AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Altså jeg er en voksen dame tidlig i 50 årene som i alle år siden tenårene har hatt "draget". Jeg er en utadvendt introvert og er blid, snill, empatisk og imøtekommende. Har passe rund/slank kropp, ganske store pupper, 164 cm høy, har fin rund rumpe. Halvlangt hår, lange ekte vipper og fyldige lepper. Jeg er ikke en 'drop dead' skjønnhet men jeg har visst "noe" som fører til at jeg i alle år har fått oppmerksomhet fra menn. - jeg er overhode ikke innbilsk og jeg går ikke rundt å synes selv at jeg er 'deilig'. I årenes forløp har jeg forsynt meg av menn da. Og nydt hver og en. Kanskje jeg har over middels god sexapetitt. Saken er den at jeg blir ikke værende i et forhold lengre enn max 5-8 år. Kun barnefar jeg har hatt et lengre forhold til. jeg bare lurer på hvordan andre damer som har dette "mannfolk-draget" opplever det? Jeg synes i grunn ikke at jeg er spesielt heldig mtp at jeg sjelden er fornøyd når jeg er i et forhold. Har det best som singel, selv om jeg tar meg i å savne en kjæreste. Er det personligheten min som avgjør at jeg ikke blir fornøyd montro? Kanskje jeg har fått for lite oppmerksomhet og ros av foreldrene mine i barndommen, ikke godt å vite. (Childhood trauma) Ble en surrete beskrivelse dette. Rekk opp handa den som forstår hva jeg spør om🙉🙈 Peace and love🧡 Anonymkode: e034e...a24 2
Bamseklemmer Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg synes i grunn ikke at jeg er spesielt heldig mtp at jeg sjelden er fornøyd når jeg er i et forhold. Har det best som singel, selv om jeg tar meg i å savne en kjæreste. Er det personligheten min som avgjør at jeg ikke blir fornøyd montro? Jeg fikk lyst til å spørre deg om en ting.. Opplevde du i dine forhold at de tok luften fra deg? altså friheten til å føle deg fri? eller en annen vinkel.. At du følte deg kvalt til forholdet, og frarøvet fritiden din? Ble du nektet jenteturer pga sjalusi? Oijj, det ble jo mere en en ting da. Håper du gidde å svare🤭 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 Bamseklemmer skrev (4 minutter siden): Jeg fikk lyst til å spørre deg om en ting.. Opplevde du i dine forhold at de tok luften fra deg? altså friheten til å føle deg fri? eller en annen vinkel.. At du følte deg kvalt til forholdet, og frarøvet fritiden din? Ble du nektet jenteturer pga sjalusi? Oijj, det ble jo mere en en ting da. Håper du gidde å svare🤭 Ts her. Jeg gidder å svare, er såpass høflig 😂 Takk for innspill. Interessante spørsmål. I mitt eneste langvarig forhold ble jeg utsatt for sjalusi-oppførsel fra typen. (Var i lag fra jeg var 21-33 år). Det har kanskje satt sine spor uten at jeg har tenkt så mye over hvordan jeg hadde det i det forholdet. i den tiden kunne jeg ikke hilse på f.eks klassekamerater på butikken for da hadde jeg hatt et forhold til vedk.. -jeg ble tatt på på rumpen av en annen fyr ute på byen og da fikk jeg kjeft av kjæresten for at jeg ikke hadde 'kostet han tafsefyren unna'. Jeg kunne ikke dra ut på byen sammen med venninner så lenge jeg var i forholdet. Da ble han sur. Han synes nok at jeg var for flørtende. Og selv er jeg av den mening at jeg er "bare sånn", smilende og pratsom. Den dag i dag er jeg fortsatt sånn. Jeg har flere eksempler på sjalusidrama men ja jeg følte meg ensom i det forholdet. Prøvde å holde ut siden vi hadde fått 2 barn sammen. Ble brudd til slutt. Kranglete samarbeid hele veien i ettertid. Har hatt flere kortvarige romanser etter bruddet og har hatt 2 forhold som har vart i nøyaktig 6 år hver..og da har jeg følt meg misfornøyd etter 2 år og har holdt ut de resterende årene. Ganske likt forløp i mine to siste forhold, uten at jeg klarer å analysere hvorfor det blir slik. Huff dette ser jo ikke bra ut i det hele tatt. Hva er dommen?🤣😇😬 Anonymkode: e034e...a24 1
-Missi- Skrevet 23. august 2022 #4 Skrevet 23. august 2022 Hmm jeg kjenner meg veldig igjen i noen aspekter av dette. Jeg er kvinne på 35. Jeg har fått høre mye at jeg er sjarmerende, har feminin energi etc. Har hatt en hale av menn etter meg siden tenårene når formene begynte komme frem. Mye kompliment på ansikt også gjenganger er sensuelle lepper og fascinerende øyne. Jeg forelsker meg sjelden og er alltid jeg som avslutter relasjoner ofte fordi jeg ikke klarer gjemgjelde de følelsene menn har for meg. Men vil ofte eie meg, synes de ikke er god nok for mer osv noe som jo da blir turn off. Svært sjalu og eiesyk x. Jeg har kun ett samboerskap på 6 år da. Flere på 1år og en del småtterier. Datet veldig mange aner ikke hvor mange for å være ærlig. Men på noen punkter høres du også ut som min x. Han har hatt 3 samboerskap på 6 år og trives ikke alene. Trives du alene eller føler du at du må ha noen? Jeg ser jo at du også skriver du trives med å være singel. Personlig har jeg filosoferer litt over meg selv og ser at jeg har ingen rene vennskap utenom kjønn de er i såfall i fåtall. Uavhengig av kjønn er det alltid en seksuell undertone der og varianter av vennskap med noe mer. Er som om overfladisk dating er det jeg funker best på også blir det vanskelig med vennskap for enten hater kvinner meg eller så vil de ligge med meg de også eller en kombo av de to 🤣💃 Har egentlig ingen råd men følte litt gjenklang 👍 1
Bamseklemmer Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts her. Jeg gidder å svare, er såpass høflig 😂 Takk for innspill. Interessante spørsmål. I mitt eneste langvarig forhold ble jeg utsatt for sjalusi-oppførsel fra typen. (Var i lag fra jeg var 21-33 år). Det har kanskje satt sine spor uten at jeg har tenkt så mye over hvordan jeg hadde det i det forholdet. Så koselig du er da, jo jeg liker høflige kvinner, da blir også diskusjonen bra😅 Her ser jeg hvorfor du er blitt aktiv og glad i sex.. du er på en måte livredd for at du skal bli pakket inn i sjalusi og drama igjen, for sjalusi er egentlig en form for eierskap av partneren. Kanskje du opplevde at du gav han troskap, men ble aldri hørt? jeg har selv opplevd dette, som gift faktisk.. Det er forferdelig slitsomt i lengden, av å aldri bli trodd for troskap.. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): i den tiden kunne jeg ikke hilse på f.eks klassekamerater på butikken for da hadde jeg hatt et forhold til vedk.. -jeg ble tatt på på rumpen av en annen fyr ute på byen og da fikk jeg kjeft av kjæresten for at jeg ikke hadde 'kostet han tafsefyren unna'. Jeg kunne ikke dra ut på byen sammen med venninner så lenge jeg var i forholdet. Da ble han sur. Han synes nok at jeg var for flørtende. Og selv er jeg av den mening at jeg er "bare sånn", smilende og pratsom. Den dag i dag er jeg fortsatt sånn. Han høres ut som min ex, kanskje hakke værre.. Hun nektet meg facebook, for det var en sjekkeapp😅 Jeg var meget lykkelig når jeg traff andre venner, men jeg flørtet aldri. kanskje mest fordi det er normalt å vise glede å treffe andre.. Det virket som hun var sjalu fordi jeg var lykkelig.. ? har du opplevd det? Ja så bra tenker jeg at du er slik, jeg synes det er både viktig og sjarmerende å vise lykke og glede.. Så fortsett med det er du snill.. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har flere eksempler på sjalusidrama men ja jeg følte meg ensom i det forholdet. Prøvde å holde ut siden vi hadde fått 2 barn sammen. Ble brudd til slutt. Kranglete samarbeid hele veien i ettertid. Jeg har også 2 barn med min sjalue ex, men hun skiftet jo legning, så hun er unnskyldt for bruddet.. Jeg takket for hennes ærlighet da, så vi er ikke bitre fiender liksom.. Det som er værst synes jeg, er jo at barna skal få oppleve kranglingen, men du er vel moden nok til å ikke vise barna dette. Kanskje også lurt å ikke si hvor høyt du ikke elsker han? 😅 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har hatt flere kortvarige romanser etter bruddet og har hatt 2 forhold som har vart i nøyaktig 6 år hver..og da har jeg følt meg misfornøyd etter 2 år og har holdt ut de resterende årene. Ganske likt forløp i mine to siste forhold, uten at jeg klarer å analysere hvorfor det blir slik. Jeg tror du er ei som koser deg i hjemmet, når du først føler på trygghet og kjærlighet. Men samtidig er jo ikke det nok i et forhold, vi bør også føle på frihet og troskap. Og ikke minst bør jo sexen gå litt knirkefritt. Men jeg elsker jo best når jeg hører senga knirke. Og et godt samliv uten bekymringer og tillatelser, får også senga til å knirke litt ekstra. Det er bonus av å bli akseptert, tilgitt og ha et spennende liv sammen. Teamwork med andre ord, gjensidighet kjærlighet med å gi glede til hverandre❤️ banna bein, dette fungerer... AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Huff dette ser jo ikke bra ut i det hele tatt. Hva er dommen?🤣😇😬 Dommen er soleklar.. du er et nydelig menneske, omsorgsfull og glad i sex, du er tålmodig og forlanger gjensidig respekt.. du er ei skikkelig godmus😘😅 2 1
Helene1982 Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ts her. Jeg gidder å svare, er såpass høflig 😂 Takk for innspill. Interessante spørsmål. I mitt eneste langvarig forhold ble jeg utsatt for sjalusi-oppførsel fra typen. (Var i lag fra jeg var 21-33 år). Det har kanskje satt sine spor uten at jeg har tenkt så mye over hvordan jeg hadde det i det forholdet. i den tiden kunne jeg ikke hilse på f.eks klassekamerater på butikken for da hadde jeg hatt et forhold til vedk.. -jeg ble tatt på på rumpen av en annen fyr ute på byen og da fikk jeg kjeft av kjæresten for at jeg ikke hadde 'kostet han tafsefyren unna'. Jeg kunne ikke dra ut på byen sammen med venninner så lenge jeg var i forholdet. Da ble han sur. Han synes nok at jeg var for flørtende. Og selv er jeg av den mening at jeg er "bare sånn", smilende og pratsom. Den dag i dag er jeg fortsatt sånn. Jeg har flere eksempler på sjalusidrama men ja jeg følte meg ensom i det forholdet. Prøvde å holde ut siden vi hadde fått 2 barn sammen. Ble brudd til slutt. Kranglete samarbeid hele veien i ettertid. Har hatt flere kortvarige romanser etter bruddet og har hatt 2 forhold som har vart i nøyaktig 6 år hver..og da har jeg følt meg misfornøyd etter 2 år og har holdt ut de resterende årene. Ganske likt forløp i mine to siste forhold, uten at jeg klarer å analysere hvorfor det blir slik. Huff dette ser jo ikke bra ut i det hele tatt. Hva er dommen?🤣😇😬 Anonymkode: e034e...a24 Jeg kjenner ikke deg, og det er mulig alt jeg sier er feil, men at du gjentagende blir i forhold du vet ikke er riktig for deg, sier meg at du faller repeterende for samme mann med ulik jakke. Du har ikke tatt deg tid til å finne ut hva du trenger i et forhold, bortsett fra bekreftelse. Du sier en del om at menn synens du er tiltrekkende på grunn av utseende ditt, men du nevner ingen andre egenskaper eller interesser som det er viktig for deg at matcher en partner. Du ser etter en som liker deg. Det går an å være smilende og pratsom uten at det oppleves flørtende. At noen du ikke kjenner tafser på deg, kan du ikke kontrollere, men du kan kontrollere din reaksjon, som bør være at det ikke er greit – spesielt om du er i et forhold. Jeg er usikker på om det er viktig eller ikke, om du har fått bekreftelse i oppveksten eller ikke, og jeg heier alltid på terapi, men du er over 50 år. Du kan velge enda en fyr med lik jakke, eller du kan jobbe med å få bekreftelse fra de som faktisk bryr seg om deg og ikke minst fra deg selv deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Hva er galt egentlig? Det du beskriver høres jo helt topp ut. Du har jo ikke gått glipp av noe bare fordi du ikke har låst deg til samme mann i 30år. Anonymkode: 802dc...cb9 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 -Missi- skrev (6 timer siden): Hmm jeg kjenner meg veldig igjen i noen aspekter av dette. Jeg er kvinne på 35. Jeg har fått høre mye at jeg er sjarmerende, har feminin energi etc. Har hatt en hale av menn etter meg siden tenårene når formene begynte komme frem. Mye kompliment på ansikt også gjenganger er sensuelle lepper og fascinerende øyne. Jeg forelsker meg sjelden og er alltid jeg som avslutter relasjoner ofte fordi jeg ikke klarer gjemgjelde de følelsene menn har for meg. Men vil ofte eie meg, synes de ikke er god nok for mer osv noe som jo da blir turn off. Svært sjalu og eiesyk x. Jeg har kun ett samboerskap på 6 år da. Flere på 1år og en del småtterier. Datet veldig mange aner ikke hvor mange for å være ærlig. Men på noen punkter høres du også ut som min x. Han har hatt 3 samboerskap på 6 år og trives ikke alene. Trives du alene eller føler du at du må ha noen? Jeg ser jo at du også skriver du trives med å være singel. Personlig har jeg filosoferer litt over meg selv og ser at jeg har ingen rene vennskap utenom kjønn de er i såfall i fåtall. Uavhengig av kjønn er det alltid en seksuell undertone der og varianter av vennskap med noe mer. Er som om overfladisk dating er det jeg funker best på også blir det vanskelig med vennskap for enten hater kvinner meg eller så vil de ligge med meg de også eller en kombo av de to 🤣💃 Har egentlig ingen råd men følte litt gjenklang 👍 Hei 🤗 tusen takk for at du tar deg tid til å svare. Fint å vite at jeg ikke et helt 'på vidda' i det jeg skriver i HI. Jeg har også datet mange, og prøvet og feilet. - har blitt såret av en del menn også. Det setter sine spor tenker jeg. I form av at jeg kanskje går å venter på å bli dumpet. Jeg har en grei selvinnsikt og jeg vet jo at jeg er blitt oppdratt til å ikke sette grenser for meg selv. Og jeg er ennå ikke flink til å si fra når noe skurrer for min del. Det er akkurat som om overfladisk dating er det jeg mestrer best jeg også😌😅. Jeg har 3-4 venninner som jeg finner på sosiale ting med og de er gull verdt for meg. Jeg trives som singel men jeg tar meg i å lengte etter å finne "den rette" der samlivet flyter av seg selv. Men akkurat nå jobber jeg med å være den rette for meg selv🤗 Anonymkode: e034e...a24 1
SlemUlv Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Har du vurdert om du kanskje ikke er monogam? Trenger seff ikke være tilfelle, men en tanke å ta med seg videre.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 Bamseklemmer skrev (7 timer siden): Så koselig du er da, jo jeg liker høflige kvinner, da blir også diskusjonen bra😅 Her ser jeg hvorfor du er blitt aktiv og glad i sex.. du er på en måte livredd for at du skal bli pakket inn i sjalusi og drama igjen, for sjalusi er egentlig en form for eierskap av partneren. Kanskje du opplevde at du gav han troskap, men ble aldri hørt? jeg har selv opplevd dette, som gift faktisk.. Det er forferdelig slitsomt i lengden, av å aldri bli trodd for troskap.. Han høres ut som min ex, kanskje hakke værre.. Hun nektet meg facebook, for det var en sjekkeapp😅 Jeg var meget lykkelig når jeg traff andre venner, men jeg flørtet aldri. kanskje mest fordi det er normalt å vise glede å treffe andre.. Det virket som hun var sjalu fordi jeg var lykkelig.. ? har du opplevd det? Ja så bra tenker jeg at du er slik, jeg synes det er både viktig og sjarmerende å vise lykke og glede.. Så fortsett med det er du snill.. Jeg har også 2 barn med min sjalue ex, men hun skiftet jo legning, så hun er unnskyldt for bruddet.. Jeg takket for hennes ærlighet da, så vi er ikke bitre fiender liksom.. Det som er værst synes jeg, er jo at barna skal få oppleve kranglingen, men du er vel moden nok til å ikke vise barna dette. Kanskje også lurt å ikke si hvor høyt du ikke elsker han? 😅 Jeg tror du er ei som koser deg i hjemmet, når du først føler på trygghet og kjærlighet. Men samtidig er jo ikke det nok i et forhold, vi bør også føle på frihet og troskap. Og ikke minst bør jo sexen gå litt knirkefritt. Men jeg elsker jo best når jeg hører senga knirke. Og et godt samliv uten bekymringer og tillatelser, får også senga til å knirke litt ekstra. Det er bonus av å bli akseptert, tilgitt og ha et spennende liv sammen. Teamwork med andre ord, gjensidighet kjærlighet med å gi glede til hverandre❤️ banna bein, dette fungerer... Dommen er soleklar.. du er et nydelig menneske, omsorgsfull og glad i sex, du er tålmodig og forlanger gjensidig respekt.. du er ei skikkelig godmus😘😅 Tusen takk for et langt, klokt og godt svar/innspill. Takk for at du tar deg tid til å svare. Du er unik🙏😚 -jeg bare elsker å få lange svar🥰 (verste jeg vet er når jeg skriver lange meldinger for så å få tommel opp og ok til svar😂) okei, avsporing! Så synd at du har opplevd en sjalu ex. du også. Det tærer på. Så hun byttet legning altså. -Hvordan tok du akkurat det? Vil jo tro at man kanskje føler seg veldig lurt. Jeg viste hensyn til mine 2 barn vedr.faren deres. Jeg snakket aldri stygt om han til barna mine. Jeg vet jo at barn elsker begge foreldrene sine. Det kom utsagn fra dem når de ble tenåringer, at dem forstod hvorfor jeg gikk fra han. (barnefar har vært tidvis fraværende i deres oppvekst). Det var kun da jeg sa hva jeg mente om faren deres. Jeg tenker at min sjalue ex ikke var en glad og utadvendt person. Meget godt mulig at han var sjalu fordi jeg var en glad person. Det er jo synd i så fall. Det er utrolig slitsomt å bli mistenkt for flørting i enhver sosial setting. Jeg er også bare normalt glad og lykkelig når jeg møter venner og vennepar som vi hadde. Jeg er trofast når jeg er i et forhold og ønsker at ting skal fungere. Min personlighet ble "dempet" pga at jeg ville ikke lage drama av ingenting. Jeg tok meg i å savne meg selv etterhvert. Du beskriver meg veldig korrekt, det er imponerende. Hvordan vet du alt dette?😚 Du fremstår som et vakkert medmenneske og en bra menneskekjenner. At du skrivet at jeg er ei skikkelig godmus fikk fram smilet her😂🥰det er det søteste jeg er blitt kalt. Igjen, tusen takk for et unikt svar. Det er herlig å få luftet tankene man går med (som ikke er like lett å ta muntlig). Oppsummering i kortversjon: - ja takk til et knirkefritt forhold men med knirking i senga. For å bruke ditt utsagn😘 Jeg er enig i din beskrivelse av teamwork❤ Jeg ønsker deg en nydelig fin dag🥰🍀- ts Anonymkode: e034e...a24 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Helene1982 skrev (7 timer siden): Jeg kjenner ikke deg, og det er mulig alt jeg sier er feil, men at du gjentagende blir i forhold du vet ikke er riktig for deg, sier meg at du faller repeterende for samme mann med ulik jakke. Du har ikke tatt deg tid til å finne ut hva du trenger i et forhold, bortsett fra bekreftelse. Du sier en del om at menn synens du er tiltrekkende på grunn av utseende ditt, men du nevner ingen andre egenskaper eller interesser som det er viktig for deg at matcher en partner. Du ser etter en som liker deg. Det går an å være smilende og pratsom uten at det oppleves flørtende. At noen du ikke kjenner tafser på deg, kan du ikke kontrollere, men du kan kontrollere din reaksjon, som bør være at det ikke er greit – spesielt om du er i et forhold. Jeg er usikker på om det er viktig eller ikke, om du har fått bekreftelse i oppveksten eller ikke, og jeg heier alltid på terapi, men du er over 50 år. Du kan velge enda en fyr med lik jakke, eller du kan jobbe med å få bekreftelse fra de som faktisk bryr seg om deg og ikke minst fra deg selv deg selv. Tusen takk for svaret. Det er veldig bra å få innspill. Jeg er fullstendig klar over at jeg burde ha reagert da jeg ble tafset på, da jeg var i et forhold. Jeg ville selv ha ønsket reaksjon om det var min kjæreste som ble tafset på (du skjønner hva jeg mener håper jeg). Vi var 21 år på den tiden. Men enig, ikke greit å ikke reagere. Jeg er over 50 år og velger bare feil ser det ut som. Jeg må jo være meget tunglærd i og med at jeg faller for samme mann bare med ulike jakker. (God beskrivelse). Kanskje det føles trygt ut for meg å "ikke ha det bra" i et forhold? Jeg vet ikke helt hvorfor det har blitt sånn. Det er det jeg er vant med fra barndommen. Har vokst opp i et hjem der åpenhet ikke fantes og ting ble holdt skjult. Ble ikke lært å sette grenser. Ble ikke mye ros og få. Ingen som bekreftet følelsene mine. Jeg følte meg mye utrygg i barndommen pga alkoholdrikkende foreldre. Ikke alkoholikere men helge-fyll og krangling. Jeg har ikke vært i terapi for spesifikt dette tema 'valg av feil partner'. Men ja jeg har oppsøkt manuell terapi, akupunktur, rosenmetoden og kinesologi. Pga opplevelser i barndom. (Har ikke blitt utsatt for seksuelle overgrep). Jeg skrev ikke at menn tiltrekkes av meg ens pga mitt utseende. Det er min væremåte som kanskje tiltrekker menn. Vanskelig å forklare. Og jeg syns selv at jeg er bare helt normal. Igjen, tusen takk for bra tilbakemelding fra deg🧡 -ts Anonymkode: e034e...a24 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 SlemUlv skrev (1 time siden): Har du vurdert om du kanskje ikke er monogam? Trenger seff ikke være tilfelle, men en tanke å ta med seg videre. Tusen takk for tilbakemeldingen😊 Dette har jeg ikke tenk over nei. Men det er absolutt ikke dumt å tenke tanken at jeg ikke er skapt for å være monogam. Jeg har som skrevet tidligere at jeg blir liksom aldri helt fornøyd når jeg er i et forhold. Uten å vite nøyaktig hva som kan være årsaken. Har faktisk skjedd at jeg kan få lyst på andre menn samtidig som jeg er i et forhold der jeg er veldig glad i kjæresten. Men så har jeg tenkt at sånn går det jo virkelig ikke an å ha det. Hmm. Dette var en interessant vinkling. -ts Anonymkode: e034e...a24 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er galt egentlig? Det du beskriver høres jo helt topp ut. Du har jo ikke gått glipp av noe bare fordi du ikke har låst deg til samme mann i 30år. Anonymkode: 802dc...cb9 Tusen takk for svaret😊 det var godt å lese🧡 -ts Anonymkode: e034e...a24
SlemUlv Skrevet 24. august 2022 #14 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Tusen takk for tilbakemeldingen😊 Dette har jeg ikke tenk over nei. Men det er absolutt ikke dumt å tenke tanken at jeg ikke er skapt for å være monogam. Jeg har som skrevet tidligere at jeg blir liksom aldri helt fornøyd når jeg er i et forhold. Uten å vite nøyaktig hva som kan være årsaken. Har faktisk skjedd at jeg kan få lyst på andre menn samtidig som jeg er i et forhold der jeg er veldig glad i kjæresten. Men så har jeg tenkt at sånn går det jo virkelig ikke an å ha det. Hmm. Dette var en interessant vinkling. -ts Anonymkode: e034e...a24 "Dessverre" er samfunnet lagt opp til at man skal følge en sti, om man ikke følger denne stien er man "tar" eller "ødelagt". Så man lærer at monogami er eneste forholdsformen som er godkjent, og må søke opp informasjon om annet. Selv fant jeg poly (etisk ikke monagomi) for 11 år siden, og har aldri vært mer lykkelig. Jeg har en samboer, og to andre partnere. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 SlemUlv skrev (5 minutter siden): "Dessverre" er samfunnet lagt opp til at man skal følge en sti, om man ikke følger denne stien er man "tar" eller "ødelagt". Så man lærer at monogami er eneste forholdsformen som er godkjent, og må søke opp informasjon om annet. Selv fant jeg poly (etisk ikke monagomi) for 11 år siden, og har aldri vært mer lykkelig. Jeg har en samboer, og to andre partnere. Ååh..har du samboer og to andre partnere? Vet du hva, min første tanke er: det hørtes helt fantastisk ut. Hvordan finner man likesinnede da? Dumt spm men jeg vet virkelig ikke noenting om dette. Bare at jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Takk - ts Anonymkode: e034e...a24 1
SlemUlv Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ååh..har du samboer og to andre partnere? Vet du hva, min første tanke er: det hørtes helt fantastisk ut. Hvordan finner man likesinnede da? Dumt spm men jeg vet virkelig ikke noenting om dette. Bare at jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Takk - ts Anonymkode: e034e...a24 PolyNorge er et sted å finne polyfolk, ellers eksisterer vi rundt om. PolyNorge har gruppe på Facebook
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #17 Skrevet 24. august 2022 SlemUlv skrev (10 minutter siden): PolyNorge er et sted å finne polyfolk, ellers eksisterer vi rundt om. PolyNorge har gruppe på Facebook Takk. Jeg fant info inne på nytfestivalen.no. Kjenner meg i igjen i beskrivelsen av å være polyamorøs. Anonymkode: e034e...a24 1 1
Bamseklemmer Skrevet 24. august 2022 #18 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk for et langt, klokt og godt svar/innspill. Takk for at du tar deg tid til å svare. Du er unik🙏😚 -jeg bare elsker å få lange svar🥰 (verste jeg vet er når jeg skriver lange meldinger for så å få tommel opp og ok til svar😂) okei, avsporing! Så synd at du har opplevd en sjalu ex. du også. Det tærer på. Så hun byttet legning altså. -Hvordan tok du akkurat det? Vil jo tro at man kanskje føler seg veldig lurt. Jeg viste hensyn til mine 2 barn vedr.faren deres. Jeg snakket aldri stygt om han til barna mine. Jeg vet jo at barn elsker begge foreldrene sine. Det kom utsagn fra dem når de ble tenåringer, at dem forstod hvorfor jeg gikk fra han. (barnefar har vært tidvis fraværende i deres oppvekst). Det var kun da jeg sa hva jeg mente om faren deres. Jeg tenker at min sjalue ex ikke var en glad og utadvendt person. Meget godt mulig at han var sjalu fordi jeg var en glad person. Det er jo synd i så fall. Det er utrolig slitsomt å bli mistenkt for flørting i enhver sosial setting. Jeg er også bare normalt glad og lykkelig når jeg møter venner og vennepar som vi hadde. Jeg er trofast når jeg er i et forhold og ønsker at ting skal fungere. Min personlighet ble "dempet" pga at jeg ville ikke lage drama av ingenting. Jeg tok meg i å savne meg selv etterhvert. Du beskriver meg veldig korrekt, det er imponerende. Hvordan vet du alt dette?😚 Du fremstår som et vakkert medmenneske og en bra menneskekjenner. At du skrivet at jeg er ei skikkelig godmus fikk fram smilet her😂🥰det er det søteste jeg er blitt kalt. Igjen, tusen takk for et unikt svar. Det er herlig å få luftet tankene man går med (som ikke er like lett å ta muntlig). Oppsummering i kortversjon: - ja takk til et knirkefritt forhold men med knirking i senga. For å bruke ditt utsagn😘 Jeg er enig i din beskrivelse av teamwork❤ Jeg ønsker deg en nydelig fin dag🥰🍀- ts Anonymkode: e034e...a24 Hei du godmusa😘 Først leste jeg en gang, så måtte jeg lese en gang til.. så poff ble jeg rørt av dine ord, så ble jeg hoppende glad for at du ble glad🥰..og poff så kom sommerfuglene i magen🦋. Neida, det er ikke noe frierbrev jeg begynte på, men jeg blir så utrolig glad når noen blir så glad av det jeg skriver, og svarer med å være så takknemlig, hyggelig og høflig. Det er sannelig ingen hverdagskost her på KG😅 så jo, Du er også unik og verdifull🙏😚 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så synd at du har opplevd en sjalu ex. du også. Det tærer på. Så hun byttet legning altså. -Hvordan tok du akkurat det? Vil jo tro at man kanskje føler seg veldig lurt. Jo hun var sjalu, men også hatt en vanskelig oppvekst, seksuelle traumer, alkolisme juling og voldtatt i mange år av en narsisist. Jeg syntes så ufattelig synd i henne, av alt det onde hun har opplevd. Og mitt omssorgshjerte hadde ingen sjanse, av å ikke gi henne trøst. Vennskap først en stund.. så husker jeg så godt at jeg strøk og pjusket henne på ryggen til hun sovnet, i trygge hender. Så ufattelig deilig å se at hun sov en hel natt, for det har hun ikke gjordt på mange år.. Jeg pjusket henne i 7 dager, før hun omsider åpnet seg.. Så på en måte skjønner jeg litt av eierskapen hennes, for hun var også livredd for at jeg skulle gå fra henne. Hun sluttet å gå til psykologen etterhvert, for jeg var en bedre psykolog mente hun. Men nå er vel ikke psykologer kjent av å vise omsorg, de er nok mest kjent for å bli rik på penger. Da er det bedre å være hobby-psykolog på heltid, med å gi omsorg og påvirke livet så bekymringsløst som mulig. Og betalingen min var skyhøy, for hun satt i andre tanker før hun møtte meg.. Når det kom frem at hun tente mest på kvinner, ble jeg selvfølgelig paff og skuffet. Men så hadde jeg noen tanker om dette og hva hun har opplevd. Da hadde jeg ikke hjerte til å bli sint, og ble faktisk glad hun avslørte seg. Og det kom av at jeg misliker eierskap. Og nå kom jeg på en date jeg hadde tidligere: Jeg fikk et "Nei", så takket jeg henne for at hun var så ærlig og så rundkysset henne, hoppet og var glad foran henne, demonstrerte skikkelig.. Ka faan er du så glad for? sa hun.. jeg ble bare så himla glad du ikke lurte meg., sa jeg.. Så ble hun forbannet for at jeg var så glad, og lurte på om jeg ikke syntes hun var pen😅 Hun misforsto min glede, jeg burde blitt lei meg og pottsur, mente hun... Så et "Nei", ser jeg på som meget positivt Så vi skal ikke eie hverandre.. vi bare låner ut hjerte, for at andre skal stelle pent med det.. og etter et brudd vil jeg gjerne ha det igjen, i samme tilstand som når du lånte det🥰 Det er blitt mitt livsmotto.. og jeg har større tro på frihet og luft til å leve, øker sjansene for mere troskap..❤️ AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg viste hensyn til mine 2 barn vedr.faren deres. Jeg snakket aldri stygt om han til barna mine. Jeg vet jo at barn elsker begge foreldrene sine. Det kom utsagn fra dem når de ble tenåringer, at dem forstod hvorfor jeg gikk fra han. (barnefar har vært tidvis fraværende i deres oppvekst). Det var kun da jeg sa hva jeg mente om faren deres. Flott egenskap jeg setter utrolig pris på.. det er både hensyn og kjærlighet i samme pakken🧡❤️ AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tok meg i å savne meg selv etterhvert. Jeg vil dra frem det du skrev her, og akkurat dette er så ufattelig viktig. Du savnet sikkert ditt gode jeg, altså det at du var positiv, sprudlende og glad. Mens han påvirket deg til å bli negativ... Kjenner jeg typen rett, er de flink til å krangle for at du selv skal si og gjøre negative ting. Haha, samliv og sexliv er litt som mattematikk, pluss er jo positiv og minus er negativ. Og ethvert forhold må gå i pluss, ellers går forholdet konkurs. Altså man trenger ikke å være mattegeni for å ha et godt liv sammen, men sexen blir jo så mye bedre av å forstå regnskap🤗 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du beskriver meg veldig korrekt, det er imponerende. Hvordan vet du alt dette?😚 Du fremstår som et vakkert medmenneske og en bra menneskekjenner. At du skrivet at jeg er ei skikkelig godmus fikk fram smilet her😂🥰det er det søteste jeg er blitt kalt. Igjen, tusen takk for et unikt svar. Det er herlig å få luftet tankene man går med (som ikke er like lett å ta muntlig). Haha, jeg har lest verdens tykkeste bok "Hvordan forstå kvinnen?" og holder på med å lese på de siste sidene i boka. og når jeg er ferdig starter jeg på nytt igjen. Jo kvinner fasinerer meg, lest mye og har forstått mye, og vet hva jeg skal se etter i en kvinne, og jeg vet når en kvinne er mottakelig for flørt og kontakt. Likevel hender det at jeg bommer, men det er jo fordi jeg har blitt lurt. Jeg har en tendens til å stole på kvinner, og da kan jeg også bli både lettlurt og lett på tråden. Den siste har jo gitt sine fordeler og bonuser da.. det er jo ikke gjordt av ondskap akkurat😇 Jeg leser kvinner ofte, og det stemmer det jeg tenker og ser, men selvfølgelig enklere å se det i et ansikt enn i tekst. Det at det stemte så godt med deg kommer nok av like opplevelser, og når jeg så du hadde omsorg i deg, er jeg ikke lengre i tvil.. det var da jeg kom på at det passet med "godmus" om deg🥰😂 Så nå kjenner du meg litt, og føler du engang på mersmak, så er det bare å skrive @Bamseklemmer, så ringer du på døra mi. Da skal jeg være så elskverdi, og gi deg svar på det du lurer på.. Ha en fortsatt fin dag, "Godmusa".. og takk for at du fikk meg til å smile i dag også🥰🤭 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #19 Skrevet 24. august 2022 Bamseklemmer skrev (13 minutter siden): Hei du godmusa😘 Først leste jeg en gang, så måtte jeg lese en gang til.. så poff ble jeg rørt av dine ord, så ble jeg hoppende glad for at du ble glad🥰..og poff så kom sommerfuglene i magen🦋. Neida, det er ikke noe frierbrev jeg begynte på, men jeg blir så utrolig glad når noen blir så glad av det jeg skriver, og svarer med å være så takknemlig, hyggelig og høflig. Det er sannelig ingen hverdagskost her på KG😅 så jo, Du er også unik og verdifull🙏😚 Jo hun var sjalu, men også hatt en vanskelig oppvekst, seksuelle traumer, alkolisme juling og voldtatt i mange år av en narsisist. Jeg syntes så ufattelig synd i henne, av alt det onde hun har opplevd. Og mitt omssorgshjerte hadde ingen sjanse, av å ikke gi henne trøst. Vennskap først en stund.. så husker jeg så godt at jeg strøk og pjusket henne på ryggen til hun sovnet, i trygge hender. Så ufattelig deilig å se at hun sov en hel natt, for det har hun ikke gjordt på mange år.. Jeg pjusket henne i 7 dager, før hun omsider åpnet seg.. Så på en måte skjønner jeg litt av eierskapen hennes, for hun var også livredd for at jeg skulle gå fra henne. Hun sluttet å gå til psykologen etterhvert, for jeg var en bedre psykolog mente hun. Men nå er vel ikke psykologer kjent av å vise omsorg, de er nok mest kjent for å bli rik på penger. Da er det bedre å være hobby-psykolog på heltid, med å gi omsorg og påvirke livet så bekymringsløst som mulig. Og betalingen min var skyhøy, for hun satt i andre tanker før hun møtte meg.. Når det kom frem at hun tente mest på kvinner, ble jeg selvfølgelig paff og skuffet. Men så hadde jeg noen tanker om dette og hva hun har opplevd. Da hadde jeg ikke hjerte til å bli sint, og ble faktisk glad hun avslørte seg. Og det kom av at jeg misliker eierskap. Og nå kom jeg på en date jeg hadde tidligere: Jeg fikk et "Nei", så takket jeg henne for at hun var så ærlig og så rundkysset henne, hoppet og var glad foran henne, demonstrerte skikkelig.. Ka faan er du så glad for? sa hun.. jeg ble bare så himla glad du ikke lurte meg., sa jeg.. Så ble hun forbannet for at jeg var så glad, og lurte på om jeg ikke syntes hun var pen😅 Hun misforsto min glede, jeg burde blitt lei meg og pottsur, mente hun... Så et "Nei", ser jeg på som meget positivt Så vi skal ikke eie hverandre.. vi bare låner ut hjerte, for at andre skal stelle pent med det.. og etter et brudd vil jeg gjerne ha det igjen, i samme tilstand som når du lånte det🥰 Det er blitt mitt livsmotto.. og jeg har større tro på frihet og luft til å leve, øker sjansene for mere troskap..❤️ Flott egenskap jeg setter utrolig pris på.. det er både hensyn og kjærlighet i samme pakken🧡❤️ Jeg vil dra frem det du skrev her, og akkurat dette er så ufattelig viktig. Du savnet sikkert ditt gode jeg, altså det at du var positiv, sprudlende og glad. Mens han påvirket deg til å bli negativ... Kjenner jeg typen rett, er de flink til å krangle for at du selv skal si og gjøre negative ting. Haha, samliv og sexliv er litt som mattematikk, pluss er jo positiv og minus er negativ. Og ethvert forhold må gå i pluss, ellers går forholdet konkurs. Altså man trenger ikke å være mattegeni for å ha et godt liv sammen, men sexen blir jo så mye bedre av å forstå regnskap🤗 Haha, jeg har lest verdens tykkeste bok "Hvordan forstå kvinnen?" og holder på med å lese på de siste sidene i boka. og når jeg er ferdig starter jeg på nytt igjen. Jo kvinner fasinerer meg, lest mye og har forstått mye, og vet hva jeg skal se etter i en kvinne, og jeg vet når en kvinne er mottakelig for flørt og kontakt. Likevel hender det at jeg bommer, men det er jo fordi jeg har blitt lurt. Jeg har en tendens til å stole på kvinner, og da kan jeg også bli både lettlurt og lett på tråden. Den siste har jo gitt sine fordeler og bonuser da.. det er jo ikke gjordt av ondskap akkurat😇 Jeg leser kvinner ofte, og det stemmer det jeg tenker og ser, men selvfølgelig enklere å se det i et ansikt enn i tekst. Det at det stemte så godt med deg kommer nok av like opplevelser, og når jeg så du hadde omsorg i deg, er jeg ikke lengre i tvil.. det var da jeg kom på at det passet med "godmus" om deg🥰😂 Så nå kjenner du meg litt, og føler du engang på mersmak, så er det bare å skrive @Bamseklemmer, så ringer du på døra mi. Da skal jeg være så elskverdi, og gi deg svar på det du lurer på.. Ha en fortsatt fin dag, "Godmusa".. og takk for at du fikk meg til å smile i dag også🥰🤭 Hei igjen, vakre kloke sjel💖 jeg humrer for meg selv her nå og jeg fikk frysninger av ordene dine. *sukk, skriver svar på frierbrev...✍️* Du skriver SÅ levende og lettforståelig. Du har en morsom formidlingsevne selv om temaet kanskje ikke alltid er like 'morsomt'. Og at du valgte å forstå din ex og ikke hadde hjerte til å bli sint sier mye om deg som person. Tvers gjennom godhjertet gjort. Du er en følelsesperson, det er helt sikkert. Som har masse omsorg i deg og gir av deg selv. Du velger å stole på kvinnene du møter og det er en fin egenskap. Og utsagnet at du av og til har vært "lettlurt og lett på tråden" måtte jeg le godt av🤭. Livsnyter heter det. Er lov å være litt lettlurt innimellom😉så lenge man tåler en eventuell trøkk i etterkant. Jeg er ingen fordomsfull person, folk får være som dem er i mitt selskap. Jeg setter selv pris på høflighet og da praktiserer jeg høflighet i min hverdag og også her på KG. Jeg kan gi ironiske tullesvar her på forumet, men jeg er ikke ute etter å skrive sårende ting. Må passe på min karma😉 ønsker ikke å få boomerangen klasket i bakhodet😇 Jeg er oppriktig glad for at du ble glad av at jeg ble glad. 💫 Du @Bamseklemmer gir meg grundige og solide svar med 'glimt i øyet'.😚 Noe jeg setter umåtelig stor pris på. Hjertelig takk🙏🥰det er en fornøyelse å lese svarene fra deg. Jeg tenker, du verden: her har jeg møtt en mannlig versjon av meg selv😂🥰 som skriver lange svar og tenker likt som meg selv. Er det mulig🤭😉 Apropos mattesammenligningen din: jeg har dyskalkuli. - så det er godt mulig at jeg har misforstått "formelen" om sex og samliv. Regnskapet går sjelden i balanse, som igjrn har ført til konkurs. Du har en morsom måte å skrive på😂som jeg liker. Og takktakk for at jeg blir invitert til å ringe på hos deg🥰 Anonymkode: e034e...a24 1 1
AprilLudgate Skrevet 24. august 2022 #20 Skrevet 24. august 2022 Ok, men…. Kan ikke du og Bamseklemmer ta dette på PM? 😅🤷♀️ Jeg forstår ikke helt spørsmålet. Mange er attraktive (nok) og seriemonogame. Du nevner ingenting annet enn utseende med deg selv, og det er jo litt trist tenker jeg da. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå