Gå til innhold

Drev du med ringpigg da du var barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gjorde det i oppveksten. Det var gøy. Men hadde blitt irritert hvis noen gjorde det på meg idag. Hyklersk eller hva?🤣

Anonymkode: 560fa...7d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det? En lek hvor man stikker pigger i en ring?

Anonymkode: 98e1d...cf1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det? En lek hvor man stikker pigger i en ring?

Ringer på dørklokka og pigger av, antar jeg..

Anonymkode: 35e8a...bf8

Skrevet

Var ingen som hadde dørklokke i min oppvekst.  Men vi brukte isoporstykker til å gni på et vindu f.eks. Det hørtes grusomt ut!😆

Anonymkode: 11608...905

Skrevet

‘Ring på spring’ kalte vi det. Og ja, vi holdt på med det. 

Anonymkode: e34f9...259

Skrevet

nei, såpass til drittungen var jeg aldri...        

Anonymkode: ecc0c...12f

• Liker 1
Skrevet

Ah gledene ved barndommen, vi brukte og feste kram snø til ringeklokka :) 

Anonymkode: 02ae5...ef2

• Liker 1
Skrevet

Ahh, ringing on and stikking off. Folk bare slapp bikkja på oss. Tøft å vokse opp som bygdepøbel.. 

Anonymkode: e0c0b...88a

Skrevet

Ringapigg var dødsmorsomt! De mest pøblete tok søppelringapigg også, altså satte søppelkassa foran døra før de ringte på og stakk. Det gjorde aldri jeg, for det var litt i drøyeste laget. Vanlig ringapigg, derimot er uskyldig moro. 

Anonymkode: 44eee...f56

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

nei, såpass til drittungen var jeg aldri...        

Anonymkode: ecc0c...12f

Å giiiid! Gikk du på søndagsskole også eller og satt som et tent lys på første rad gjennom hele skoletiden?

Er mange rampestreker som er mye verre enn ringapigg, gitt...

Anonymkode: 44eee...f56

Skrevet

Ja, det gjorde vi ofte. Kjempegøy 😂 Nesten skuffet over at niåringen min og kompisene hans ikke driver på med det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ringer på dørklokka og pigger av, antar jeg..

Anonymkode: 35e8a...bf8

Åja. Ja, det gjorde jeg én gang, det var en som bodde på en litt uvanlig plass. Var litt spennende men gjorde det aldri igjen, pga en kombinasjon av at det føltes slemt og ikke var så kjempegøy.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har prøvd, men syns aldri det var noe særlig. Følte meg mest slem og frekk. Syns ikke det var særlig spennende heller - å se en person åpne døra liksom haha? 

Anonymkode: 0b05d...1bc

Skrevet

Vi drev masse med "ring og spring"! En del unger i nabolaget nå driver med det, og jeg klarer aldri bli noe sur på det, for jeg tenker på det som karma for all pøblingen jeg drev med som barn.

• Liker 1
Skrevet
Hannah80 skrev (50 minutter siden):

Ja, det gjorde vi ofte. Kjempegøy 😂 Nesten skuffet over at niåringen min og kompisene hans ikke driver på med det. 

Nå har jo de fleste kamera, så da er det nok ikke like gøy. 

Gjest AprilRyan
Skrevet

Ja, vi gjorde det. Jeg synes det var både skummelt og gøy. Vi bølleringte fra telefonkiosk også 😄

Skrevet

Ja det gjorde vi på sene Lørdagskvelder noen var treige med å få på seg fillene så man fikk brukt tape også sånn at knappen stod inne :) tjukk sølv tape :)  

Skrevet

Vi både ringepigget og tulleringte i telefonen, det var bare uskyldig morro. Det var en gang i blandt, og kun hos de sure pompene som ikke tålte noenting og hatet oss ungene bare fordi vi fantes- da var det gøy å erte sånne folk noen ganger. Som sagt helt uskyldig og jeg hadde ikke brydd meg om noen gjorde det mot oss i dag. Litt rampestreker får man tåle tenker jeg, synd folk ikke tåler noe lengre i dag. I dag er liksom "alle" surpomper 😅

Anonymkode: 0802f...826

• Liker 1
Skrevet

Noen barn gjorde det i nabolaget her en dag. Og jeg ble så glad for å se det! Jo mer de leker, jo sunnere er det. Tror det finnes nok av barn som allerede er skjermavhengige som 9-åringer i dagens samfunn, så jeg støtter de ;) Vurderte til og med å gi de noen tips om gjemmesteder, men holdt meg fra det. 

Anonymkode: 95ed2...e61

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg var ingen drittunge. På den tiden hadde vi respekt for andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...