Aliquis Skrevet 27. oktober 2022 #2161 Del Skrevet 27. oktober 2022 2 minutter siden, Roberto malone said: Frikjent eller ikke, han er fortsatt dømt for overgrep på en annen jente. Mannen burde aldri være fri etter min mening. Jeg registrer at du ønsker at ungdom skal kunne få livstid i fengsel. Jeg er for så vidt uenig, men det er en diskusjon for en annen tråd. 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 27. oktober 2022 #2162 Del Skrevet 27. oktober 2022 Eg syns det er for gale og bittert at Arne Pedersen slipper så billig. Det burde ikkje gå an 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roberto malone Skrevet 27. oktober 2022 #2163 Del Skrevet 27. oktober 2022 Aliquis skrev (1 minutt siden): Jeg registrer at du ønsker at ungdom skal kunne få livstid i fengsel. Jeg er for så vidt uenig, men det er en diskusjon for en annen tråd. Nei, men jenta var 7.. la det synke inn. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 27. oktober 2022 #2164 Del Skrevet 27. oktober 2022 Roberto malone skrev (4 minutter siden): Frikjent eller ikke, han er fortsatt dømt for overgrep på en annen jente. Mannen burde aldri være fri etter min mening. Flaks for deg at de låste han inn i 21 år ihvertfall. I praksis vil han aldri bli helt fri heller. han er evig stigmatisert. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 27. oktober 2022 #2165 Del Skrevet 27. oktober 2022 Aliquis skrev (4 minutter siden): Jada jada, å forholde seg til dommer er bagetellisering. Og du klager på at andre vrir på det du sier? Selvinnsikt er en artig ting. Når jeg skriver om gutten som VK angivelig skal ha misbrukt og du lenker til en link om uskyld til det motsatte er bevisst, så er det bare bagatellisering av en svært alvorlig hendelse. De hadde ingen dom på VK fordi det ikke fantes bevis, men gutten fikk voldsoffererstatning. Likevel ber du meg sette meg inn i hva uskyldspresumsjon er. Dette tolket jeg som en svært usmakelig bagatellisering!! Nå orker ikke diskutere mer med deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 27. oktober 2022 #2166 Del Skrevet 27. oktober 2022 Roberto malone skrev (3 minutter siden): Nei, men jenta var 7.. la det synke inn. Og broren hennes enda mindre.. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 27. oktober 2022 #2167 Del Skrevet 27. oktober 2022 Sweetheaven skrev (1 minutt siden): Og broren hennes enda mindre.. https://jusleksikon.no/wiki/Uskyldspresumsjonen 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roberto malone Skrevet 27. oktober 2022 #2168 Del Skrevet 27. oktober 2022 Sweetheaven skrev (Akkurat nå): Og broren hennes enda mindre.. Faen så sykt.. Skjønner virkelig ikke at noen kan ta denne personens side i en debatt. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 27. oktober 2022 #2169 Del Skrevet 27. oktober 2022 1 minutt siden, Roberto malone said: Nei, men jenta var 7.. la det synke inn. Det sank inn for en stund siden, og jeg synes det er forståelig at mange fortsatt har reservasjoner mot Kristiansen på grunn av dette. Det er absolutt en fæl handling. Likevel synes jeg det er relevant at Kristiansen selv var relativt ung selv på det tidspunktet, og at han ikke akkurat var voksen for alderen. Jeg hadde funnet det flere hakk mer alvorlig om det var en voksen person som utførte de samme handlingene. Å skulle få livstid for noe man har gjort mens man var ungdom har jeg ikke troen på. 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 27. oktober 2022 #2170 Del Skrevet 27. oktober 2022 Roberto malone skrev (1 minutt siden): Faen så sykt.. Skjønner virkelig ikke at noen kan ta denne personens side i en debatt. rettssikkerhet. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 27. oktober 2022 #2171 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Sweetheaven skrev (8 minutter siden): Når jeg skriver om gutten som VK angivelig skal ha misbrukt og du lenker til en link om uskyld til det motsatte er bevisst, så er det bare bagatellisering av en svært alvorlig hendelse. De hadde ingen dom på VK fordi det ikke fantes bevis, men gutten fikk voldsoffererstatning. Likevel ber du meg sette meg inn i hva uskyldspresumsjon er. Dette tolket jeg som en svært usmakelig bagatellisering!! Nå orker ikke diskutere mer med deg. De pårørendes bistandsadvokat sto på Debatten i kveld og fremhevet, gjentatte ganger faktisk, at VK er beskyttet av uskyldspresumsjonen. Da jeg sa det samme idag morges anklaget du meg for hersketeknikker, og nå anklager du Aliquis, som er en kunnskapsrik og fornuftig debattant, for bagatellisering av overgrep. Det er ganske drøye, og urettferdige påstander. Og uansett så skjønner du åpenbart ikke hva uskyldspresumsjonen er. Hva med å sette deg inn i det, istedet for å sparke i øst og vest? Endret 27. oktober 2022 av MissLucy 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 27. oktober 2022 #2172 Del Skrevet 27. oktober 2022 Roberto malone skrev (Akkurat nå): Faen så sykt.. Skjønner virkelig ikke at noen kan ta denne personens side i en debatt. Dessverre er samfunnet fulle av slike folk. Hank Amarillo skrev (8 minutter siden): https://jusleksikon.no/wiki/Uskyldspresumsjonen Sitat Gutten har i flere år slitt med uforklarlige tilfeller av oppkast. Dette forsvant en tid etter at han hadde fortalt om de seksuelle overgrepene Viggo Kristiansen hadde utsatt ham for. Da gutten hadde fått lettet på trykket det har vært å gå med dette skjult inni seg, ble det også slutt på tilfellene med oppkast. Disse tiltok imidlertid igjen da rettssaken nærmet seg.I retten har det også kommet fram at gutten er redd for Viggo Kristiansen fortsatt - redd for at han følger etter ham og redd for hva som skal skje hvis Kristiansen en dag kommer ut igjen. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/PE15b/den-lille-gutten-ble-trodd 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 27. oktober 2022 #2173 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Sweetheaven skrev (18 minutter siden): Når jeg skriver om gutten som VK angivelig skal ha misbrukt og du lenker til en link om uskyld til det motsatte er bevisst, så er det bare bagatellisering av en svært alvorlig hendelse. De hadde ingen dom på VK fordi det ikke fantes bevis, men gutten fikk voldsoffererstatning. Likevel ber du meg sette meg inn i hva uskyldspresumsjon er. Dette tolket jeg som en svært usmakelig bagatellisering!! Nå orker ikke diskutere mer med deg. Fetteren til Birgitte Tengs fikk medhold i Menneskerettsdommen i Strassbourg i at den sivile erstatningsdommen som refererer til et forhold han er strafferettslig frikjent for, utgjør en krenkelse av uskyldspresumsjonen. Det stiller seg neppe annerledes for andre som har fått en sivil dom for et forhold de er strafferettslig frikjent for. https://no.wikipedia.org/wiki/Drapet_på_Birgitte_Tengs Endret 27. oktober 2022 av MissLucy 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 27. oktober 2022 #2174 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Roberto malone skrev (20 minutter siden): Faen så sykt.. Skjønner virkelig ikke at noen kan ta denne personens side i en debatt. Vi har norgeshistoriens største justismord og rettskandale, det er avslørt bred svikt i rettsystemet og media i over 20 år osv. Hvorfor noen synes det mest interessante spørsmålet oppi dette er hvorvidt VK er en likandes kar er litt beyond me. Men hver sin smak. Endret 27. oktober 2022 av Hank Amarillo 23 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gab Skrevet 27. oktober 2022 #2175 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Tvillingsjel skrev (2 timer siden): Jeg tenker, som bistandsadvokaten til pårørende er inne på, at foreldrene i 21 år har blitt fortalt at VK er skyldig, og at det dermed er naturlig at situasjonen er vanskelig og uoversiktlig for foreldrene. I alle år har de fått presentert en sannhet, som ikke er en sannhet, og hele virkelighetsforståelsen deres faller fra hverandre. Det må være ekstremt tøft. Det tenker jeg også og jeg synes bistandsadvokaten svarte riktig ut fra det. Når man som foreldre opplever noe slik så vil man ha hodet fullt av grublerier om hva som skjedde med barna. For å ha noen sjanse til å komme videre så må man forsøke å overbevise seg om noen svar for å kunne legge noen spørsmål døde og få plass til andre deler av livet. Det er er selvfølgelig særdeles krevende og vanskelig å forstå for andre. Når man man har lykkes med å slå seg til ro med en sannhet så er det selvfølgelig veldig opprivende og slitsomt å tilpasse seg en ny sannhet. Det krever tid og det virker det som om bistandsadvokaten vil gi de. Å forvente at foreldrene skal kunne slå om raskt på dette er selvfølgelig helt umenneskelig. Endret 27. oktober 2022 av Gab 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 27. oktober 2022 #2176 Del Skrevet 27. oktober 2022 Sweetheaven skrev (51 minutter siden): Gi deg. Måten du bagatelliserer overgrepet mot gutten er bare kvalmt! Hvor har han bagatellisert overgrepet i den posten du siterer? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 27. oktober 2022 #2177 Del Skrevet 27. oktober 2022 Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 28. oktober 2022 #2178 Del Skrevet 28. oktober 2022 (endret) DundreMilfin skrev (16 timer siden): Han bor jo i et nabolag nå hvor han har seksuelt trakassert flere og voldtatt. Hvorfor er det trist om noen synes dette er ekstremt ubehagelig å ha i nabolaget igjen? Merkelig at så mange ikke klarer fatte hvorfor - helt utover Baneheiasaken - at dette er problematisk for de som bor der. Eller eventuelt i et annet nabolag han måtte flytte til. Pleier dere som liker denne posten applaudere ALLE overgripere som har sonet? Stiller dere utenfor Dark Roomdømte og bare «åh dere har min fulle respekt som går med rak rygg! Blir så trist av å tenke på muligheten for at noen skulle minne dere på at dere bestilte og delte overgrepsmateriale». Ja? Innlegg som dette gidder jeg faktisk ikke svare kontruktivt på. Du tillegger meg en hel del meninger, uten å kjenne meg - og uten å ha lest noen av mine andre 100 innlegg her inne. Da får du heller ta utblåsningen din et annet sted, for dette virker bare mot sin hensikt. Jeg har rapportert innlegget ditt, du får heller lage en tråd som omhandler det du snakker om her. Denne tråden handler om Justismord. nebbete fugl skrev (16 timer siden): Jurister om Baneheia-saken: – Hadde jeg vært Andersen, hadde jeg vært ganske nervøs: https://www.nrk.no/norge/jurister-om-baneheia-saken_-__hadde-jeg-vaert-andersen_-hadde-jeg-vaert-ganske-nervos-1.16151722 👏🏼👏🏼 Endret 28. oktober 2022 av kraftwerk 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 28. oktober 2022 #2179 Del Skrevet 28. oktober 2022 https://www.dagbladet.no/nyheter/dommen-mot-per-orderud-er-et-justismord/77569220?fbclid=IwAR1boRUL641v4dNeB0ZRLmj62-3EFZMnOrvIvnIXMSUYoJSC6ZUejQLJBBE En digresjon,men Sjødin som har vært treffsikker så langt arbeider med bl.a Holen og Sandberg med å frikjenne Per Orderud. Tok meg friheten med å opprette en tråd om det her på KG 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 28. oktober 2022 #2180 Del Skrevet 28. oktober 2022 https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/gjenopptakelseskommisjonen-skal-diskutere-baneheia-saken.kFPMWkadE?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet "Kommisjonen bestemmer selv sin arbeidsform"........ 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg