Gå til innhold

Hund piper etter narkose

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hatt hunden hjemme i et par timer nå etter han kom ut av narkose. Han har fjernet noen kuler. Han er veeeldig ustødig og ramler rundt. Men han ligger også og piper, noe han aldri gjør. Han får også rykninger når han ligger rolig, nesten som tics. Han reiser seg og går rundt, men med en gang han stopper opp så sklir flere av beina ut. Han spiser og tisser. 

er dette vanlig? Liker ikke at han piper. Han er en gammel hund også 

Anonymkode: 49bf0...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han er nok usikker, og kanskje har han litt vondt, så han synes synd på seg selv. Det er som du sier en gammel hund, og de kan nok "sutre" litt ekstra. De er jo som eldre mennesker, blir litt lett forvirret og vet ikke helt hva som skjer. Da piper jo en hund ofte.

Kos og klapp han litt, hold han med selskap. Det føler han seg nok tryggere av. 

Min hund har vært i narkose mange ganger, men jeg kan bare huske en gang der hun faktisk fremdeles var ustø da hun kom hjem. Som regel får vi ikke hente hunden før de ser at den er helt våken og ok. Kanskje din veterinær slapp hunden hjem litt for tidlig? Eller de mener kanskje at hunden uansett har det bedre av å våkne helt og komme seg i hjemlige og kjente omgivelser, og ikke stresse på en klinikk.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Ta ihvertfall på han et teppe når han ligger i ro. De fryser veldig etter narkose.

Fikk det rådet av vet etter min lå i narkose.

Anonymkode: 0f01a...04f

Skrevet

Som den over sier, legg på ett teppe og gjerne ett som har litt tyngde i seg. Det gir varme, ro og trygghet. Og ja, gamle hunder klageren mere men er du veldig usikker kan du ringe vakta og spørre.

Anonymkode: 09a2e...239

Skrevet

Fikk du ikke smertestillende med? :sjokkert:

Ta en telefon til dyrelegevakten.

Skrevet

Han var enda verre forrige gang han ble lagt i narkose, da måtte jeg levere han inn igjen og han måtte være over natta. Da klarte han hverken gå eller løfte beinet for å tisse etter 12 timer. 

Ser ut som nå er noe av det samme.. han tisser, drikker og spiser, men ramler fortsatt rundt her. La han med meg på soverommet, men da ligger han bare å gråter 😕 

Fikk kun med smertestillende som skal virke på nerveproblemene hans i ryggen.. det eneste han fikk hos veterinær etter operasjon var antibiotika 

I tillegg står han på metacam fra før så det har han fått. 

Har rimadyl liggende, men vet ikke om jeg kan gi han det i tillegg og om det hjelper? 

Skrevet

Min lå ynket seg etter narkose da han fjernet en liten kul og tok tannstein. Han synes fryktelig synd på seg selv resten av den dagen, og det gjorde jeg også 💕 men han ble ikke med hjem for han sto og gikk selv. De ville at han var ordentlig oppegående først. 

Ville ringt å snakket med de. 

Skrevet

Vår eldste gjør også det, for hans del handler det om at han hater å være bakfull, føle seg uggen og ikke ha kontroll.

Anonymkode: 1a253...3e5

• Liker 1
Skrevet

Han er vel kvalm , føler seg i dårlig form . Mest sannsynlig har den også smerter. 

som oss . De er veldig like oss mennesker 

Anonymkode: f2a0c...f3f

• Liker 1
Skrevet

Han er fortsatt ekstremt ustødig så var med han til dyrlegen igår. Han har gått på neurontin siden operasjonen og fikk beskjed om at dette gjør han rusa. Ga han 1 tidlig igår og han var ustødig. Ut mot kvelden var han mer seg selv, men så måtte han ha kveldsdosen og så ble han brått ustødig igjen stakkar.. må vel finnes bedre medisiner enn dette -.- 

• Hjerte 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Vår hund ble skikkelig dårlig på neurontin som han skulle ha som smertestillende. Var i rus og orka nesten ikke gå tur. Hvordan går det nå, en måneds tid senere?

Anonymkode: 1a253...3e5

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...