Vingemutter Skrevet 24. oktober 2022 #1661 Del Skrevet 24. oktober 2022 Vedrørende erstatningssum ser jeg en del (Sjødin inkludert) snakke om 30 millioner som et mulig beløp. Noen omtaler det som en "giganterstatning" på svimlende 25-30 millioner. 13/09-00 til 01/06-21 er 7566 dager eller 181,584 timer. 30 millioner gir en "timelønn" på 165,21 kr. 181,576 av disse timene var tvungen overtid, natt, helg og helligdager. Reis en hånd alle som ville vært med på å gå gjennom det Viggo har blitt utsatt for de siste to tiårene for 165,21 kr/t. ... Tenkte ikke det. Jeg har tidligere tatt til orde for at slik frihetsberøvelse skal kompenseres med minst 1000 kr/t, skattefritt. Dette er godt under hva for eksempel bistandsadvokatene fakturerer for sitt arbeid som de utfører av sin egen frie vilje i normal arbeidstid (med heftig påslag når de jobber utenom normal arbeidstid), før de kjører hjem i sin Mercedes til en enebolig på Oslos beste vestkant der en robot klipper gresset rundt svømmebassenget deres, mens de spiser indrefilet til middag sammen med sin kone og barn. Og Viggo satt på cella og spiste boller han hadde bakt, mens han reflekterte over at utenfor vinduet var det cirka 5 millioner mennesker som hatet ham intenst for noe han ikke hadde gjort. At 1000 kr/t beløper seg til over 180 millioner i Viggos tilfelle er ikke hans skyld. Det er også en bitteliten brøkdel av hva denne saken har kostet og vil komme til å koste det norske samfunn. Det er også en god del mennesker som i de siste tjue årene har satt mye på spill for å hjelpe Viggo. Eivind Pedersen, Klomsæth, Sjødin, Tronsrud, Jahr med mer har satt mye på spill og tatt personlig risiko for Viggo. Og ikke minst Viggos familie, som har lidd grusomt. Enten må Viggo få såpass at han kan kompensere ordentlig disse menneskene ut av erstatningssummen han får, eller så må disse menneskene få fakturere staten grovt for den innsatsen de har lagt ned og det de har lidd. Det er veldig lett å se et pengebeløp som 30 millioner og tenke at det er mye penger, men jeg mener det er viktig at vi ser denne summen i riktig kontekst. 30 millioner, for det Viggo har gjennomgått, er en fornærmelse. 14 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 24. oktober 2022 #1662 Del Skrevet 24. oktober 2022 (endret) Nå må det for pokker snart være nok! Man har ikke et eneste fysisk bevis som knytter VK til denne forbrytelsen! Ikke et eneste et, heller ikke noen indiser som holder vann i det hele tatt. Bare en annen morder sitt "vitnemål" som aldri noen i lodd burde vurdere som seriøst uten at det kunne fysisk etterprøves! Det er å be om justismord, akkurat det som skjedde. Andersen har manipulert dette fordi man tillot det, og han slapp langt billigere unna med sine forbrytelser. Uten at noen reagerte på det. Få noen dømt for begge drapene og få det unna er det som var viktig i denne saken. En stor skam ovenfor de som tillot at dette fikk skje, alt fra advokater til påtalemyndighet. En drapsmann sitt vitnemål er null verdt uten noen fysiske beviser! Det handler om at dette er psykopater som lyger så det renner av de for å spare noen år i fengsel, det koster de ikke noe som helst! Påtalemyndighet, politi, etterforskere har drite så fullstendig på draget her at det er helt absurd! Ja det var i 2000, men selv da burde de vist bedre! Hadde det vært 50 år tidligere kunne jeg forstått det! Men ikke i 2000. Alle burde forstått at noe var alvorlig galt når det ikke fantes beviser utover morderen som kunne bekreftes sitt DNA! Han hadde alt å tjene på å lyge på seg mindre straff. Fy pokker for en strafferettslig katastrofe dette faktisk er nå. Uten et eneste fysisk bevis dømte man en person til 21 års forvaring. Lær av dette forbanne tullinger! Gjenta aldri noe slikt i fremtiden. Endret 24. oktober 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. 9 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 24. oktober 2022 #1663 Del Skrevet 24. oktober 2022 Jeg gjentar enda en gang! Hvordan i alle dager kunne man ta en bevist morder som denne Andersen sine ord som beviser! Han kunne nagles til forbrytelsen med DNA selv i 2000. Det var ikke noe som kunne nagle VK til denne forbrytelsen foruten en bevist morder sitt vitnemål og bare det! Alarmene burde gått over hele linjen! Noe er galt stopp! Mobiltelefon bevisene var krystallklare, VK var ikke der! Null DNA som kunne knytte han til forbrytelsen. Det fantes null og nada! Så stoler man på den beviste forbryteren sitt vitnemål! For faen hvordan kunne dette skje ? Alle med 2 i IQ må jo forstå at han Andersen kunne fortelle hva som helst for å få redusert sin straff! Bare det burde satt alle alarmer til å blinke rødt! Men dette var en offentlig sak, masse prestisje, mange som ville forfremme seg selv gjennom en rask og solid dom som bare løste alt. Pressen alt sammen sviktet totalt. Alt sammen sviktet fra A til Å. Det må man lære av i fremtiden! Indisier er ikke noe man kan bygge en dom på! Beviser og solide uavhengige vitnemål og ikke noe annet er det som avverger et justismord. I verste fall kan en morder gå fri ja, men i motsatt retning kan uskyldige ende opp som "mordere". Det er så 1000 ganger mye verre. 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 24. oktober 2022 #1664 Del Skrevet 24. oktober 2022 Antiviruset skrev (1 minutt siden): Jeg gjentar enda en gang! Hvordan i alle dager kunne man ta en bevist morder som denne Andersen sine ord som beviser! Han kunne nagles til forbrytelsen med DNA selv i 2000. Det var ikke noe som kunne nagle VK til denne forbrytelsen foruten en bevist morder sitt vitnemål og bare det! Alarmene burde gått over hele linjen! Noe er galt stopp! Mobiltelefon bevisene var krystallklare, VK var ikke der! Null DNA som kunne knytte han til forbrytelsen. Det fantes null og nada! Så stoler man på den beviste forbryteren sitt vitnemål! For faen hvordan kunne dette skje ? Alle med 2 i IQ må jo forstå at han Andersen kunne fortelle hva som helst for å få redusert sin straff! Bare det burde satt alle alarmer til å blinke rødt! Men dette var en offentlig sak, masse prestisje, mange som ville forfremme seg selv gjennom en rask og solid dom som bare løste alt. Pressen alt sammen sviktet totalt. Alt sammen sviktet fra A til Å. Det må man lære av i fremtiden! Indisier er ikke noe man kan bygge en dom på! Beviser og solide uavhengige vitnemål og ikke noe annet er det som avverger et justismord. I verste fall kan en morder gå fri ja, men i motsatt retning kan uskyldige ende opp som "mordere". Det er så 1000 ganger mye verre. Det virker som det handler om inntrykk. VK gir inntrykk av å være "creepy". JHA har mer et babyface. Jeg tror enkelte lar følelsene styre fordi JHA "ser så uskyldig ut", i mens VK er mer en creepy fyr. Dermed går folk ut fra basert på det inntrykket. Det er bevist at straffeutmåling og skyldspørsmål varierer avhengig av en persons utseende. De som er pene slipper unna med lavere straff enn de som ikke er så heldige med utseendet. https://www.nrk.no/osloogviken/kjekke-og-pene-far-lavere-straff-1.354190 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bindersen Skrevet 24. oktober 2022 #1665 Del Skrevet 24. oktober 2022 (endret) Ok, men la oss ta et hypotetisk eksempel her da: Du har flere ganger blitt tatt i fartskontroll for å kjøre for fort, og en gang tidelig i 20-årene mistet du lappen på grunn av høy fart. 10 år senere er kompisen din ute å råkjører. Ved et uhell kjører han ned og dreper noen, men stikker fra åstedet. Et vitne ser bilen og får notert nummeret og varsler politiet. 1 time etterpå kommer politiet på døren til kompisen din og arrestere han. Mens dette har pågått, har du være alene hjemme på motsatt side av byen. Du har sendt 3-4 smser i tidsperioden, men ingen har faktisk sett at du er hjemme. Kompisen din synes egentlig du er en dritt, og kjenner til forhistorien din med utallige fartsbøter og at du en gang mistet lappen. Han har ingen tidligere fartsbot. Han bestemmer seg derfor å legge skylden på deg. Han har lånt deg bilen sin, og har selv vært hjemme - han er uskyldig. Politiet sjekker bilen for fingertrykk og DNA, men finner ingen fingeravtrykk fra deg på rattet, eller noen spor som indikerer at du noen sinne har vært i bilen. Det eneste de finner er fingertrykk og DNA fra kompisen din. Så hva skal politiet gjøre her? Skal du dømmes? Endret 24. oktober 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 24. oktober 2022 #1666 Del Skrevet 24. oktober 2022 Gugglo skrev (2 minutter siden): Det virker som det handler om inntrykk. VK gir inntrykk av å være "creepy". JHA har mer et babyface. Jeg tror enkelte lar følelsene styre fordi JHA "ser så uskyldig ut", i mens VK er mer en creepy fyr. Dermed går folk ut fra basert på det inntrykket. Det er bevist at straffeutmåling og skyldspørsmål varierer avhengig av en persons utseende. De som er pene slipper unna med lavere straff enn de som ikke er så heldige med utseendet. https://www.nrk.no/osloogviken/kjekke-og-pene-far-lavere-straff-1.354190 VK var faktisk en "creepy fyr" men det burde aldri telle i det hele tatt uten fysiske beviser! At han var en tvilsom fyr i utgangspunktet var helt greit, det er udiskutabelt! Men det betyr ikke at han er skyldig i den spesifikke dommen! Basert på en bevist skyldig sitt vitnemål, som alle burde forstå var gitt for å slippe maksimal straff selv. Når ingen beviser er det fysisk bør alle forstå at noe er galt. VK er dømt for sine "Creepy" handlinger som var til stede, men langt utover dette som skyldig i drap og voldtekt. Heller tvert om. Man hadde ikke DNA, man hadde ikke mobil telefon beviser, heller tvert om. Men Andersen sitt vitnemål fikk avgjørende betydning. Det sjokkerte meg da, og det sjokkerer meg nå. Som legmann ville jeg aldri godtatt noe slikt om jeg var i en jury. Jeg hadde trukket meg straks fra en slik dom i en jury om jeg var deltagende uansett konsekvenser. Skulle VK være skyldig og sluppet unna med ren flaks i alle spekter som er vurdert, ja så la det være slik da. Ingenting tyder på det nå. Det er rett og slett en skandale det som har skjedd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 24. oktober 2022 #1667 Del Skrevet 24. oktober 2022 Antiviruset skrev (1 minutt siden): VK var faktisk en "creepy fyr" men det burde aldri telle i det hele tatt uten fysiske beviser! At han var en tvilsom fyr i utgangspunktet var helt greit, det er udiskutabelt! Men det betyr ikke at han er skyldig i den spesifikke dommen! Basert på en bevist skyldig sitt vitnemål, som alle burde forstå var gitt for å slippe maksimal straff selv. Når ingen beviser er det fysisk bør alle forstå at noe er galt. VK er dømt for sine "Creepy" handlinger som var til stede, men langt utover dette som skyldig i drap og voldtekt. Heller tvert om. Man hadde ikke DNA, man hadde ikke mobil telefon beviser, heller tvert om. Men Andersen sitt vitnemål fikk avgjørende betydning. Det sjokkerte meg da, og det sjokkerer meg nå. Som legmann ville jeg aldri godtatt noe slikt om jeg var i en jury. Jeg hadde trukket meg straks fra en slik dom i en jury om jeg var deltagende uansett konsekvenser. Skulle VK være skyldig og sluppet unna med ren flaks i alle spekter som er vurdert, ja så la det være slik da. Ingenting tyder på det nå. Det er rett og slett en skandale det som har skjedd. Jeg vet. Jeg sier bare at jeg føler at de som er så overbevist om hans deltakelse i Baneheia er det på grunn av inntrykk de sitter igjen med heller enn fordi det er en logisk konklusjon de har kommet frem til. Og som tidligere forskning har bevist, utseende spiller en rolle (dessverre) når dommen leses opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 24. oktober 2022 #1668 Del Skrevet 24. oktober 2022 Gugglo skrev (1 minutt siden): Jeg vet. Jeg sier bare at jeg føler at de som er så overbevist om hans deltakelse i Baneheia er det på grunn av inntrykk de sitter igjen med heller enn fordi det er en logisk konklusjon de har kommet frem til. Og som tidligere forskning har bevist, utseende spiller en rolle (dessverre) når dommen leses opp. Det burde aldri være et tema! For faen psykopater kan være flotte som bare pokker av utseende. Ikke dra dette opp som en årsak. Det holder bare ikke. Det strider mot enhver intelligens! Vi vet jo dette, og har vist det i 100 år! Det burde aldri få ha avsporet den konkrete saken. Dømme noen ut i fra en annen morder sitt vitnemål, uten underliggende fysiske beviser er det samme som å gå mot justismord. Ingenting en morder sitt vitnemål kan tas for god fisk, uten at det understøttes av fysiske beviser som DNA og konkrete beviser som kan understøtte det. De lyger så det holder for selv å få redusert sin egen straff, og det har vi vist i minst 100 år. Men prestisje blant påtalemyndigheters og masse suggesjon kan påvirke dette selv i moderne tid. Det er grotesk at noe slikt kan skje i moderne tid. Lære av dette er et must! La det aldri skje igjen. VK skal ha så enormt flaks om han var involvert her, uten sporbare beviser ble avslørt i en slik grad at lottogevinsten blir barnemat i sammenligning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 24. oktober 2022 #1669 Del Skrevet 24. oktober 2022 (endret) Antiviruset skrev (10 minutter siden): Det burde aldri være et tema! For faen psykopater kan være flotte som bare pokker av utseende. Ikke dra dette opp som en årsak. Det holder bare ikke. Det strider mot enhver intelligens! Vi vet jo dette, og har vist det i 100 år! Det burde aldri få ha avsporet den konkrete saken. Dømme noen ut i fra en annen morder sitt vitnemål, uten underliggende fysiske beviser er det samme som å gå mot justismord. Ingenting en morder sitt vitnemål kan tas for god fisk, uten at det understøttes av fysiske beviser som DNA og konkrete beviser som kan understøtte det. De lyger så det holder for selv å få redusert sin egen straff, og det har vi vist i minst 100 år. Men prestisje blant påtalemyndigheters og masse suggesjon kan påvirke dette selv i moderne tid. Det er grotesk at noe slikt kan skje i moderne tid. Lære av dette er et must! La det aldri skje igjen. VK skal ha så enormt flaks om han var involvert her, uten sporbare beviser ble avslørt i en slik grad at lottogevinsten blir barnemat i sammenligning. Jeg tror du misforstår. Jo, når flere brukere her er overbeviste om at VK er skyldig, trass at der ikke er noen logisk grunn som de kan forklare ligger bak deres overbevisning så er det snakk om at de føler det er riktig at VK er skyldig. De følelsene bygger på noe. Som regel handler det om utseende, inntrykk folk får av personer. Endret 24. oktober 2022 av Gugglo Noen hacket maskinen min og skrev JK i stedet for VK 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 24. oktober 2022 #1670 Del Skrevet 24. oktober 2022 Tatt det som har hendt de siste dager i betraktning, finner jeg det som har hendt som en smule… hva skal jeg si. Finner ikke det rette order. Jeg har lest mye i denne tråden, har sett serien, skal begynne på bøkene straks jeg har fått den siste fra EP. Men da hva vidt meg bekjent - hvordan i alle dager klarte de å få VK dømt til fengsel i 21 år+forvaring? På det som for meg kun er JHA sin forklaring? Enda det også er mobil bevis og null dna, ingen vitneobservasjoner? Hæ? Og at dette har fått lov å "stå" i over 20 år? Og de som har gjort det slipper unna? Riksadvokaten la seg langflat og beklaget - hvorfor har ikke dette skjedd før med dagens nye måte å etterforske på? Også mener man fortsatt at VK var med selvom JHAs dna også ble funnet på jente nummer to? I intime områder også? Eh? Hva er det som har skjedd her? Har rettsstaten i Norge virkelig gått så på trynet? Correct me if I´m wrong. Pst! Om det ikke har kommet frem - jeg tror Viggo er uskyldig 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 24. oktober 2022 #1671 Del Skrevet 24. oktober 2022 CMHuser skrev (4 minutter siden): Tatt det som har hendt de siste dager i betraktning, finner jeg det som har hendt som en smule… hva skal jeg si. Finner ikke det rette order. Jeg har lest mye i denne tråden, har sett serien, skal begynne på bøkene straks jeg har fått den siste fra EP. Men da hva vidt meg bekjent - hvordan i alle dager klarte de å få VK dømt til fengsel i 21 år+forvaring? På det som for meg kun er JHA sin forklaring? Enda det også er mobil bevis og null dna, ingen vitneobservasjoner? Hæ? Og at dette har fått lov å "stå" i over 20 år? Og de som har gjort det slipper unna? Riksadvokaten la seg langflat og beklaget - hvorfor har ikke dette skjedd før med dagens nye måte å etterforske på? Også mener man fortsatt at VK var med selvom JHAs dna også ble funnet på jente nummer to? I intime områder også? Eh? Hva er det som har skjedd her? Har rettsstaten i Norge virkelig gått så på trynet? Correct me if I´m wrong. Pst! Om det ikke har kommet frem - jeg tror Viggo er uskyldig Det handler ikke om jeg tror VK er uskyldig! Det handler om at det ikke er et eneste bevis for at han faktisk er skyldig! Og om han mot formodning skulle være det så har han hatt mer flaks en en lottovinner ganger 3 har hatt flaks. I seg selv sier det alt om at noe fryktelig galt har skjedd i denne saken. Det er faktisk rettsprinsippet her! Beviser skal felle en som er tiltalt og ikke noe annet. Så gjøre det på en bevist morder sitt vitnemål, som i seg selv gir han redusert straff! Alle alarmer bør ringe straks! Det gjorde det aldri i denne saken. En enorm skandale, og den største i moderne tid. Det er noen andre saker som ligger tett på, men denne saken tar hele kaken. En vanvittig skandale uten sidestykke i moderne tid. Nå handler dette om skadebegrensning, og gi den som er uskyldig dømt en verdig liv resten av sitt liv. Og igjen, aldri gjenta dette her! En solid kritisk presse er det som skal til for å unngå slikt. Det virker det som vi ikke har. De er mer opptatt av å selge, og selger fake news om de kan akkurat det. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 24. oktober 2022 Forfatter #1672 Del Skrevet 24. oktober 2022 CMHuser skrev (13 minutter siden): Tatt det som har hendt de siste dager i betraktning, finner jeg det som har hendt som en smule… hva skal jeg si. Finner ikke det rette order. Jeg har lest mye i denne tråden, har sett serien, skal begynne på bøkene straks jeg har fått den siste fra EP. Men da hva vidt meg bekjent - hvordan i alle dager klarte de å få VK dømt til fengsel i 21 år+forvaring? På det som for meg kun er JHA sin forklaring? Enda det også er mobil bevis og null dna, ingen vitneobservasjoner? Hæ? Og at dette har fått lov å "stå" i over 20 år? Og de som har gjort det slipper unna? Riksadvokaten la seg langflat og beklaget - hvorfor har ikke dette skjedd før med dagens nye måte å etterforske på? Også mener man fortsatt at VK var med selvom JHAs dna også ble funnet på jente nummer to? I intime områder også? Eh? Hva er det som har skjedd her? Har rettsstaten i Norge virkelig gått så på trynet? Correct me if I´m wrong. Pst! Om det ikke har kommet frem - jeg tror Viggo er uskyldig Viktig stikkord her er Gjenopptakelse kommisjonen, Agder politiet og Bente Mevåg, som alle har sviktet grovt, og flere har gjort det de kan for å hindre at saken skulle gjenopptas. De er også årsaken til at det har tatt så lang tid. Svakheten med DNA beviset ble gjort kjent for G.K allerede i 2009, allikevel skulle det gå ytterligere 11 år før saken ble gjenopptatt 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 24. oktober 2022 Forfatter #1673 Del Skrevet 24. oktober 2022 Dette sier veldig mye om den stemningen som var, spesielt i Kristiansand på den tiden.Det var ikke dette folk ønsket å høre. Det kan tyde på at denne følelsen kan sitte hardt igjen hos enkelt den dag i dag, og man da bygger skyld utifra sine følelser i stede for fakta og beviser – Jeg leverte et vitnemål som ikke veldig mange ønsket å høre Det Telenors Bjørn Amundsen sa i vitneboksen «slo ned som en bombe» i 2001. Likevel så retten bort ifra det og dømte Viggo Kristiansen. Nå er mobilbeviset sentralt i Riksadvokatens argumentasjon for 43-åringens uskyld. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/jlleGb/jeg-leverte-et-vitnemaal-som-ikke-veldig-mange-oensket-aa-hoere 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 24. oktober 2022 #1674 Del Skrevet 24. oktober 2022 23 hours ago, Tvillingsjel said: Altså, hvor sykt er ikke det? Mevåg hevdet at DNA bevisene var destruert, og så finner noen andre 200 reagensrør med DNA-materiale? Og noen er så dumme som brød at de liksom skal kjøpe at hun ikke visste om det? Selvsagt visste hun det! Kvifor skulle ho skjule dei? Eg forstår ikkje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 24. oktober 2022 Forfatter #1675 Del Skrevet 24. oktober 2022 (endret) mammahjarte skrev (5 minutter siden): Kvifor skulle ho skjule dei? Eg forstår ikkje. Bente Mevåg hevdet i retten i 2001 at man hadde sikkert spor av to gjerningsmenn. Dette stemte ikke , rapporten som kom fra Spania konkluderte med at dette var høyst usikkert. Senere har det kommet frem at det spanske laboratoriet hadde merket konklusjonene om funnene av spor som kunne kobles til Viggo Kristiansen, som nær ubetydelige eller nøytrale, ved å gi dem verdien 1,83 på en skala for sann- synlighetsvekt, i en rapport datert 23. november 2000. Skalaen for «likelihood ratio» går gjerne fra 0 til over 10.000. Skalaen ble ikke presentert for retten. https://www.politiforum.no/baneheia/villedet-om-baneheia-i-retten/229702 Endret 24. oktober 2022 av Lana01 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 24. oktober 2022 #1676 Del Skrevet 24. oktober 2022 9 minutter siden, Lana01 said: Bente Mevåg hevdet i retten i 2001 at man hadde sikkert spor av to gjerningsmenn. Dette stemte ikke , rapporten som kom fra Spania konkluderte med at dette var høyst usikkert. Senere har det kommet frem at det spanske laboratoriet hadde merket konklusjonene om funnene av spor som kunne kobles til Viggo Kristiansen, som nær ubetydelige eller nøytrale, ved å gi dem verdien 1,83 på en skala for sann- synlighetsvekt, i en rapport datert 23. november 2000. Skalaen for «likelihood ratio» går gjerne fra 0 til over 10.000. Skalaen ble ikke presentert for retten. https://www.politiforum.no/baneheia/villedet-om-baneheia-i-retten/229702 Det der er ufattelig mistenkelig. Ho burde bli stilt til ansvar... 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 24. oktober 2022 #1677 Del Skrevet 24. oktober 2022 mammahjarte skrev (15 minutter siden): Kvifor skulle ho skjule dei? Eg forstår ikkje. Kan være mange grunner til noe slikt, og ofte er det en kombinasjon av flere: hun mener han er skyldig uansett(så da er det ikke like nøye), lojalitet ovenfor andre aktører i saken, vil ikke få skylden for at norges mest forhatte mann går løs, beskytte renommeet til egen institusjon, beskytte sitt eget renomme, osv 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 24. oktober 2022 Forfatter #1678 Del Skrevet 24. oktober 2022 mammahjarte skrev (8 minutter siden): Det der er ufattelig mistenkelig. Ho burde bli stilt til ansvar... Ja hun har mye å svare for 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
winscp Skrevet 24. oktober 2022 #1679 Del Skrevet 24. oktober 2022 (endret) 14 minutter siden, Hank Amarillo said: Kan være mange grunner til noe slikt, og ofte er det en kombinasjon av flere: hun mener han er skyldig uansett(så da er det ikke like nøye), lojalitet ovenfor andre aktører i saken, vil ikke få skylden for at norges mest forhatte mann går løs, beskytte renommeet til egen institusjon, beskytte sitt eget renomme, osv Enig i alle de potensielle motivene du listet, særlig det uthevede. Tror det kan være motivet for hennes vitnemål også, om ikke det skyldtes ren inkompetanse. Om hun skjulte prøvene bevisst i ettertid, er et av spørsmålene jeg "skulle gitt mest penger for" å få svar på i denne saken. Endret 24. oktober 2022 av winscp 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 24. oktober 2022 #1680 Del Skrevet 24. oktober 2022 winscp skrev (3 minutter siden): Enig i alle de potensielle motivene du listet, særlig det uthevede. Tror det kan være motivet for hennes vitnemål også, om ikke det skyldtes ren inkompetanse. Om hun skjulte prøvene bevisst i ettertid, er et av spørsmålene jeg "skulle gitt mest penger for" å få svar på i denne saken. De skyldige her er dommerne som avsa dommen og ikke noen andre! De skulle være så ansvarlige at når det ikke forelå solide beviser skulle de automatisk ha dømt etter dette. Frikjent og ikke noe annet. Alt faller på dommerne her og ikke noe annet. Politiet totalt inkompetent, jury akkurat det samme. Men dommerne burde sett at noe var riv ruskende galt her! Ingen fysiske beviser, ingen "solide" indisier, bare en bevist morder sine vitnemål som alle burde forstå ble fremlagt bare for å minske sin egen straff i beste fall. Det er så himmelropende alarmerende røde flagg som det kan få blitt. Allikevel valgte man å dømme VK for dette her. Alt har gått så til de grader rett til helvete som det kan få blitt. Noen burde satt på nødbremsen da DNA ikke gav treff, heller ikke mobilsporene gav noen direkte beviser foruten at det var minimal sjanse for at VT var innblandet her. Man baserte seg på morderen sitt vitnemål, og det i seg selv er jo helt vanvittig! Man trenger ikke mer en et barn sin logikk for å forstå at noe slikt kan gå fryktelig galt! jeg påpeker dette for siste gang. Lær av det og gjenta aldri noe slikt en gang til. Noen burde personlig stått til ansvar for dette her, og betalt for det økonomisk. Det kan kanskje forhindre at det skjer igjen. Men det har jo sinte betenkeligheter det også. Da vil kanskje ingen tørre å involvere seg i slike saker. Men til syvende og sist! La det prinsippet som er aller viktigest alltid stå! Det må være mer en en person sitt vitnemål lagt til grunn for at noen skal kunne kjennes skyldig. Her feilet hele rettssystemet. Helt fra antikken, fra den kristne moral sin tid har dette vært et prinsipp! Det glippet i år 2000 med et smell. 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg