AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #21 Skrevet 28. august 2022 Lillemy_87 skrev (16 timer siden): Syns det ligner på skabb🤔🤔 https://www.lommelegen.no/infeksjoner/hudinfeksjoner/artikkel/skabb---utslett-og-kloe/69025504 Ja det ligner litt, men har ikke utslett på de typiske stedene som fingre, håndledd, albue. Anonymkode: 7d689...9d7 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #22 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vært på reise på hotell i det siste? Tatt inn brukte møbler fra finn? Fått nye naboer? Tror du har veggdyr....Se etter mørke flekker langs sengekant, ben og alle plasser de kan gjemme seg. Anonymkode: 4a1ee...b0f Har sette etter veggdyr, men ser ingenting. Kom hjem fra ferie på hytte i Sverige 5 uker før jeg begynte å få utlstett. Har lest at skabb gir symptomer 2-6 uker etter man er blitt smittet. Er det en stangs for å ha blitt smittet av noe der? Har ikke hørt at noen av de andre har fått utslett. Anonymkode: 7d689...9d7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #23 Skrevet 28. august 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Hvor lang tid tok det før kortisonkremen funket? Anonymkode: 7d689...9d7 Det kan ta dager, men av og til også bare timer. Må ha reseptbelagt krem da, de reseptfrie har ingen effekt. Anonymkode: 64331...fd2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #24 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det kan ta dager, men av og til også bare timer. Må ha reseptbelagt krem da, de reseptfrie har ingen effekt. Anonymkode: 64331...fd2 Jeg har brukt locoid i snart en uke uten effekt. Det bare sprer seg. Anonymkode: 7d689...9d7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #25 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har brukt locoid i snart en uke uten effekt. Det bare sprer seg. Anonymkode: 7d689...9d7 Prøv reseptfri kortisonkrem. Anonymkode: d7bc4...6e4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #26 Skrevet 28. august 2022 Kaldt vann lindrer. Anonymkode: d7bc4...6e4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #27 Skrevet 28. august 2022 Ta en zyrtec. Anonymkode: bb6aa...ed7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #28 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Prøv reseptfri kortisonkrem. Anonymkode: d7bc4...6e4 Locoid er kortisonkrem. Anonymkode: 322d1...6c9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #29 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 19.44): Jeg har utslett som minner om dette, og det er atopisk eksem. Kom ganske plutselig, og har gradvis blitt verre over de siste ti årene. Behandler det med kortisonkremer, men det kommer nok aldri til å forsvinne. Anonymkode: 64331...fd2 Samme her.. Anonymkode: b46b5...630
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #30 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Locoid er kortisonkrem. Anonymkode: 322d1...6c9 Beklager, mange år siden jeg har brukt den. Hvis ikke det virker er det ikke noe som virker uten å få resept. Anonymkode: d7bc4...6e4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #31 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samme her.. Anonymkode: b46b5...630 Detsorerswg hver eneste dag. Kan atopisk eksem være sånn? Det startet helt ut av det blå. Anonymkode: 7d689...9d7
Kokoknit Skrevet 29. august 2022 #32 Skrevet 29. august 2022 Ang veggedyr, tar gjerne ca 2 mnd til man virkelig merker et utbrudd, så senga trenger ikke ha så mye merken ennå hvis det var 5 uker siden du kom hjem fra ferie. Men man kan kjøpe feller for dette som man setter under beina på senga, da oppdager man fort om man har veggedyr eller ikke. Men ville tatt ny kontakt med legen samtidig.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #33 Skrevet 30. august 2022 Kokoknit skrev (16 timer siden): Ang veggedyr, tar gjerne ca 2 mnd til man virkelig merker et utbrudd, så senga trenger ikke ha så mye merken ennå hvis det var 5 uker siden du kom hjem fra ferie. Men man kan kjøpe feller for dette som man setter under beina på senga, da oppdager man fort om man har veggedyr eller ikke. Men ville tatt ny kontakt med legen samtidig. De nyeste som har kommet. Klør meg snart ihjel. Har sett i kofferten, og er ikke tegn til å ha dratt noe med meg hjem. Var hos legen igjen, og hun skjønte ikke hva det kunne være. Skulle smøre med bacimysin og ta en allergitablett mot kløe, men har ikke virket til nå. Anonymkode: 7d689...9d7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #34 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): De nyeste som har kommet. Klør meg snart ihjel. Har sett i kofferten, og er ikke tegn til å ha dratt noe med meg hjem. Var hos legen igjen, og hun skjønte ikke hva det kunne være. Skulle smøre med bacimysin og ta en allergitablett mot kløe, men har ikke virket til nå. Anonymkode: 7d689...9d7 Hvor har du utslettet? Fortsatt kun på venstre side på kroppen? Dette ser ut som loppebitt, kan det være fuglelopper? Har du katt? Sover ved ventil? Anonymkode: b15ec...69c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #35 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor har du utslettet? Fortsatt kun på venstre side på kroppen? Dette ser ut som loppebitt, kan det være fuglelopper? Har du katt? Sover ved ventil? Anonymkode: b15ec...69c Jeg har en katt på 4 mnd som aldri har vært ute. Utslettet begynte ca 4 uker etter jeg fikk den. Utslettet er fra litt under armhulen (dette på bildet) og ned til kneet. Noen røde runde klumper som dette, og noen med mange små blemmer i, og de klør masse. Har fått en på armen på høyre side, ellers er alt på venstre side, arm, lår, kne, og litt på magen på venstre side. Anonymkode: 7d689...9d7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #36 Skrevet 30. august 2022 Av og til kan eksem bare dukke opp uten at en helt vet årsaken. Jeg har også slitt med utslett og eksem hele sommeren. Det er veldig ubehagelig. Har du badet i sjøen/vann på turen f.eks? Du bør få resept på en sterkere kortisonkrem. God bedring. Anonymkode: c5766...ad3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #37 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en katt på 4 mnd som aldri har vært ute. Utslettet begynte ca 4 uker etter jeg fikk den. Utslettet er fra litt under armhulen (dette på bildet) og ned til kneet. Noen røde runde klumper som dette, og noen med mange små blemmer i, og de klør masse. Har fått en på armen på høyre side, ellers er alt på venstre side, arm, lår, kne, og litt på magen på venstre side. Anonymkode: 7d689...9d7 Vet legen din at dette utslettet kom kun noen uker etter du fikk katt? Kan det være at du reagerer på katten? Anonymkode: b15ec...69c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #38 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vet legen din at dette utslettet kom kun noen uker etter du fikk katt? Kan det være at du reagerer på katten? Anonymkode: b15ec...69c Ja jeg sa det, men hun trodde det var lite sannsynlig siden jeg ikke har andre symptomer fra luftveier og øyne f.eks. Tok allergitest som jeg ikke har fått svar på enda. Tipper det ikke er noe som vises på noe prøver. Hun tok en prøve for å sjekke om det var helvetesild, og det var det ikke. Noen av utslettene ligner veldig pga dmå væskefylte blemmer, men har ikke vondt, men mye kløe. Til å bli gal av. Anonymkode: 7d689...9d7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #39 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg sa det, men hun trodde det var lite sannsynlig siden jeg ikke har andre symptomer fra luftveier og øyne f.eks. Tok allergitest som jeg ikke har fått svar på enda. Tipper det ikke er noe som vises på noe prøver. Hun tok en prøve for å sjekke om det var helvetesild, og det var det ikke. Noen av utslettene ligner veldig pga dmå væskefylte blemmer, men har ikke vondt, men mye kløe. Til å bli gal av. Anonymkode: 7d689...9d7 Jeg har vært inne på tanken selv, siden jeg også har katter og har eksem, men slik jeg forstår det så kan kjæledyr trigge eksem men ikke forårsake det direkte. Anonymkode: c5766...ad3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #40 Skrevet 2. september 2022 Er det noen som har vært borti lignende? Jeg klør meg ihjel, blir helt desperat, for det blir bare værre.😖 Har vært hos lege. Er på låret og. Har bare en på høyre side, ellers alt venstre. Anonymkode: 7d689...9d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå