yamask Skrevet 9. november 2022 #2921 Del Skrevet 9. november 2022 Callisto83 skrev (2 minutter siden): Hvorfor i alle dager kaster Atle Ustad - Viggos psykolog - seg inn i dette dramaet? Er ikke det litt spesielt? Jeg vet ikke om han fortsatt jobber som Viggos psykolog, men jeg mener uansett han kan få lov til å offentlig støtte de han vil, særlig når de tydeligvis blir urettmessig angrepet i en bok. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 9. november 2022 #2922 Del Skrevet 9. november 2022 Callisto83 skrev (3 minutter siden): Hvorfor i alle dager kaster Atle Ustad - Viggos psykolog - seg inn i dette dramaet? Er ikke det litt spesielt? Men jeg syns dog det er litt kleint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 9. november 2022 #2923 Del Skrevet 9. november 2022 Callisto83 skrev (37 minutter siden): Tenker du på barna VK lokket og forgrep seg på, som forklarte seg i dommeravhør som ble spilt av i retten? Selvsagt styrket dette JHA sin forklaring. JHA hadde bare vært vitne til en av disse episodene, under lek. Dette medfører ikke riktighet. VKs historie og personlighet styrker ikke JHAs forklaring. Det styrker (om noe) kun VKs moduskandidatur. Dette er to vidt forskjellige ting. Det samme gjelder også for alle de andre uflatterende vitnemålene om VK som person. Ingen av dem styrker JHAs forklaring i seg selv, men de kan ha vært egnet til å styrke tilliten til hvem som forklarte seg, altså JHA. I dag så har det etter mitt syn dukket opp såpass med grums på JHAs person også, at den krediten og tilliten han ble tilgodesett med i 2001er nullet ut. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 9. november 2022 #2924 Del Skrevet 9. november 2022 Callisto83 skrev (1 time siden): Interessant artikkel i Fædrelandsvennen i dag, i forbindelse med opplysninger i boken til Eivind Pedersen. "Forfatter mener familien ble utnyttet av advokat" (FVN) Kort forklart, har familien til Viggo måtte ta opp flere dyre lån for å betale Klomsæt. Cirka 1,15 millioner fra 2009 - 2012. Det verste eksemplet, var et kurs om rettssikkerhet i USA Klomsæt deltok på. Familien til VK fikk regning for reise, hotell og restaurantbesøkene... Dette blir beskrevet i boken til EP, under kapitlet "Advokaten som fikk alle pengene". Kommer ikke som noen overraskelse. Dramaet måtte komme, og nå vil alle ha sin del av kaka. Spent på hvordan pengene til VK blir fordelt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 9. november 2022 #2925 Del Skrevet 9. november 2022 yamask skrev (1 time siden): Dette er også en helt annen side enn den Eivind Pedersen fortalte om i podcasten for en liten stund siden, der han sa at Kristiansen ikke ville bli med på boka fordi han "ville ta Ada" eller noe lignende. Stoler ikke helt på Pedersen kjenner jeg, og er glad jeg ikke har bestilt boka - selvom jeg tipper det står mye interessant der. Håper heller denne tråden kan gjengi det viktigste ... 🙂 Han sa ikke det. Jeg mener han sa at Viggo først var ivrig på å samarbeide om boka, blant annet fordi han ville "ta hu deri Grimstad" som Pedersen var så vennlig å trekke frem. Men så trakk han seg og Pedersen fikk ingen forklaring: https://boldbooks.com/no/articles/podcast-11-baneheia-saken-i-skyggen-av-viggo-dramaet-i-kulissene-eivind-pedersen-journalist-og-forfatter Jeg er heller ikke interessert i boka når dette bare skal handle om hvem som har mest ære for gjenopptagelsen. Har fått helt avsmak av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 9. november 2022 Forfatter #2926 Del Skrevet 9. november 2022 Tenker det kan være en idee og splitte tråden. VK er innstilt frikjent. Man kan ha en ny trå der man diskuterer Hva som skjer videre med JHA, og etterspill av justismordet, 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 9. november 2022 #2927 Del Skrevet 9. november 2022 Hansehan skrev (2 timer siden): Birgittes fetter ble også dømt til å betale erstatning selv om han er frikjent. Kristiansen har alltid nektet for overgrep mot gutten, og han er frikjent for dette forholdet. Synes du det er sammenlignbart med en mann som faktisk forgrep seg på et annet familiemedlem, og til og med innrømmet det? Ble vel for vanskelig å innrømme at det var en liten gutt det handlet om for den nyfrelste Viggo. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 9. november 2022 #2928 Del Skrevet 9. november 2022 Ramona1970 skrev (6 minutter siden): Han sa ikke det. Jeg mener han sa at Viggo først var ivrig på å samarbeide om boka, blant annet fordi han ville "ta hu deri Grimstad" som Pedersen var så vennlig å trekke frem. Takk for retting. Enig i at alt dette gir avsmak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 9. november 2022 #2929 Del Skrevet 9. november 2022 Sweetheaven skrev (12 minutter siden): Kommer ikke som noen overraskelse. Dramaet måtte komme, og nå vil alle ha sin del av kaka. Spent på hvordan pengene til VK blir fordelt. Godt spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 9. november 2022 #2930 Del Skrevet 9. november 2022 Callisto83 skrev (53 minutter siden): Hvorfor i alle dager kaster Atle Ustad - Viggos psykolog - seg inn i dette dramaet? Er ikke det litt spesielt? Ja, veldig spesielt. Hele saken her er veldig spesiell. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 9. november 2022 #2931 Del Skrevet 9. november 2022 Jeg startet en ny tråd for de av dere som er like lei av å svare på de samme spørsmålene 300 ganger uten og nå frem. Gjerne fortsett debatten her og, men det er greit å ha en litt mer seriøs tråd om temaet i og med at vi er langt unna mål hva gjelder etterspill. Håper dere blir med dit 😊 4 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 9. november 2022 #2932 Del Skrevet 9. november 2022 3 hours ago, yamask said: https://www.nettavisen.no/5-95-747706?s=ios Trist å lese at det er blitt uvennskaper innad i støttegruppa, men det som kommer frem her bekrefter litt mitt syn på at Eivind Pedersen har vært litt for opptatt av å snakke seg selv opp ved å snakke andre ned. Han skal selvfølgelig ha sin del av æren, men han har kanskje ikke vært like betydningsfull for gjennopptagelsen som han selv tror/ønsker? Syns også det er rimelig stygt å ta bilder av Kristiansen for å selge det dyrt til media uten samtykke. Minner om amerikansk paparazzi. Dette er også en helt annen side enn den Eivind Pedersen fortalte om i podcasten for en liten stund siden, der han sa at Kristiansen ikke ville bli med på boka fordi han "ville ta Ada" eller noe lignende. Stoler ikke helt på Pedersen kjenner jeg, og er glad jeg ikke har bestilt boka - selvom jeg tipper det står mye interessant der. Håper heller denne tråden kan gjengi det viktigste ... 🙂 Jeg må si at den artikkelen gjenspeiler litt av den viben som jeg har hatt av Pedersen, men som man selvfølgelig ikke kan være sikker på uten å være på innsiden. Det hele er egentlig ganske pinlig. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bindersen Skrevet 9. november 2022 #2933 Del Skrevet 9. november 2022 Callisto83 skrev (7 timer siden): Spørsmålet man burde stille, er om Viggo i det hele tatt ville fått ja på syvende forsøk med å gjenåpne saken sin, hvis det ikke var for bøker og andre "kampanjer" de siste årene, som gradvis har påvirket folkeopinionen. Jeg tror ikke det. Spørsmålet er hvorfor du ikke klarer å se hvor hårreisende det er at man kan bli feilaktig stemplet og dømt, og i tillegg er avhengig av frivillige ildsjeler, advokater og en forfatter for å få saken sin gjenopptatt!! Hvorfor er det helt ok i din verden at folk kan dømmes og settes i fengsel basert på svært svake indisier og trynefaktor? En slik rettsstat vil ikke jeg leve i, men siden du er så komfortabel med det, foreslår jeg at du flytter til Nord-Korea. Tror det regimet er litt mer i tråd med dine preferanser enn den Norske stat. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 9. november 2022 #2934 Del Skrevet 9. november 2022 Fædrelandsvennen dykker litt dypere inn i dramatikken vedrørende boken til Eivind Pedersen, og hvorfor VK plutselig trakk seg. (LINK) Det kan virke som om psykolog Atle Austad skulle skrive bok om Viggo.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 9. november 2022 #2935 Del Skrevet 9. november 2022 Aliquis skrev (17 minutter siden): Jeg må si at den artikkelen gjenspeiler litt av den viben som jeg har hatt av Pedersen, men som man selvfølgelig ikke kan være sikker på uten å være på innsiden. Det hele er egentlig ganske pinlig. Hans trang til å rakke ned på andre som står på samme side har virkelig slått tilbake på ham selv, kan man kanskje si. Synd. Det har nok ikke vært lett å leve med sitt standpunkt i denne saken. Piggene har nok vært ute, og i kombinasjon med hans personlighet kan det kan jo også ha hatt betydning for utfallet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 9. november 2022 #2936 Del Skrevet 9. november 2022 Djækklåsst skrev (2 minutter siden): Hans trang til å rakke ned på andre som står på samme side har virkelig slått tilbake på ham selv, kan man kanskje si. Synd. Det har nok ikke vært lett å leve med sitt standpunkt i denne saken. Piggene har nok vært ute, og i kombinasjon med hans personlighet kan det kan jo også ha hatt betydning for utfallet. Men hvorfor engasjerer Viggo sin psykolog seg i debatten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 9. november 2022 #2937 Del Skrevet 9. november 2022 2 minutter siden, Djækklåsst said: Hans trang til å rakke ned på andre som står på samme side har virkelig slått tilbake på ham selv, kan man kanskje si. Synd. Det har nok ikke vært lett å leve med sitt standpunkt i denne saken. Piggene har nok vært ute, og i kombinasjon med hans personlighet kan det kan jo også ha hatt betydning for utfallet. Han sa jo selv i Tut & Mediekjør at han sluttet å skrive om saken da han fikk motbør, så jeg synes det er vanskelig å si om standpunktet hans vært vanskelig å leve med sånn fra dag til dag? Jeg sliter med å skjønne hva han egentlig har gjort etter han var involert i begynnelsen av de første begjæringene. Han har jo verken skrevet om saken eller vært involvert i de siste begjæringene. Vanskelig å si fra utsiden. Hadde man kun vært opptatt av at justismordet skulle rettes opp burde det jo være irrelevant hvem som får størst applaus. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 9. november 2022 #2938 Del Skrevet 9. november 2022 Callisto83 skrev (8 minutter siden): Men hvorfor engasjerer Viggo sin psykolog seg i debatten? Siden det nå er en offentlig konflikt mellom Eivind Pedersen og Viggo Kristiansen, så ønsker tydeligvis Atle Austad å få frem at han mener å vite at det er sistnevnte som har rett. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 9. november 2022 #2939 Del Skrevet 9. november 2022 Djækklåsst skrev (6 minutter siden): Siden det nå er en offentlig konflikt mellom Eivind Pedersen og Viggo Kristiansen, så ønsker tydeligvis Atle Austad å få frem at han mener å vite at det er sistnevnte som har rett. Siden han har avtale med Viggo å skrive bok? Jeg stusser bare på rolleblandingen. Det er jo ikke bare Eivind Pedersen som fremstår useriøs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 9. november 2022 #2940 Del Skrevet 9. november 2022 Aliquis skrev (11 minutter siden): Han sa jo selv i Tut & Mediekjør at han sluttet å skrive om saken da han fikk motbør, så jeg synes det er vanskelig å si om standpunktet hans vært vanskelig å leve med sånn fra dag til dag? Jeg sliter med å skjønne hva han egentlig har gjort etter han var involert i begynnelsen av de første begjæringene. Han har jo verken skrevet om saken eller vært involvert i de siste begjæringene. Vanskelig å si fra utsiden. Hadde man kun vært opptatt av at justismordet skulle rettes opp burde det jo være irrelevant hvem som får størst applaus. Tenker litt mer på hvor uglesett han kanskje har vært, både blant kolleger og i Kristiansand hvor han vel har bodd hele tiden, da han i alle år har vært den eneste som folk har visst at mener "monsteret" er uskyldig. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg