Gå til innhold

Baneheia-saken -skyldspørsmål,gjenopptakelse og etterspill. Del 2

Lana01

Anbefalte innlegg

Djækklåsst skrev (3 minutter siden):

Uff, for noen slappe spørsmål Siv Hallgren fikk, etter hennes skandaløse forsøk på å feie skandalen under teppet. Det ble nesten fremstilt som om hun hadde æren for gjenåpningen siden hun ledet kommisjonen da det skjedde.

Wtf? Sant? Jeg dør

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tolket jeg bistandsadvokaten riktig i at foreldrene nå anser Kristiansen som uskyldig? Jeg ble forvirra av det svaret der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (10 minutter siden):

Uff, for noen slappe spørsmål Siv Hallgren fikk, etter hennes skandaløse forsøk på å feie skandalen under teppet. Det ble nesten fremstilt som om hun hadde æren for gjenåpningen siden hun ledet kommisjonen da det skjedde.

Fikk samme inntrykk - at Hallgren ville bli husket for å ha vært kommisjonens leder da rettferdigheten endelig seiret. Skulle gjerne ha sett litt «grilling» om mindretallets håpløse argumentasjon og hvordan de åpenbart jobbet ut fra sin forutinntatte konklusjon. Jeg synes forresten det var overraskende at hun i det hele tatt stilte opp, og hun virket forbausende trygg. Men hun kan vel ha stilt noen strenge betingelser om hva hun ikke skulle bli spurt om... 

Endret av Lord Friendzone
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Thanos skrev (1 time siden):

De ansvarlige har allerede sluppet unna og vil ikke på noe tidspunkt bli stilt til ansvar for det de har gjort. Det er slik det fungerer der oppe i toppen av næringskjeden.

Ja, og dette har Eva Joly forsøkt å få fokus på i lang tid. Det er et under at VK i det hele tatt fikk tatt opp igjen saken sin.

https://www.nettavisen.no/leserbrev/meninger/debatt/norge-er-mest-korrupt-i-norden/o/5-95-48499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld synes jeg Fredrik Solvang opptrer skikkelig arrogant. Ler høyt innimellom spørsmålene, og famler uvanlig mye. 

Meget mulig det er alvoret som gjør at han er mer nervøs enn vanlig. Ellers så er det bare jeg som er hèlt ute. Det er på ingen måte usannsynlig 🙈

Fikk litt Titten Tei vibber, når Hallgren var på. Virker jo helt blåst. Men hun møter jo opp, i hvertfall. Der tror jeg regi har fått bestilling på hva som skal besvares. 

Endret av Tradegy
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lord Friendzone skrev (3 minutter siden):

Fikk samme inntrykk - at Hallgren ville bli husket kommisjonens leder da rettferdigheten endelig seiret. Skulle gjerne ha sett litt «grilling» om mindretallets håpløse argumentasjon og hvordan de åpenbart jobbet ut fra sin forutinntatte konklusjon. Jeg synes forresten det var overraskende at hun i det hele tatt stilte opp, og hun virket forbausende trygg. Men hun kan vel ha stilt noen strenge betingelser om hva hun ikke skulle bli spurt om... 

Åpenbar kamp-fiksing. NRK får sikkert eksklusive nyheter i retur fra en eller annen plass.

Edit: Det er nok for å dekke over egen inkompetanse først og fremst!

Endret av totti_1
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradegy skrev (Akkurat nå):

I kveld synes jeg Fredrik Solvang opptrer skikkelig arrogant. Ler høyt innimellom spørsmålene, og famler uvanlig mye. 

Meget mulig det er alvoret som gjør at han er mer nervøs enn vanlig. Ellers så er det bare jeg som er hèlt ute. Det er på ingen måte usannsynlig 🙈

Dårlig dag på jobben for Solvang. mye fomling.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (8 timer siden):

Lurer på hva slags redaksjonelle vurderinger som gjøres i tv2 nå.

Asbjørn Hansen, som jobber i "Åsted Norge", og etterforsket Baneheia, fremstår jo fullstendig tullete.

Han nekter å gi kommentarer til (korrigèr meg, om jeg henger etter) kollegaer på huset ene dagen, og har full spotlight i det neste.

Det skal sies at han har litt mindre rolle med Jørn Lier Horst i studio for tiden, men jeg undrer meg likevel over at de bare kan forbli tause. 

(På snakk om han, er det smått ironisk at boka  fra rundt 2013-ish het "Menneskejeger" )🙈

Har ikke han slutta der nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker, som bistandsadvokaten til pårørende er inne på, at foreldrene i 21 år har blitt fortalt at VK er skyldig, og at det dermed er naturlig at situasjonen er vanskelig og uoversiktlig for foreldrene. I alle år har de fått presentert en sannhet, som ikke er en sannhet, og hele virkelighetsforståelsen deres faller fra hverandre. Det må være ekstremt tøft.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (8 minutter siden):

Det er jeg faktisk enig i. Hun var jo i tillegg kjempeglad for bøker og annet, og rådet medlemmene til å ta til seg slik informasjon. Yeah right. Det må være surrealistisk for dere som har engasjert dere og brent for saken lenge, og se så mange snu nå, eller plutselig være så opptatt av feil.

(Jeg har dessverre ikke snudd, det innrømmer jeg, og kunne selvsagt håpe at noen kritikere til frifinnelsen turte å stå frem i kveld på debatten. Jeg skjønner forsåvidt hvorfor.)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotballjenta skrev (5 minutter siden):

Tolket jeg bistandsadvokaten riktig i at foreldrene nå anser Kristiansen som uskyldig? Jeg ble forvirra av det svaret der. 

Riktig. Han presiserte at "juridisk er han å anse som", og svarte benektende på at VK skulle være uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (2 minutter siden):

Slutta ja...

@Tradegy skriver "jobber der", så jeg korrigerer det. Men jeg skjønner hva du mener. Han fremstår fortsatt fullstendig tullete

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (1 minutt siden):

Det er jeg faktisk enig i. Hun var jo i tillegg kjempeglad for bøker og annet, og rådet medlemmene til å ta til seg slik informasjon. Yeah right. Det må være surrealistisk for dere som har engasjert dere og brent for saken lenge, og se så mange snu nå, eller plutselig være så opptatt av feil.

(Jeg har dessverre ikke snudd, det innrømmer jeg, og kunne selvsagt håpe at noen kritikere til frifinnelsen turte å stå frem i kveld på debatten. Jeg skjønner forsåvidt hvorfor.)

Du får melde deg til NRK med tanke på framtidige debatter, så det i det minste blir noen på den andre siden :)

Denne "debatten" kunne de spart seg for, det var jo ingen debatt. Kun folk på samme side, og ingen kritiske spørsmål  til Hallgren. Den eneste som ble "grillet" var bistandsadvokaten, hvor Solvang gang på gang krevde å få vite hva han personlig mener om skyldspørsmålet. Det er jo helt uinteressant.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (På 25.10.2022 den 20.30):

Det er kanskje dette jeg syntes er veldig trist, han er tøff som tør å bo hos foreldrene der nede. Han går med rak rygg, og for det har han min fulle respekt. Jeg syntes det er trist å tenke på, at han eventuelt går i butikken og folk stopper han eller roper stygge ting osv.. Folk er jo slemme og dømmende.

Han bor jo i et nabolag nå hvor han har seksuelt trakassert flere og voldtatt.

Hvorfor er det trist om noen synes dette er ekstremt ubehagelig å ha i nabolaget igjen? 

Merkelig at så mange ikke klarer fatte hvorfor - helt utover Baneheiasaken - at dette er problematisk for de som bor der. Eller eventuelt i et annet nabolag han måtte flytte til. 

Pleier dere som liker denne posten applaudere ALLE overgripere som har sonet?

Stiller dere utenfor Dark Roomdømte og bare «åh dere har min fulle respekt som går med rak rygg! Blir så trist av å tenke på muligheten for at noen skulle minne dere på at dere bestilte og delte overgrepsmateriale».

Ja?

Endret av DundreMilfin
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (2 timer siden):

Uavhengig av VK uskyld i saken og frifinnelse så løy han om flere ting, men det vet jo de som har fulgt saken.

Tja, jeg har fulgt saken, jeg vet ikke at han har løyet om dette.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gugglo skrev (1 minutt siden):

Riktig. Han presiserte at "juridisk er han å anse som", og svarte benektende på at VK skulle være uskyldig.

Jeg tror det henger sammen med at foreldrene har så sterke traumer etter å ha lært "sannheten" om den siste timen til døtrene deres at bare tanken på å lære enda en sannhet har vært for fæl. Tenk om den er enda mer grusom? 

Dét i kombinasjon med grådige bistandsadvokater som tjener penger på at VK kjemper en kamp. 

Nå begynner det kanskje demre for dem at de er nødt til å lære en sannhet til, men det tar nok litt tid før de går all in. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 time siden):

Hvem i kretsen rundt VKs støttegruppe kommer til å få betalt for det de har bidratt med?

Jahr har jo allerede tjent seg styrtrik på boken sin så han trenger sikkert ikke mer.

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (Akkurat nå):

Jahr har jo allerede tjent seg styrtrik på boken sin så han trenger sikkert ikke mer.

Alle de folka har vel grei økonomi? Og forventer sikkert ikke noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (12 minutter siden):

Jeg har dessverre ikke snudd, det innrømmer jeg, og kunne selvsagt håpe at noen kritikere til frifinnelsen turte å stå frem i kveld på debatten. Jeg skjønner forsåvidt hvorfor.)

hvorfor?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...