AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Jeg har en hund på ca. 1,5 år, en rase som er valpete lenge, opptil 3 år. Det er også en rase som krever mye. Vel… Fra han var valp, var han veldig rolig. Det var sjelden raptus, sjelden masse energi-kick, eller herjing. Favoritten var og ligge inntil og kose, eller bare følge etter i huset mens jeg drev med ting. Han herjet og lekte bare med andre hunder, og slik har det også blitt nå som han er unghund. Han liker ikke leker eller å leke, eller gå så mye tur, han syns det er så fint og henge på gresset utenfor, i hagen, på uteplassen og hvor enn jeg er. På dagen liker han og sove. Er ute med han ca. 4-6 ganger om dagen. Ellers kan jeg finne han på verandaen hvor han ligger og soler seg, eller på teppet helt slått ut. Så han beveger seg rundt i huset og finner ulike steder og være på. En sjelden gang går han og finner seg et bein og koser seg med det i en halvtime. Jeg er mye sammen med han, samtidig som han syns det er helt fint og være alene hjemme også. Jeg prøver ukentlig og gjemme godbiter for og øve på søk, har mentale aktiviteter, koser masse, og trener på kommandoer. Presenterer maten på ulike måter enn bare i matskålen så han får tenke litt annerledes og bruke tid på det. Jeg tar han også med i hundeparken i ny og ne for og løpe litt med andre hunder. Dette liker han godt. Men jeg føler bare «det burde vært mer». Jeg vet ikke hva mer er, men jeg vil han skal ha det best. Samtidig er han en glad og fornøyd, og ikke minst en helt frisk hund. Det er min første hund, og han er alt annet enn alle hunder jeg kjenner. Andre hunder liker å leke, løpe rundt, gå på tur og helt vanlige hundeting! Han er liksom bare glad om han får henge og være med på ting, og krever så svært lite. Han er bare så utrolig lugn hele tiden! Er det noen som har hatt en såpass rolig hund? Har han bare alltid vært en «gammel hund» i ung hundekropp? Anonymkode: 0818d...c8c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Noen hunder er bare slik 😊 har en sånn selv, en rase som tilsier stikk motsatt av han, men han er kjempe rolig og bedagelig. Alle er forskjellige, akuratt som vi mennesker er 😊👍 Anonymkode: 545fe...341
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 Min forrige hund var slik, så rolig og grei helt fra han var valp. Den jeg har nå er en helt annen historie😬 så bare nyt det😄 Anonymkode: 8ec7a...8c5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #4 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen hunder er bare slik 😊 har en sånn selv, en rase som tilsier stikk motsatt av han, men han er kjempe rolig og bedagelig. Alle er forskjellige, akuratt som vi mennesker er 😊👍 Anonymkode: 545fe...341 Takk for at du deler! Har tenkt om jeg gjør noe feil, eller om jeg burde gjøre mer - men han virker og trives akkurat slik vi har det. Han vil jo ikke, hvis jeg tenker vi skal gå mer tur for eksempel. Skal prøve legge bort min «dårlige samvittighet» for at det burde vært noe mer Anonymkode: 0818d...c8c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #5 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min forrige hund var slik, så rolig og grei helt fra han var valp. Den jeg har nå er en helt annen historie😬 så bare nyt det😄 Anonymkode: 8ec7a...8c5 😄 Godt det er flere! Anonymkode: 0818d...c8c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå