Djækklåsst Skrevet 27. oktober 2022 #2101 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) Vingemutter skrev (40 minutter siden): Ikke prøv deg! Jeg var først: Sender faktura på PM. Lenge siden jeg skrev dette, mye lenger siden enn i mai. Men jeg diskuterer jo flere steder, så mulig du var først her på KG. For temmelig nøyaktig ett år siden skrev jeg følgende på fridiskusjon.no, hvor saken også diskuteres grundig: «Vi vet f.eks. at man i 22/7-granskningen ikke la noe i mellom, så spørsmålet blir selvsagt om man får et "bestillingsverk" som er forsiktige i sin kritikk. Her er jo det ekstra viktig at saken granskes av personer uten forbindelse til saken, noe som nok vil være vanskelig å få til. Nesten så man burde henvendt seg til Sverige eller Danmark for å få en skikkelig uavhengig prosess.» https://fridiskusjon.no/viewtopic.php?p=238880#p238880 Endret 27. oktober 2022 av Djækklåsst 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 27. oktober 2022 #2102 Del Skrevet 27. oktober 2022 Bindersen skrev (32 minutter siden): Du overdramatiserer at VK tok feil av tidspunktet noe voldsomt. Hva med alle vitnene som tok feil av tidspunktene da? Hvorfor ilegger ikke du de noen skyld? Dersom man tar feil av tidspunkt med 20-30 minutter, så er det altså nok til at man er skyldig i dine øyne? Hadde politiet gjort en skikkelig jobb og ikke servert VK på et sølvfat, så hadde vi ikke vært i denne situasjonen. Hva tenker du om fetteren til Birgitte Tengs da? Tror du fortsatt han er skyldig? Uavhengig av VK uskyld i saken og frifinnelse så løy han om flere ting, men det vet jo de som har fulgt saken. Han valgte å ikke fortelle om at han hadde vært på Baneheia drapsdagen, dette kom opp senere (han ble også konfrontert med at et vitne hadde snakket med han). Han har tidligere unnlatt å innrømme overgrep mot et barn. Selv om barnet fikk voldsoffererstatning, ble det ikke funnet bevis som kunne domfelle han. Ved sitt opphold i fengsel kom han med drapstrussel mot en rettsbetjent og sa noe sånn som at han skulle vente til VK kom ut av fengsel og hadde det vært utenfor murene hadde de ikke funnet vedkommende. Ang Tengs så får du lage tråd om den saken og spørre folk der. Avsporinger blir slettet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutex Skrevet 27. oktober 2022 #2103 Del Skrevet 27. oktober 2022 11 hours ago, fotballjenta said: Det er bare å argumentere, men da må man tåle å høre at argumentene man kommer med har blitt besvart tidligere, noe vedkommende hadde fått med seg om man hadde bladd litt tilbake i tråden. Det blir stilt spørsmål angående VKs motstridende forklaringer i politietterforskningen. Dette blir besvart. Det blir stilt spørsmål angående DNA, og spekulert i at man kan google seg til hvordan man kan fjerne DNA fra åsstedet. Dette blir besvart. Hva mer trenger dere svar på? Denne tråden har eksistert i flere år, vi har sett og besvart de samme spørsmålene utallige ganger. Forrige fredag ble det klart at vi som hele tiden har argumentert for Kristiansen uskyld hadde rett, og da er det litt kjedelig å sitte her å se de samme gamle spørsmålene dukke opp igjen fra brukere vi ikke har sett vært aktive her inne. De mest ivirige i denne tråden har brukt mye tid og energi på diskusjonen. Alle påstander blir dokumentert og alle kilder linket til. Det sitter folk med faglig tyngde her, og en av de aller beste av oss har fått publisert artikler i avisene angående denne saken. Det har vært lite spekulasjoner og mye fakta fra brukere som skjønte at dette var et justismord. Kanskje vi kan virke litt arrogante i svarene våre, men vi har vært gjennom de samme spørsmålene igjen og igjen, og endelig nå kan vi se fremover og få rettferdighet i denne saken. Nå er det også sånn (sier det IGJEN) at VK er sjekket ut av saken. Riksadvokaten levnet ikke et snev av tvil. Kristiansen har fått ødelagt livet sitt totalt, imens laster en barnedrapsmann ned overgrepsbilder av barn på sin hemmelige adresse, vel vitende om at hans tidligere bestevenn sitter uskyldig i fengsel pga han. Jeg vet ikke helt hvorfor du skriver alt dette under mitt innlegg. Det hadde vært bedre om du leste mitt innlegg og så hva jeg faktisk svarte på. Da hadde du slippet å skrive så mye. Her tillegger du meg en hel masse som ikke er riktig og som jeg ikke har gitt utrykk for. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 27. oktober 2022 #2104 Del Skrevet 27. oktober 2022 5 minutter siden, Sweetheaven said: Uavhengig av VK uskyld i saken og frifinnelse så løy han om flere ting, men det vet jo de som har fulgt saken. Jeg registrerer at du konsekvent unngår å svare rundt hvilket grunnlag du sier dette på. 8 minutter siden, Sweetheaven said: Han valgte å ikke fortelle om at han hadde vært på Baneheia drapsdagen, dette kom opp senere (han ble også konfrontert med at et vitne hadde snakket med han). Dette er jo feil. Han oppga dette uoppfordret. Dette vitnet oppga heller ikke møtet i sin første samtale med politiet. Løy de også? 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 27. oktober 2022 #2105 Del Skrevet 27. oktober 2022 fotballjenta skrev (1 time siden): Jeg står for 100% av det jeg har skrevet, men jeg vil ikke ha på meg at jeg er aggressiv. Da må du tolke skrivemåten min feil. Jeg håper ikke flere tolker meg likt, for jeg er egentlig ganske lugn fordi jeg er så sikker i min sak her inne 😊 Jeg har aldri tolket noen av dine innlegg her inne som aggressivt, og tror også det gjelder flertallet her inne. Ellers hadde du nok fått kommentarer på det 😊. Jeg tolker derimot brukeren du siterte for aggressiv. 5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 27. oktober 2022 Forfatter #2106 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) "V1 gikk inn til Arne Pedersen som da var krimsjef og leder påtale i Agder politidistrikt. V1 fortalte til Pedersen at X ønsket å anmelde Jan Helge Andersen for voldtekt. Pedersen sa at V1 kunne ta imot anmeldelsen og at anmeldelsen skulle leveres til han så snart den var ferdig. V1 tok opp anmeldelsen fra X og etter at den var ferdig gjennomlest, så leverte hun denne til Pedersen, på hans kontor. Hvorfor blir Arne Pedersen trodd, fremfor dette vitne? . En slik anmeldelse ville jo helt klart bli slått ned som en bombe da den kom, Selvsagt visste A.P om dette og selvsagt diskuterte han saken med sin samboer. Det er ikke troverdig, rett og slett (hentet fra påtalevedtaket spesialenheten) Endret 27. oktober 2022 av Lana01 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 27. oktober 2022 #2107 Del Skrevet 27. oktober 2022 Sweetheaven skrev (15 minutter siden): Uavhengig av VK uskyld i saken og frifinnelse så løy han om flere ting, men det vet jo de som har fulgt saken. Han valgte å ikke fortelle om at han hadde vært på Baneheia drapsdagen, dette kom opp senere (han ble også konfrontert med at et vitne hadde snakket med han). Vitnet Rødsvik valgte også å ikke fortelle om at han hadde møtt Kristiansen på parkeringsplassen drapsdagen. Husk at Kristiansen fortalte politiet om møtet før vitnet. Naboen til Lena valgte å fortelle at hun hadde sett Lena stå på rulleskøyter i nabolaget 19.30 på drapsdagen. Hva er passende straff for å huske feil? 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 27. oktober 2022 #2108 Del Skrevet 27. oktober 2022 Brutex skrev (13 minutter siden): Jeg vet ikke helt hvorfor du skriver alt dette under mitt innlegg. Det hadde vært bedre om du leste mitt innlegg og så hva jeg faktisk svarte på. Da hadde du slippet å skrive så mye. Her tillegger du meg en hel masse som ikke er riktig og som jeg ikke har gitt utrykk for. Beklager! Jeg leste innlegget ditt helt "på vranga". Da var ikke mitt innlegg rettet mot deg, men mot de andre som dro opp gamle saker igjen! kraftwerk skrev (5 minutter siden): Jeg har aldri tolket noen av dine innlegg her inne som aggressivt, og tror også det gjelder flertallet her inne. Ellers hadde du nok fått kommentarer på det 😊. Jeg tolker derimot brukeren du siterte for aggressiv. Takk! 😊 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 27. oktober 2022 #2109 Del Skrevet 27. oktober 2022 Hansehan skrev (4 minutter siden): Vitnet Rødsvik valgte også å ikke fortelle om at han hadde møtt Kristiansen på parkeringsplassen drapsdagen. Husk at Kristiansen fortalte politiet om møtet før vitnet. Naboen til Lena valgte å fortelle at hun hadde sett Lena stå på rulleskøyter i nabolaget 19.30 på drapsdagen. Hva er passende straff for å huske feil? 21 år i høysikkerhetsfengsel, selvfølgelig! 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 27. oktober 2022 #2110 Del Skrevet 27. oktober 2022 Lana01 skrev (10 timer siden): Skal det virkelig være sånn at de som er ansvarlig skal slippe unna? De ansvarlige har allerede sluppet unna og vil ikke på noe tidspunkt bli stilt til ansvar for det de har gjort. Det er slik det fungerer der oppe i toppen av næringskjeden. Sweetheaven skrev (3 timer siden): Ærlig talt. Her må man faktisk være såpass voksen at man klarer å kanalisere sin aggresjon riktig. Det var ikke Pedersen som stod for ugjerningene. Og VK kunne spart seg for mye hadde han snakket sant og samarbeidet med politiet. Det er to personer som har kostet samfunnet mange millioner og to stykker som har gjort en grusom gjerning. Hverken mer eller mindre! Hadde Pedersen gjort jobben sin, hadde saken vært ferdig og løst for mange år siden. De etterlatte hadde fått fred med JHA som dømt dobbeltdrapsmann under forvaring. Viggo hadde vært en fri mann og vi hadde ikke kranglet på kg om dette. Millioner av skattekroner ville også vært spart! Pedersen begikk ikke ugjerningene, men med sin innstilling og sitt grovt bias arbeid, bidro han til at saken har blitt en kreftbyll for samtlige involverte i over 20!!!! år! Så du åsted norge dokumentaren? Pedersen stod der og gliste i sin selvtilfredshet over at han hele tiden hadde hatt sin mening om hvem som var skyldige og at han hadde nærmest blitt mobbet for det av sine kollegaer. Og nå var han så fornøyd, for han fikk jo rett. Altså.....dette er mannen som ledet etterforskningen av norges mest brutale og mest bestialske kriminalsak!?? VK, som ung ADHD problembarn, som var umoden og bøllete. Hadde en lei historie for seksuelle overgrep og et elendig rykte. Plutselig sitter han i avhør og blir fortalt at politiet HAR dna bevis på ham og sikter ham for voldtekt og drap på to små jenter. Så...."forklar deg! Vi vet du var der! Det har kompisen din fortalt oss! Hvor var du kl.20 den kvelden? Hvor var du dagen før? Hvor var du den morgenen? Hvor var du dagen etter?" Så legger du til at i VK sitt hode har han aldri vært på åstedet. Hodet hans er et sammensurium av fortvilethet, redsel, sinne og frykt for å bli fengslet for noe han ikke har gjort. Syntes du fortsatt det er merkelig at VK stokket litt på tidspunkt og steder han skulle ha vært på? Og husk også at JHA,s forklaring angående tidspunkter og steder trolig er mer nøyaktig fordi han planla dette og trolig merket seg steder og klokkeslett i et forsøk på å skape seg alibi. Det blir som å be en kar spesifikt om å gå inn på en bensinstasjon og be ham merke seg alt av detaljer på mannen bak kassa, for så å skrive dem ned. Det vil trolig bli mange riktige observasjoner. Om du spurte en random fyr på vei ut av stasjonen det samme, ville du nok ikke fått mer enn et par riktige. Viggo har ikke et hendelsesforløp fordi han aldri var der. JHA har det for han var der. Den opprinnelige forklaringen til JHA, når han til slutt tilstod, tror jeg var ganske spot on, med tanke på gangen i det og hva som skjedde. Han syntes bare det ble mindre stress, fokus og lidelse på ham selv dersom han byttet ut sitt navn med Viggo sitt. Så etterhvert som månedene og årene gikk og flere påpeker brister i forklaringen hans, må han jo endre på den for å tilpasse det til det folk juster av løgnene hans. Tvillingsjel skrev (3 timer siden): Hele den norske rettstaten fremstår for meg som gjennomsyrende korrupt. Det er den. Bare se på politikerne våre og pendlerbolig skandalen! Og det er bare toppen av isfjellet. Tenk på alt som aldri blir oppdaget! Der avisene ikke oppdager noe....der ingen spør og graver. Samtlige av de med maktposisjoner i norsk politikk og juss idag er tvers igjennom korrupte! Det er realiteten. Jeg kan garantere deg med 500% sikkerhet at INGEN av aktørene i denne saken, som fikk Viggo dømt og som i alle år kjempet for å nekte ham gjenopptagelse, vil noensinne få straff! Ikke én av dem! Mektige mennesker i mektige posisjoner, som har mektige venner. Eliten som klør hverandre på ryggen når det trengs. Denne saken vil aldri noensinne få et avsluttet kapittel som lyser fred over minne til de stakkars jentene. Denne saken har plaget meg i åresvis! 12 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 27. oktober 2022 #2111 Del Skrevet 27. oktober 2022 Hvem i kretsen rundt VKs støttegruppe kommer til å få betalt for det de har bidratt med? Tipper Klomsæt og Sjødin. Der er vel regninga skyhøy allerede. De andre ildsjelene får vel nesten bare håpe at pendelen ikke svinger tilbake på et tidspunkt i fremtiden, slik at plutselig ikke de havner i den offentlige gapestokken, forgjeves. I et intervju med Eivind Pedersen nylig i Fædrelandsvennen, sto det at VK ikke ville samarbeide om bokprosjektet hans. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 27. oktober 2022 #2112 Del Skrevet 27. oktober 2022 Nå begynner debatten https://tv.nrk.no/direkte/nrk1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 27. oktober 2022 #2113 Del Skrevet 27. oktober 2022 Callisto83 skrev (5 minutter siden): Hvem i kretsen rundt VKs støttegruppe kommer til å få betalt for det de har bidratt med? Tipper Klomsæt og Sjødin. Der er vel regninga skyhøy allerede. De andre ildsjelene får vel nesten bare håpe at pendelen ikke svinger tilbake på et tidspunkt i fremtiden, slik at plutselig ikke de havner i den offentlige gapestokken, forgjeves. I et intervju med Eivind Pedersen nylig i Fædrelandsvennen, sto det at VK ikke ville samarbeide om bokprosjektet hans. Hvordan tenker du at pendelen skal kunne svinge tilbake når VK ikke var på åstedet og det kun er DNA etter JHA? 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 27. oktober 2022 #2114 Del Skrevet 27. oktober 2022 2 minutter siden, Callisto83 said: Hvem i kretsen rundt VKs støttegruppe kommer til å få betalt for det de har bidratt med? Tipper Klomsæt og Sjødin. Der er vel regninga skyhøy allerede. De andre ildsjelene får vel nesten bare håpe at pendelen ikke svinger tilbake på et tidspunkt i fremtiden, slik at plutselig ikke de havner i den offentlige gapestokken, forgjeves. I et intervju med Eivind Pedersen nylig i Fædrelandsvennen, sto det at VK ikke ville samarbeide om bokprosjektet hans. Jeg skjønner ikke helt denne pendel-metaforen din. Denne saken har jo ikke beveget seg frem og tilbake. Den sto bom fast på at Kristiansen var skyldig i 22 år. Nå har man innsett at det var feil. Saken har kun beveget seg fra A til B, aldri fremst tilbake. 12 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 27. oktober 2022 #2115 Del Skrevet 27. oktober 2022 Callisto83 skrev (2 minutter siden): Hvem i kretsen rundt VKs støttegruppe kommer til å få betalt for det de har bidratt med? Tipper Klomsæt og Sjødin. Der er vel regninga skyhøy allerede. De andre ildsjelene får vel nesten bare håpe at pendelen ikke svinger tilbake på et tidspunkt i fremtiden, slik at plutselig ikke de havner i den offentlige gapestokken, forgjeves. I et intervju med Eivind Pedersen nylig i Fædrelandsvennen, sto det at VK ikke ville samarbeide om bokprosjektet hans. Nå har det tross alt vært Gjenopptakelseskommisjonen, Statsadvokatene og Riksadvokaten sitt ansvar å kvalitetssikre bevisene, så det er jo de som har «det endelige ansvaret for at VK slapp unna». Konklusjonen er altså at bevisene ikke er i nærheten av å holde vann, og da skal man ikke dømmes. Uansett om frifinnelsen hypotetisk sett skulle være feil, har støtteapparatet avdekket sjokkerende tilstander om vårt rettsvesen. Både om skittent spill i den opprinnelige etterforskningen, manglende kritiske røster i media, og en enorm trang til å verne systemet i ettertid. Støtteapparatet har mye av æren for den sårt tiltrengte oppvasken som forhåpentligvis kommer. Selv om det hypotetisk sett skulle dukke opp noe magisk DNA en gang i fremtiden... 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergknapp Skrevet 27. oktober 2022 #2116 Del Skrevet 27. oktober 2022 Det har kanskje vært tipset om alt, men Baneheia-saken er på Debatten nå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bindersen Skrevet 27. oktober 2022 #2117 Del Skrevet 27. oktober 2022 Sweetheaven skrev (1 time siden): Uavhengig av VK uskyld i saken og frifinnelse så løy han om flere ting, men det vet jo de som har fulgt saken. Han valgte å ikke fortelle om at han hadde vært på Baneheia drapsdagen, dette kom opp senere (han ble også konfrontert med at et vitne hadde snakket med han). Han har tidligere unnlatt å innrømme overgrep mot et barn. Selv om barnet fikk voldsoffererstatning, ble det ikke funnet bevis som kunne domfelle han. Ved sitt opphold i fengsel kom han med drapstrussel mot en rettsbetjent og sa noe sånn som at han skulle vente til VK kom ut av fengsel og hadde det vært utenfor murene hadde de ikke funnet vedkommende. Ang Tengs så får du lage tråd om den saken og spørre folk der. Avsporinger blir slettet. Løy eller glemte? Hvordan vet du at han løy og ikke glemte? Pleier du å beskylde alle i din omgangskrets for å lyge dersom de glemmer noe? Han som hadde prøvd sykkelen til VK fortalte det heller ikke i første runde, løy han også? Hva vet du om de andre moduskandidatene som ble tatt inn til avhør i saken? Har du sett avhørene av de og kontrollert om de løy/glemte et klokkeslett den dagen? VK innrømmer overgrepet mot jenta, kan det være mulig at han faktisk ikke begikk overgrep mot gutten? Hvordan kan du være sikker på at han faktisk gjorde det? Var du der, eller antar du? Fetteren til Birgitte Tengs er også dømt til å betale erstatning - betyr det at han er skyldig? Dersom du ble dømt til 21 år i fengsel for noe du VET du ikke har gjort, hadde ikke du vært sint? Jeg vet JEG hadde vært rasende! Sakene er helt like, og noen av aktørene fra politier er de samme. Ser ikke helt at det er avsporing å spørre hva du mener om den saken. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 27. oktober 2022 #2118 Del Skrevet 27. oktober 2022 Callisto83 skrev (39 minutter siden): Hvem i kretsen rundt VKs støttegruppe kommer til å få betalt for det de har bidratt med? Tipper Klomsæt og Sjødin. Der er vel regninga skyhøy allerede. De andre ildsjelene får vel nesten bare håpe at pendelen ikke svinger tilbake på et tidspunkt i fremtiden, slik at plutselig ikke de havner i den offentlige gapestokken, forgjeves. I et intervju med Eivind Pedersen nylig i Fædrelandsvennen, sto det at VK ikke ville samarbeide om bokprosjektet hans. Pendelen kommer til å svinge i retning JHA. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 27. oktober 2022 #2119 Del Skrevet 27. oktober 2022 Uff, for noen slappe spørsmål Siv Hallgren fikk, etter hennes skandaløse forsøk på å feie skandalen under teppet. Det ble nesten fremstilt som om hun hadde æren for gjenåpningen siden hun ledet kommisjonen da det skjedde. 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 27. oktober 2022 #2120 Del Skrevet 27. oktober 2022 Tråden er ryddet for avsporing, brukerangrep, gjengivelse av artikkel som overstiger fem setninger, brudd på rommets retningslinjer og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg