Hansehan Skrevet 2. november 2022 #2421 Del Skrevet 2. november 2022 Sweetheaven skrev (10 timer siden): Spesielt at dette ikke har blitt nevnt flere ganger eller at det har kommet entydig svar på resultatene. Det siste jeg husker som ble nevnt angående saken var at Kripos konkluderte med blodfunn på sykkelvesken til VK. Tro om man får høre mer om dette dersom sakene kommer opp igjen. Ble mordvåpenet funnet? https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/horte-pa-andersen-sjekket-ikke-mulig-drapsvapen/15037773/ Da Jan Helge Andersen ble pågrepet i september 2000, beskrev han drapsvåpenet i avhør. Politiet stolte så mye på forklaringen at de droppet å undersøke en høyst relevant kniv. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/8Q3A0A/undersoekte-ikke-mulig-drapskniv https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEz0O5/politiansatt-i-nytt-baneheia-notat-mener-viggo-kristiansen-kan-ha-alibi Ifølge VGs opplysninger har kommisjonen også mottatt nye opplysninger fra et vitne som mener hun så Viggo Kristiansen kaste en kniv i vannet på Flekkerøya i Kristiansand 21. mai 2000, altså to dager etter drapet. Gjenopptakelseskommisjonen ville altså ikke teste DNA på nytt med nye metoder, men en av utrederne reiste sporenstreks ned til Kristiansand for å avhøre dette vitnet i 2018. Så vidt jeg husker, så sa hun at hun meldte det til politiet umiddelbart fordi hun kjente Kristiansen igjen fra avisene. Det er litt merkelig, for det var ingen Kristiansen å kjenne igjen fra avisene før de ble pågrepet i september 2000 ... 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 2. november 2022 #2422 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) For første gang siden Riksadvokaten ba om en frifinnelse av Viggo Kristiansen (43), stiller Jan Helge Andersen (41) til intervju om Baneheia-saken. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/her-konfronteres-jan-helge-andersen-med-dna-funnene/15232626 – Jeg synes det er vondt og tungt å tenke på alt sammen. Det er vanskelig å snakke om, sier Andersen. – Jeg gjorde ikke dette alene, gjentar Andersen overfor TV 2. – Hvordan kan det ha seg at bare ditt DNA er funnet på jentene? Kan det være at det bare er du som har begått overgrepene? – Nei. Jeg kan bare fortelle det jeg husker, sier Andersen. – Og hva er det? – Det jeg har fortalt i politiavhør. Det passer ikke å snakke om det nå. Endret 2. november 2022 av nebbete fugl 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 2. november 2022 #2423 Del Skrevet 2. november 2022 nebbete fugl skrev (10 timer siden): VKs psykolog får unnskyldning fra Ropstad. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/far-unnskyldning-fra-ropstad-er-fortsatt-rasende/15230490 Psykolog Atle Austad var blant de første som trodde på Viggo Kristiansen, noe som fikk konsekvenser for ham. Nå beklager en av Austads kritikere, men Austad godtar ikke beklagelsen. Jeg som syntes Ropstad var inkompetent fra før. Ser man det, nok en gang Ada Austegard. 🤮 Er det virkelig mulig å drite seg så ut, sitter man på Stortinget skal man ikke under noen omstendigheter - blande rollene sine. Dette er så uetisk og feil som det får blitt. Disse folka burde skamme seg. Og at Ropstad sender en mail til tv2, og ikke direkte til Atle, sier jo sitt. Tydelig at han bare er ute etter å redde sitt eget skinn, og hvis det ikke hadde vært for publisiteten hadde han aldri sagt unnskyld i det hele tatt. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 2. november 2022 #2424 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) nebbete fugl skrev (8 minutter siden): For første gang siden Riksadvokaten ba om en frifinnelse av Viggo Kristiansen (43), stiller Jan Helge Andersen (41) til intervju om Baneheia-saken. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/her-konfronteres-jan-helge-andersen-med-dna-funnene/15232626 – Jeg synes det er vondt og tungt å tenke på alt sammen. Det er vanskelig å snakke om, sier Andersen. – Jeg gjorde ikke dette alene, gjentar Andersen overfor TV 2. – Hvordan kan det ha seg at bare ditt DNA er funnet på jentene? Kan det være at det bare er du som har begått overgrepene? – Nei. Jeg kan bare fortelle det jeg husker, sier Andersen. – Og hva er det? – Det jeg har fortalt i politiavhør. Det passer ikke å snakke om det nå. Måten han fremstiller seg selv som et offer på, er bare helt … jeg har faktisk ikke ord. Hvem er det han tror han er? Han gjengir også bare det han har sagt i avhør, "jeg kan bare si det jeg husker", men så kommer det liksom ikke noe logisk eller ordentlig ut av munnen hans. Så tror de fleste forstår at han husker mye mer enn han sier, men det er jo typisk for en siktet/kriminell å tviholde på sin egen historie på den måten. Han sitter å forminsker seg selv, og har gjort dette så mange ganger nå - at han svarer bare det samme hele tiden. At han godtok dette intervjuet med tv2, viser jo hvor desperat han er etter å bli ansett som uskyldig. Og jeg undres veldig over hvorfor dette er så viktig for han, kanskje det er pga foreldrene hans? Endret 2. november 2022 av kraftwerk 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 2. november 2022 #2425 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Hansehan skrev (35 minutter siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/horte-pa-andersen-sjekket-ikke-mulig-drapsvapen/15037773/ Da Jan Helge Andersen ble pågrepet i september 2000, beskrev han drapsvåpenet i avhør. Politiet stolte så mye på forklaringen at de droppet å undersøke en høyst relevant kniv. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/8Q3A0A/undersoekte-ikke-mulig-drapskniv https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEz0O5/politiansatt-i-nytt-baneheia-notat-mener-viggo-kristiansen-kan-ha-alibi Ifølge VGs opplysninger har kommisjonen også mottatt nye opplysninger fra et vitne som mener hun så Viggo Kristiansen kaste en kniv i vannet på Flekkerøya i Kristiansand 21. mai 2000, altså to dager etter drapet. Gjenopptakelseskommisjonen ville altså ikke teste DNA på nytt med nye metoder, men en av utrederne reiste sporenstreks ned til Kristiansand for å avhøre dette vitnet i 2018. Så vidt jeg husker, så sa hun at hun meldte det til politiet umiddelbart fordi hun kjente Kristiansen igjen fra avisene. Det er litt merkelig, for det var ingen Kristiansen å kjenne igjen fra avisene før de ble pågrepet i september 2000 ... Må bare rette litt på deg, for kommisjonen reiste 10 mil BORT fra Kristiansand, for å avhøre et vitne. Dette vitne hadde kontaktet Ada Austegard - som igjen hadde ringt kommisjonen og bedt vitne kontakte dem. Dette "vitne" bodde altså 10 mil borte fra Kristiansand, og Ada Austegard ba hun ringe kommisjonen. Vitne hadde heller aldri sett verken VK eller JHA, så hun visste ikke hvordan noen av de så ut. Kommisjonen avhørte aldri vitner som hadde vært direkte innblandet i saken, de sjekket aldri aktuelle spor som de fikk beskjed om. Det de fokuserte på var de pårørende, og hva de krevde. Det er egentlig bare flaks at VK faktisk fikk saken gjenopptatt. Og det er en skam hvordan GK har håndtert saken, samt Ada Austegard som ofte dukker opp i samtlige saker som er aktuelle - når det gjelder å sverte Viggo Kristiansen mest mulig. Endret 2. november 2022 av kraftwerk 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 2. november 2022 #2426 Del Skrevet 2. november 2022 fotballjenta skrev (2 timer siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/her-konfronteres-jan-helge-andersen-med-dna-funnene/15232626/ Andersen lar seg intervjue av TV2. Ikke noe nytt, tviholder på sin egen løgn. Dette må da være utrolig dårlig advokatarbeid, iom at Kristiansen har anmeldt Andersen for falsk forklaring? Han serverer sikkert samme historie til avokaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 2. november 2022 #2427 Del Skrevet 2. november 2022 Hansehan skrev (2 minutter siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/horte-pa-andersen-sjekket-ikke-mulig-drapsvapen/15037773/ Da Jan Helge Andersen ble pågrepet i september 2000, beskrev han drapsvåpenet i avhør. Politiet stolte så mye på forklaringen at de droppet å undersøke en høyst relevant kniv. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/8Q3A0A/undersoekte-ikke-mulig-drapskniv https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEz0O5/politiansatt-i-nytt-baneheia-notat-mener-viggo-kristiansen-kan-ha-alibi Å droppe å undersøke alle kniver, spesielt den som er det potensielle drapsvåpen, er tankeløst. Allerede den dagen JHA ble pågrepet burde de ha tvilt på det han sa. Men alle vet jo at AP gjorde en stor tabbe. AP er taus nå, men spørsmålet er hva han "tjener" på det ettersom han også burde granskes. nebbete fugl skrev (1 minutt siden): For første gang siden Riksadvokaten ba om en frifinnelse av Viggo Kristiansen (43), stiller Jan Helge Andersen (41) til intervju om Baneheia-saken. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/her-konfronteres-jan-helge-andersen-med-dna-funnene/15232626 – Jeg synes det er vondt og tungt å tenke på alt sammen. Det er vanskelig å snakke om, sier Andersen. Den linken er allerede lagt ut At det er vanskelig å snakke om er jo muligens forståelig... Men det er ikke forståelig hvorfor han "må" lyve så det egentlig renner av ham hele tiden, og det har vart i 22 år. Det er vondt og tungt å tenke på det som skjedde, sier han, - men hvem kan skjønne hvorfor han har holdt på sånn. Det hadde jo vært "lettere" om han hadde vært ærlig i 2000 eller senere. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 2. november 2022 #2428 Del Skrevet 2. november 2022 kraftwerk skrev (10 minutter siden): Må bare rette litt på deg, for kommisjonen reiste 10 mil BORT fra Kristiansand, for å avhøre et vitne. Dette vitne hadde kontaktet Ada Austegard - som igjen hadde ringt kommisjonen og bedt vitne kontakte dem. Dette "vitne" bodde altså 10 mil borte fra Kristiansand, og Ada Austegard ba hun ringe kommisjonen. Vitne hadde heller aldri sett verken VK eller JHA, så hun visste ikke hvordan noen av de så ut. Kommisjonen avhørte aldri vitner som hadde vært direkte innblandet i saken, de sjekket aldri aktuelle spor som de fikk beskjed om. Det de fokuserte på var de pårørende, og hva de krevde. Det er egentlig bare flaks at VK faktisk fikk saken gjenopptatt. Og det er en skam hvordan GK har håndtert saken, samt Ada Austegard som ofte dukker opp i samtlige saker som er aktuelle - når det gjelder å sverte Viggo Kristiansen mest mulig. Takk for rettelsen! Jeg synes å huske at Austegard var innblandet i dette på et slags vis, men jeg tok ikke sjansen på å skrive det, for jeg har ingen kilde for hånden akkurat nå. Jeg tror Eivind Pedersen skrev at en av saksbehandlerne reiste nedover til Kristiansand for å intervjue vitnet, eller "kaste bort tiden sin," som jeg tror han skrev. Iallfall er det symptomatisk at kommisjonen velger å intervjue akkurat dette vitnet som jo er fullstendig bortkastet, enn å avhøre vitnene som bygger opp under Kristiansens egen forklaring og teledatabeviset, samt ytterligere svekker det såkalte DNA-beviset. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 2. november 2022 #2429 Del Skrevet 2. november 2022 Hansehan skrev (6 minutter siden): Takk for rettelsen! Jeg synes å huske at Austegard var innblandet i dette på et slags vis, men jeg tok ikke sjansen på å skrive det, for jeg har ingen kilde for hånden akkurat nå. Jeg tror Eivind Pedersen skrev at en av saksbehandlerne reiste nedover til Kristiansand for å intervjue vitnet, eller "kaste bort tiden sin," som jeg tror han skrev. Iallfall er det symptomatisk at kommisjonen velger å intervjue akkurat dette vitnet som jo er fullstendig bortkastet, enn å avhøre vitnene som bygger opp under Kristiansens egen forklaring og teledatabeviset, samt ytterligere svekker det såkalte DNA-beviset. Jeg er helt enig, og jeg lurer veldig på hvorfor de valgte å jobbe på den måten, men jeg tror de har blitt styrt av både Ada Austegard og Bistandsadvokater. Iht Ada sine kontakter på både Stortinget, kommisjonen og i påtalemyndighetene - og at hun har brukt så mye ressurser på å blokkere dette, så tviler jeg ikke et sekund at hun har blitt tatt vel for mye hensyn til. Får bare håpe at alt kommer frem i lyset når alt dette blir gransket. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 2. november 2022 #2430 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Tom Arctus skrev (2 timer siden): Hege Ulstein nok en gang med klarere tale enn de fleste journalister. https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2022/11/02/den-talende-stillheten-etter-baneheia/ Omsider noen i media som våger å kritisere NRK for det pinlige koseintervjuet med Hallgren. Hva blir det neste fra NRK sin side? For å sette det på spissen, var det å hylle Hallgren for å ha ledet kommisjonen som mot hennes vilje endelig gjenåpnet saken, som om Quisling skulle blitt hyllet i 1945 for at tyskerne ble jaget ut av landet i 1945 "under hans ledelse". VG Nett har også Hallgren øverst på nettsiden nå. Kanskje hun ikke lenger ses på som en "untouchable"? Endret 2. november 2022 av Djækklåsst 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 2. november 2022 #2431 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) kraftwerk skrev (9 minutter siden): Jeg er helt enig, og jeg lurer veldig på hvorfor de valgte å jobbe på den måten, men jeg tror de har blitt styrt av både Ada Austegard og Bistandsadvokater. Iht Ada sine kontakter på både Stortinget, kommisjonen og i påtalemyndighetene - og at hun har brukt så mye ressurser på å blokkere dette, så tviler jeg ikke et sekund at hun har blitt tatt vel for mye hensyn til. Får bare håpe at alt kommer frem i lyset når alt dette blir gransket. Ada Austegård/SSS og bistandsadvokatene har jobbet hardt i kulissene, det er det ikke noen tvil om. Førstnevnte må jo virkelig ha trodd at VK var med på drapene, men at bistandsadvokatene ikke har forstått at det kunne være en mulighet for at JHA gjorde det alene har jeg null tro på. De må jo ha hatt tilgang på alt av dokumenter. Det som også er skremmende er det nære båndet Ada og Arne Pedersen har hatt. Gudene vet hva han har foret henne med av uriktig informasjon hver gang det har brent på dass. Tom Arctus skrev (2 timer siden): Hege Ulstein nok en gang med klarere tale enn de fleste journalister. https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2022/11/02/den-talende-stillheten-etter-baneheia/ Som vanlig innertier fra Hege Ulstein. Endret 2. november 2022 av fotballjenta 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 2. november 2022 Forfatter #2432 Del Skrevet 2. november 2022 Lord Friendzone skrev (2 timer siden): I videoklippet blir han altså vist en illustrasjon over hvor på jentene hans DNA er funnet, og får spørsmål om han kan ha forgrepet seg på begge. Han kan kun svare ut ifra det han husker, og mener at det bare den ene. Så spør journalisten: - «Hvem av de da?» Etter minst 15 (!) sekunders tenkepause svarer JHA: - «Eh, Stine, eller Lena... Jeg husker ikke det nå». Ikke at det spiller noen rolle hva JHA hevder, men den fremføringen var ikke så veldig overbevisende... Veldig bra av journalisten. At noen fremdeles sitter og forsvarer det JHA forklarer, er helt ubegripelig. Det