Gå til innhold

Edderkopper i leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg bor i sokkel/kjeller leilighet og sliter med at det kommer edderkoppen inn, jeg vasker ofte, har prøvd eddikk men ingenting hjelper. Kommer ofte store husedderkopper inn, noen tips får å holde de borte?

Anonymkode: 16c5d...d01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Edderkopper spiser andre skadedyr, så de er ganske kjekke å ha. 

Uheldigvis for deg bor edderkopper på bakken, og de kommer inn via vinduer, ventiler og døråpning. Forhåpentligvis er bygget ditt såpass tett at de ikke kommer inn via sprekker i veggen... 

Men sjekk at det er netting i lufteventiler, og om du liker å lufte via vinduer må du sette opp myggnetting foran vinduer og balkongdør

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Super permetrin løser problemet, sprøyt det rundt viduet, lufteluker,sprekker osv.  Men husk at litt edderkopper veldig bra, selv om de er helt forferdelige!

Anonymkode: 7e86f...c47

• Liker 3
Skrevet

Spray alle vindu-og-dørkarmer med Permetrin. Den virker i ca 5 uker og innen småkryp ønsker å krabbe over. De som er så dumme at de prøver dør cm senere. Helt ufarlig for mennesker og store husdyr.

Du får det på bl.a. på Jernia, Plantasjen, Europris og byggvarebutikker.

Anonymkode: cf907...9f6

• Liker 1
Skrevet

Permetrin ❤️ 
Sprayer alt av vinduskarmer, dørkarmer. Og ser jeg en edderkopp, blir de dynka med Permetrin 😂

Anonymkode: f49ba...ecc

• Liker 1
Skrevet

Vi sprayer lavendelolje på alle dørkarmer, vinduer etc hvor de kan komme inn. Lukter godt og er veldig effektivt!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, jeg bor i sokkel/kjeller leilighet og sliter med at det kommer edderkoppen inn, jeg vasker ofte, har prøvd eddikk men ingenting hjelper. Kommer ofte store husedderkopper inn, noen tips får å holde de borte?

Anonymkode: 16c5d...d01

Jeg bor selv i sokkelleilighet og får ofte besøk av edderkopper. I begynnelsen fikk jeg sjokk hver gang, hoppet i taket og klasket vilt rundt meg... Men etterhvert så har jeg klart å senke skuldrene: setter et glass over og kaster dem ut. Så snakker jeg rolig til dem og sier "der var du ja. Men du vet at jeg blir jo redd av deg, at jeg må sette deg utendørs. Der er det sikkert mye bedre for deg å være" osv. Vet ikke om det roer edderkoppen akkurat (he he), men det roer meg og mitt bankende hjerte. 

Nå bor det en edderkopp i et hjørne av spiskammerset, som jeg har døpt Svein. Dette ufarliggjør den. Den gjør ikke meg noe, og jeg gjør ikke den noe. 

Jeg hørte også at du skal være veldig glad du har edderkopper- det betyr at det ikke er radon i boligen din!

K(27)

Anonymkode: 4c2da...9d7

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bor selv i sokkelleilighet og får ofte besøk av edderkopper. I begynnelsen fikk jeg sjokk hver gang, hoppet i taket og klasket vilt rundt meg... Men etterhvert så har jeg klart å senke skuldrene: setter et glass over og kaster dem ut. Så snakker jeg rolig til dem og sier "der var du ja. Men du vet at jeg blir jo redd av deg, at jeg må sette deg utendørs. Der er det sikkert mye bedre for deg å være" osv. Vet ikke om det roer edderkoppen akkurat (he he), men det roer meg og mitt bankende hjerte. 

Nå bor det en edderkopp i et hjørne av spiskammerset, som jeg har døpt Svein. Dette ufarliggjør den. Den gjør ikke meg noe, og jeg gjør ikke den noe. 

Jeg hørte også at du skal være veldig glad du har edderkopper- det betyr at det ikke er radon i boligen din!

K(27)

Så snill du er med de! 😍 Vi har kalt våre for Rolf! Prøver å la de fleste Rolfer være så lenge de er i et hjørne eller noe, men er de «midt i ganglaget» tar vi de. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Bodde i sokkelleilighet et par år, fy faen så mye edderkopper det var der... Jeg sprayet med Permetrin, i alle kroker og ved lister, vinduer og ventiler det funket veldig bra. Men skal ALDRI bo slik igjen.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Super permetrin løser problemet, sprøyt det rundt viduet, lufteluker,sprekker osv.  Men husk at litt edderkopper veldig bra, selv om de er helt forferdelige!

Anonymkode: 7e86f...c47

Spray alle vindu-og-dørkarmer med Permetrin. Den virker i ca 5 uker og innen småkryp ønsker å krabbe over. De som er så dumme at de prøver dør cm senere. Helt ufarlig for mennesker og store husdyr.

Du får det på bl.a. på Jernia, Plantasjen, Europris og byggvarebutikker.

Anonymkode: cf907...9f6

Permetrin ❤️ 
Sprayer alt av vinduskarmer, dørkarmer. Og ser jeg en edderkopp, blir de dynka med Permetrin 😂

Anonymkode: f49ba...ecc

Ufarlig for mennesker og store husdyr - betyr det at Permetrin er ufarlig for hunder og katter? Tenker gjerne spesielt katter som kan tråkke i det og så slikke potene etterpå når de vasker seg.

Anonymkode: 761d8...df4

• Liker 1
Skrevet

Om du leier, kontakt skadedyrfirma. Utleier kan betale.

Anonymkode: 96638...de5

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

K(27)

Hadde drept Svein kjapt......

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du leier, kontakt skadedyrfirma. Utleier kan betale.

Det er ikke så enkelt!

Anonymkode: f49c2...448

Skrevet

Jeg lurer også på om permetrin er trygt for katter?

Anonymkode: 44ce3...2bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ufarlig for mennesker og store husdyr - betyr det at Permetrin er ufarlig for hunder og katter? Tenker gjerne spesielt katter som kan tråkke i det og så slikke potene etterpå når de vasker seg.

Det sies at Permetrin ikke er skadelig for mennesker og hunder, men det kan være skadelig for bier, fisk og katter. Har du kjøpt spray med permetrin, bør du ikke spraye nær blomster eller vannkilder.

Det forteller meg at noe slikt ALDRI skal inn i mitt hus!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det sies at Permetrin ikke er skadelig for mennesker og hunder, men det kan være skadelig for bier, fisk og katter. Har du kjøpt spray med permetrin, bør du ikke spraye nær blomster eller vannkilder.

Det forteller meg at noe slikt ALDRI skal inn i mitt hus!

Og det sier meg at Permetrin er skadelig for ALLE. Det som dreper insekter skader selvsagt også oss og husdyra våre. Vi er bare større så det skal mer til.

Anonymkode: e341b...f66

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg lurer også på om permetrin er trygt for katter?

Anonymkode: 44ce3...2bf

Det er IKKE trygt for katter. 

Nettavisen: https://www.nettavisen.no/nyheter/advarer-om-feil-bruk

Sakset fra Nettavisen sin artikkel: 

image.png.51ae65f97cc28c7bac14609c4f5a4d6a.png

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei, det er på ingen måte ufarlig for husdyr og mennesker, det er ren gift. For en idiotisk påstand.

Anonymkode: a69b9...853

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...