Thanos Skrevet 24. august 2022 #1 Del Skrevet 24. august 2022 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/bensin-pa-balet-for-hans-disipler/15035856/ Hva tenker dere om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 24. august 2022 #2 Del Skrevet 24. august 2022 Jeg klarer ikke helt bestemme meg. Jeg er motstander av cancel culture, men jeg syns også det er bra at en som har så utrolig dårlig kvinnesyn mister plattformene sine. Problemet er bare at da går han bare over til andre plattformer. Jeg mener han er farlig, og det kan man se på alle som støtter ham. Det er ofte allerede bitre gutter som ikke får seg noe, og får høre av Tate at kvinner er noe man bare skal bruke og kaste, for de er ikke verdt like mye som menn. Det beste hadde vært om han bare fikk holde på, for det er åpenbart for de fleste at denne mannen er en svak, bitter og patetisk liten mann som tydeligvis aldri har fått de damene han vil ha. Hvem som har såret ham så mye er vanskelig å si, men det lukter mommy issues helt fra Romania og hit. Jeg tror og håper fenomenet Andrew Tate forsvinner like fort som det kom. Ps, jeg har sett videoen der han slår en dame med et belte. Bortforklaringene hans holder ikke vann. 20 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caniggia Skrevet 24. august 2022 #3 Del Skrevet 24. august 2022 Han er for dum og narraktig til å være kontroversiell; som en flau vits. 12 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DumTomat Skrevet 24. august 2022 #4 Del Skrevet 24. august 2022 (endret) 13 minutter siden, fotballjenta said: Jeg er motstander av cancel culture, men jeg syns også det er bra at en som har så utrolig dårlig kvinnesyn mister plattformene sine. Problemet er bare at da går han bare over til andre plattformer. Jeg mener han er farlig, og det kan man se på alle som støtter ham. Det er ofte allerede bitre gutter som ikke får seg noe, og får høre av Tate at kvinner er noe man bare skal bruke og kaste, for de er ikke verdt like mye som menn. Jeg har ikke helt forstått hva cancel culture er, men jeg ser egentlig ikke problemet her. Hva er forskjellen på at Tate blir kastet ut fra privateide sosiale medier og at en fyr som lager kvalme på utested blir kastet ut? Pluss noe av det han har gjort(oppfordring til vold mot kvinner) er jo ulovlig i de fleste vestelige land(US og norge ihvertfall). Det er jo ikke som at han ikke har gjort noe galt. Sånn jeg ser det så er det bare en person som blir utesperret av privateide firmaer grunnet brudd på rettningslinjene dems. Og det kan kanskje bli et problem at han bare hopper til nye plattformer, men nå som han har blitt bannet av alle de store så krymper det jo inn 'outreachet' hans veldig, og minnimerer antall personer han får kommet i kontakt med. Synes dette er et bra skritt, personelig. Endret 24. august 2022 av DumTomat 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 24. august 2022 #5 Del Skrevet 24. august 2022 fotballjenta skrev (12 minutter siden): Jeg klarer ikke helt bestemme meg. Jeg er motstander av cancel culture, men jeg syns også det er bra at en som har så utrolig dårlig kvinnesyn mister plattformene sine. Problemet er bare at da går han bare over til andre plattformer. Jeg mener han er farlig, og det kan man se på alle som støtter ham. Det er ofte allerede bitre gutter som ikke får seg noe, og får høre av Tate at kvinner er noe man bare skal bruke og kaste, for de er ikke verdt like mye som menn. Det beste hadde vært om han bare fikk holde på, for det er åpenbart for de fleste at denne mannen er en svak, bitter og patetisk liten mann som tydeligvis aldri har fått de damene han vil ha. Hvem som har såret ham så mye er vanskelig å si, men det lukter mommy issues helt fra Romania og hit. Jeg tror og håper fenomenet Andrew Tate forsvinner like fort som det kom. Ps, jeg har sett videoen der han slår en dame med et belte. Bortforklaringene hans holder ikke vann. Ja, hvordan er polygyni gunstig for menn som allerede sliter med å finne en partner? Skjønner ikke helt appellen der. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 24. august 2022 #6 Del Skrevet 24. august 2022 DumTomat skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke helt forstått hva cancel culture er, men jeg ser egentlig ikke problemet her. Hva er forskjellen på at Tate blir kastet ut fra privateide sosiale medier og at en fyr som lager kvalme på utested blir kastet ut? Pluss noe av det han har gjort(oppfordring til vold mot kvinner) er jo ulovlig i de fleste vestelige land(US og norge ihvertfall). Det er jo ikke som at han ikke har gjort noe galt. Sånn jeg ser det så er det bare en person som blir utesperret av privateide firmaer grunnet brydd på rettningslinjene dems. Og det kan kanskje bli et problem at han bare hopper til nye plattformer, men nå som han har blitt bannet av alle de store så krymper det jo inn 'outreachet' hans veldig, og minnimerer antall personer han får kommet i kontakt med. Synes dette er et bra skritt, personelig. Ja jeg er enig med deg. Jeg syns det er bra at de største plattformene kaster ham ut, det er deres rettigheter som private selskaper. Men om det er så lurt gjennstår jo og se. Det jeg ikke liker med cancel culture er når artister i diverse genrer blir cansellert fordi de har "støtet" noen. Veldig ofte transmiljøet. Som saken med JK rowling eller Dave Chapell. Kan egentlig ikke sammenlignes med denne sakem og var kanskje litt off topic, men tilhengerne til Tate bruker cancel culture som begrep nå som han er kastet ut. Håper en eller annen stor internasjonal influencer drar igang en hashtag han ikke ønsker. #kingofincels feks. For er jo det han er. Noen som kjenner Joe Rogan? 😅 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 24. august 2022 #7 Del Skrevet 24. august 2022 Pantoten skrev (8 minutter siden): Ja, hvordan er polygyni gunstig for menn som allerede sliter med å finne en partner? Skjønner ikke helt appellen der. Jeg har ikke fulgt så innmari mye med på ham (er mest klipp her og der på tiktok), men det virker jo dessverre som han drar noen jenter. Unge jenter med dårlig selvtillit og som ikke har stilt inn prioriteringer riktig enda. Vi er mange som har vært der. Om han lærer bort de "sjekketriksene" ham bruker for å få dem til unge menn så har vi allerede et problem, da det neste de lærer fra Tate er at man kan slå og undertrykke dem også. Tenker jeg da, med min begrensede Tate-kunnskap. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 24. august 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 24. august 2022 Syntes det er litt pinlig å se hvordan samfunnet kollektivt prøver å kvele en stemme som taler tvert imot ekstremfeminismen. Han har mye glimt i øyet og bruker kraftige ord for å sjokkere frem et poeng. Men farlig? Nei absolutt ikke! Det er ingen av kritikerne hans som ser hele filmer med ham, bare korte utdrag på TikTok. Unge populære kvinnelige popstjerner som Zara Larsson kan i beste sendetid fortelle 50 millioner følgere og Tv seere at menn er perverse dyr verden burde vært foruten. Hun blir faktisk applaudert for det (skavland untervjuet) Så er spørsmålet: hvem lytter og prøver forstå hvor stemmer som Tate kommer ifra? Hvorfor blir han på rekordtid søkt på langt mer enn Kardashians? Treffer han et sårt punkt i samfunnet? Et samfunn som kun er tilrettelagt for kvinner? Nyfeminismen har for lengst kvalt unge menn og sendt testosteronnivået ned til bunnivå. Unge menn føler seg forfulgt og mindre verdsatt i samfunnet. Tate taler til den skaren og oppfordrer til å ta tak i livet sitt. Har selv sett flere av klippene hans. Det er mye tøys og tull, noe helt på trynet og, men straks han legger over i seriøsmodus, har han mange svært viktige og gode poeng. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 24. august 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 24. august 2022 fotballjenta skrev (10 minutter siden): Håper en eller annen stor internasjonal influencer drar igang en hashtag han ikke ønsker. #kingofincels feks. For er jo det han er. Noen som kjenner Joe Rogan? 😅 Jeg ser denne hersketeknikken og navnmerkingen går igjen på personer vi ikke liker meningene til. Har det søkt deg opp på livet hans og hvordan han har det privat? Det er vel den rake motsetning av incel. Vi lever i en verden hvor big tech selskapene setter moralen. Og moralen er tydeligvis at de stemmene de ikke liker blir bannet. Visste du at islamske terrorleder fortsatt er aktive på Twitter, men Donald Trump er kastet ut? Hva forteller det deg om dobbeltmoralen til disse selskapene? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 24. august 2022 Forfatter #10 Del Skrevet 24. august 2022 fotballjenta skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke fulgt så innmari mye med på ham (er mest klipp her og der på tiktok), men det virker jo dessverre som han drar noen jenter. Unge jenter med dårlig selvtillit og som ikke har stilt inn prioriteringer riktig enda. Vi er mange som har vært der. Om han lærer bort de "sjekketriksene" ham bruker for å få dem til unge menn så har vi allerede et problem, da det neste de lærer fra Tate er at man kan slå og undertrykke dem også. Tenker jeg da, med min begrensede Tate-kunnskap. Men vet du hvordan han behandler kjæresten sin, siden du konkluderer med at de er usikkre og unge? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 24. august 2022 #11 Del Skrevet 24. august 2022 Thanos skrev (Akkurat nå): Men vet du hvordan han behandler kjæresten sin, siden du konkluderer med at de er usikkre og unge? Ja. Har sett ham denge løs på en kjæreste med et belte. Har også sett ham skrike og rope i mikrofonen om at selvforsvarskurs til damer er en scam, for det er jo bare å holde dem fast i halsen og denge løs på dem om man vil voldta dem. Og ikke kom her og be om kontekst. Han HAR gjort og sagt disse tingene, og da hjelper det ikke at han har sagt 1000 gode ting om kvinner også. 26 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissIndependent45 Skrevet 24. august 2022 #12 Del Skrevet 24. august 2022 Thanos skrev (22 minutter siden): Syntes det er litt pinlig å se hvordan samfunnet kollektivt prøver å kvele en stemme som taler tvert imot ekstremfeminismen. Han har mye glimt i øyet og bruker kraftige ord for å sjokkere frem et poeng. Men farlig? Nei absolutt ikke! Det er ingen av kritikerne hans som ser hele filmer med ham, bare korte utdrag på TikTok. Unge populære kvinnelige popstjerner som Zara Larsson kan i beste sendetid fortelle 50 millioner følgere og Tv seere at menn er perverse dyr verden burde vært foruten. Hun blir faktisk applaudert for det (skavland untervjuet) Så er spørsmålet: hvem lytter og prøver forstå hvor stemmer som Tate kommer ifra? Hvorfor blir han på rekordtid søkt på langt mer enn Kardashians? Treffer han et sårt punkt i samfunnet? Et samfunn som kun er tilrettelagt for kvinner? Nyfeminismen har for lengst kvalt unge menn og sendt testosteronnivået ned til bunnivå. Unge menn føler seg forfulgt og mindre verdsatt i samfunnet. Tate taler til den skaren og oppfordrer til å ta tak i livet sitt. Har selv sett flere av klippene hans. Det er mye tøys og tull, noe helt på trynet og, men straks han legger over i seriøsmodus, har han mange svært viktige og gode poeng. Faktisk spiller det ingen rolle om han har filmer med noen gode poenger, med de uttalelsene han kommer med, samt ting han har gjort. Når en mann kan sitte og si at voldtektsofre har delvis skyld selv, at du kan ta en dame etter puppen og slenge ho, at menn skal pule rundt mens ei dame er utro om hun bare snakker med en annen mann, da har han allerede ødelagt alt annet han måtte ha på hjertet. Dette er ikke sagt med glimt i øyet, og skal slettes ikke være greit på noen som helst måte. Spesielt ikke når det er rettet til tenåringsgutter uten livserfaring. Når det er sagt, er det ikke greit av denne Zara Larsson heller. Jeg vet ikke hvem hun er, men om det utsagnet stemmer er det heller ikke greit. 25 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 24. august 2022 #13 Del Skrevet 24. august 2022 Thanos skrev (1 time siden): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/bensin-pa-balet-for-hans-disipler/15035856/ Hva tenker dere om dette? Han er ikke kontroversiell. Han er bare en dust. 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 24. august 2022 #14 Del Skrevet 24. august 2022 Vel, Han er jo king of incels... jeg er også imot cancel culture, men hvis følgere hans regelrett har angrepet kvinner må jo noe gjøres. Pluss at vi trenger absolutt ikke en influencer som sier kvinner har skylden for voldtekt, det er det desverre nok av folk som synes å tro, jfr hvor vanskelig det er å få noen dømt for voldtekt 13 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RC Skrevet 24. august 2022 #15 Del Skrevet 24. august 2022 Han virker som en ufyselig og usmakelig type som sier sjokkerende ting incels og andre som så vidt er tørr bak ørene slår runkering rundt fordi de ønsker å gå tilbake til 1950-tallet hvor kvinnene nærmest ble lenket fast i hjemmet så mennene kunne være alene ute i arbeidslivet og utelivet, og leve livets glade dager uten å trenge stå til ansvar for det... Nei takk. 17 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 24. august 2022 #16 Del Skrevet 24. august 2022 Skjønner meg ikke helt på dette med at det liksom var greit på 50-tallet at menn pulte rundt og kona satt hjemme. Må ha vært i spesielle miljøer det da i tilf. Hverken mamma eller bestemor opplevde det, og de hadde ikke godtatt det heller. Nei, de var ikke i religiøse miljø heller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 24. august 2022 Forfatter #17 Del Skrevet 24. august 2022 Topsi skrev (7 minutter siden): Vel, Han er jo king of incels... jeg er også imot cancel culture, men hvis følgere hans regelrett har angrepet kvinner må jo noe gjøres. Pluss at vi trenger absolutt ikke en influencer som sier kvinner har skylden for voldtekt, det er det desverre nok av folk som synes å tro, jfr hvor vanskelig det er å få noen dømt for voldtekt Kan du sitere ham der han sier at voldtekt er greit og at kvinner har skyld i det selv? Jeg har ikke sett de klippene serdu. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 24. august 2022 #18 Del Skrevet 24. august 2022 Thanos skrev (2 minutter siden): Kan du sitere ham der han sier at voldtekt er greit og at kvinner har skyld i det selv? Jeg har ikke sett de klippene serdu. Jeg leste bare artikkelen du linket til 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 24. august 2022 Forfatter #19 Del Skrevet 24. august 2022 Topsi skrev (21 minutter siden): Jeg leste bare artikkelen du linket til Du vet at media elsker å trekke sitater og hendelser utav kontekst for leserklikk? Nå googlet jeg det, fant Tate's 300 mest kjente og kontroversielle sitater, og klarte ikke finne de påstandene. Mye mulig han har sagt det altså, for det kommer mye rart og selvoppblås derifra. Men som han sa selv i sin siste post "helt greit at folk ikke liker meg, men det er ikke greit å stokke om på og lyve om hva jeg har sagt for å kansellere" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 24. august 2022 #20 Del Skrevet 24. august 2022 Thanos skrev (11 minutter siden): Du vet at media elsker å trekke sitater og hendelser utav kontekst for leserklikk? Nå googlet jeg det, fant Tate's 300 mest kjente og kontroversielle sitater, og klarte ikke finne de påstandene. Mye mulig han har sagt det altså, for det kommer mye rart og selvoppblås derifra. Men som han sa selv i sin siste post "helt greit at folk ikke liker meg, men det er ikke greit å stokke om på og lyve om hva jeg har sagt for å kansellere" "Women have been exchanging sex for opportunity for a very long time. Some did this. Weren’t abused. […] If you put yourself in a position to be raped, you must bare some responsibility.” Dette skrev han på twitter, men slettet det selvsagt da folk reagerte negativt. Kilde: https://www.google.com/amp/s/www.indy100.com/amp/andrew-tate-most-controversial-moments-2657868947-2657868947 Videre fra samme artikkel: Speaking in a now-deleted video from Tate’s Youtube channel, he said that it is easier to get off on rape charges in the Eastern European country. Explaining that it’s “40 per cent of the reason I moved to Romania,” Tate said: “I’m not a f****** rapist, but I like the idea of just being able to do what I want. I like being free. “If you’re a man living in England or Germany or America or any of the western world right now you’ve decided to live in a country where any woman… at any point in the future can destroy your life.” Om dette er en mann du ønsker å støtte så go for it, men om du er singel og ønsker kjæreste så bør du holde deg unna hans råd og tips. Han mener kvinnens plass er i huset, og han står også for hans kommentarer at menn kan pule så mange de bare vil, men jenter bør helst være jomfru når han ligger med de første gang. Det får meg til å tenke at han ikke tåler bli sammenlignet med andre sexpartnere jentene har hatt. Sikkert 3 jokk så er han ferdig. 10 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå