AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Noen som har prøvd dyretolk og har erfaring med det? Sa de spesifikke ting eller slikt alle kan gitte seg til? Anonymkode: 6e4a4...a73
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Nei, det er bare tull. Anonymkode: fba9a...8b9 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 Det er mennesker som genuint tror de er dyretolker. Ofte lider de av en form for narsissisme da de tror de er smartere og bedre enn alle andre. Ofte ser de sammenhenger hos et dyr som passer, også blir eieren sånn ååååh jaaa det stemmer. Ikke brun penger hos dem. Avskyelige mennesker! Anonymkode: fb0b1...1af 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 Snakket med dyretolk en gang, jeg var litt desp fordi katten min hadde vært borte veldig lenge, og jeg fikk det gratis via venner. Tolken gikk for den mest sannsynlige forklaringen, nemlig at katten desverre var død. Halvannet år etter dukket katten opp igjen, dyretolken innså at det de drev med var et avansert selvbedrag og beklaget så mye og fant seg en annen hobby. Anonymkode: 9ea7c...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 Jeg har både gått kurs i dyretolking, og jobbet som dyretolk, og jeg kan fortelle at det er veldig konkrete ting man får, og mye som stemmer, om man er en god dyretolk. Jeg har utallige eksempler på hva jeg har fått fra dyrene som har stemt, som f.ex. en hest følte jeg et helt hinsides sinne fra da jeg tok kontakt med den. Jeg tenkte "denne hesten må da være farlig?". Da jeg tok kontakt med eier etter samtalen (jeg gjør den alene og skriver ned, og gir til eier etterpå), fortalte jeg om sinnet, og hun kunne fortelle at denne hesten hadde sendt henne på sykehus som det første den gjorde etter hun hadde kjøpt den. En annen gang snakket jeg med en hest som var redd for å gå på henger. Jeg "så" at hesten tillitsfullt gikk inn på hengeren, og når den gikk ut igjen var ALT annerledes. Hesten var så forvirret og forfjamset over dette, på en måte som bare dyr kan uttrykke. Den var ikke sint eller irritert, bare helt forvirret i denne nye verdenen. Den var selvsagt redd for at dette skulle skje igjen, og ville derfor ikke gå på henger igjen. Eier fortalte at det var ikke lenge siden hun hadde kjøpt denne hesten, og den hadde da kommet med henger fra Tyskland. En gang snakket jeg med en hest som jeg oppfattet at bare ville jobbe. Det var alt den tenkte på, og den fortalte at den og eieren var veldig suksessfulle, jeg fikk "vinner alt som er". Eier fortalte at dette var helt likt personligheten til hesten, den likte ikke en gang å være på beite om sommeren, fordi den bare ville på banen og trene. Hun hadde vært skeptisk når hun tok kontakt med meg, men jeg hadde fått så gode skussmål fra de andre i stallen at hun ville prøve. Hun sa at personligheten til hesten var jo ikke noe man kunne google, så dette hadde overbevist henne om at det var ekte. Hun fortalte også at de var rangert veldig høyt i Norge i den grenen de drev i. Det er sikkert sånt man kan google, men personlighet er det altså verre med å få informasjon om. Jeg holder altså ikke på med dette lenger, da helsen min har blitt dårligere og jeg trenger en lang pause. Men kan anbefale å ta kontakt med Flammehuset Dyrekommunikasjonsskole, de kan henvise videre til elever som har gått der. Også Sissel Grana er jo noen som er god og anerkjent, dog litt dyr. Her er et program fra før NRK ble helt nazi mot alt som er alternativt, Det er vanskelig å bortforklare det som Sissel Grana sier hun får fra dyrene her: Anonymkode: ebc9a...c32
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 He er et klipp fra en lengre dokumentar som sikkert også kommer opp i forslagene om du ser på dette. Det handler om dyretolken Anna Breutenbach som snakker med en svart leopard som er veldig mistenksom og tilbaketrukket, og som endrer seg fullstendig etter hun har snakket med den og forstått hva problemet er. Dette er virkelig verdt å se: Anonymkode: ebc9a...c32
Tabris Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: En gang snakket jeg med en hest som jeg oppfattet at bare ville jobbe. Det var alt den tenkte på, og den fortalte at den og eieren var veldig suksessfulle, jeg fikk "vinner alt som er". Eier fortalte at dette var helt likt personligheten til hesten, den likte ikke en gang å være på beite om sommeren, fordi den bare ville på banen og trene. Hun hadde vært skeptisk når hun tok kontakt med meg, men jeg hadde fått så gode skussmål fra de andre i stallen at hun ville prøve. Hun sa at personligheten til hesten var jo ikke noe man kunne google, så dette hadde overbevist henne om at det var ekte. Hun fortalte også at de var rangert veldig høyt i Norge i den grenen de drev i. Det er sikkert sånt man kan google, men personlighet er det altså verre med å få informasjon om. Anonymkode: ebc9a...c32 En hest har ingen som helst forståelse av at han og eier er "suksessfulle" eller at de "vinner alt som er". Det er menneskeliggjøring av dyr i høy grad. Det er en (av mange) årsaker til at jeg er såpass skeptisk til dyretolker - ofte så vil de det de mener dyret sier til dem være langt over hva dyret er i stand til å forstå av vår verden. Det er som om de snakker med et dyr hentet rett fra en Disneyfilm. Jeg så en gang et innslag om Sissel Grana. Det var en gammel labrador hvor eier var usikker på om den var så dårlig at den burde avlives eller ikke. Hvis jeg husker riktig så hadde den kreft. Grana og flere andre la hendene på hunden (som helt tydelig var preget av sykdom) og kom frem til at hunden fortalte dem at den ville leve litt lenger. Det er svært vanskelig å vite når man skal avlive en hund som er syk, men det er en avgjørelse som bør tas basert på det man ser av hundens livskvalitet, evt i samråd og diskusjon med veterinær. Skal hunden leve lenger selv om den er dårlig fordi noen har "sett" at den sier den vil? Det grenser til dyreplageri i min verden. 5 2
Durinur Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Dyr kommuniserer med kroppsspråk og ulike lyder, ikke telepatisk. Anbefaler heller å komme i kontakt med en som har peiling på kroppsspråk og signaler hos dyret ditt, så kan de hjelpe deg med å tolke hva dyret signaliserer basert på faktiske signaler, ikke cold reading. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 Jeg tenker at det går an, at man er så koblet på energier at en kan oppfatte det. For mange år siden bestilte en venninne dyretolk til dyret sitt, og dama kom dit og snakket om ditt og datt som kunne treffe alle. Jeg var der med de da for jeg ville se dette. Men så ser hun på meg og sier at dyret er bekymret for meg etter en gang vi var sammen og jeg hadde vært ekstremt opprørt eller noe sånt. Jeg fikk litt sjokk, for dette hadde jeg aldri fortalt noen. En helg jeg passet dyret så fikk jeg dårlige nyheter som trigget vonde minner og jeg lå på sofaen og gråt hele kvelden. Anonymkode: 92319...9a2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 Ja jeg tror i grunn ikke på det selv, men det hadde jo vært kjempe fint hvis det var sant. Anonymkode: 6e4a4...a73
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at det går an, at man er så koblet på energier at en kan oppfatte det. For mange år siden bestilte en venninne dyretolk til dyret sitt, og dama kom dit og snakket om ditt og datt som kunne treffe alle. Jeg var der med de da for jeg ville se dette. Men så ser hun på meg og sier at dyret er bekymret for meg etter en gang vi var sammen og jeg hadde vært ekstremt opprørt eller noe sånt. Jeg fikk litt sjokk, for dette hadde jeg aldri fortalt noen. En helg jeg passet dyret så fikk jeg dårlige nyheter som trigget vonde minner og jeg lå på sofaen og gråt hele kvelden. Anonymkode: 92319...9a2 Så har du slik som disse.. som gjør meg usikker igjen.. hehe. Anonymkode: 6e4a4...a73 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #12 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så har du slik som disse.. som gjør meg usikker igjen.. hehe. Anonymkode: 6e4a4...a73 Ja det var veldig spesielt, hun nevnte flere spesielle ting som hun ikke kunne visst på forhånd, som f.eks at dyret var redd venninnen min skulle drukne, og vi skjønte ikke noe fordi de hadde aldri vært og badet noe sted, så kom venninnen min på at dyret fikk helt spader når hun gikk i dusjen eller lå i badekaret. Venninnen min hadde alltid trodd dyret maste om oppmerksomhet, men så var det altså redd for eieren sin Anonymkode: 92319...9a2 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #13 Skrevet 26. august 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at det går an, at man er så koblet på energier at en kan oppfatte det. For mange år siden bestilte en venninne dyretolk til dyret sitt, og dama kom dit og snakket om ditt og datt som kunne treffe alle. Jeg var der med de da for jeg ville se dette. Men så ser hun på meg og sier at dyret er bekymret for meg etter en gang vi var sammen og jeg hadde vært ekstremt opprørt eller noe sånt. Jeg fikk litt sjokk, for dette hadde jeg aldri fortalt noen. En helg jeg passet dyret så fikk jeg dårlige nyheter som trigget vonde minner og jeg lå på sofaen og gråt hele kvelden. Anonymkode: 92319...9a2 Typisk cold reading. Anonymkode: 89bf9...8ca 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #14 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Typisk cold reading. Anonymkode: 89bf9...8ca Hvordan er det typisk? Hun damen visste ingenting om meg, ikke at jeg hadde passet dyret alene eller noe. Anonymkode: 92319...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #15 Skrevet 26. august 2022 Tabris skrev (4 timer siden): En hest har ingen som helst forståelse av at han og eier er "suksessfulle" eller at de "vinner alt som er". Det er menneskeliggjøring av dyr i høy grad. Det er en (av mange) årsaker til at jeg er såpass skeptisk til dyretolker - ofte så vil de det de mener dyret sier til dem være langt over hva dyret er i stand til å forstå av vår verden. Det er som om de snakker med et dyr hentet rett fra en Disneyfilm. Jeg så en gang et innslag om Sissel Grana. Det var en gammel labrador hvor eier var usikker på om den var så dårlig at den burde avlives eller ikke. Hvis jeg husker riktig så hadde den kreft. Grana og flere andre la hendene på hunden (som helt tydelig var preget av sykdom) og kom frem til at hunden fortalte dem at den ville leve litt lenger. Det er svært vanskelig å vite når man skal avlive en hund som er syk, men det er en avgjørelse som bør tas basert på det man ser av hundens livskvalitet, evt i samråd og diskusjon med veterinær. Skal hunden leve lenger selv om den er dårlig fordi noen har "sett" at den sier den vil? Det grenser til dyreplageri i min verden. Med all respekt, ingen av oss vet hva dyr er i stand til å forstå av verden. Det vet ikke jeg, eller noen andre. Dyr plukker også opp eierens ambisjoner, og selv om dyret ikke er interessert i å ha "suksess", så forstår de i aller høyeste grad hva menneskene rundt dem er interesserte i. Denne hesten likte å jobbe, og fortalte hva de drev med. Jeg fikk ikke noe inntrykk av at den var interessert i å vinne noe. Når en eier tilkaller dyretolk fordi de ikke vet om de skal avlive hunden, så har de vel mest sannsynlig gjort en egen vurdering, og har med veterinær's vurdering også. Vet du om de hadde gjort det i dette tilfellet før de kontaktet Sissel Grana? Jeg tenker det må ha vært en grunn til at de var i tvil. Her er en type kommunikasjon som er ikke telepatisk, denne hunden bruker knapper som den trykker på for å uttrykke det den vil si. Her kan man også bli ganske overrasket over hva hunden får med seg, og hva den er i stand til å kommunisere: https://www.instagram.com/whataboutbunny/ Gjerne se filmen over om den svarte leoparden og si hva du syns om den. Anonymkode: ebc9a...c32
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #16 Skrevet 26. august 2022 Naboen min fortalte at de hadde tatt kontakt med dyretolk til hunden sin, og tolken hadde sagt "Kaller dere han for tosk?" Der ble de avslørt gitt, for de kalte hunden noen ganger for "tosken" Anonymkode: ebc9a...c32 2
Tabris Skrevet 26. august 2022 #17 Skrevet 26. august 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Med all respekt, ingen av oss vet hva dyr er i stand til å forstå av verden. Det vet ikke jeg, eller noen andre. Dyr plukker også opp eierens ambisjoner, og selv om dyret ikke er interessert i å ha "suksess", så forstår de i aller høyeste grad hva menneskene rundt dem er interesserte i. Denne hesten likte å jobbe, og fortalte hva de drev med. Jeg fikk ikke noe inntrykk av at den var interessert i å vinne noe. Når en eier tilkaller dyretolk fordi de ikke vet om de skal avlive hunden, så har de vel mest sannsynlig gjort en egen vurdering, og har med veterinær's vurdering også. Vet du om de hadde gjort det i dette tilfellet før de kontaktet Sissel Grana? Jeg tenker det må ha vært en grunn til at de var i tvil. Her er en type kommunikasjon som er ikke telepatisk, denne hunden bruker knapper som den trykker på for å uttrykke det den vil si. Her kan man også bli ganske overrasket over hva hunden får med seg, og hva den er i stand til å kommunisere: https://www.instagram.com/whataboutbunny/ Gjerne se filmen over om den svarte leoparden og si hva du syns om den. Anonymkode: ebc9a...c32 Nei, ingen av oss kan egentlig vite hvor mye og hva dyr forstår. Men det betyr ikke at "anything goes" og at det er sannsynlig at hester og hunder forstår kompliserte og abstrakte menneskelige begreper som "vinne" eller "suksess" - og i hvert fall ikke "plukke opp eiers ambisjoner." (Men de kan plukke opp at eier oppfører seg annerledes fordi eier er nervøs fordi eier har ambisjoner, f.eks). Hunder som kommuniserer med knapper er egentlig bare en annen variant av hva de har erfart fungerer. Noen hunder lærer at hvis de går til terrassedøren så får de komme ut. Andre lærer at hvis de går til eier og piper så får de komme ut - og andre igjen lærer at hvis de trykker på en bestemt knapp så får de komme ut. Folk må tro på hva de vil av religion og spiritualitet for egen del, det blander jeg meg ikke borti. Men av respekt for de dyrene vi tar til oss så skylder vi oss å sette oss inn i deres kommunikasjonsform og naturlige behov slik at vi forstå hva de forsøker å uttrykke og gi dermed kunne gi dem best mulig velferd. Ikke gjøre dem om til Disney-dyr basert på vår spirituelle overbevisning. 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #18 Skrevet 26. august 2022 Tabris skrev (10 minutter siden): Nei, ingen av oss kan egentlig vite hvor mye og hva dyr forstår. Men det betyr ikke at "anything goes" og at det er sannsynlig at hester og hunder forstår kompliserte og abstrakte menneskelige begreper som "vinne" eller "suksess" - og i hvert fall ikke "plukke opp eiers ambisjoner." (Men de kan plukke opp at eier oppfører seg annerledes fordi eier er nervøs fordi eier har ambisjoner, f.eks). Hunder som kommuniserer med knapper er egentlig bare en annen variant av hva de har erfart fungerer. Noen hunder lærer at hvis de går til terrassedøren så får de komme ut. Andre lærer at hvis de går til eier og piper så får de komme ut - og andre igjen lærer at hvis de trykker på en bestemt knapp så får de komme ut. Folk må tro på hva de vil av religion og spiritualitet for egen del, det blander jeg meg ikke borti. Men av respekt for de dyrene vi tar til oss så skylder vi oss å sette oss inn i deres kommunikasjonsform og naturlige behov slik at vi forstå hva de forsøker å uttrykke og gi dermed kunne gi dem best mulig velferd. Ikke gjøre dem om til Disney-dyr basert på vår spirituelle overbevisning. Her sier du jo at du vet hva dyr forstår.. Anonymkode: ebc9a...c32
Tabris Skrevet 26. august 2022 #19 Skrevet 26. august 2022 Just now, AnonymBruker said: Her sier du jo at du vet hva dyr forstår.. Anonymkode: ebc9a...c32 Nei, jeg sier at selv om vi ikke vet helt konkret så betyr ikke det at det er sannsynlig at de forstår kompliserte og abstrakte menneskelige begreper. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå