Gå til innhold

Min laptops harddisk har 21 dårlige sektorer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bør jeg bytte ut harddisken eller fortsette med den samme?

Jeg snakket med kundeservice hvor den ble kjøpt. De sa det var normalt at harddisker har dårlige sektorer, og at de automatisk blir kartlagt og byttet ut med friske sektorer, slik det ikke blir skrevet data til disse sektorene.

Anonymkode: 7c456...c56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan dette fungerer på en SSD-disk, men hadde det vært snakk om en vanlig, roterende harddisk, hadde jeg selv kopiert innholdet til en annen disk så snart som overhodet mulig, tatt vare på disken som en reserve der originalfilene er lagret, og kjøpt en ny harddisk.

I vinter mistet jeg en avslått laptop i gulvet fra 40-50 centimeters høyde, noe som har gått bra hittil, men denne gangen fikk jeg beskjed om at det var én skadet sektor på disken. Neste gang jeg slo den på, var det to skadede sektorer. Kort sagt - disken er skadet. Så slike ting spøker man ikke med med mindre man vil risikere å miste data; sikkerhetskopier er det mange som slurver med, men dette er gull verdt den dagen disken går i stykker, og man innser at man har mistet uerstattelige minner.

Anonymkode: d1728...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...