Gå til innhold

Forsøpler du og dine?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Du får ringe kommunen og høre, jeg aner ikke hvem sitt ansvar det er

Trenger ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å skjønne at å putte en nyslukket sneip i en søppelkasse kan føre til brann - gloen kan nemlig ligge og ULME - hørt det før???

Mvh

Nabo til en brannmann

Du er ikke sann! At det er mulig å være så til de grader ignorant! Tråkker du godt nok på sneipen, så slukker den. Å kaste den på bakken har ikke noe med brannsikkerhet å gjøre, det kalles latskap!

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaste sneiper, er ikke det å for
Skrevet

Til dere som kaster sneiper på bakken.

Det er faktisk å forsøple det også.

Hvem sier at det ikke er det samme som å kaste hvilket som helst annet søppel på bakken?

Hva er forskjellen, hvor ligger forskjellen?

Når du er på tur i skogen en varm tørr sommerdag, hvor gjør du av sneipen da?

Er det først da dere tenker på at sneipen faktisk kan forårsake en skogbrann, kontra det å kaste en sneip i en søpplekasse.

Dersom du da er bevisst på å slokke sneipen helt, kan du vel være like bevisst på dette når du sneiper en røyk på gata (slik at den ikke kan ligge å ulme)- ta den opp å putte den i søplebøtta.

DOBBELMORAL!!!!!

Skrevet (endret)
Til dere som kaster sneiper på bakken.

Det er faktisk å forsøple det også.

Hvem sier at det ikke er det samme som å kaste hvilket som helst annet søppel på bakken?

Hva er forskjellen, hvor ligger forskjellen?

Når du er på tur i skogen en varm tørr sommerdag, hvor gjør du av sneipen da?

Er det først da dere tenker på at sneipen faktisk kan forårsake en skogbrann, kontra det å kaste en sneip i en søpplekasse.

Dersom du da er bevisst på å slokke sneipen helt, kan du vel være like bevisst på dette når du sneiper en røyk på gata (slik at den ikke kan ligge å ulme)- ta den opp å putte den i søplebøtta.

DOBBELMORAL!!!!!

Denne skrev jeg. Endret av Miloine
Gjest dobbelmoral
Skrevet

:klappe:

enig.

Må begynne å lure på enkelte her.

NEI, VI KASTER IKKE SØPPEL PÅ BAKKEN, MEN VI KASTER SNEIPER PÅ BAKKEN :overrasket:

Ja dette er dobbelmoral

Skrevet

Kjæresten min stumper røyken på bakken, plukker den opp og bærer sneipen med seg til han finner en søppelkasse å kaste den i. Flinke gutten min :)

Skrevet

Noe av det kjipeste med røykstumper er når 10 000 røykende nolduser har vært på stranda og gravd stumpene sine ned i sanda. Daa blir de jo helt bort vekk! Not. Så kommer ungene med bøtte og spade og koser seg.

Skrevet

Trenger ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å skjønne at å putte en nyslukket sneip i en søppelkasse kan føre til brann - gloen kan nemlig ligge og ULME - hørt det før???

Mvh

Nabo til en brannmann

Du bare spiller dum nå, håper jeg... ;)

Gjest Vindelspev
Skrevet

Vet du Frysepulver, når jeg går og bærer på dritten til bikkja mi i pose helt frem til jeg finner søppelkurv, så kan for pokker du sørge for å kaste sneipene dine på riktig sted også. Sneiper er minst like mye forsøpling som alt annet.

Å ha bikkjer er min uvane, mange som ikke liker hundedritt. Dritten skal selvfølgelig derfor plukkes opp. Røyking er din uvane, ta med deg sneipene!

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg kaster verken sneiper eller annet søppel på bakken. Går mye tur i skogen og der er det en selvfølge at man ikke kaster sneiper (brannfare), så det føles ikke helt naturlig å skulle begynne å slenge dem rundt bare fordi jeg befinner meg i bygater. Men jeg skulle ønske at det fantes flere steder å stumpe røyken, for selv om man tror at den er slukket når den går i søpla så kan man faktisk være uheldig og starte en brann.

Skrevet (endret)

Jeg kastet også sneiper på gata da jeg røykte, jeg gjorde det også fordi jeg trodde man ikke skulle kaste sneiper i søppelet p.g.a brannfare. Vil ikke si at jeg følte meg flink, men iallefall at jeg ikke gjorde noe feil. Jeg ser jo nå at jeg til en viss grad kan ha tatt feil..

Men skjønner likevel ikke hvorfor flere her blir så ilske fordi noen gjør noe i den overbevisning at det faktisk forhindrer brann? Det er jo en fornuftig tanke, er det ikke..

Endret av Manic
Gjest Vindelspev
Skrevet
Jeg kastet også sneiper på gata da jeg røykte, jeg gjorde det også fordi jeg trodde man ikke skulle kaste sneiper i søppelet p.g.a brannfare. Vil ikke si at jeg følte meg flink, men iallefall at jeg ikke gjorde noe feil. Jeg ser jo nå at jeg til en viss grad kan ha tatt feil..

Men skjønner likevel ikke hvorfor flere her blir så ilske fordi noen gjør noe i den overbevisning at det faktisk forhindrer brann? Det er jo en fornuftig tanke, er det ikke..

Like fornuftig (og ikke forsøplende) ville det være å stumpe den i en røykerist straks man finner den. Som Fairy sa, er man i skauen er det en selvfølge at man ikke kaster den. Er man i nogenlunde mer sentrale strøk skal det ikke mye til å finne et passende sted.

Skrevet
Like fornuftig (og ikke forsøplende) ville det være å stumpe den i en røykerist straks man finner den. Som Fairy sa, er man i skauen er det en selvfølge at man ikke kaster den. Er man i nogenlunde mer sentrale strøk skal det ikke mye til å finne et passende sted.

Jeg er ikke uenig. Bare reagerte litt på hvor oppgitte folk ble.

Jeg har iallefall blitt et mere hensynsfullt menneske av å slutte å røyke, det veit jeg! :)

Gjest hvem sa hva?
Skrevet

Hallo!

Dette var det vel Meloine som sa!

Gjest Vindelspev
Skrevet (endret)
Hallo!

Dette var det vel Meloine som sa!

Eh, javel? Har ikke studert svarene til de andre. Dette var mitt svar til Manic. Hva er problemet?

Edit: Om jeg misforstod deg og det var sitéringen min du siktet til, så var både Miloine og Fairy inne på det med skog. ;)

Endret av Vindelspev
Skrevet
Eh, javel? Har ikke studert svarene til de andre. Dette var mitt svar til Manic. Hva er problemet?

Edit: Om jeg misforstod deg og det var sitéringen min du siktet til, så var både Miloine og Fairy inne på det med skog.  ;)

Hei du, for meg gjør det ingenting, bare budskapet kom fram :ler:

Skrevet
Min samvittighet er helt ren!! Jeg forsøpler ikke!! Og det får ikke datteren gjøre heller. Jeg tar det også som en selvfølge at de lærer det samme i bhg når de går på tur der.

Samvittigheten min er ren. Passer også på hvor jeg kaster sneipen. Utenfor huset har jeg også askebeger. Det er stygt med sneiper slengende rundt omkring uansett hvor.

:gullengel:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...