kraftwerk Skrevet 2. september 2022 #221 Del Skrevet 2. september 2022 Kardemommete skrev (15 minutter siden): JHA fikk god hjelp av Geir Arne Hansen da. i avhøret. kan det tenkes du også er et offer.. Ja det vet jeg, men det er fortsatt JHA som har kommet med alle sine halv-historier, utsagn og meninger. Han har hatt muligheten til å tilstå i 22 år, han hadde muligheten sist for noen måneder siden når han var i avhør sist. Han kommer bare med absurde ting, som ikke henger på greip. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 2. september 2022 #222 Del Skrevet 2. september 2022 (endret) anonymbruker36555 skrev (11 minutter siden): @Callisto83 bra du begynner se objektivt på saken (så langt som mulig) - helt ok du tar opp at VK ikke var "mors beste barn". Tror alle er enig i at VK var "ungdomsforbryter" - en kan nok teoretisk diskutere over/under kriminell lavalder i (mest sannsynlig) erstatningssak og da fradrag for evt. straffbare handlinger som hadde gitt fengselsstraff - her har han tilstått så er jo noe som skal avmåles. Men så vidt meg bekjent så straffes saker i "ungdomsretten" relativt lavt, og godt mulig det traume han har vært igjennom i løpet av 21 år "nuller ut" ungdomssyndene. Men igjen, opp til (en forhåpentligvis) objektiv rett å utmåle dette. Sannsynligvis en marginal avkortning under millionen, evt. oppreisning til hun han forgrep seg mot som litt "ENKEL UNGDOM". Kjenner ikke VK som person, men tenker hadde jeg selv "trødd uti" som ungdom, men så blitt feilaktig dømt med 21 år, men 21 år etterpå fått xx antall millioner på bok - så hadde alle de jeg hadde opptredd som "kødd" mot fått sin del av erstatningen sammen med en stor unnskyldning. Det som skjedde i VK sin ungdom, er for lengst ferdig historie. Og at folk enda trer dette ned skuldrene hans, som om han ikke vet selv hva han har gjort? Han tilsto dette i retten, og mest sannsynlig har denne jenta også bearbeidet sine ting får vi håpe. Men nå har faktisk ikke dette noe med Baneheia-saken å gjøre. Så det er og forblir en avsporing. Hadde jeg vært i hans sko, og fått millionerstatning - hadde jeg gjort som fetteren til Birgitte Tengs. Flyttet utenlands, det er rett og slett umulig å skape seg et lykkelig liv her i Norge med alle fordommene til folk - når man har blitt "hengt ut" offentlig i 22 år. Endret 2. september 2022 av kraftwerk 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymbruker36555 Skrevet 2. september 2022 #223 Del Skrevet 2. september 2022 @kraftwerk viktig i en diskusjon å gi dem som er ekstremt hardnakket "noe"... I min kommentar så påpeker jeg og at evt. "ungdomssynder" vil bli balansert opp mot 21 år urettferdighet. Så evt. avkorting blir marginal, om noen. Juridisk så skal det jo avkortes for andre straffbare forhold, men personlig tror jeg det hadde vært bedre at VK og de han har plaget som ungdom gjorde opp minnelig, enn at staten skal "gi med en hånd, ta med den andre". Men Staten ønsker nok her å avkorte så mye som mulig (Som forsåvidt er embetsverkets mandat) - dessverre medfører dette at sjansen for "minnelig ordning" minsker. Helt enig i at "ungdomssynder" bør vurderes i "tidens tann" . Ang. "utflytting" - påfallende at VK mm har forblitt i i Kristiansand. Det står det respekt av, men muligens sammenheng med at de har opplevd at Kristiansanderne etterhvert har skjønt at VK har blitt utsatt for utrolig urett. Det har jo kommet frem at en bruker her har gått i paralellklasse med JHA så nok naturlig å forsvare ham til "det siste". Men de siste kommentarene (som faktisk er objektive så langt som mulig) viser vel at vedkommende selv innser virkeligheten. Så gjenstår det å se om visse politifolk/jurister innser det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 2. september 2022 #224 Del Skrevet 2. september 2022 2 hours ago, kraftwerk said: Har litt vanskeligheter for å se for meg det nå, ser ut som at de har trukket seg tilbake nå etter gjenåpningen og hva etterforskningen har avdekket. Hadde jeg vært pårørende ville jeg hatt alle svar og riktig mann i fengsel, så jeg håper for alle sin skyld at JHA blir dømt for drap/voldtekt og flaske anklager. Syntes bare så innmari synd på VK, halve livet har han vært i høysikkerhetsfengsel - hvor han har blitt behandlet som dritt av ledelsen og div sakkyndige, samt hele Norge - og de med sterke stemmer har ikke lagt skjul på hva de tror og mener offentlig. Det siste jeg ønsker for han er at folk skal gå imot han, han fortjener virkelig ikke det. Det er ikke bare de pårørende til jentene i denne saken, som har lidd noe forferdelig - det har også vært en mann som ble fratatt sitt halve voksne liv.. Det er jo ikke merkelig at man ønsker at JHA skal få den strengeste straffen, han har i praksis begått tre mord. Hvordan har han blitt behandlet som dritt av ledelsen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 3. september 2022 #225 Del Skrevet 3. september 2022 https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/Kyog06/vi-snakker-flere-titalls-millioner-kroner Artikkel fra fvn.no finnes også hos Stavanger Aftenblad. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 3. september 2022 #226 Del Skrevet 3. september 2022 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G3vv4Q/naa-skal-riksadvokaten-avgjoere-baneheia-saken?fbclid=IwAR3dEpb-ekohdjK3KO9KvqjjspzuNwV7TnHwLY9oI2-UXmtCdVT4n-V7nyY Fullstendig håpløs overskrift. Baneheia saken er jo ikke avgjort uansett hva riksadvokaten lander på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BethB Skrevet 3. september 2022 #227 Del Skrevet 3. september 2022 (endret) Jeg har ett spørsmål, det er noe jeg ikke helt har forstått. Jan Helge har vært anmeldt for ett overgrep mot ei jente i nær relasjon til han. Er det en annen overgrepssak her? Utenom den Jan skrev om i boken, da Jan Helge var mindreårig, 9-10 år eller noe sånt. Eller er det disse to sakene som blir omtalt? Endret 3. september 2022 av BethB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 3. september 2022 #228 Del Skrevet 3. september 2022 BethB skrev (5 minutter siden): Jeg har ett spørsmål, det er noe jeg ikke helt har forstått. Jan Helge har vært anmeldt for ett overgrep mot ei jente i nær relasjon til han. Er det en annen overgrepssak her? Utenom den Jan skrev om i boken, da Jan Helge var mindreårig, 9-10 år eller noe sånt. Eller er det disse to sakene som blir omtalt? Det er de to. Han var nok enda litt yngre enn 9-10 i den siste saken du omtaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 3. september 2022 #229 Del Skrevet 3. september 2022 (endret) BethB skrev (12 minutter siden): Jeg har ett spørsmål, det er noe jeg ikke helt har forstått. Jan Helge har vært anmeldt for ett overgrep mot ei jente i nær relasjon til han. Er det en annen overgrepssak her? Utenom den Jan skrev om i boken, da Jan Helge var mindreårig, 9-10 år eller noe sånt. Eller er det disse to sakene som blir omtalt? Djækklåsst skrev (6 minutter siden): Det er de to. Han var nok enda litt yngre enn 9-10 i den siste saken du omtaler. Kan du legge ved kilder til dette? En gutt under 9 år kan vel umulig begå seksuelle overgrep mot noen. Men har all tro på at han har vært voldelig og vist seksuelle avvik imøte med unge jenter. Adferd/forstyrrelsen som JHA har, viser seg som regel i svært ung alder. Endret 3. september 2022 av kraftwerk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 3. september 2022 #230 Del Skrevet 3. september 2022 47 minutter siden, kraftwerk said: Kan du legge ved kilder til dette? En gutt under 9 år kan vel umulig begå seksuelle overgrep mot noen. Men har all tro på at han har vært voldelig og vist seksuelle avvik imøte med unge jenter. Adferd/forstyrrelsen som JHA har, viser seg som regel i svært ung alder. Han er anklaget for å ha tvunget en 4-5 år gammel jente til å ta penisen hans i munnen da han selv var 7 år. Jeg vil kalle det et seksuelt overgrep, men som han selvfølgelig ikke er strafferettslig ansvarlig for. Kilder er så lett å finne at det ikke trengs å legges ved. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 3. september 2022 #231 Del Skrevet 3. september 2022 kraftwerk skrev (52 minutter siden): Kan du legge ved kilder til dette? En gutt under 9 år kan vel umulig begå seksuelle overgrep mot noen. Men har all tro på at han har vært voldelig og vist seksuelle avvik imøte med unge jenter. Adferd/forstyrrelsen som JHA har, viser seg som regel i svært ung alder. Hvilken forstyrrelse/adferd er det JHA har? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 3. september 2022 #232 Del Skrevet 3. september 2022 Vingemutter skrev (5 minutter siden): Han er anklaget for å ha tvunget en 4-5 år gammel jente til å ta penisen hans i munnen da han selv var 7 år. Jeg vil kalle det et seksuelt overgrep, men som han selvfølgelig ikke er strafferettslig ansvarlig for. Kilder er så lett å finne at det ikke trengs å legges ved. Så den saken ble han ikke anmeldt for, bare den andre? Er det den andre saken de sikter til her? https://www.nrk.no/norge/undersoker-ukjente-overgrepsanklager-mot-jan-helge-andersen-1.15842235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 3. september 2022 Forfatter #233 Del Skrevet 3. september 2022 kraftwerk skrev (49 minutter siden): Kan du legge ved kilder til dette? En gutt under 9 år kan vel umulig begå seksuelle overgrep mot noen. Men har all tro på at han har vært voldelig og vist seksuelle avvik imøte med unge jenter. Adferd/forstyrrelsen som JHA har, viser seg som regel i svært ung alder. Det står bla beskrevet i boken til JAHR om dette overgrepet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 3. september 2022 Forfatter #234 Del Skrevet 3. september 2022 (endret) Ramona1970 skrev (13 minutter siden): Så den saken ble han ikke anmeldt for, bare den andre? Er det den andre saken de sikter til her? https://www.nrk.no/norge/undersoker-ukjente-overgrepsanklager-mot-jan-helge-andersen-1.15842235 Det ble anmeldte til politiet, da det skjedde., i følge et vitne/tipser.De ble også tipset om det, før JHA og VK ble arrestert, men moren til jenta, ble ikke kontaktet. Selv meldte hun ikke fra om det da, av hensyn til datteren, som bare var 4 år da overgrepet skal ha skjedd. Dette står i boken til JAHR Endret 3. september 2022 av Lana01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 3. september 2022 #235 Del Skrevet 3. september 2022 5 minutter siden, Ramona1970 said: Så den saken ble han ikke anmeldt for, bare den andre? Er det den andre saken de sikter til her? https://www.nrk.no/norge/undersoker-ukjente-overgrepsanklager-mot-jan-helge-andersen-1.15842235 Det er vel heller sjelden at 7-åringer blir politianmeldt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 3. september 2022 Forfatter #236 Del Skrevet 3. september 2022 (endret) Lana01 skrev (7 minutter siden): Feil Endret 3. september 2022 av Lana01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 3. september 2022 #237 Del Skrevet 3. september 2022 Lana01 skrev (3 minutter siden): Det ble anmeldte til politiet, da det skjedde. De ble også tipset om det, før JHA og VK ble arrestert, men moren til jenta, ble ikke kontaktet. Selv meldte hun ikke fra om det da, av hensyn til datteren, som bare var 4 år da overgrepet skal ha skjedd. Dette står i boken til JAHR Jeg har lest det i boken hans ja, men husker ikke detaljene nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 3. september 2022 #238 Del Skrevet 3. september 2022 Lana01 skrev (58 minutter siden): Det står bla beskrevet i boken til JAHR om dette overgrepet. Har bare lest den siste boken til Jahr, den første var allerede utlånt på biblioteket - men skal få lånt den når den andre blir levert tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 3. september 2022 #239 Del Skrevet 3. september 2022 Atle Austad som hadde VK i terapi i flere år i fengsel er ikke så bekymret for hans mentale helse. Psykologspesialist Atle Austad, som har hatt Kristiansen i regelmessig terapi siden 2004, mener på sin side at løslatelsen er på sin plass. – Jeg føler meg helt trygg på og vurderer det som helt trygt at Viggo Kristiansen nå blir løslatt, skriver psykologen i en sms til VG. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 3. september 2022 #240 Del Skrevet 3. september 2022 Kan et potensielt scenario bli at VK blir frikjent, men likevel må betale erstatning til de pårørende? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg