Gå til innhold

Baneheia-saken -skyldspørsmål,gjenopptakelse og etterspill. Del 2

Lana01

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Sweetheaven said:

Ærlig talt. Her må man faktisk være såpass voksen at man klarer å kanalisere sin aggresjon riktig. Det var ikke Pedersen som stod for ugjerningene. Og VK kunne spart seg for mye hadde han snakket sant og samarbeidet med politiet. Det er to personer som har kostet samfunnet mange millioner og to stykker som har gjort en grusom gjerning.

Hvem er nummer 2?

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sweetheaven skrev (4 minutter siden):

Begge, både VK og JHA har historikk med overgrep. Hadde VK snakket sant fra start av så hadde han spart seg selv og samfunnet for mye.

JHA har heller aldri vært troverdig. Nå har vi en drapsmann ute i det fri i samfunnet, og selv etter gjentatte ugjerninger i etterkant av løslatelsen deltar han både i jobb og i samfunnet. Fremdeles gjenstår en uoppklart sak og enda mange millioner må gå til dette. 

Da spørs det hvem som ikke kanaliserer sin aggresjon riktig.

Det er ikke VK sin skyld at det er brukt millioner av kroner på denne saken. De overgrepene hans kunne de ha i dømt han straff for uten at det hadde kostet en krone.

Endret av Hank Amarillo
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (5 minutter siden):

Begge, både VK og JHA har historikk med overgrep. Hadde VK snakket sant fra start av så hadde han spart seg selv og samfunnet for mye.

JHA har heller aldri vært troverdig. Nå har vi en drapsmann ute i det fri i samfunnet, og selv etter gjentatte ugjerninger i etterkant av løslatelsen deltar han både i jobb og i samfunnet. Fremdeles gjenstår en uoppklart sak og enda mange millioner må gå til dette. 

VK har snakket sant hele veien

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (2 minutter siden):

De overgrepene hans kunne de ha i dømt han straff for uten at det hadde kostet en krone.

Hvordan mener du han skulle fått en rettssak eller flere uten at det  hadde kostet staten en krone? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (1 minutt siden):

Hvordan mener du han skulle fått en rettssak eller flere uten at det  hadde kostet staten en krone? 

De hadde ikke trengt flere rettsaker, disse overgrepene var innbakt i rettsaken om baneheia.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sweetheaven said:

Hvilket grunnlag har du for å si at Kristiansen løy?

Endret av Aliquis
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er skikkelig vondt å se Discovery-dokumentaren og lese omigjen Jahrs bok når vi nå med sikkerhet vet at han endelig er frifunnet. Vi kan aldri vite med sikkerhet med mindre JHA innrømmer å ha utført gjerningene på egenhånd at VK er uskyldig. 

Jeg er en av dem som har fulgt saken tett de siste 10-15 årene og lest saksdokumenter og snakket med involverte parter. Parter som da hevdet VKs skyld tydelig. I tillegg til å følge diverse tråder her og på nett. Jobbet med teledata i mange år som gjorde meg oppmerksom på mobilbevisets stilling og klarte ikke la det ligge.

På en måte er jeg glad for at VKs kamp er over, bare sannheten som gjenstår og den er det JHA som må fremsette og det håper jeg virkelig han gjør slik at vi kan puste skikkelig ut og en gang for alle bli ferdige med og gi jentene fred.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten

( Johansen?)

I dag – Uskyldige Viggo Johansen sonet 21 år i fengsel

• 27. oktober 2022 kl. 21:20
  • 40 min

Hvordan kan det skje at en mann får livet ødelagt av en feil dom?

Endret av Lana01
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kahaki skrev (3 minutter siden):

Sannsynligvis skrivefeil @Lana01

Ja er nok det, en lei en. Se hvor lang tid før de oppdager..

... og der var det endret

Endret av Lana01
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere her inne som burde vært engasjert av Debatten. Takk til dere som aldri sluttet å diskutere bevisene.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (54 minutter siden):

Ja, men det betyr ikke at VK har begått overgrep og drap i Baneheia, som er det som diskuteres her.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (1 time siden):

Du overdramatiserer at VK tok feil av tidspunktet noe voldsomt. Hva med alle vitnene som tok feil av tidspunktene da? Hvorfor ilegger ikke du de noen skyld?

Dersom man tar feil av tidspunkt med 20-30 minutter, så er det altså nok til at man er skyldig i dine øyne? Hadde politiet gjort en skikkelig jobb og ikke servert VK på et sølvfat, så hadde vi ikke vært i denne situasjonen.

Hva tenker du om fetteren til Birgitte Tengs da? Tror du fortsatt han er skyldig?

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, Djækklåsst said:

Mehl åpner for å hente inn eksperter fra utlandet til granskningen, for å sikre uavhengighet. Jeg har vel vært inne på det samme:

« – Det er en sak hvor mange aktører har vært involvert, fra ulike deler av retts-Norge. Vi skal ha et utvalg med tilstrekkelig uavhengighet. Derfor kan det også bli aktuelt å hente inn noen medlemmer fra andre land, for eksempel fra Sverige og Danmark, sier Emilie Enger Mehl.»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l3386y/justisministeren-full-gransking-av-alle-ledd-i-baneheia-saken

Ikke prøv deg! Jeg var først:

Sender faktura på PM. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (1 time siden):

Ærlig talt. Her må man faktisk være såpass voksen at man klarer å kanalisere sin aggresjon riktig. Det var ikke Pedersen som stod for ugjerningene. Og VK kunne spart seg for mye hadde han snakket sant og samarbeidet med politiet. Det er to personer som har kostet samfunnet mange millioner og to stykker som har gjort en grusom gjerning. Hverken mer eller mindre! 

Jeg står for 100% av det jeg har skrevet, men jeg vil ikke ha på meg at jeg er aggressiv. Da må du tolke skrivemåten min feil. Jeg håper ikke flere tolker meg likt, for jeg er egentlig ganske lugn fordi jeg er så sikker i min sak her inne 😊

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lana01 said:

Debatten

( Johansen?)

I dag – Uskyldige Viggo Johansen sonet 21 år i fengsel

• 27. oktober 2022 kl. 21:20
  • 40 min

Hvordan kan det skje at en mann får livet ødelagt av en feil dom?

Rettet nå.

Kan være et bilde av 1 person og tekst som sier 'Kommer i dag kl. 21:20 Les mer pả hjelpesidene I dag- Viggo Kristiansen sonet 21 r i fengsel Hvordan kan det skje at en mann får livet odelagt av en feil dom? 2022 40 min Kommer dag Debatten'

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende avslutning  fra  JAHR.. innslag Dagsnytt ."det står ikke til troende" Henleggelse fra Spesialenheten

Videre blir det opplyst om at det er Riksadvokaten som er klageinstans! og som kjent har Sjødin klaget inn avgjørelsen

https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/202210/NNFA56102722/avspiller

Endret av Lana01
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...