er jo helt åpenbart at han lyver, og det viser bevisene også. Han er en kaldblodig sadist, som har planlagt voldtekt og drap To små jenter ble ofrene. Mannen er farlig . Håper han dømmes til forvaring , og for falsk forklaring og ikke minst drapet på Lena. Heldigvis er riksadvokaten tydelig, og regner med det samme når innstillingen til saken mot JHA kommer 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 2. november 2022 #2433 Del Skrevet 2. november 2022 Jeg fatter og begriper ikke at advokaten hans kan fortelle han at saken blir henlagt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 2. november 2022 #2434 Del Skrevet 2. november 2022 Galanga skrev (4 minutter siden): Jeg fatter og begriper ikke at advokaten hans kan fortelle han at saken blir henlagt. Helt enig. Hans DNA er funnet på begge jentene på veldig intime steder. Jentene er drept på identisk måte. Han er tatt i åpenbare løgner utallige ganger. Han ble observert i Baneheia kvelden før hvor han beskrives som ustabil. Han har uttrykt et ønske om å drepe. Det er funnet overgrepsbilder på pcen hans fra nyere tid. Det er funnet screenshots av voldtektsscene i en skog på pcen hans. Han er observert sittende på en strand hvor han stirret på barn som badet, og det var såpass skremmende at folk tok kontakt med politi. Han hadde en ladd rifle bak senga. Han har voldtatt, med penetrering, ett (kanskje 2) barn før baneheia. Han fremstiller seg fortsatt som et offer. Det er sikkert mer også som jeg ikke kommer på i farta, men mannen er åpenbart farlig! Jeg håper denne delen av saken går mye raskere enn det gjorde for Viggo. Egentlig forstår jeg ikke hvorfor han ikke er varetektsfengslet allerede? Han er tross alt siktet for drap, og det er tydelig at han prøver det han kan for å påvirke saken fra utsiden nå. 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 2. november 2022 #2435 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) fotballjenta skrev (30 minutter siden): Ada Austegård/SSS og bistandsadvokatene har jobbet hardt i kulissene, det er det ikke noen tvil om. Førstnevnte må jo virkelig ha trodd at VK var med på drapene, men at bistandsadvokatene ikke har forstått at det kunne være en mulighet for at JHA gjorde det alene har jeg null tro på. De må jo ha hatt tilgang på alt av dokumenter. Det som også er skremmende er det nære båndet Ada og Arne Pedersen har hatt. Gudene vet hva han har foret henne med av uriktig informasjon hver gang det har brent på dass. Som vanlig innertier fra Hege Ulstein. Ikke bare Arne Pedersen, hun har sterke bånd til tidl.Kripos etterforsker, Kjell-Inge Ropstad - og sannsynligvis veldig mange andre, som fint kan gjøre et par tjenester for Norges største "offer". Tidl.Kripos etterforsker har jo videresendt en god del brev/mail til sine eks-kollegaer i kommisjonen, at hun henvendte seg til han - og ikke sine advokater er meget betenkelig. Det er ganske utspekulert å holde på slik, hadde hun sendt det via advokatene sine, ville det kanskje ikke blitt tatt i betraktning - siden hun er pårørende, men hvis man sender ting "bakveien" - er det stor sjanse for at det er relevant likevel. I mine øyne har hun hatt ett mål, og det er å blokkere justismordet for alt det er verdt, blokkere alle som måtte syntes noe om det. Jeg klarer faktisk ikke forstå at noen kan holde på sånn, uavhengig hvem man har mistet eller hva man har opplevd. Jeg vet med meg selv at jeg måtte ha latt instansene ta seg av dette selv. Jeg tror nok advokatene har fortalt dem en god del, men jeg tror ikke de/hun har villet høre. Hvorfor ellers skal man henvende seg med "informasjon" til alle andre enn sine egne advokater? Mest sannsynelig har advokatene frarådet å gjøre slike ting. Igjen, veldig utspekulert. Endret 2. november 2022 av kraftwerk 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 2. november 2022 #2436 Del Skrevet 2. november 2022 Galanga skrev (20 minutter siden): Jeg fatter og begriper ikke at advokaten hans kan fortelle han at saken blir henlagt. Svein Holden jobber nok på spreng for å få dette bort, han er en svært dyktig advokat. Og han er også påbudt å anse sin klient som uskyldig, og jobbe for en frifinnelse/henleggelse. Så det å si noe annet til media, ville heller vært rart. Og vi vet ikke hva advokaten har sagt til JHA privat, kan ikke tenke meg at Svein Holden ville sagt noe slikt privat, ikke at jeg kjenner han, men vet jo at han er svært dyktig. JHA har null troverdighet, men hvis han mener advokaten har sagt at dette trolig blir henlagt - så lyver han, eller har misforstått noe essensielt. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 2. november 2022 #2437 Del Skrevet 2. november 2022 Djækklåsst skrev (47 minutter siden): Omsider noen i media som våger å kritisere NRK for det pinlige koseintervjuet med Hallgren. Hva blir det neste fra NRK sin side? For å sette det på spissen, var det å hylle Hallgren for å ha ledet kommisjonen som mot hennes vilje endelig gjenåpnet saken, som om Quisling skulle blitt hyllet i 1945 for at tyskerne ble jaget ut av landet i 1945 "under hans ledelse". VG Nett har også Hallgren øverst på nettsiden nå. Kanskje hun ikke lenger ses på som en "untouchable"? Hallgren fremstår forresten uegnet til å ha det embetet hun fikk etter at hun forlot kommisjonen. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 2. november 2022 #2438 Del Skrevet 2. november 2022 winscp skrev (12 timer siden): blodet på sykkelvesken Jeg kjenner ikke til at det er påvist blod på sykkelvesken. Finnes det noen linker. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 2. november 2022 #2439 Del Skrevet 2. november 2022 Gugglo skrev (12 timer siden): Dette blodet, og dette er et åpent spørsmål for alle her, hvis politiet kunne fått domfelt VK for dette blodet ville de da ha holdt det skjult? Med tanke på all prestisje som har stått på spill i denne saken, er det da sannsynlig at politiet bare har oversett dette blodet? Eller er det sannsynlig at de ikke har kunnet slå fast at blodet tilhørte jentene (eller rent av har slått fast at det ikke tilhørte jentene og derfor holdt det skjult, slik andre beviser som kunne frikjenne VK er blitt holdt skjult)? Dette blir for konspiratorisk. Blodet på sykkelvesken har vært kjent hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 2. november 2022 #2440 Del Skrevet 2. november 2022 kraftwerk skrev (2 timer siden): Må bare rette litt på deg, for kommisjonen reiste 10 mil BORT fra Kristiansand, for å avhøre et vitne. Dette vitne hadde kontaktet Ada Austegard - som igjen hadde ringt kommisjonen og bedt vitne kontakte dem. Dette "vitne" bodde altså 10 mil borte fra Kristiansand, og Ada Austegard ba hun ringe kommisjonen. Vitne hadde heller aldri sett verken VK eller JHA, så hun visste ikke hvordan noen av de så ut. Kommisjonen avhørte aldri vitner som hadde vært direkte innblandet i saken, de sjekket aldri aktuelle spor som de fikk beskjed om. Det de fokuserte på var de pårørende, og hva de krevde. Det er egentlig bare flaks at VK faktisk fikk saken gjenopptatt. Og det er en skam hvordan GK har håndtert saken, samt Ada Austegard som ofte dukker opp i samtlige saker som er aktuelle - når det gjelder å sverte Viggo Kristiansen mest mulig. Det er helt urimelig å diskutere foreldrene til jentene. De er også veldig sterkt rammet av dette og har trodd på norsk rettsvesen. Han ble tross alt dømt i to rettsinstanser og dommere, jury og media som var tilstede var overbevist om skyld. Så at de pårørende også har vært det er virkelig å forstå. At det vil ta tid for de å ta dette innover seg er forståelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg