Blåttvann Skrevet 23. oktober 2022 #1441 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Lill skrev (1 time siden): Det er vel grundig bevist at det ikke er mulig i denne saken. Jeg ser at jeg var veldig uklar i innlegget du siterte, så jeg har skrevet om deler av teksten. Har f.eks presisert hvilken "jente" jeg mente. 😬 For å forklare mer. Jeg mener at VK godt kunne rotnet i fengsel etter alle overgrepene mot 7-åringen som han hadde gjort tidligere. Jeg mener også at straffene for overgrep i Norge er latterlig lave. Isolert sett så mener jeg altså at VK fortjente å sitte uskyldig dømt. Men, jeg mener på samfunnsnivå at det selvfølgelig er enormt viktig at vi har en velfungerende rettsstat og at vi selvfølgelig ikke kan dømme folk for kriminelle handlinger de ikke har gjort bare fordi man mener de kriminelle fortjener lengre straff enn de har fått for andre ting. Endret 23. oktober 2022 av Blåttvann 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 23. oktober 2022 Forfatter #1442 Del Skrevet 23. oktober 2022 fotballjenta skrev (2 minutter siden): I Norge blir ungdommer forsøkt rehabilitert og ikke straffet når de begår seksuelle overgrep. Viggo Kristiansen har gått til psykolog i årevis, og denne psykologen har sagt at han ikke er pedofil og at det ikke er noen reell fare for gjenntakelse. Han er med andre ord rehabilitert. Om du er uenig i at ungdom skal bli rehabilitert og mener de skal råtne i fengsel hele livet så anbefaler jeg deg å rette skyts mot riktig innstans istedenfor å lukke øya for tidenes justismord. Og nå er også saken sånn at på grunn av dette justismordet så har en barnemorder gått fri i samfunnet UBEHANDLET. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-dette-endret-synet-pa-jan-helge-andersens-modus/15208382/ Her kan du lese litt om konsekvensene dette justismordet har ført til. La oss bare håpe han ikke har gjort ting som ikke er oppdaget. Og jeg håper du, og dere andre som mener Viggo burde råtne i fengsel, forstår at dere i samme åndedrag støtter Jan Helge Andersen. For uten Viggo Kristiansens støttespillere hadde Jan Helge sluppet unna som et offer. Skam dere! Ja viktige poeng, og det siste , ikke minst skremmende, når man også vet hva Oslopolitiet har avdekket i den nye etterforskningen. JHA er en farlig mann. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 23. oktober 2022 #1443 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Blåttvann skrev (3 minutter siden): Du misforsto. Kanskje? Jeg mener at VK godt kunne rotnet i fengsel etter alle overgrepene mot 7-åringen. Jeg mener også at straffene for overgrep i Norge er latterlig lave. Isolert sett så mener jeg altså at VK fortjente å sitte uskyldig dømt. Men, jeg mener på samfunnsnivå at det selvfølgelig er enormt viktig at vi har en velfungerende rettsstat og at vi selvfølgelig ikke kan dømme folk for kriminelle handlinger de ikke har gjort bare fordi man mener de kriminelle fortjener lengre straff enn de har fått for andre ting. Nei, jeg misforstår ikke da jeg er enig. Jeg bare henviser til de andre som mener noe annet og som nå er retningsgivende, blant annet i media og i diverse kommentarfelt. Endret 23. oktober 2022 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 23. oktober 2022 #1444 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Lill skrev (2 minutter siden): Nei, jeg misforstår ikke da jeg er enig. Jeg bare henviser til de andre som mener noe annet og som nå er retningsgivende, blant annet i media og i diverse Glem det, tro jeg forsto hva du mente. 😅 Endret 23. oktober 2022 av Blåttvann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 23. oktober 2022 #1445 Del Skrevet 23. oktober 2022 Callisto83 skrev (40 minutter siden): Nå hører det med til historien at disse overgrepene VK utførte mot nabojenta ble nøstet opp i under Baneheia etterforskningen, og var en del av den opprinnelige dommen (og bevisbilde) mot VK den gang. Dommeravhør av gutten ble til og med vist i retten på video den gang. Men så klart, hvis man ikke ser skogen for bare trær, så er det sikkert helt irrelevant at en person som blir trukket inn av bestevennen sin som gjerningsmann nr.2, har tidligere erfaring med å lokke barn til avsidesliggende steder utendørs å forgripe seg på dem seksuelt. (Personlig mener jeg det er en kontekst her som politiet i Oslo tydeligvis har hoppet helt over.) Rettelse: VK ble trukket inn av Agder-politiet, og måten det skjedde på er særdeles relevant når man skal vurdere verdien av de skandaløse avhørene. Vi har sett utallige eksempler på hvordan JHA konsekvent prøver å vri seg unna, også i nye avhør. Igjen, VKs fortid bør ikke bagatelliseres, og alle skjønner at den bidro til politiets opprinnelige mistanke mot ham. Men det kreves faktisk konkrete bevis for å kunne dømme noen, og i den nye etterforskningen i Oslo har noen endelig innsett at disse bevisene rett og slett ikke er til stede. Fraværet at VKs DNA, spesielt i konbimasjon med omfattende DNA-funn både fra uvedkommende og JHA spesielt, forteller oss alt vi trenger å vite: Den påståtte «hovedmannen» var aldri på åstedet. 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 23. oktober 2022 #1446 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) nebbete fugl skrev (7 timer siden): Jeg tror på Jan Helge – Jeg er frustrert over måten Riksadvokaten uttalte seg på, sier Berit Andersen til Fædrelandsvennen. Hun mener Riksadvokaten ikke kan se bort fra bevis som ble brukt da Viggo Kristiansen ble dømt, blant annet at guttene var observert sammen både før og etter handlingene fant sted. – Betydningen av mobil og DNA blåses opp. Han ble ikke dømt på DNA, sier hun. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/rllJ9R/jeg-tror-paa-jan-helge Betydningen av mobil og DNA blåses opp? Nei, det blåses jo ikke opp når begge disse utelukker at VK kan ha vært tilstede da jentene ble voldtatt og drept. Stakkars kvinne, hun er nok traumatisert hun og, og klarer ikke å ta innover seg at sønnen hennes er et monster. Jeg får faktisk vondt av henne. Hun burde skjermes fra media, da hun trenger ro og i tillegg er fullstendig inhabil i denne saken. Som enhver mor ville vært. Endret 23. oktober 2022 av Tvillingsjel 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 23. oktober 2022 #1447 Del Skrevet 23. oktober 2022 Lunda skrev (44 minutter siden): Hvis jeg hadde valget mellom å bli drept og så voldtatt eller den motsatte rekkefølgen, ville jeg personlig valgt det første alternativet. Det var da virkelig ikke poenget. Jeg snakker om gjerningsmannen her, ikke offeret. Poenget er at det er forskjell på å voldta noen for så å drepe dem (kanskje for å forhindre at de sladrer), enn å drepe et barn og få reisning nok til å gjennomføre en voldtekt på et lik og i tillegg få utløsning av det. Da er du faen meg så sjuk i huet at du ... 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23. oktober 2022 #1448 Del Skrevet 23. oktober 2022 Det blir «spennende» å se hva overgrepssaken han faktisk har blitt korrekt dømt for har å si for erstatningen. Blir det fratrekk for den tiden det overgrepet isolert sett ville ha medført, eller velger man å se helt bort fra det som et «plaster på såret»? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedRobbin Skrevet 23. oktober 2022 #1449 Del Skrevet 23. oktober 2022 Jeg har ikke skrevet i denne tråden, men fulgt den fra begynnelsen. Har også fulgt selve saken. Veldig mye god informasjon her, takk til dere som bidrar. Men til alle dere som ikke klarer å skille mellom sakene her, kan ikke dere lage dere en ny tråd? Det er fullstendig uinteressant å lese om hva dere mener om alt som ikke har med Baneheia å gjøre, og hva slags straff man burde fått for andre ting. Nå er det engang slik at vi må forholde oss til den loven og den straffeutmålingen vi har i dette landet. Kjempefint at så mange mener straffen for misbruk av barn er for mild, kanskje om dere alle hadde engasjert dere der det hører hjemme, så hadde det blitt en endring. Det at mange mener man kan straffes for noe man ikke har gjort, fordi man har gjort noe annet før, er skremmende. Og jeg tenker at når så mange mener det, så vil dette skje igjen og igjen. Dette er uten tvil noe av det verste i norsk rettshistorie, og jeg håper vi får se en skikkelig oppvask nå. 15 1 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 23. oktober 2022 #1450 Del Skrevet 23. oktober 2022 DundreMilfin skrev (1 time siden): Han begikk overgrep mot en liten gutt også. Ifølge kilden jeg fikk her Og ja, endel tenker nok nøyaktig disse to tingene. 1. Kunne ikke brydd en mindre at Viggo Kristiansen, grunnet sine andre voldtekter/overgrep satt inne i den tidsperioden han gjorde. 2. Helt krise at man derimot ser så mye helt elendig arbeid fra start til slutt i avhør/avgjørelse osv. Det alle uansett alltid lurer på, sikkert særlig foreldrene til jentene er: »Hva ville Andersen sagt i avhør om han ikke ble lokket til å dra inn Viggo». De ødela jo alt der. Ellers håper jeg virkelig noen tar til fornuft og får ny dom og fengsling på Andersen, og at barnevernet koples på som en klegg ovenfor barna hans som fortjener mye, mye bedre oppvekstvilkår enn hos ham og en fullstendig rabiat samboer som tiltrekkes av menn som dreper og voldtar barn. Jeg blir så forvirret av dette. Har JHA faktisk barn, eller ikke? Folk forteller ulike ting. I så fall er det helt forkastelig. Hvem vil ha barn med en slik fyr? Dama må jo være fullstendig blåst. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 23. oktober 2022 #1451 Del Skrevet 23. oktober 2022 Lill skrev (25 minutter siden): Så 40 millioner av våre skattekroner vil gå til dette. Denne saken bør vel være retningsgivende for å få ryddet opp i hvordan man etterforsker og hva som skal til for å kunne ta ut påtale. Sett i sammenhengen med Tengs saken, så vil disse justismordene koste oss dyrt. Justismord er ikke gratis, nei.. Strengt tatt, så burde det vel vært en eller annen form for regress mot aktørene som forårsaket situasjonen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 23. oktober 2022 #1452 Del Skrevet 23. oktober 2022 Oppgitt78 skrev (Akkurat nå): Justismord er ikke gratis, nei.. Strengt tatt, så burde det vel vært en eller annen form for regress mot aktørene som forårsaket situasjonen. Det er jeg 100 % enig i. Regningen er det vel skattebetalerne som får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 23. oktober 2022 #1453 Del Skrevet 23. oktober 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Jeg blir så forvirret av dette. Har JHA faktisk barn, eller ikke? Folk forteller ulike ting. I så fall er det helt forkastelig. Hvem vil ha barn med en slik fyr? Dama må jo være fullstendig blåst. Mener å ha lest at JHA ikke har biologiske barn. Dama hans er fra Thailand eller noe sånt og hun hadde barn fra før. Så... ja... det er vel ikke akkurat bedre... 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 23. oktober 2022 #1454 Del Skrevet 23. oktober 2022 11 minutter siden, Brunello said: Det blir «spennende» å se hva overgrepssaken han faktisk har blitt korrekt dømt for har å si for erstatningen. Blir det fratrekk for den tiden det overgrepet isolert sett ville ha medført, eller velger man å se helt bort fra det som et «plaster på såret»? Det kan faktisk øke erstatningen. Ungdom som begår denne typen forbrytselser får ikke vanligvis navnet sitt publisert i offentligheten. Det har Kristiansen fått gjennom Baneheia-saken. 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 23. oktober 2022 #1455 Del Skrevet 23. oktober 2022 miss~Audrey skrev (55 minutter siden): Forstår ikke dette enorme engasjementet for å renvaske en pedofil mann når det er mye ved saken som er uklart. Han har allerede ødelagt barns liv gjennom overgrep som etter min mening burde straffes med livstid. Det er en skam at pedofile overgrep tas så lett på, at overgripere slippes fri og kan ødelegge flere barns liv. og her blir han løftet opp som uskyldigheten selv. Gremmes over hvor lite lovverket beskytter små barn Selv om han har begått overgrep før, skal han ikke dømmes til forvaring i en annen drap og voldtektssak han ikke har begått (Baneheia). 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23. oktober 2022 #1456 Del Skrevet 23. oktober 2022 Aliquis skrev (1 minutt siden): Det kan faktisk øke erstatningen. Ungdom som begår denne typen forbrytselser får ikke vanligvis navnet sitt publisert i offentligheten. Det har Kristiansen fått gjennom Baneheia-saken. Det må i alle fall være oppreisningsdelen. En del sv erstatningen er jo tapt arbeidsinntekt, og da kommer en ikke unna at en del av tiden uansett skulle vært i fengsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 23. oktober 2022 #1457 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Lana01 skrev (1 time siden): Bistandsadvokatene ønsker å bytte ut Oslo Politiet . Kanskje man heller skal bytte ut bistandsadvokatene, som kan klare å se på saken med nye og friske øyne Man kan jo lure på hva slags agenda dem har. Er det viktigst å finne sannheten, eller å ta VK. Umulig å forstå hva de tenker her. De har nok vært så tett på saken og de pårørende at de har blitt enormt følelsesmessig påvirket. Menneskelig det, men så må man jo være litt profesjonell også... Endret 23. oktober 2022 av Blåttvann 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 23. oktober 2022 #1458 Del Skrevet 23. oktober 2022 4 minutter siden, Brunello said: Det må i alle fall være oppreisningsdelen. En del sv erstatningen er jo tapt arbeidsinntekt, og da kommer en ikke unna at en del av tiden uansett skulle vært i fengsel. Som andre har nevnt er det vel tvilsomt at han hadde fått ubetinget fengsel for ugjerningene med tanke på hans egen unge alder. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 23. oktober 2022 #1459 Del Skrevet 23. oktober 2022 Blåttvann skrev (17 minutter siden): Mener å ha lest at JHA ikke har biologiske barn. Dama hans er fra Thailand eller noe sånt og hun hadde barn fra før. Så... ja... det er vel ikke akkurat bedre... Å nei, da er det ikke engang sikkert at hun har fått med seg hvilken fyr dette er hvis hun ikke kan norsk 😐😐 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
winscp Skrevet 23. oktober 2022 #1460 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) https://www.politiforum.no/baneheia/villedet-om-baneheia-i-retten/229702 Interessant om RMI og Mevåg Endret 23. oktober 2022 av winscp 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg