Gå til innhold

Adoptivforeldre unner ikke oss ett barn -flere?

Fremhevede innlegg

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet

Slik du formulerer deg og spekulerer i dine foreldres oppførsel, får jeg inntrykket av at det er mye mer til historien vi ikke får med oss her. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
lamorte skrev (1 minutt siden):

Slik du formulerer deg og spekulerer i dine foreldres oppførsel, får jeg inntrykket av at det er mye mer til historien vi ikke får med oss her. 

Ja, jeg stusser også på ts sin side av historien her.

Anonymkode: d0958...5d3

Skrevet

Jeg tenker at om du er sikker på situasjonen, så er det bare å la de melde. Flesteparten av de som jobber i barnevernet er dyktige mennesker med godt utdanningsgrunnlag, så da har dere ingenting å bekymre dere for :) Fokuser på å klargjør dere for babyen som kommer og fokuser på det positive.

Anonymkode: a9015...7a9

Gjest theTitanic
Skrevet

Ut fra netopp en slik situasjon jeg har kjennskap til  så var det ikke noe i veien  med at adoptivbarnet kunne bli forelder... -  på et senere tidspunkt. Tilknytningsvansker og umodenhet ga lite ansvarlige og gjennomtenkte avgjørelser. Nå vet ikke jeg mye om deg, men i tilfellet jeg kjenner til så er adoptivbarnet en flott person som kun trenger tid til modning og utvikling. 

Vi modnes til forskjellig tid. Om din mor er en hønemor,( noe som er på hennes kappe), eller om hun anser deg som umoden, (noe som ikke er en feil, men et tidsspørsmål, ) kan bare de menneskene som kjenner dere vite. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er jo bare vas. Ingen truer med barnevernet mens folk er gravide, med mindre det er tungtveiende grunner for det, eller at melder er psykisk syk. Men slike halve historier er jo nok til å fyre opp BV-motstanderne som ser rødt bare de hører ordet barnevern. 

Anonymkode: 02a07...c4e

Jo, da!

Det går også på tilfeldigheter. :P

Anonymkode: 606cd...47b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Spesielt min mor mener jeg er for ung (er tidlig i 20 årene) og jeg har ikke jobbet så lenge, men jobber nå i helsevesenet. 

Anonymkode: b1b2b...e48

Klart du kan få barn hvis det bare er dette som bekymrer! Det er da ikke noe å bekymre seg for ❤️ Men lytt til moren din og tenk deg om, hvis det er mer hun er bekymret for enn det du skriver her. Kanskje er det ikke noe du skal ta hensyn til, kanskje er det det. Jeg håper dere kan få hjelp til å prate sammen, foreldrene dine og du. Så dette løser seg. Det høres fryktelig sårt ut å bli devaluert slik av din egen mor. Spiller ingen rolle om hun er din adoptivmor. For såklart er det du som bestemmer om du skal få barn nå. Du og partneren din. 

Skrevet

Så moren og faren din vil nå bryte kontakten med deg (og samboeren din) HVIS dere ikke melder dere selv til barnevernet... før babyen er født en gang?

Her må det da ligge mye mer bak i historien som ikke er fortalt. Bare det at du poengterer i overskriften din at det er ADOPTIVforeldre, sier jo litt om hvordan du ser på de som er dine foreldre. Du kaller dem ikke foreldre, men adoptivforeldre. Er det noe nytt, eller har du tatt denne avstanden til dem lenge?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her er det helt sikkert mer til historien enn det du forteller. Om ikke så hadde moren din vært psykisk syk, noe hun ikke kan være dersom hun og mannen har kommet gjennom det strenge nåløyet med å adoptere. 

Anonymkode: 377d3...369

Adoptivforeldre kan fint få psykisk sykdom etter at adopsjon er gått igjennom. 

Min stebarns adoptivmor ble nettopp det, så barnet havnet 100% hos meg og adoptivfar.

Anonymkode: 364ca...c78

• Liker 1
Skrevet

her er det nok mer til historien enn det du forteller

Anonymkode: 18653...51a

Skrevet

Jeg er selv adoptert. Og kjenner meg overhodet ikke igjen i dette du beskriver. Aldri hørt om lignende av andre jeg kjenner heller, som er adoptert. 

Skrevet

Dere/du er jo unge, og har vært sammen veldig kort tid, og du har tydeligvis ikke jobbet lenge, så at hun ikke er overbegeistret forstår jeg godt.

Men at hun "ikke unner deg et barn", er ikke det en ganske umoden tolkning fra din side? Ut av løse luften? Hva er mor og fars måte da, og hva er din måte? At de vil bryte kontakten er veldig dramatisk. Jeg antar de oppriktig mener at dere trenger hjelp og veiledning fra barnvernet, ikke at de ikke unner dere og er misunnerlige og det er fordi du er adoptert. Det gir ingen mening. 

Så enten er de helt på jordet, eller så er du. Kontakt noen fagfolk da, og hør? Hva sier helsesøster? Og hva er mors måte å gjøre (hvilke?) ting på?

Anonymkode: e8727...a61

Skrevet

Hørtes super sært ut

Anonymkode: 37bfd...38f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...