Gå til innhold

Forsøpler du og dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser alt for ofte mor og barn på tur, på lekeplass etc, der mor spytter tyggis, hiver papir, appelsinskall etc på bakken. Ser da også at små barn med den største selvfølge også hiver fra seg søppel. Og på alle lekeplassene her i nærområdet er det alltid boss av ulikt slag som slenger...

Hvordan er din samvittighet??

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Min samvittighet er helt ren!! Jeg forsøpler ikke!! Og det får ikke datteren gjøre heller. Jeg tar det også som en selvfølge at de lærer det samme i bhg når de går på tur der.

Skrevet

Min samvittighet er ren. Vel og merke har jeg ikke barn, og oppholder meg somregel ikke på lekeplasser, men jeg kaster uansett ikke søppel på bakken, det har jeg lommer til, intil jeg kommer til et søppelspann/hjem.

Skrevet

Jeg gjør det aldri og får alltid sønnen til å plukke opp etter seg, mannen derimot er litt mer slapphendt. Det irriterer meg faktisk ganske mye. Være over 30 år og kaste fra seg ting på bakken :riste:

Skrevet

Det er meg revnende likegyldig. Liker ikke folk det, så står det dem fritt til å plukke opp.

Skrevet
Det er meg revnende likegyldig. Liker ikke folk det, så står det dem fritt til å plukke opp.

Sukk..du er vel naboen min du. Det plager deg vel ikke å kaste din gamle sofa i bakgården heller? Slik at den ligger der til blokkeieren påkoster på seg fjerning av sofaen, om et par måneder?

Egoisme lenge leve.

Skrevet

Jeg forsøpler ikke. Eller, jeg kaster sneiper da, men ikke på lekeplasser...

Skrevet

Selvfølgelig forsøpler vi ikke, vi har både penger på bok og utdannelse... (for det er vel slummen som ikke har vett nok til å rydde opp etter seg, og som heller ikke er smarte nok til å vite at de blir observert). De er i alle fall dem jeg assosierer med dette..

:sjarmor:

Skrevet

Nei, jeg tar alltid med meg søppel hjem og kaster det der.

Skrevet

Selvsagt ikke. Tar med meg boss hjem om det ikke er bosspann i næheten. Det samme lærer jeg bort til min datter.

Tar også opp etter hunden min og kaster det i bosspann.

Forresten er det ikke forskjell på å kaste sigarettsneiper og annet boss.

Skrevet
Forresten er det ikke forskjell på å kaste sigarettsneiper og annet boss.

Helt enig!

Gjest StoreSky
Skrevet

Nei! Hverken familien eller med jobben søppler jeg ute!

Skrevet

Jeg vil tørre å påstå det er bedre å hive en sneip på bakken (eller litt i skjul) fremfor å tenne på en søppelkasse med glo man trodde var slukket... Men for all del; neste gang skal jeg jammen tenne på en søppelkasse! :Nikke:

Skrevet
Jeg vil tørre å påstå det er bedre å hive en sneip på bakken (eller litt i skjul) fremfor å tenne på en søppelkasse med glo man trodde var slukket... Men for all del; neste gang skal jeg jammen tenne på en søppelkasse! :Nikke:

Hvem sitt ansvar er det egentlig å fjerne sneiper? Skal du leie inn noen til å plukke dem opp igjen etter deg? Jeg er ikke villig til å betale skattepenger for at kommunen skal leie inn folk til å gjøre det. Er ikke mitt problem at du har brannfarlig avfall.

Skrevet

Man trenger ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å finne ut om en sneip er skikkelig slukket eller ikke??? ;)

Skrevet
Hvem sitt ansvar er det egentlig å fjerne sneiper? Skal du leie inn noen til å plukke dem opp igjen etter deg? Jeg er ikke villig til å betale skattepenger for at kommunen skal leie inn folk til å gjøre det. Er ikke mitt problem at du har brannfarlig avfall.

Du får ringe kommunen og høre, jeg aner ikke hvem sitt ansvar det er

Man trenger ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å finne ut om en sneip er skikkelig slukket eller ikke???  ;)

Trenger ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å skjønne at å putte en nyslukket sneip i en søppelkasse kan føre til brann - gloen kan nemlig ligge og ULME - hørt det før???

Mvh

Nabo til en brannmann

Skrevet
Du får ringe kommunen og høre, jeg aner ikke hvem sitt ansvar det er

Mvh

Nabo til en brannmann

Det er da ditt ansvar, Frysepulver, å bli kvitt ditt eget søppel! Kommunen tilrettelegger med bosspann ved busskur, tilbyr søppelhenting hjemme hos deg osv. Men det er ditt ansvar å kvitte det med det, og så tett som vi lever i vårt samfunn så må vi ta hensyn. Derfor kan vi ikke bare slenge søppel hvor som helst.

At du er nabo til en brannmann - gjør det deg til ekspert på brann? Da er jeg elektriker! :erter::ler:

Skrevet
Det er da ditt ansvar, Frysepulver, å bli kvitt ditt eget søppel!

:Nikke:

Helt enig. Særlig med tanke på at Frysepulver i enkelte andre debatter her har vært en ivrig tilhenger av liberalisme og enkeltindividets ansvar for seg og sitt. For å kunne opprettholde individets frihet forutsettes det jo at individene klarer å samhandle med omgivelsene. Liberalisme og egoisme er en dårlig kombinasjon som ikke kan fungere i lengden!

Det er da så abs ikke noe mer hyggelig med sneiper på bakken enn annet søppel. Og jeg kan garantere at de som går og plukker søppel ikke nyter å skrape sneiper opp fra bakken.

Hvis jeg vil kvitte meg med en tyggis, men ikke ser en søppelkasse pleier jeg å pakke den inn i en gammel kvittering el jeg har i lomma. Da tar jeg med meg søppelet til jeg finner en søppelkasse å kaste det i. Hundeeiere tar med seg dritten i hundepose som hundene etterlater seg. Hvorfor skal ikke røykerne klare å ta med seg søppelet sitt? Det er jo bare å passe på å ha med seg en liten pose man kan legge sneipen i, hvis det ikke er noe askebeger i nærheten? Synes faktisk ikke det virker så vanskelig når hundeeiere klarer å plukke opp dritten etter hundene sine. :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...