AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Fikk vite av min førsteklassing at en i parallellklassen var blitt hentet i ambulanse på skolen. Fra barnehagen er jeg vant med at de informerer foreldre om hendelser som kan ha blitt opplevd som skremmende for barna (anonymisert selvsagt). Er det ikke vanlig at de gjør det i skolen? Anonymkode: 7c9b4...b15
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Kommer kanskje an på foranledningen... Anonymkode: d6785...5ac 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 De må kanskje høre med foreldrene først? Anonymkode: 31fa4...310 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Ja, det synes jeg. Hos oss ble alle foreldre på AKS informert da en av pedagogene på AKS fikk et illebefinnende og ble hentet av ambulanse. Anonymkode: a2429...3c5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De må kanskje høre med foreldrene først? Anonymkode: 31fa4...310 Nei, man informerer selvfølgelig ikke med navn, trenger ikke si klassetrinn engang. Holde med «i dag ble en elev dårlig på skolen og måtte hentes av ambulanse. Det kan ha virket skremmende på elevene som så det, men heldigvis gikk set bra. Snakk gjerne med barnet ditt om det» Anonymkode: a2429...3c5 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, man informerer selvfølgelig ikke med navn, trenger ikke si klassetrinn engang. Holde med «i dag ble en elev dårlig på skolen og måtte hentes av ambulanse. Det kan ha virket skremmende på elevene som så det, men heldigvis gikk set bra. Snakk gjerne med barnet ditt om det» Anonymkode: a2429...3c5 Ja, nettopp slike meldinger fikk vi fra barnehagen ved slike hendelser. Slik jeg forsto det på sønnen min så hadde hendelsen vært litt dramatisk. Barnet ble hentet på båre osv. Synes det var rart å ikke bli informert om dette. Førsteklassinger er jo fremdeles veldig små (5/6år), og de klarer ikke alltid å forklare alt som har skjedd heller.. men mulig jeg overreagerer og at det ikke er så vanlig å informere om slikt i skolen. ts Anonymkode: 7c9b4...b15 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, man informerer selvfølgelig ikke med navn, trenger ikke si klassetrinn engang. Holde med «i dag ble en elev dårlig på skolen og måtte hentes av ambulanse. Det kan ha virket skremmende på elevene som så det, men heldigvis gikk set bra. Snakk gjerne med barnet ditt om det» Anonymkode: a2429...3c5 Ja vi fikk en slik melding ang en ansatt en gang. Syns det er fint når de informerer slik at man kan snakke om det hjemme dersom barnet har opplevd det som skremmende feks. I vårt tilfellet skrev de også at den ansatte selv hadde gått inn i ambulansen slik at barna så at det gikk greit. Anonymkode: dbcb8...64c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 Til TS: Som jeg skrev over så syns jeg slike hendelser er fint å opplyses om. Det sagt så må du nok bare venne deg til å ikke få like mye informasjon om barnets dag. Jeg syns det var veldig rart i starten og ikke få noe info om hva barnet har gjort ila dagen sånn som man får i barnehage. Anonymkode: dbcb8...64c 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 Vi fikk ikke info om det og tenker det er helt greit Anonymkode: f517d...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 Altså når de er i førskolealder, så klarer de jo gjerne å fortelle slikt hjemme og foreldre kan snakke om det. Barn i barnehagen gjør kanskje ikke alltid det.. Anonymkode: 6c998...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 Skolen kan ikke ringe hjem til flere titalls foreldre. Forstår ikke at du forventer det. Ungen fortalte det jo hjemme så du trenger ikke telefon fra skolen. Anonymkode: 96d65...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, man informerer selvfølgelig ikke med navn, trenger ikke si klassetrinn engang. Holde med «i dag ble en elev dårlig på skolen og måtte hentes av ambulanse. Det kan ha virket skremmende på elevene som så det, men heldigvis gikk set bra. Snakk gjerne med barnet ditt om det» Anonymkode: a2429...3c5 Hva om det ikke gikk bra? Anonymkode: 0aefc...897
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skolen kan ikke ringe hjem til flere titalls foreldre. Forstår ikke at du forventer det. Ungen fortalte det jo hjemme så du trenger ikke telefon fra skolen. Anonymkode: 96d65...0bb Nå har vel skolene, de aller fleste vil jeg tro, et meldingssystem der de sender èn mld som går ut til alle. Jeg mener de kan sende info om sånt i alle fall til de minstes foresatte. Men vet jo ikke bakgrunnen til alle barna, og for noen kan det være greit å snakke om hjemme etterpå. Anonymkode: a7e2f...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 Vi har alltid blitt informert når noe har skjedd på skolen, enten ved at det er sendt ut fellesmail eller fellessms. Selv om barna er store og i utgangspunktet kan fortelle hjemme selv så er det ikke alle barn som klarer å starte en samtale om hva som har skjedd når det er noe alvorlig, inkl mitt ene barn. Så jeg er veldig glad for at jeg vet om slike episoder slik at jeg kan selv starte samtalen med barnet mitt og vi kan få snakket om hvordan den aktuelle situasjonen føltes. Anonymkode: 6deb0...c77 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Skolen kan ikke ringe hjem til flere titalls foreldre. Forstår ikke at du forventer det. Ungen fortalte det jo hjemme så du trenger ikke telefon fra skolen. Anonymkode: 96d65...0bb Jeg mener selvsagt ikke at de skal ringe 😅 Skolen har et meldingssystem der de kan sende Mail til alle foresatte på skolen. Dette bruker de flittig i andre situasjoner som å informere om noe vedr SFO, turdag etc. Men jeg forstår det da slik at dette ikke er så vanlig å informere om i skole. Da er det jo greit 😊 ts Anonymkode: 7c9b4...b15 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Dette hadde jeg ikke forventet å få beskjed om fra skolen. Dødsfall, ja. Men hentet av ambulanse? Nei. Anonymkode: e9ee3...a19 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 Dette skal det gies opplysninger om. Dere skulle fått beskjed i form av eksempel beskrevet over her. Hilsen lærer. Anonymkode: 4aa58...8b4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette skal det gies opplysninger om. Dere skulle fått beskjed i form av eksempel beskrevet over her. Hilsen lærer. Anonymkode: 4aa58...8b4 Skal? Hvor står det? Anonymkode: a0eb4...c07 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 Ikke krav om å informere, men vanlig at man gjør det. Nøytral informasjon som at det i dag var ambulanse på skolen. Ved elever som var tett på hendelsen er det naturlig ta en telefon hjem. Aldri opplys om hvordan det gikk, fristende om går bra, men noen ganger går det ikke så bra. Personvern! Anonymkode: 5a0e7...074 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 Nei, syns ikke du kan forvente det. Hele skolen trenger ikke å vite at Markus i 1b fikk epilepsianfall. Er barnet stort nok til å fortelle hjemme bør du være i stand til å bearbeide med barnet uten å vite foranledningen. Anonymkode: 80b7b...ff0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå