Gå til innhold

Dere som ikke leser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som ikke leser bøker - hvorfor gjør dere ikke det?

Anonymkode: f1bc7...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid lest veldig mye og eier mange bøker. Så fikk jeg en kronisk sykdom og jeg har ikke kapasitet utover jobb. Hittil i år har jeg lest en halv bok. Har også lest den tidligere. Min store sorg. 

Anonymkode: 8a7e7...874

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt, men helt ærlig så er det fordi det har foregått så mye annet i livet mitt at jeg ikke har ro til å sitte med en bok, tankene er allerede fulle og jeg blir rastløs av fiksjon. Leser en del forskning og går i dybden på mange temaer, men fiksjon det er jeg best på når det kommer til film og Tv serier

Anonymkode: d980f...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du mener bøker, ikke leser generelt. Eller spør du om: hvorfor søker du ikke kunnskap? Muligens har du enorm glede av å lese bøker og ønsker å dele den med andre. Jeg har ofte den samme følelsen når noen sier de aldri har hørt en podcast. Det er en blanding av misunnelse for at de har et univers av uoppdaget glede foran seg, og eksept for at alle ikke elsker de samme tingene som jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen leser sjelden bøker. Han har rett og slett mange andre ting han liker, og ikke nok tid til å gjøre både det OG lese bøker. Han gamer, ser serier, bygger lego, putler med prosjekter i hus og hage. Han elsker å høre på podcaster, og har begynt å høre litt lydbøker også. Men han foretrekker ikke-skjønnlitteratur. Han er ikke vokst opp i et hjem hvor skjønnlitteratur var en greie. 

Mens jeg, derimot, har elsket å lese skjønnlitteratur hele mitt liv. 

Anonymkode: 67f81...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å tilegne meg kunnskap og lese faglitteratur, men skjønnlitteratur har jeg absolutt ingen interesse av å lese. Aldri hatt.

Det betyr ikke at jeg ikke leser 😊

Anonymkode: fae88...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (1 minutt siden):

Har byttet over til podcaster da det er mer forenelig med hektisk hverdag og familieliv.

Jeg har begynt med lydbøker av samme grunn :) Da får jeg "lest" samtidig som jeg gjør husarbeid og sånt, og føler ikke savnet etter bøkene sååå sterkt som jeg ellers ville gjort. 

Anonymkode: 67f81...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2022 den 22.24):

Fordi jeg gidder ikke. Godt nok svar?

Endret av Kate Upton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet til lydbok. "Leser" mye mer nå enn tidligere, siden lydbok funker i bilen, på trening og på tur i villmarka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto
Kate Upton skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg gidder ikke. Godt nok svar?

Jada. Jeg klarer ikke lenger lese bøker selv, men lar meg grille av x-antall serier og dokumentarer på skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maatte_ha_konto skrev (Akkurat nå):

Jada. Jeg klarer ikke lenger lese bøker selv, men lar meg grille av x-antall serier og dokumentarer på skjerm.

Der er vi like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke intr. Småbarnsmor med lite fritid. Prioriterer andre ting, blir rastløs av å sitte med en bok.

Anonymkode: 5711e...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.8.2022 den 22.24):

Sikkert pga dette 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg kaster bort for mye tid på internett. Burde absolutt lest bøker.

Anonymkode: c95d4...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...