Gå til innhold

de 2 største har flyttet ut, yngstemann er konfirmant til våren, og jeg er gravid med 4 mann, hjelpes , hva gjør vi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 voksne gutter på 24 og snart 22 som går på skolen et annen by enn det vi bor i og en jente på 14, blir 15 i Januar, jeg er godt gift og vi har vert gift i 26 år neste år, vi er 46 og 48 og nå er jeg gravid med 4mann, vi ble mildt sagt overrasket, vi tenkte det bare var overgangsalderen,men når magen vokste var vi redd for kreft, tenkte ikke graviditet i hele tatt,da jeg var sikkelig dårlig med guttene og sikkelig kvalm men jenta,men ingenting nå.

babyen nå har vi termin med 26 desember, så er for sent for abort,men det hadde heller ikke vert aktuelt,men hva gjør vi nå? noe andre som har opplevd og bli mamma og pappa så sent?

Anonymkode: aeec9...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke så mye å gjøre nå? Jeg antar dere har vært til de undersøkelser som finnes siden du er så langt på vei, Når fant du det ut, egentlig? 

Jeg har ganske mange venninner som fikk attpåklatt da de var 42-43 (kanskje en på 44, husker ikke), men ingen på 46. Det er jo nesten et mirakel! 

Venninnene mine har bare storkost seg og tatt alt med stoooor ro. :fnise: Drevne mammaer. Men i alle tilfellene har det vært ønsket og planlagt, så for deg er det jo litt annerledes. 

Forslag: Nyt den lille gaven du får. 

Anonymkode: dd4c2...8c1

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å stålsette seg for en ny runde med baby 😛 attpåklatter er det mange av (min samboer er en), å det går helt fint. Dere er voksne, og med 3 unger er dere vel relativt trygge og avslappede i rollen også. 
Det blir nok kos, selv om dere kanskje ikke var helt forberedt på det 😅 

Anonymkode: a4bf8...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller adoptere bort ❤️ Det er flere barnløse, som går gjennom nøye utredning, som ønsker å ta imot et barn. 

Anonymkode: 2c616...1e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller adoptere bort ❤️ Det er flere barnløse, som går gjennom nøye utredning, som ønsker å ta imot et barn. 

Anonymkode: 2c616...1e8

Det er neppe en problemstilling for folk som er etablerte.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barnet er friskt, er dette ingen krise. Mange har små barn i slutten av 40-åra. Du blir antakelig den eldste moren på trinnet til barne deres. Mannen din blir antakelig jevnaldrende med noe andre fedre.

Og om ikke annet slipper dere å bekymre dere for stillheten med tomt hus med det første ;som en annen tråd handler om).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Eller adoptere bort ❤️ Det er flere barnløse, som går gjennom nøye utredning, som ønsker å ta imot et barn. 

Anonymkode: 2c616...1e8

Nei vi vil beholde det

Anonymkode: aeec9...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har 2 voksne gutter på 24 og snart 22 som går på skolen et annen by enn det vi bor i og en jente på 14, blir 15 i Januar, jeg er godt gift og vi har vert gift i 26 år neste år, vi er 46 og 48 og nå er jeg gravid med 4mann, vi ble mildt sagt overrasket, vi tenkte det bare var overgangsalderen,men når magen vokste var vi redd for kreft, tenkte ikke graviditet i hele tatt,da jeg var sikkelig dårlig med guttene og sikkelig kvalm men jenta,men ingenting nå.

babyen nå har vi termin med 26 desember, så er for sent for abort,men det hadde heller ikke vert aktuelt,men hva gjør vi nå? noe andre som har opplevd og bli mamma og pappa så sent?

Anonymkode: aeec9...06f

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å forberede seg på en liten attpåklatt, tror nok det kan være en positiv opplevelse for søsknene også, nå har dere jo også barnevakt i hjemmet om dere vil ha litt tid for seg selv. Kos dere ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du «hva gjør vi nå»? 
Hva er spørsmålet?

Dere gleder dere, spiser sunt og trener og tar i mot attpå-skatten som den gaven det er.

Anonymkode: c1f90...492

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere gjør da vel ikke noe spesielt? Dere har jo barn fra før så dere vet jo hva dere går til. "Superattpåklatt" er fantastisk, er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hva skal dere gjøre nå? Dere sitter sitter i saksa og blir besteforeldre til yngstemann. Blir fkaut for hen når dere feks er på foreldremøte og alle tror hen har besteforeldrene med seg. Vet at det er for sent nå men i 2022 så er det faktisk fullt mulig å unngå graviditet ved bruk prevensjon. Selv om dere er 46/48 år så kan man selvsagt bli gravid, litt naivt å bare kjøre på og ikke tenke i de baner. Vet at dette er litt slemt sagt men jeg blir litt sinna på ansvarsløse mennesker som helt uten grunn setter seg i en slik situasjon uten at barnet er tatt med i planene. Synes det er dårlig gjort mot et barn at det skal ha gamle sløve foreldre, det er en grunn for at vi får barn når vi er unge.

Men når det er sagt, dere kan adoptere hen bort? Om ikke det heller er aktuelt så må dere ha planene klare for her blir det 18 år med bleier, gråt, sykdommer, tungt og hardere enn sist. 

Adopter det bort til yngre foreldre som ikke kan få barn, vær med på å gjøre en unødvendig og feil situasjon til noe positivt og på den måten gjøre et annet par lykkelige. Ta det voksne valget som er best for barnet, ikke vær egoistisk.....

Lykke til!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nå er det bare å finne en rullator som også fungerer som barnevogn.

 

Det var en spøk.

 

Dere gjør vel det samme som når du gikk gravid de andre 3 gangene. Med ekstra oppfølging vil jeg tro.

Anonymkode: 95eeb...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John McClane skrev (29 minutter siden):

Nei hva skal dere gjøre nå? Dere sitter sitter i saksa og blir besteforeldre til yngstemann. Blir fkaut for hen når dere feks er på foreldremøte og alle tror hen har besteforeldrene med seg. Vet at det er for sent nå men i 2022 så er det faktisk fullt mulig å unngå graviditet ved bruk prevensjon. Selv om dere er 46/48 år så kan man selvsagt bli gravid, litt naivt å bare kjøre på og ikke tenke i de baner. Vet at dette er litt slemt sagt men jeg blir litt sinna på ansvarsløse mennesker som helt uten grunn setter seg i en slik situasjon uten at barnet er tatt med i planene. Synes det er dårlig gjort mot et barn at det skal ha gamle sløve foreldre, det er en grunn for at vi får barn når vi er unge.

Men når det er sagt, dere kan adoptere hen bort? Om ikke det heller er aktuelt så må dere ha planene klare for her blir det 18 år med bleier, gråt, sykdommer, tungt og hardere enn sist. 

Adopter det bort til yngre foreldre som ikke kan få barn, vær med på å gjøre en unødvendig og feil situasjon til noe positivt og på den måten gjøre et annet par lykkelige. Ta det voksne valget som er best for barnet, ikke vær egoistisk.....

Lykke til!

Noe av det dummeste jeg har lest her på lenge. Du vet hva du snakker om eller? Du virker jo bare sykt bitter og misunnelig. 

Anonymkode: 56006...d94

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noe av det dummeste jeg har lest her på lenge. Du vet hva du snakker om eller? Du virker jo bare sykt bitter og misunnelig. 

Anonymkode: 56006...d94

Ha ha ha, det var faktisk vittig skrevet🤣  Men ikke mye bitterhet her, fire barn holder i massevis for oss og fruen vil aldri finne på og ta ut spiralen og risikere at hun blir gravid!!

Misunnelig blir umulig for meg, jeg vet bare at de skal ha barn og at de har 3 barn fra før av, her føler jeg bare med de og håper de finner frem til det beste for barnet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe å gjøre nå, men som datter av foreldre som kom i 70årene mens jeg enda var student, allier deg med de andre ungene dine sånn at siste mann også får skikkelig støtte om han trenger, og at han/hun ikke sitter alene om å ta vare på dere når dere blir eldre. 

Anonymkode: 7648a...e29

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...