Gjest Ramona1970 Skrevet 2. november 2022 #2461 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Haloman skrev (2 timer siden): Utspekulert? Hun har faen meg opplevd det verste en forelder kan gå gjennom, beyond hva vi kan forestille oss. Tenker du at hun har noen som helst annen agenda enn å kjempe for rettferdighet for sin datter? Jeg hadde gjort hva som helst i min makt og trukket i de trådene jeg kunne om dette skjedde mitt barn, om jeg var overbevist om at dommen rammet de rette gjerningsmennene... Slutt å kritiser foreldrene! Og da er det riktig? Da bør det ikke kritiseres? Du vet at hun har forsøkt å endre loven på grunn av VK? Og hun fikk gehør fra FrP: "– Slik systemet er nå kan man misbruke systemet til å ta opp saken gang på gang, mener Kjønaas Kjos i Frp. Den erfarne stortingspolitikeren mener Kristiansen kanskje hadde sluppet syv runder med kommisjonen om man hadde begrensninger i systemet." https://www.nrk.no/sorlandet/justiskomiteen-om-advokatforslag_-frp-eneste-parti-som-er-positive-1.14956689 Og tilsynssaken var det hun som stod bak, da fikk hun støtte fra KrF: "Fylkeslegen i Oslo og Akershus åpnet tilsynssak mot Austad etter at Ada Sofie Austegard, mor til en av de drepte jentene, sendte inn en bekymringsmelding. Psykologen måtte redegjøre for behandlingen, mulig sammenblanding av roller, brudd på taushetsplikt og journalføring." https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/B2okE/viggo-kristiansens-psykolog-slipper-kritikk "Daværende nestleder i justiskomiteen, Kjell Ingolf Ropstad (KrF), uttalte til NRK at han støttet at det ble opprettet en tilsynssak mot Austad. Ropstad sa også følgende til NRK i 2014: – Det er spesielt at psykologen forteller til Viggo at han er uskyldig." https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/far-unnskyldning-fra-ropstad-er-fortsatt-rasende/15230490/ Endret 2. november 2022 av Ramona1970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 2. november 2022 Forfatter #2462 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Djækklåsst skrev (2 timer siden): Ja, i stedet for at de skandaløse vurderingene har fått konsekvenser, er hun altså av regjeringen blitt forfremmet gjennom å bli utnevnt til ny direktør for Statens sivilrettsforvaltning, et organ som skal «styrke rettssikkerheten og sikre individets rettigheter». Man skulle tro Justisdepartementet ville stille helt andre krav til vurderingsevne enn det hun har vist i VKs sak. Hadde hun fått viljen sin, kunne han ha jo blitt sittende fengslet livet ut. Eller har det kanskje talt til hennes fordel å være systemtro? Utrolig at ikke media er på banen her, med tanke på dette kameraderiet i statsforvaltningen. Helt klart skandaløst. .Hun evner ikke å ta selvkritikk,det er kanskje også derfor saken tok så langt tid, fordi hun nektet å innfinne seg i at hun hadde tapt Hun signaliserer heller ikke en ydmyk holdning, som verken passer inn med den rollen hun har hatt eller som hun nå er satt til Selvransakelse er en fin ting Dette sier hun i dag – Mange har beklaget overfor Viggo Kristiansen, hvorfor har ikke du gjort det samme? – Det vil jeg ikke svare på, sier kommisjonslederen til VG før møtet onsdag. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/gjenopptakelseskommisjonsleder-beklager-ikke-til-viggo-kristiansen.281SKeNRl?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=df-86-d038d635&fbclid=IwAR16aEzpc81V8XgW5xWbVEO64XOpL2zcxmq8yjV-JpaccjsdYT7M5p5pPUw Abid Raja kommenterer til dette på FB ! Hei du som satt uskyldig i fengsel i 21 år, saken som jeg hadde ansvaret for gjenopptakelsen av saken av, et gjennomslag som du ikke fikk! Alle andre har innsett justismordet og beklaget, men ikke jeg nei. Voksent! https://www.facebook.com/abid.raja Bra! Endret 2. november 2022 av Lana01 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2. november 2022 #2463 Del Skrevet 2. november 2022 Helt hårreisende å kreve tilsynssak (og få medhold i det) når man er utenforstående person. Hvis pasienten (Viggo) har utbytte av behandlingen så er det hans sak. Ikke andres sak å legge seg oppi. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 2. november 2022 Forfatter #2464 Del Skrevet 2. november 2022 Ramona1970 skrev (38 minutter siden): Og da er det riktig? Da bør det ikke kritiseres? Du vet at hun har forsøkt å endre loven på grunn av VK? Og hun fikk gehør fra FrP: "– Slik systemet er nå kan man misbruke systemet til å ta opp saken gang på gang, mener Kjønaas Kjos i Frp. Den erfarne stortingspolitikeren mener Kristiansen kanskje hadde sluppet syv runder med kommisjonen om man hadde begrensninger i systemet." https://www.nrk.no/sorlandet/justiskomiteen-om-advokatforslag_-frp-eneste-parti-som-er-positive-1.14956689 Og tilsynssaken var det hun som stod bak, da fikk hun støtte fra KrF: "Fylkeslegen i Oslo og Akershus åpnet tilsynssak mot Austad etter at Ada Sofie Austegard, mor til en av de drepte jentene, sendte inn en bekymringsmelding. Psykologen måtte redegjøre for behandlingen, mulig sammenblanding av roller, brudd på taushetsplikt og journalføring." https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/B2okE/viggo-kristiansens-psykolog-slipper-kritikk "Daværende nestleder i justiskomiteen, Kjell Ingolf Ropstad (KrF), uttalte til NRK at han støttet at det ble opprettet en tilsynssak mot Austad. Ropstad sa også følgende til NRK i 2014: – Det er spesielt at psykologen forteller til Viggo at han er uskyldig." https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/far-unnskyldning-fra-ropstad-er-fortsatt-rasende/15230490/ og Moren til drapsofferet Stine Sofie Austegard, Ada Sofie, klaget Dagbladet inn for Pressens Faglige. Austegard reagerte på måten Dagbladets Eivind Pedersen opptrådte da Viggo Kristiansen og hans advokat forsøkte å få gjenopptatt saken. https://journalisten.no/pfu-dagbladet-eivind-pedersen/dagblad-journalist-frifunnet-i-pfu/154478 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergknapp Skrevet 2. november 2022 #2465 Del Skrevet 2. november 2022 fotballjenta skrev (7 timer siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/her-konfronteres-jan-helge-andersen-med-dna-funnene/15232626/ Andersen lar seg intervjue av TV2. Ikke noe nytt, tviholder på sin egen løgn. Dette må da være utrolig dårlig advokatarbeid, iom at Kristiansen har anmeldt Andersen for falsk forklaring? Kan han ha sagt løgnen så mange ganger at han har begynt å tro den 100% selv? Noen som vet om det kan være en forklaring? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 2. november 2022 Forfatter #2466 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Bergknapp skrev (8 minutter siden): Kan han ha sagt løgnen så mange ganger at han har begynt å tro den 100% selv? Noen som vet om det kan være en forklaring? Problemet er vel snarere at han har fortalt så mange ulike løgner , at det nå innhenter han. Han får problemer med hvilken versjon han nå skal fortelle, og også huske på hva han tidligere har forklart Endret 2. november 2022 av Lana01 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bindersen Skrevet 2. november 2022 #2467 Del Skrevet 2. november 2022 Sweetheaven skrev (På 1.11.2022 den 7.51): Det har jeg så absolutt ikke gjort. Kommenterte vennskapet mellom bestekompisene Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen. Skrev at de hadde tross alt vært bestekompiser (noe som noen benektet i denne tråden) og at det var noe med at like barn leker best. Sa ingenting om domsavgjørelsen. Hva med mødre og fedre som dreper barna sine da? Skal vi bare hive ektefellen i fengsel samtidig siden «like barn leker best»? Hva med venner, foreldre og øvrig slekt av drapsdømte? Like barn leker best? Monster avler monster? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bindersen Skrevet 2. november 2022 #2468 Del Skrevet 2. november 2022 Sweetheaven skrev (21 timer siden): Han har vel blackout han også. Vet du forresten hva som skjedde md blodet som ble funnet på sykkelvesken til VK? Hadde vært interessant å høre mer om den og om det er mulig å få den analysert igjen. For du tror oppriktig at de droppet å gjøre det i denne omgangen dersom det faktisk var mulig? Hvor var sykkelen til VK mens han liksom var med på drapene? Kan du komme med et plausibelt hendelsesforløp? Hvorfor kan ikke JHA komme med et plausibelt forløp som involverer VK? Nå har han absolutt intet å tape på å fortelle den hele og fulle sannheten, så hvorfor gjør han ikke det dersom VK faktisk var involvert? Nøyaktig HVA av det JHA har fortalt er sant? Og hvorfor tror du på en som lyger, endrer forklaringer for deretter påberope seg blackout? Skjønner du ikke at det åpenbart er noe som skurret noe voldsomt? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bindersen Skrevet 2. november 2022 #2469 Del Skrevet 2. november 2022 Sweetheaven skrev (17 timer siden): Spesielt at dette ikke har blitt nevnt flere ganger eller at det har kommet entydig svar på resultatene. Det siste jeg husker som ble nevnt angående saken var at Kripos konkluderte med blodfunn på sykkelvesken til VK. Tro om man får høre mer om dette dersom sakene kommer opp igjen. Ble mordvåpenet funnet? Du har satt deg SÅ lite inn i saken at du ikke vet at de ikke har funnet drapsvåpenet altså.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 2. november 2022 #2470 Del Skrevet 2. november 2022 Atheena skrev (3 timer siden): Du skriver at hun er utspektulert med fult navn på internett. Akkurat som det er hennes feil at VK ble dømt i Baneheiasaken. Hun har opplevd det desidert største maretittet man kan gjøre som forelder. Hvis du ikke forstår hvorfor jeg syns det er uempatisk å gå etter jentene sine forelde så får det være. De fleste forstår hva slags konsekevens en slik sak gjør med en som person og spesielt som forelder. At hun har kjempet med nebb og klør er virkelig ikke rart. De fleste ville gjort det samme for sine barn hvis de var overbevist om skyld. Metodene stiftelsen har brukt, er i en del tilfeller ytterst tvilsomme.. Regner med disse vil bli belyst mer etterhvert. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergknapp Skrevet 2. november 2022 #2471 Del Skrevet 2. november 2022 Djækklåsst skrev (6 timer siden): Omsider noen i media som våger å kritisere NRK for det pinlige koseintervjuet med Hallgren. Hva blir det neste fra NRK sin side? For å sette det på spissen, var det å hylle Hallgren for å ha ledet kommisjonen som mot hennes vilje endelig gjenåpnet saken, som om Quisling skulle blitt hyllet i 1945 for at tyskerne ble jaget ut av landet i 1945 "under hans ledelse". VG Nett har også Hallgren øverst på nettsiden nå. Kanskje hun ikke lenger ses på som en "untouchable"? Jeg har begynt å lure på om Solvang bevisst smiska overdrevent med Hallgren for at vi seere skulle forstå at der var det avtalt spill. Hvis ikke det var tilfellet, har min respekt for han dalt til et bunnivå… 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 2. november 2022 #2472 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Bergknapp skrev (3 minutter siden): Jeg har begynt å lure på om Solvang bevisst smiska overdrevent med Hallgren for at vi seere skulle forstå at der var det avtalt spill. Hvis ikke det var tilfellet, har min respekt for han dalt til et bunnivå… Har vært inne på samme tanken, for den sinnsyke introduksjonen var jo bare helt uten rot i virkeligheten. Hun fikk æren for gjennåpningen på en måte, men sannheten er jo at den ble åpnet til tross for henne. Edit: legger til at jeg vanligvis har stor respekt for Solvang. Endret 2. november 2022 av fotballjenta 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 2. november 2022 #2473 Del Skrevet 2. november 2022 Bergknapp skrev (14 minutter siden): Jeg har begynt å lure på om Solvang bevisst smiska overdrevent med Hallgren for at vi seere skulle forstå at der var det avtalt spill. Hvis ikke det var tilfellet, har min respekt for han dalt til et bunnivå… Du sier noe der. Jeg tror nok ikke det, men samtidig er det godt mulig han egentlig hadde lyst til å «grille» henne, men fikk bare ikke lov av redaksjon jf. en mulig avtale med Hallgren om dette. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergknapp Skrevet 2. november 2022 #2474 Del Skrevet 2. november 2022 fotballjenta skrev (41 minutter siden): Har vært inne på samme tanken, for den sinnsyke introduksjonen var jo bare helt uten rot i virkeligheten. Hun fikk æren for gjennåpningen på en måte, men sannheten er jo at den ble åpnet til tross for henne. Edit: legger til at jeg vanligvis har stor respekt for Solvang. Samme her! Jeg synes han pleier å være god. Det var derfor det var så merkelig… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 2. november 2022 #2475 Del Skrevet 2. november 2022 Bergknapp skrev (2 timer siden): Kan han ha sagt løgnen så mange ganger at han har begynt å tro den 100% selv? Noen som vet om det kan være en forklaring? Om han er så opptatt av denne voldtektsscenen at han tar screenshots, så skal det vel mye til at han ikke tenker tilbake og gjenopplever det som skjedde den gangen også. Men det er spekulasjon fra min side selvsagt, jeg vet ikke hva som foregår i hodet hans: "Politietterforskeren forklarer Andersen at han er domfelt for voldtekt og drap i en skog, og spør ham hva han tenker om at det nå er gjort funn av mediefiler som omhandler voldtekt i en skog" https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/fant-video-av-voldtekt-i-skogen-pa-pc-en-til-andersen/15113550/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 2. november 2022 #2476 Del Skrevet 2. november 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, brudd på rommets retningslinjer og avsporinger. Sciurus, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 2. november 2022 Forfatter #2477 Del Skrevet 2. november 2022 Oppgitt78 skrev (56 minutter siden): Metodene stiftelsen har brukt, er i en del tilfeller ytterst tvilsomme.. Regner med disse vil bli belyst mer etterhvert. Jeg vil tro mye vil bli belyst i boken til Eivind Pedersen, da han har ytret seg kritisk til mye rundt dette, og har selv blitt innklaget til PFU Den tidligere journalisten mener det var for tette bånd mellom forrige riksadvokat, Tor-Aksel Busch, og Stine Sofies Stiftelse, som ble opprettet av pårørende etter drapene. https://www.dagbladet.no/nyheter/matte-en-ny-riksadvokat-til/77526030 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 2. november 2022 #2478 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Et tilbakeblikk på Dagsrevyens etter siste dag av rettssaken i byretten i mai 2001: https://tv.nrk.no/se?v=NNFA20114501&t=502s Pettersen fikk rett, kan man si. Endret 2. november 2022 av Djækklåsst 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 2. november 2022 #2479 Del Skrevet 2. november 2022 https://journalisten.no/jeg-mener-personlig-at-det-har-vaert-et-problem-med-skrasikkerheten-i-baneheia-sake 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 2. november 2022 #2480 Del Skrevet 2. november 2022 18 minutter siden, Djækklåsst said: Et tilbakeblikk på Dagsrevyens etter siste dag av rettssaken i byretten i mai 2001: https://tv.nrk.no/se?v=NNFA20114501&t=502s Pettersen fikk rett, kan man si. Pettersen har litt mindre karisma enn en robot, men det er lite å arrestere ham på hva gjelder det jussfaglige. Jeg har til gode å se sitater fra den mannen som ikke har tålt tidens tann ekstremt godt. Det er nesten symbolsk for en sak som er så preget av at følelser har gått foran fornuft. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg