Gå til innhold

Savner dagsrapport på My kid

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

What. Du mener altså at en voksen skal ta seg fri fra å være med barna for å sette seg ned og skrive hva ungen din har gjort og spist og sagt i løpet av en dag?

Wow.

Anonymkode: 644e6...435

Nei, en dagsrapport er et kort avsnitt om hva avdelingen har gjort den dagen. 

Anonymkode: 3d015...fda

• Liker 2
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

What. Du mener altså at en voksen skal ta seg fri fra å være med barna for å sette seg ned og skrive hva ungen din har gjort og spist og sagt i løpet av en dag?

Wow.

Anonymkode: 644e6...435

Nå er du vanskelig med vilje. 

Det er 1-2 timer midt på dagen hvor barna sover. Da kan én av 3-4 voksne ta 10 min og skrive hva dagen hittil har bestått av og hva planen videre er. Jeg syns det er bedre enn at de skal stå i 10 min med hver enkelt foreldre og fortelle det samme om og om igjen, midt i kaostiden hvor alle barna er våkne. 

Skrevet
Hottentått skrev (38 minutter siden):

Nå er du vanskelig med vilje. 

Det er 1-2 timer midt på dagen hvor barna sover. Da kan én av 3-4 voksne ta 10 min og skrive hva dagen hittil har bestått av og hva planen videre er. Jeg syns det er bedre enn at de skal stå i 10 min med hver enkelt foreldre og fortelle det samme om og om igjen, midt i kaostiden hvor alle barna er våkne. 

På storbarn er det jo ikke mange som sover. Selv synes jeg ikke det er nødvendig med rapport dag for dag med mindre det er noe spesielt som har skjedd, det blir lagt ut noen bilder i mykid og litt smått her og der, i tillegg til månedsbrev.

Har virkelig ikke noe stort behov for å vite hva de har spist eller at de syklet i utetiden når barnet går på storbarn. Jeg kan slå av en KORT prat ved henting om jeg ser de ansatte er ledige, ellers er det viktigste for meg at barnet mitt trives i barnehagen og at jeg får beskjed om eventuelle skader eller om det har vært en spesiell situasjon som bør følges opp med en prat hjemme. 

Som nevnt over her, når barnet begynner på skolen får man ikke vite mye om dagene gitt. 

Anonymkode: 670bb...8af

• Liker 3
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På storbarn er det jo ikke mange som sover. Selv synes jeg ikke det er nødvendig med rapport dag for dag med mindre det er noe spesielt som har skjedd, det blir lagt ut noen bilder i mykid og litt smått her og der, i tillegg til månedsbrev.

Har virkelig ikke noe stort behov for å vite hva de har spist eller at de syklet i utetiden når barnet går på storbarn. Jeg kan slå av en KORT prat ved henting om jeg ser de ansatte er ledige, ellers er det viktigste for meg at barnet mitt trives i barnehagen og at jeg får beskjed om eventuelle skader eller om det har vært en spesiell situasjon som bør følges opp med en prat hjemme. 

Som nevnt over her, når barnet begynner på skolen får man ikke vite mye om dagene gitt. 

Men kjære vene. Nå er det snakk om på småbarnsavdeling da. Plis liksom. Ikke skap kvalme for noe som ikke er tema. Det er ikke vanlig å ha dagen idag-melding på storbarn, så ta det helt med ro ❤️

Skrevet
Hottentått skrev (1 minutt siden):

Men kjære vene. Nå er det snakk om på småbarnsavdeling da. Plis liksom. Ikke skap kvalme for noe som ikke er tema. Det er ikke vanlig å ha dagen idag-melding på storbarn, så ta det helt med ro ❤️

Ts sitt barn går på storbarn, ikke småbarn. 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da gutten gikk på småbarnsavdelingen så fikk man dagsrapport daglig på mykid. Men for 3 uker siden begynte han på storbarnsavdelingen og nå får vi dagsrapport veldig sjeldent. Kanskje en gang i uka. Han er den typen som ikke klarer å dele med meg hvordan dagen hans har vært...han glemmer hva han fikk til lunsj osv. Når jeg henter han så hender det at de voksne er litt opptatte så da får jeg ikke snakket med dem heller.

Er dette normalt at på storbarnsavd legger de ikke ut dagsrapport daglig? Er det noe jeg bør spørre dem? Eller blir det feil?

Anonymkode: a25c1...79a

Ville vel heller jobbet litt med hvordan du kommuniserer og prater med barnet når det kommer hjem. Er det avhør, kommenterer du hva som skjer på en måte som barnet opplever som om det er rett eller galt, og hva som var til lunsj er jo rimelig uviktig, det er bare mat - alle spiser mange ganger pr dag. 

Anonymkode: 5177f...12e

Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ts sitt barn går på storbarn, ikke småbarn. 

Vel..ts skriver at da barnet gikk på småbarn fikk de dagsrapport, men ikke på storbarn. Så det bekrefter jo det jeg nettopp sier. På storbarn er ikke det vanlig. Men på småbarn er det vanlig 🙄

Skrevet
Hottentått skrev (1 time siden):

Vel..ts skriver at da barnet gikk på småbarn fikk de dagsrapport, men ikke på storbarn. Så det bekrefter jo det jeg nettopp sier. På storbarn er ikke det vanlig. Men på småbarn er det vanlig 🙄

Ja? Og det er jo storbarn jeg snakker om. Hun ønsker seg samme rapportering på storbarn. Du som trekker inn småbarn her, ikke jeg. 

• Liker 6
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja? Og det er jo storbarn jeg snakker om. Hun ønsker seg samme rapportering på storbarn. Du som trekker inn småbarn her, ikke jeg. 

Det må vel være lov å ønske seg det? Det er en kjempefin greie og tar ikke mange minuttene. Jeg har full forståelse for at de ikke gjør det på storbarn, men det betyr ikke at man ikke savner det eller ønsker seg det. Mitt eldste barn sier ingenting om dagen sin, så jeg savnet det selv. Ser ikke noe galt i det.

Skrevet

Hva skal du med denne informasjonen? 

Anonymkode: c705b...9b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette må du venne deg til TS. På skolen er det kun tilbakemeldinger på elevsamtaler og eventuelt hvis det er noe annet.

Bruk heller tiden i garderoben og nevn at du gjerne ønsker litt mer info om dagen. Men de har mer enn nok å gjøre. Hver glad de bruker tiden på barna og ikke på mykid 😊

Anonymkode: ef858...14b

Tiden i garderoben er mer sårbar mtp bemanning, så heller en fellesmelding til alle når det er full bemanning. Og barnet til TS er antageligvis 3år, det er ikke det samme som et skolebarn.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva skal du med denne informasjonen? 

Anonymkode: c705b...9b8

Vi får også sånne meldinger daglig, og det gir oss en god mulighet til å snakke med barna om dagen deres (3 og 4år). De forteller ikke alltid så mye selv, og jeg syns middagene er veldig koselige når vi alle kan dele litt om hva vi har gjort mens vi har vært på hver vår kant. 

Som TS også påpeker, det er snakk om et par setninger felles for avdelingen. Ikke en avhandling om hvert enkelt barn.

Anonymkode: 20e27...979

• Nyttig 2
Skrevet

Helt normalt hos oss, dessverre. Har fått dagsrapport kanskje 3 ganger på 2 år på storebarn. 

Anonymkode: 4abf6...1d7

Skrevet
Hottentått skrev (3 timer siden):

Det må vel være lov å ønske seg det? Det er en kjempefin greie og tar ikke mange minuttene. Jeg har full forståelse for at de ikke gjør det på storbarn, men det betyr ikke at man ikke savner det eller ønsker seg det. Mitt eldste barn sier ingenting om dagen sin, så jeg savnet det selv. Ser ikke noe galt i det.

Jo det tar faktisk en stund , og da er man borte fra barna

Anonymkode: 00f49...d78

Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo det tar faktisk en stund , og da er man borte fra barna

Anonymkode: 00f49...d78

Men i alle dager da. Jeg sier jeg har full forståelse for at man ikke gjør det på storbarn. Men det må være lov som foreldre å savne det! Er det så sabla vanskelig å fatte?

Skrevet

Aldri fått dagsrapport og aldri opplevd at ansatte er for opptatte til å fortelle kort om hvordan dagen har vært. Noen ganger er det to-tre setninger, noen ganger kan vi stå og småprate en stund om det passer sånn, kommer helt an på situasjonen med mitt og de andre barna - foretrekker det langt over en generell rapport som gjelder hele avdelingen, og ikke spesifikt hva min unge har gjort, spist og lekt med. Nå følger barnehagen riktig nok en ukesrytme, så mandager er det "alltid" ditt og tirsdager er det "alltid" datt, men uansett - menneskelig kontakt over app.

Men tipper det går seg til. Føler generelt på mindre kontrollbehov jo større ungen blir, det er sikkert bare overgangen til storbarnsavdeling hvor mye er litt annerledes som er uvant.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Da gutten gikk på småbarnsavdelingen så fikk man dagsrapport daglig på mykid. Men for 3 uker siden begynte han på storbarnsavdelingen og nå får vi dagsrapport veldig sjeldent. Kanskje en gang i uka. Han er den typen som ikke klarer å dele med meg hvordan dagen hans har vært...han glemmer hva han fikk til lunsj osv. Når jeg henter han så hender det at de voksne er litt opptatte så da får jeg ikke snakket med dem heller.

Er dette normalt at på storbarnsavd legger de ikke ut dagsrapport daglig? Er det noe jeg bør spørre dem? Eller blir det feil?

Prøv vår barnehage. Mail og tlf. Thats it. Og vi aner ingenting om hva som skjer. Kommunalt helvete

Anonymkode: 45eb9...ae9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 21.30):

Dagsrapport er det mange år siden vi sluttet med! Det tar for lang tid. På mim avdeling sparer vi inn sekunder der det går! Altså, det er ikke et sekund til overs!

Vi sender ut månedsbrev. Noen ganger blir flere mnd slått sammen. Det blir nedprioritert på plan.tida. Det er ikke noe som gagner barna, men foreldre, så det blir i siste rekke.. 

Anonymkode: 2f496...4b7

• Nyttig 3
Skrevet

Så bra de prioriterer å være sammen med barna, fremfor å skrive dagsrapporter😊

Anonymkode: 1a2aa...7fd

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ville vel heller jobbet litt med hvordan du kommuniserer og prater med barnet når det kommer hjem. Er det avhør, kommenterer du hva som skjer på en måte som barnet opplever som om det er rett eller galt, og hva som var til lunsj er jo rimelig uviktig, det er bare mat - alle spiser mange ganger pr dag. 

Anonymkode: 5177f...12e

Det kan jo hende at TS kommuniserer fint med barnet sitt, men at hun har et helt vanlig barn som rett og slett glemmer og ikke tenker gjennom hva det har gjort, hva som skjedde på samlingsstund, eller som ikke klarer å forklare det så godt. 

Jeg forstår at du ønsker det, men det er nok sjelden. I forrige barnehage (kommunal) fikk vi lange, flotte ukebrev. I den nye barnehagen (også kommunal, samme kommune) er det korte månedsbrev. Får et par ord med personalet begge stedene. Viktigere for meg er det at de ansatte følger med på barna, bidrar i leken o.l.

Anonymkode: 1194e...112

Skrevet

Vi får full rapport i MyKid for både minste på småbarn og eldste på storbarn (i samme bhg). Det er veldig nyttig, - med minste (1,5 år) er det greit for oss foreldre å vite hva de har gjort den dagen og hvor lenge han har sovet. Med eldste går det på avdelingen hennes generelt, men veldig fint med utfyllende informasjon og ofte bilder fra dagen. Det åpner opp for gode samtaler rundt middagsbordet. 

Ser ikke noe galt i at en voksen bruker 5 minutter på dette i løpet av arbeidsdagen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...