...239 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er litt lei av folk som forventer at foreldrene er en bank hver gang de mangler penger. Du er voksen, du er ansvarlig for egen økonomi. Hvis du mangler penger denne måneden men får mer neste, ja da er det grunnen til å ha en bufferkonto eller et kredittkort. Anonymkode: 416c3...652 For en lite empatisk kommentar Anonymkode: e3b99...6e7 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du skriver at de alltid er gjerrige, så noe har du jo spurt om før også. Hvor gammel er du? Hvis du vet at du får penger neste måned ville jeg heller tatt et lite lån (som betales rett tilbake), evt spurt nav om du virkelig er skrapa. Kjipt å komme i konflikt med familie pga penger. Jeg ville aldri spurt foreldre om penger (med mindre jeg var kanskje akkurat 18år). Anonymkode: 5e297...fd5 Spørsmålet var ikke hva du ville gjort. Jeg er veldig glad jeg har foreldre som ønsker å stille opp om man spør om hjelp innimellom Anonymkode: e3b99...6e7 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 Av og til kan krise sitasjoner skje så en må bruke mer penger enn beregnet. ingenting varer jo evig, og når en har trygd er det ikke så lett å klare uforsette ting. du har ikke kredittkort heller ts? ingen andre du kjenner som kan låne deg? Evt gå til nav og vis dokumentasjon på det utenom og spør om å få låne hos de eller nødhjelp? Anonymkode: 92662...349
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Av og til kan krise sitasjoner skje så en må bruke mer penger enn beregnet. ingenting varer jo evig, og når en har trygd er det ikke så lett å klare uforsette ting. du har ikke kredittkort heller ts? ingen andre du kjenner som kan låne deg? Evt gå til nav og vis dokumentasjon på det utenom og spør om å få låne hos de eller nødhjelp? Anonymkode: 92662...349 Ja det er sant. Jeg har ikke kredittkort. Ingen jeg kommer på nå. Lurer på å høre med Nav ja, men hva slags dokumentasjon trenger de? De ser vel at jeg har hatt penger på kontoen selv om de nå er tomt. De har gått til regninger, men vet ikke kriterier for å få. Har aldri søkt om dette før. Anonymkode: 1ca6d...239
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har uføretrygd og har stort sett alltid nok penger, men kom oppi en situasjon der jeg hadde lite penger i en måned, ikke selvvalgt situasjon. Spurte foreldrene mine om de kunne låne meg litt til måneden etter. Nei det var ikke aktuelt, om jeg ikke hadde penger fikk jeg bare sulte. Nei det var ikke aktuelt å foreksempel komme på middag til dem heller, eller komme på besøk. De bryr seg rett og slett ikke. Blir såret.de har god råd så er ikke det som er problemet, men de har alltid vært gjerrige. Jeg vet det ikke er deres ansvar. Men var en sårende kommentar. Noen flere her med sånne foreldre? Føler meg så alene om det. Anonymkode: 1ca6d...239 Jeg har selv voksne døtre, og har lånt dem penger av og til. Da har de hatt lite penger og store utgifter, og kunne betale tilbake. Selv har jeg ikke råd til å gi de pengene, men å låne de er ikke noe problem, for jeg har erfart at jeg får pengene tilbake så snart de får lønn. Jeg bryr meg mye om mine døtre, og har dem gjerne på middag med barna om de har en tøff periode økonomisk. Mitt forhold til dem og barna har mye mer å si enn penger. At folk tjener mye er ikke det samme som at de har god råd. Mange har dyre lån, også eldre folk. Anonymkode: 3b366...144
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg vet at de er gjerrige. Men jeg har ikke drevet og spurt dem om det hele tiden for det. Når jeg og broren min var små fikk vi ikke engang en is eller litt lommepenger når vi var på tur om sommeren, og vi fikk kjeft hvis vi spurte. Hvis vi spiste hos dem noen ganger etter vi hadde flyttet ut så måtte vi betale for maten selv om de hadde invitert oss. Må betale for et glass vann om vi tar det hos dem for vann koster jo penger må vite. Jeg kaller det ekstremt gjerrig. Fikk vel klær og sånt som barn og tenåring, men ikke hvis jeg spurte. Jeg er litt over 20. De tjener bra, men de er gjerrige. Jeg kjenner jo mine egne foreldre. Å søke lån har jeg prøvd, men fikk avslag overalt. Selv om jeg ikke har lån fra før eller betalingsanmerkninger. Anonymkode: 1ca6d...239 Du er bare litt over 20 og allerede på uføretrygd??? Jeg kan forstå at foreldrene dine er skuffet. Men de har sikkert endel skyld de også? Hva er det som gjør at du ikke kan jobbe i det hele tatt? Hilsen dame på 55 som også er ufør, men som ble det etter 30 år i jobb. Anonymkode: 3b366...144 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er bare litt over 20 og allerede på uføretrygd??? Jeg kan forstå at foreldrene dine er skuffet. Men de har sikkert endel skyld de også? Hva er det som gjør at du ikke kan jobbe i det hele tatt? Hilsen dame på 55 som også er ufør, men som ble det etter 30 år i jobb. Anonymkode: 3b366...144 Eh seriøst? For noen kommentarer Anonymkode: e3b99...6e7 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er bare litt over 20 og allerede på uføretrygd??? Jeg kan forstå at foreldrene dine er skuffet. Men de har sikkert endel skyld de også? Hva er det som gjør at du ikke kan jobbe i det hele tatt? Hilsen dame på 55 som også er ufør, men som ble det etter 30 år i jobb. Anonymkode: 3b366...144 Herregud for en tåpelig kommentar. Man velger vel ikke selv når i livet det passer å bli syk🤦♀️ Anonymkode: aed2e...f07
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 Mine foreldre er både rause og varme. Føler meg heldig. De hjelper til når det trengs. Ble akkurat alene og klarte å beholde huset takket være at jeg fikk noen millioner i forskudd på arv. Jeg kommer til å arve mye penger og de har vel den mentaliteten at de bidrar når man trenger det. Trolig trenger jeg ikke 100 mill når jeg er 70. Anonymkode: 5c82e...117 1
tussi84 Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du er bare litt over 20 og allerede på uføretrygd??? Jeg kan forstå at foreldrene dine er skuffet. Men de har sikkert endel skyld de også? Hva er det som gjør at du ikke kan jobbe i det hele tatt? Hilsen dame på 55 som også er ufør, men som ble det etter 30 år i jobb. Anonymkode: 3b366...144 ikke meg du siterer men min søster ble ufør da hun var ca 20 år. Hun er lettere psykisk utviklingshemmet og vil pga det aldri kunne fungere i en ordinær jobb. Det finnes noen som blir født med diagnoser som gjør at man aldri kan klare et ordinært arbeidsliv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå