AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #21 Skrevet 23. august 2022 Tøvftta skrev (8 minutter siden): Det ene ‘barnet’ 16 år på tidspunktet hunden ble gitt bort. Og da er det faktisk lov ☺️ Hun ville ikke at hunden skulle bli gitt bort! Nei, de har lov til å ha selvstendig ansvar for dyr når de er 16, men juridisk er det foreldre som er eiere. Anonymkode: c378f...c4a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #22 Skrevet 23. august 2022 Du sier barnefar ikke deltar i konflikten. Dvs han er enig med stemor. Kanskje Hunden og hennes hund ikke gikk overens? Siden hun har hund selv betyr det at det å ikke liker hunder ikke er problemet. Kanskje måtte hun gjøre all jobben? Historien er mangelfull og fishy... Du trenger hun hadde lyst til å være ond og derfor ga bort hunden mens hun lo den ondskapsfulle latteren sin så det ljomet i veggene? Anonymkode: 4cf25...625 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #23 Skrevet 23. august 2022 Ingen bestemmer over eksens bolig. Her har jo da eksen din og hans nye dame blitt enige. Deres hus, og du har ingenting du skulle sagt. Anonymkode: 59f3c...94e 2
Snublefot62 Skrevet 23. august 2022 #24 Skrevet 23. august 2022 Når du flytter ut av et hjem har du ikke lenger noen råderett over det som foregår i det hjemmet. Du kan ikke bestemme leggetider, måltider, farge på vegger eller husdyr. Det er dessverre den ærlige sannhet og en av konsekvensene ved å flytte fra barnemor/barnefar. Deretter har du og svært lite du skulle sagt over hva de velger å gjøre med et husdyr som bor hos seg, når du selv ikke har hatt mulighet til å overta ansvar for dyret. Hva forventer du egentlig? 1
Blått Skrevet 23. august 2022 #25 Skrevet 23. august 2022 1 hour ago, Tøvftta said: T 😂😂😂😂😂 Dagens kverrulant…??? Jeg bodde i huset med barnefar og barna og hunden! Så ble det slutt. Stemoren flyttet inn, jeg flyttet pga jobb og så fikk jeg høre at hunden var gitt bort. Ga det noe mer mening?? Så det har vært slutt i cirka et år mellom deg og faren? Det er som andre sier. Det er faren som er eieren (barna er ikke ansvarlig for hunden og ikke eiere av hunden) og hvis han ønsker å gi bort hunden så kan han det. Du har ingenting du skulle ha sagt i denne saken. At du prøver å diskutere det med din eks? Hva er poenget? Hva tror du kommer ut av det? Hunden er gitt bort.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #26 Skrevet 24. august 2022 Tøvftta skrev (13 timer siden): Nei, hunden ble kjøpt som valp til barnet for 6 år siden. Den onde stemoren kom inn i bildet lenge etter det… mens jeg bodde ett stykke fra de pga jobb så denne stemoren sitt snitt til å gi bort hunden til barnet, mest fordi hun ikke likte hunden! Nå har jeg flyttet tilbake og har mulighet for å ha hund og barna har flere ganger gitt uttrykk for at de savner hunden og vil ha den tilbake, i utgangspunktet ville ikke barna gi den bort i det hele… men her ble vi alle overkjørt! Kunne ikke hunden vært hos deg mens barna hadde samvær da? Anonymkode: 2ab3f...d5e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #27 Skrevet 24. august 2022 Tøvftta skrev (14 timer siden): Ikke registrert, blandingshund som jeg kjøpte til jentungen. Hunden ble i tillegg gitt bort for 1 år siden, så det er ikke akkurat ferskt. Du kan da ikke bare skaffe en hund til datteren din, og forvente at den skal bo hos far og "ond" stemor når barnet er der?! Skaffer du en hund, er hunden DITT ansvar! Hjelpe meg! Anonymkode: c0ed6...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #28 Skrevet 24. august 2022 Tøvftta skrev (13 timer siden): Nei, hunden ble kjøpt som valp til barnet for 6 år siden. Den onde stemoren kom inn i bildet lenge etter det… mens jeg bodde ett stykke fra de pga jobb så denne stemoren sitt snitt til å gi bort hunden til barnet, mest fordi hun ikke likte hunden! Nå har jeg flyttet tilbake og har mulighet for å ha hund og barna har flere ganger gitt uttrykk for at de savner hunden og vil ha den tilbake, i utgangspunktet ville ikke barna gi den bort i det hele… men her ble vi alle overkjørt! Hva sa barnefar om hunden da du skaffet den? Var han enig, eller overskjørte DU ham? Anonymkode: c0ed6...c4d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #29 Skrevet 24. august 2022 Og du tok ikke tak i det med en gang hunden ble gitt bort? Fordi du ikke kunne ha hund på det tidspunktet? Men kommer et år etterpå når det passer deg og vil ha hunden tilbake? Dere har heller ikke chipmerket hunden? det gjør jo til og med nesten alle katteeiere nå. Anonymkode: 2b7a9...e61 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #30 Skrevet 24. august 2022 Tøvftta skrev (13 timer siden): 😂😂😂😂😂 Dagens kverrulant…??? Jeg bodde i huset med barnefar og barna og hunden! Så ble det slutt. Stemoren flyttet inn, jeg flyttet pga jobb og så fikk jeg høre at hunden var gitt bort. Ga det noe mer mening?? Dette forandre jo alt... Hørtes ikke slik ut i hovedinnlegget Anonymkode: c0ed6...c4d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #31 Skrevet 24. august 2022 Tøvftta skrev (13 timer siden): Nei, hunden ble kjøpt som valp til barnet for 6 år siden. Den onde stemoren kom inn i bildet lenge etter det… mens jeg bodde ett stykke fra de pga jobb så denne stemoren sitt snitt til å gi bort hunden til barnet, mest fordi hun ikke likte hunden! Nå har jeg flyttet tilbake og har mulighet for å ha hund og barna har flere ganger gitt uttrykk for at de savner hunden og vil ha den tilbake, i utgangspunktet ville ikke barna gi den bort i det hele… men her ble vi alle overkjørt! Jeg skjønner henne godt. Du hadde ikke mulighet til å ta vare på hunden. Hvorfor skal det være hennes ansvar å ta vare på noe du har gått til anskaffelse av. Dette er ikke snakk om en ond stemor, men en navlebeskuende og krevende mor. Anonymkode: acbfe...4ab 1
Me for life Skrevet 24. august 2022 #32 Skrevet 24. august 2022 En hund har bra av å bli flyttet frem og tilbake hele tiden. Så jeg synes igrunn det viktigste spørsmålet nå er om hunden har det godt i det nye hjemmet eller ikke? Har hunden et lykkelig liv der den er hadde jeg heller satt alt på konto for lærdom og latt saken ligge. Har hunden det vondt hadde funnet frem bevis på at hunden var dine barn sin. Kjøpekontrakt, bilder osv. Først oppsøkt det nye hjemme og tatt en seriøs samtale, så oppsøkt politet og bedt om hjelp hvis det ikke nyttet. Det er jo ikke lov å gi bort annens eiendom. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #33 Skrevet 24. august 2022 Du overlot hunden til barnefar da det ble slutt og du flyttet. Etter en viss stund vil hunden da ha blitt ansett som hans eiendel. Han omplasserte så hunden (du kan skylde på stemor om du vil, men barnefar sa seg enig i å omplassere hunden), og du gjorde ikke et øyeblikkelig forsøk på å få hunden tilbake til deg fordi du ikke hadde mulighet til å ha hund. Nå har den nye eieren hatt hunden i ett år, og du vil ha den tilbake fordi du nå har mulighet til å ha hund? Det er ikke sånn det fungerer. Det sluttet å være din hund da du overlot den hos barnefar uten avtale om at den skulle tilbake hos deg. Du ga den til barnefar, og han omplasserte den. Anonymkode: 3a043...ab6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå