AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #21 Del Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Godt poeng. Ja, da er det nok noe av det første som man kan kutte. Men en del som kan bli gjort før det allikevel. El-bil er bare for snobber som vil spare penger. Litt som en uteligger som tror han er stilig når han tar på seg den skitne, slitte dressen i feil størrelse, mens han lukter fyll og død. Anonymkode: 305ec...1f1 snobber som vil spare penger? er langt fra snobb men har to elbiler. hjemmeladere og billig strøm i midtnorge. er mer redd for veden vi har kjøpt, vurderer kameraovervåkning på den. Anonymkode: f5edb...680 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardrøm Skrevet 24. september 2022 #22 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 20.55): 8% står det i appen til Fjorkraft, enda jeg ikke lader noen batteri til fremdrift. Og skulle jeg ha ladet en hybrid, hadde strømforbruket mitt doblet seg. Med ren elbil ville det blitt enda mer. Ja jeg har et utrolig lavt forbruk, og varmer huset til vinteren for 91øre Kw/t. Anonymkode: 61ab9...532 Når vi snakker om at 0,5 prosent av strømforbruket går til lading av el-bil, så er ikke det 0,5 pst av ditt personlige forbruk. Vi snakker om hvor mye av Norges samlede forbruk som brukes. Og da kan det være greit å ha med at strømforbruket i Norge til produksjon av fossilt brennstoff er mye høyere. Det vil si at det er mer effektivt å kjøre mindre fossilbil om man vil få ned det samlede strømforbruket, enn å kjøre mindre elbil. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå