Vingemutter Skrevet 24. oktober 2022 #1701 Del Skrevet 24. oktober 2022 Just now, plusskatten said: Det verste er vel utdelingen av prisen i 2020, utdelt til «Rettsstaten Norge». Ganske dårlig timing. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 24. oktober 2022 #1702 Del Skrevet 24. oktober 2022 9 minutter siden, Nimbus2000 said: Takk! Men jobber de mot justismord i Norge eller kun i andre land? Har de jobbet for Moen, Liland, Krisiansen eller andre kjente justismord i Norge? Generelt jobber AI mot justismord i alle land. Jeg vet ikke hva de har gjort i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 24. oktober 2022 #1703 Del Skrevet 24. oktober 2022 Tvillingsjel skrev (På 23.10.2022 den 20.47): Det er mer som tyder på at JHA er psykopat. Både at han voldtok og drepte begge, og så løy om det, og heller kastet kompisen under bussen som måtte sone en forvaringsdom til spott og spe foran hele Norge. Sikkert spurt om hundre ganger før - men: Er muligheten for forvaring av JHA over og ut selv nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 24. oktober 2022 #1704 Del Skrevet 24. oktober 2022 DundreMilfin skrev (Akkurat nå): Sikkert spurt om hundre ganger før - men: Er muligheten for forvaring av JHA over og ut selv nå? nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumos Skrevet 24. oktober 2022 #1705 Del Skrevet 24. oktober 2022 Haloman skrev (8 minutter siden): Jeg er enig, selvsagt, i at vi må tilstrebe et samfunn hvor justismord ikke får skje. Men det må også gå an å ha to tanker i hodet på én gang; hva om dette var "the perfect storm i revers", hvor alle faktorer slo til "riktig" i VK's favør ? Jeg er klar over at det skal foreligge konkrete bevis for å dømmes, og at indisier ikke burde holde vann i saker av en slik karakter. Men likevel, burde ikke massene holde "jubelen" for seg selv og ikke smøre dette utover media atter en gang, jeg synes hensynet til de etterlatte må gå foran her. De har vært gjennom nok, hvor mye skal de måtte tåle? Dere som er i harnisk over det som omtales som et justismord, og som lovpriser frifinnelsen, ok greit det, men hva tenker dere om at han ble omtalt som "en varm og raus mann" på Nrk Debatt, mtp hva han har drevet med av obskøniteter tidligere? De handlingene du snakker om er mer enn 25 år tilbake i tid, og mitt inntrykk er at det ikke er representativt for hvordan han et idag. Han viste stor anger for dette i retten, og etter å ha lest om hans diagnose og manglende modenhet på den tiden, virker det plausibelt for meg at han er en annen person idag. Når det er sagt så kjenner ikke jeg VK så jeg vet ikke om han et «varm og raus». Hans far og bror fremstår som meget sympatiske mennesker, uten at det trenger å si noe om VK er det samme. Men uavhengig av VK personlige egenskaper opprører det meg at han er dømt for noe han ikke har gjort. Akkurat det angår rettsikkerheten til hver og en av oss. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 24. oktober 2022 #1706 Del Skrevet 24. oktober 2022 22 minutter siden, Haloman said: Jeg er enig, selvsagt, i at vi må tilstrebe et samfunn hvor justismord ikke får skje. Men det må også gå an å ha to tanker i hodet på én gang; hva om dette var "the perfect storm i revers", hvor alle faktorer slo til "riktig" i VK's favør ? Jeg er klar over at det skal foreligge konkrete bevis for å dømmes, og at indisier ikke burde holde vann i saker av en slik karakter. Men likevel, burde ikke massene holde "jubelen" for seg selv og ikke smøre dette utover media atter en gang, jeg synes hensynet til de etterlatte må gå foran her. De har vært gjennom nok, hvor mye skal de måtte tåle? Dere som er i harnisk over det som omtales som et justismord, og som lovpriser frifinnelsen, ok greit det, men hva tenker dere om at han ble omtalt som "en varm og raus mann" på Nrk Debatt, mtp hva han har drevet med av obskøniteter tidligere? Vi kan ikke la være å snakke om dette i den offentlige arena for å skåne de pårørende. Det er nettopp avslørt at samtlige etater underlagt Justisdepartementet har vært pill råttent i flere desennier. Vi må ta tak i dette for å se hvor mye som fremdeles er råttent, og utbedre. Det er for øvrig et tankekors at jentenes pårørende skal skånes for oppmerksomhet rundt saken slik at de "skal få ro" og "få lagt det bak seg", så lenge én av disse var veldig klar på, bare kort tid etter drapene, at dette skal ingen få glemme. Hun startet en stiftelse og kalte den opp etter hennes datter, og har siden jobbet som leder for denne stiftelsen, som har hatt et enormt PR-apparat rundt seg og brukt mediene for alt det er verdt. For all del, det har vært for en god sak, og stiftelsen har gjort og gjør fremdeles en veldig god og viktig jobb. Men hver jævla gang noe skjer som lederen for denne stiftelsen ikke liker, nei da skal alle sette seg ned og holde kjeft fordi "vi vil ha ro og vi vil legge det bak oss". NEI! Dette angår oss alle! Og om du hører hva de som omtaler Viggo som varm og raus, merk deg at de snakker i presens, mens du må trekke frem ting fra et halvt liv siden for å sverte denne mannen som også var en gutt en gang. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 24. oktober 2022 #1707 Del Skrevet 24. oktober 2022 (endret) 11 minutter siden, DundreMilfin said: Sikkert spurt om hundre ganger før - men: Er muligheten for forvaring av JHA over og ut selv nå? Om det strides de lærde. Endret 24. oktober 2022 av Vingemutter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 24. oktober 2022 #1708 Del Skrevet 24. oktober 2022 Vingemutter skrev (11 minutter siden): Vi kan ikke la være å snakke om dette i den offentlige arena for å skåne de pårørende. Det er nettopp avslørt at samtlige etater underlagt Justisdepartementet har vært pill råttent i flere desennier. Vi må ta tak i dette for å se hvor mye som fremdeles er råttent, og utbedre. Det er for øvrig et tankekors at jentenes pårørende skal skånes for oppmerksomhet rundt saken slik at de "skal få ro" og "få lagt det bak seg", så lenge én av disse var veldig klar på, bare kort tid etter drapene, at dette skal ingen få glemme. Hun startet en stiftelse og kalte den opp etter hennes datter, og har siden jobbet som leder for denne stiftelsen, som har hatt et enormt PR-apparat rundt seg og brukt mediene for alt det er verdt. For all del, det har vært for en god sak, og stiftelsen har gjort og gjør fremdeles en veldig god og viktig jobb. Men hver jævla gang noe skjer som lederen for denne stiftelsen ikke liker, nei da skal alle sette seg ned og holde kjeft fordi "vi vil ha ro og vi vil legge det bak oss". NEI! Dette angår oss alle! Og om du hører hva de som omtaler Viggo som varm og raus, merk deg at de snakker i presens, mens du må trekke frem ting fra et halvt liv siden for å sverte denne mannen som også var en gutt en gang. Hva legger du konkret i «også var en gutt en gang»? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 24. oktober 2022 #1709 Del Skrevet 24. oktober 2022 Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer, brukerangrep, avsporing, spekulasjoner og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 24. oktober 2022 #1710 Del Skrevet 24. oktober 2022 DundreMilfin skrev (9 minutter siden): Hva legger du konkret i «også var en gutt en gang»? Viggo var en gang en ung mann, tenåring, som var umoden. Det har gått noen år, han har gått i terapi lenge mens han satt inne. Sannsynligheten for at han har modnet og blitt voksen er vel ikke utenkelig? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 24. oktober 2022 #1711 Del Skrevet 24. oktober 2022 Brevet fra Arne Pedersen - er innholdet i dette publisert noe sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 24. oktober 2022 Forfatter #1712 Del Skrevet 24. oktober 2022 Kom over denne på FB Advokatene Klomsæt og Sjødins kyniske gjenopptakingskjør i Baneheia-saken er en fråtsing i bedervet advokatmat. https://www.fvn.no/mening/i/ak3X5/la-dem-faa-fred-klomsaet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 24. oktober 2022 #1713 Del Skrevet 24. oktober 2022 1 hour ago, Mamasitas said: Så bra at det er noen som tenker normalt her. Jeg blir kvalm av at småbarnsforeldre, besteforeldre og andre omsorgspersoner uttrykker glede og støtte til dette krapylet som nå er sluppet løs. Hvor lenge syntes du han burde sitte inne? Og hva slags straff burde JHA ha fått? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. oktober 2022 #1714 Del Skrevet 24. oktober 2022 rebella81 skrev (12 timer siden): Ellers har jeg en drøm om å få @Djækklåsstinn i en individuell granskningskommisjon, initiert av justisministeren. Du har vært helt fenomenal. Utrettelig i dine veldig gode og forklarende innlegg, det er ingen tvil om at du har gjort en stor jobb for å snu opinionen. Mange er inne på KG og leser, og mange har stupt inn i trådene og hamra løs på alle oss som "heier på pedofile barnemordere". Du har svart saklig, forklarende og tålmodig, du har svart så godt at vi nå kun sitter igjen med noen få som fremdeles tror VK er skyldig, bare fordi de så sterkt ønsker det selv. Når det kokte som verst i den første tråden var det vel fifty-fifty, så det sier litt om hvor dyktig du er til å formulere deg. Jo, takk! Husker deg godt fra da jeg var mest aktiv her inne, 2019-2020 var det vel. Er vel tvilsomt om jeg inviteres med, men kanskje jeg leverte en grei søknad til å være ekstern representant i en ev. granskning av mediene med denne: https://journalisten.no/baneheia-baneheia-saken-bjorn-olav-jahr/pressen-fikk-en-ny-sjanse-i-baneheia-saken-den-tok-de-ikke-vare-pa-1/534543 Blir interessant å se hvordan diverse granskninger løses, vanskelig å finne personer som er helt uavhengige som kan se på det hele utenfra, noe som er helt nødvendig. Nesten så man burde ha samarbeidet med våre naboland om slike granskninger. Men når man kunne levere en så knallhard rapport etter 22. juli, så klarer man kanskje noe lignende her. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 24. oktober 2022 Forfatter #1715 Del Skrevet 24. oktober 2022 minimymlen skrev (3 minutter siden): Brevet fra Arne Pedersen - er innholdet i dette publisert noe sted? https://www.tv2.no/nyheter/brevet-fra-kriminalsjefen/14746160/?fbclid=IwAR2HzQBWaIIa-CvHLTdICgyuw1CR4QkhAt38lsXXbqGFRpzAJ1FI5JT5OpA 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 24. oktober 2022 #1716 Del Skrevet 24. oktober 2022 Lana01 skrev (2 minutter siden): https://www.tv2.no/nyheter/brevet-fra-kriminalsjefen/14746160/?fbclid=IwAR2HzQBWaIIa-CvHLTdICgyuw1CR4QkhAt38lsXXbqGFRpzAJ1FI5JT5OpA Tenkte mer på brevet mer eller mindre i sin helhet. 35 sider er MYE, og med mindre han har brukt stor skriftstørrelse og trippel linjeavstand, så bør det komme frem noe mer enn det som gjengis i artikkelen. Har han feks tatt med kildehenvisninger? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 24. oktober 2022 #1717 Del Skrevet 24. oktober 2022 Vingemutter skrev (45 minutter siden): mens du må trekke frem ting fra et halvt liv siden for å sverte denne mannen som også var en gutt en gang. Ikke meg du siterer, men hæøh? Denne tråden handler om hva som skjedde for et «halvt liv siden» som du påpeker?!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 24. oktober 2022 #1718 Del Skrevet 24. oktober 2022 Bergknapp skrev (1 time siden): Hadde også gjerne støttet en slik organisasjon. Men ndg Sjødin, mener jeg at jeg hørte han sa på radio for en stund siden at han forventet å få betalt for de timene fra Staten? Noen som vet mer? Han søkte å få betalt fra gjenopptakelskomiteen å få betalt etter at saken ble erklært gjenopptatt. Han fikk vel en halvpart eller 2/3 av det han krevde. At saken faktisk ble gjenopptatt var visst en forutsetning. Så neppe så økonisk lønnsomt for en forsvarsadvokat å være i justismord-bransjen: "hvis du jobber gratis i 10 og lykkes med å bevise utover enhver rimelig tvil at klienten din er uskyldig så får du betalt for halvparten av arbeidet du har lagt ned" 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvaifaen Skrevet 24. oktober 2022 #1719 Del Skrevet 24. oktober 2022 Noen som tror at JHA kan finne på å tilstå hvis han skjønner at slaget er tapt? Kjenner jeg er litt bekymret for hva han kan finne på om han skjønner at han kanskje må inn igjen i fengsel. Eller hva han gjør i det hele tatt hvis han bare får gå fritt vilt slik som nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 24. oktober 2022 #1720 Del Skrevet 24. oktober 2022 (endret) minimymlen skrev (52 minutter siden): Brevet fra Arne Pedersen - er innholdet i dette publisert noe sted? I tillegg til TV2-siden (som @Lana01 lenket til) har vi følgende NRK-artikkel. Den innholder en punktvis gjennomgang av hans syn på saken, pluss flere videosnutter tatt fra Dagsrevyens sending samme dag. Kriminalsjef Arne Pedersen mener VK bør møte i retten på nytt, NRK, 26. april 2022 Det er både et sørgelig og sjokkerende skue. En mann som står bom fast i fortiden, og fortsatt tviholder på sin egen bekreftelsesfelle, selv 13 år etter at han gikk av som kriminalsjef. Et ørlite utvalg sitater: Pedersen er fortsatt helt sikker på at Baneheia-dommen er riktig. «Det har jeg aldri vært i tvil om, og jeg er ikke noe mindre sikker i dag enn jeg var for 22 år siden». Han mener det er mer enn nok bevis til at saken må for retten på ny. «Det er få av de sakene som har så mye bevis som Baneheia-saken», sier Pedersen. Endret 24. oktober 2022 av Lord Friendzone 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg