Gå til innhold

Maltraktert mus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Beklager hvis du forventet noe annet enn kjæledyrforumet🙂

Jeg trenger moralsk støtte for å fjerne musa jeg tråkket på da jeg skulle ut av senga i natt. Det er katter vi har, ikke mus - så trenger ikke støtte i sorgen, men. Den har tarmene ute😣😭

Anonymkode: 84cf0...929

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud! Det der høres så utrolig ut at det må være sant!

Bruk godt med toalettpapir og ta den opp med, lukk øynene akkurat mens du gjør det så du slipper å se det igjen. Kast det fort, helst rett ut i søpla. Vask godt der det skjedde.

Anonymkode: e6c4c...417

Skrevet

Takk🖤

Innen 11.30 skal jeg gjøre det! 

Skrevet

Its been done. Forhåpentligvis uten varig men (for meg). 

Skrevet

Godt jobbet!!

Anonymkode: 7dd5f...ff5

• Hjerte 1
Skrevet

Kjenner til den der. Da jeg vokste opp hadde vi katt, og jeg har også hatt katt i voksen alder.

Husker spesielt en gang jeg åpnet verandadøren og uten å se ned tråkket jeg ut på verandaen. På matten foran verandadøren lå det en død mus som katten vår hadde lagt der, og den var uten hode. Når jeg tråkket på musa hadde innvollene én vei å tyte ut, og det var der hodet manglet....*grøss*

Det skjedde stadig vekk at katten forærte oss musebyttene sine. Det er sånt katter gjør. Tar med hjem og gir byttet sitt til oss "håpløse jegere" 😄 

Skrevet

Huff, jeg trenger visst å bearbeide, så her kommer hele historien. Egentlig føler jeg det er respektløst mot musa, men jeg har gjort verre ting mot den i natt og den er tross alt død? 

*Trigger warning*

Våknet av mjauing, tenkte matskåla var tom, svingte beina ut av senga. Kjente noe mykt og vått under foten, fikk mine mistanker - og jada, det var museformet. Hinket inn på badet for å vaske fotsålen.

Hentet papir for å fjerne liket. Så forskrekket at det ikke bare var hale, men en lang tarm etter dyret. Og så...da jeg grep etter musa med papiret...begynte den å dra seg vekk med tarmen hengende etter seg😭

Burde jo såklart drept den, men hjernen min gikk i svart for hver metode jeg vurderte. Hva gir mest "traumer" i etterkant (beklager til alle med diagnostiserte traumer) - å svikte den eller faktisk drepe den? Hvis det siste, er det verdt å leve med traumer for å forkorte lidelsene til en mus? 

Jeg fikk det uansett ikke til🙁 Tok med dyne og pute til et annet rom med mindre blodig atmosfære og med en dør som kan lukkes. Lå våken til jeg hadde bestemt meg for at den umulig kunne leve mer. Drømte om det resten av natten. 

Brukte votter og papir da jeg fjerna istad, men ble nødt til å se på den da tarmen hadde klistret seg fast til mobilledningen. 

Pusen så ganske betuttet ut. 

• Hjerte 1
Skrevet
Million skrev (33 minutter siden):

Kjenner til den der. Da jeg vokste opp hadde vi katt, og jeg har også hatt katt i voksen alder.

Husker spesielt en gang jeg åpnet verandadøren og uten å se ned tråkket jeg ut på verandaen. På matten foran verandadøren lå det en død mus som katten vår hadde lagt der, og den var uten hode. Når jeg tråkket på musa hadde innvollene én vei å tyte ut, og det var der hodet manglet....*grøss*

Det skjedde stadig vekk at katten forærte oss musebyttene sine. Det er sånt katter gjør. Tar med hjem og gir byttet sitt til oss "håpløse jegere" 😄 

Yikes. Klem🙂

Skrevet

Huff. Jeg er glad i katter, men vil helst ikke tenke på hvor jævlige de er mot mus, rotter og små fugler 😥

Anonymkode: c8291...40d

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Huff, jeg trenger visst å bearbeide, så her kommer hele historien. Egentlig føler jeg det er respektløst mot musa, men jeg har gjort verre ting mot den i natt og den er tross alt død? 

*Trigger warning*

Våknet av mjauing, tenkte matskåla var tom, svingte beina ut av senga. Kjente noe mykt og vått under foten, fikk mine mistanker - og jada, det var museformet. Hinket inn på badet for å vaske fotsålen.

Hentet papir for å fjerne liket. Så forskrekket at det ikke bare var hale, men en lang tarm etter dyret. Og så...da jeg grep etter musa med papiret...begynte den å dra seg vekk med tarmen hengende etter seg😭

Burde jo såklart drept den, men hjernen min gikk i svart for hver metode jeg vurderte. Hva gir mest "traumer" i etterkant (beklager til alle med diagnostiserte traumer) - å svikte den eller faktisk drepe den? Hvis det siste, er det verdt å leve med traumer for å forkorte lidelsene til en mus? 

Jeg fikk det uansett ikke til🙁 Tok med dyne og pute til et annet rom med mindre blodig atmosfære og med en dør som kan lukkes. Lå våken til jeg hadde bestemt meg for at den umulig kunne leve mer. Drømte om det resten av natten. 

Brukte votter og papir da jeg fjerna istad, men ble nødt til å se på den da tarmen hadde klistret seg fast til mobilledningen. 

Ser man en mus eller annet dyr i den tilstanden, så er det eneste riktige å avlive. Det står også i lovverket at man skal avlive dyr som ikke har en sjanse til å overleve på en måte som ikke gir varige men (En mus eller annet dyr som er sterkt skadet vil f. eks. ikke klare seg noe særlig i naturen når de jakter på mat, konkurrerer mot andre artsfrender eller forsøker å rømme fra rovdyr). 

Anonymkode: 16cdf...46a

Skrevet

Heh, jeg var sikker på at det var en tråd om forferdelige fødselsskader! Been there, done that så jeg var klar for en skikkelig klagetråd over norsk helsevesens oppfølging av kvinner som har født. 

Anonymkode: c12ad...af9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser man en mus eller annet dyr i den tilstanden, så er det eneste riktige å avlive. Det står også i lovverket at man skal avlive dyr som ikke har en sjanse til å overleve på en måte som ikke gir varige men (En mus eller annet dyr som er sterkt skadet vil f. eks. ikke klare seg noe særlig i naturen når de jakter på mat, konkurrerer mot andre artsfrender eller forsøker å rømme fra rovdyr). 

Anonymkode: 16cdf...46a

Jeg vet det. Men tror du alle er i stand til det? Sier ikke at ikke jeg kunne presset meg til det - jeg vet ikke. Men hva om du kommer over en hjort og det ikke finnes våpen i mange timers nærhet. Krever virkelig rettsstaten at uansett hvem du er og hvilken psyke du har, skal du mose hodet med en stein? Du kan kanskje tipse politiet om tråden min så det kan testes rettslig hvor grensa går? 

Skrevet

Her kommanderer jeg den skyldige til å fjerne liket selv😂

Anonymkode: b10c2...d8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

*Trigger warning*

Kjære vene.. det er ikke ett menneske som er død, kun ei mus. Hvorfor overdramatisere sånn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...