Gå til innhold

5g satellitter

8Bal

Anbefalte innlegg

Hva er greia? Folk mener dette er farlige greier å helseskadelig! Det er aktivister og protestere overtalt på Internett osv. jeg personlig er for her og nå med bedre fremtid! Vi blir jo født for å dø… hva mener dere om 5g satelittene og alt oppstyr om starlink!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja fordi folk er så dumme at de tror 5G-master og mikrobølgeovner er det samme. Det er selvfølgelig ikke farlig. 

Har allerede en aktiv 5G-mast 210 meter unna og får lynraskt nett! Snart sier jeg opp bredbåndsavtale og skal kun bruke 5G

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8Bal skrev (11 minutter siden):

Hva er greia? Folk mener dette er farlige greier å helseskadelig! Det er aktivister og protestere overtalt på Internett osv. jeg personlig er for her og nå med bedre fremtid! Vi blir jo født for å dø… hva mener dere om 5g satelittene og alt oppstyr om starlink!?

Det koker ned til lav IQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de uendelige starlink-satelittene ødelegger for astronomiforskning. Enda et hensynsløst påfunn fra rikmannsgutten. At det er helsefarlig er så klart bare sprøyt.

Eksempel på Starlinks lysforurensning (strekene), bilde fra profesjonelt teleskop:  

1280px-Astro.thumb.jpg.7f2d12246931e0bc78fd561648107e07.jpg

Siden det er så mange av dem skaper det også mer romsøppel i bane rundt jorda når de kolliderer eller slutter å virke.

Flere titalls har allerede styrtet mot jorda.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicathv skrev (11 timer siden):

Alle de uendelige starlink-satelittene ødelegger for astronomiforskning. Enda et hensynsløst påfunn fra rikmannsgutten. At det er helsefarlig er så klart bare sprøyt.

Eksempel på Starlinks lysforurensning (strekene), bilde fra profesjonelt teleskop:  

1280px-Astro.thumb.jpg.7f2d12246931e0bc78fd561648107e07.jpg

Siden det er så mange av dem skaper det også mer romsøppel i bane rundt jorda når de kolliderer eller slutter å virke.

Flere titalls har allerede styrtet mot jorda.

Ikke dårlig at de 2800 satellittene rundt kloden har så mange "streker".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første så bruker ikke disse satellittene 5G, når man snakker om 3G, 4G og 5G så er det mobilnettverk og G er forkortelse for generasjon. Mobilnettverk og 5G har veldig kort rekkevidde og det er ikke mulig å bruke denne teknologien fra verdensrommet selv i lav bane.

Enkelt forklart så bruker disse satellittene den samme radioteknologien som satellitter for parabolantenner.  

Disse konspi-hodene som tror at dette er skadelig har ikke peiling på hva det er snakk om, de skjønner ikke forskjellen på ioniserende og ikke-ionisernde stråling. Radiosignaler, band, frekvenser og senderstyrke er heller ikke noe de makter å sette seg inn i.

Stråling er stråling i deres hoder og sånn er det.

Illuminatum skrev (53 minutter siden):

Ikke dårlig at de 2800 satellittene rundt kloden har så mange "streker".

Lang lukkertid på kamera, har selv prøvd å fotografere stjernehimmelen og når man bruker lukkertid på over 1 minutt så kommer satellitter tydelig frem som streker og stjernene blir "dradd" p.g.a. jordens rotasjon. Profesjonelle bruker motorstyrte stativ som flytter kameraet i takt med jordrotasjonen.

Her er et bilde jeg har tatt selv og jeg visste ikke hva det var med det første, etter å ha sjekket posisjon og tidspunkt så viste det seg å være ISS og et russisk forsyningsfartøy som heter Progress M-22M.

Satl.thumb.jpg.9a9f6a53c2523b072e891245e8df2597.jpg  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...