Gå til innhold

Adoptivforeldre unner ikke oss ett barn -flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg og samboer har vært sammen i snart 2 år og venter nå barn. Min mor og far har nå bare ut av løse luften bestemt seg for å bryte kontakten om jeg og samboer ikke melder oss til barnevernet (!!?) og gjør ting på akkurat deres måte. Meget spesielt da hverken samboer eller jeg har noen grunn for å ikke kunne ta oss av ett barn.

Flere adopterte som har opplevd at adoptivfamilie viker når man får barn? Sorgen for stor å kjenne på? Misunnelsen over å ikke få ett eget? 

del erfaringer 

Anonymkode: b1b2b...e48

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei

Jeg og samboer har vært sammen i snart 2 år og venter nå barn. Min mor og far har nå bare ut av løse luften bestemt seg for å bryte kontakten om jeg og samboer ikke melder oss til barnevernet (!!?) og gjør ting på akkurat deres måte. Meget spesielt da hverken samboer eller jeg har noen grunn for å ikke kunne ta oss av ett barn.

Flere adopterte som har opplevd at adoptivfamilie viker når man får barn? Sorgen for stor å kjenne på? Misunnelsen over å ikke få ett eget? 

del erfaringer 

Her er det mer til historien enn at de skal melde dere til barnevernet kun fordi dere får barn og de mener det skal oppdras på en bestemt måte. Har dere ruset dere, gjort kriminelle handlinger, er psykisk syke, går på NAV? Hva er historien?

Anonymkode: 57ce6...716

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvrofor er de urolige for din og samboers omsorgsevne, ts? Det bør du jo si noe om.

Anonymkode: 44d2d...073

• Liker 6
Skrevet

Skjønte ikke hva det har med saken  gjøre at det er adoptivfamilie?

Anonymkode: f387f...2f0

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her er det mer til historien enn at de skal melde dere til barnevernet kun fordi dere får barn og de mener det skal oppdras på en bestemt måte. Har dere ruset dere, gjort kriminelle handlinger, er psykisk syke, går på NAV? Hva er historien?

Nei. Spesielt min mor mener jeg er for ung (er tidlig i 20 årene) og jeg har ikke jobbet så lenge, men jobber nå i helsevesenet. 

Skrevet

Skjønte ikke hva det har med saken  gjøre at det er adoptivfamilie?

Anonymkode: f387f...2f0

Misunnelige på at de ikke kan få egne barn, kanskje?

• Liker 4
Skrevet

Nei. Spesielt min mor mener jeg er for ung (er tidlig i 20 årene) og jeg har ikke jobbet så lenge, men jobber nå i helsevesenet. 

Bor dere sammen? Forsørger dere selv? Er normalt i stand til å ta vare på seg selv og hverandre eller har dere en historie med å trenge "bailout" fra foreldre? 

Anonymkode: 214f8...bc6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bor dere sammen? Forsørger dere selv? Er normalt i stand til å ta vare på seg selv og hverandre eller har dere en historie med å trenge "bailout" fra foreldre? 

Anonymkode: 214f8...bc6

Bor sammen i hus. Begge jobber og aldri fått ett eneste bidrag hjemmefra på hverken leiligheten vi hadde eller hus :) derfor vi er sjokka over reaksjonen 

• Liker 2
Skrevet

Her er det helt sikkert mer til historien enn det du forteller. Om ikke så hadde moren din vært psykisk syk, noe hun ikke kan være dersom hun og mannen har kommet gjennom det strenge nåløyet med å adoptere. 

Anonymkode: 377d3...369

• Liker 7
Skrevet

Dette er jo bare vas. Ingen truer med barnevernet mens folk er gravide, med mindre det er tungtveiende grunner for det, eller at melder er psykisk syk. Men slike halve historier er jo nok til å fyre opp BV-motstanderne som ser rødt bare de hører ordet barnevern. 

Anonymkode: 02a07...c4e

• Liker 11
Skrevet

Har flere venner som er adopterte og kan skrive under på at det er mange adoptivforeldre som aldri skulle ha vært det fordi de er ikke egna til det, men på F eks 80-tallet ble de ikke bakgrunnssjekka like grundig som de forhåpentligvis gjør i dag, så flere fikk adoptere uten at de egentlig var skikka til det.

Vet om flere som ble utsatt for både vold og psykisk mishandling fra adoptivforeldre, så at de drives av misunnelse og ønske om kontroll (narsissistiske foreldre) tviler jeg ikke det grann på! 

Anonymkode: 94235...4c3

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Misunnelige på at de ikke kan få egne barn, kanskje?

Min beste venninne har ingen biologiske barn, men har to adoptivbarn. Hun er virkelig ikke misunnelig på mine biologiske barn, adopsjon er en like stor glede som å få egne barn. 
Jeg tenker at adopsjon kanskje ikke er relevant her- mor er jo like glad i deg som i et biologisk barn. Kanskje du skal høre hva hun har å si, og hvorfor hun tenker at dere ikke er egnet som foreldre. 

Anonymkode: eb067...a73

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har flere venner som er adopterte og kan skrive under på at det er mange adoptivforeldre som aldri skulle ha vært det fordi de er ikke egna til det, men på F eks 80-tallet ble de ikke bakgrunnssjekka like grundig som de forhåpentligvis gjør i dag, så flere fikk adoptere uten at de egentlig var skikka til det.

Vet om flere som ble utsatt for både vold og psykisk mishandling fra adoptivforeldre, så at de drives av misunnelse og ønske om kontroll (narsissistiske foreldre) tviler jeg ikke det grann på! 

Ts er åpenbart ikke født på 80-tallet. 
Det et helt sikkert endel adoptivforeldre som ikke burde vært foreldre, men det er jammen meg også en hel haug med biologiske barn som heller ikke burde vært foreldre. 

Anonymkode: eb067...a73

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Flere venner som er adopterte og alle de har narsissistiske foreldre? Det høres rart ut. Jeg kjenner ei som er adoptert og hun har alltid hatt veldig godt forhold til sine foreldre. Broren er også adoptert fra samme land. Jeg vokste også opp med folk som var adoptert og kjenner ikke igjen den beskrivelsen om mishandling og dårlige foreldre.

• Liker 4
Skrevet

TS, det er mange her som reagerer med vantro, for det virker så fjernt fra det de selv ser for seg. Og man må nok ha forståelse for det.

Jeg tror at du og din samboer bør trekke dere litt unna og gi adoptivforeldrene dine litt tid til å komme seg til hektene. Mulig at de er missunnelige, mulig det er diverse ubearbeida grums som bobler til overflaten. Sett grenser rundt dere, ikke la dere overkjøre eller bli psyka ut.

Masse gratulerer med graviditeten! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Høres veldig merkelig ut, og virker som at det er mer til historien her enn det du forteller (eller ser selv). At du er adoptert har nok ingenting med saken å gjøre. Eventuelt så er det fordi moren din ikke klarte å få barn selv, at hun får en reaksjon, men høres svært merkelig ut for det. 

Fetteren og kusinen min er adopterte, og moren deres er sinnsykt kontrollerende, egoistisk og manipulerende. Dere hadde nok blitt svett, hvis jeg fortalte alt hun har bedrevet - men kan ikke det her. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Narsissisme er en alvorlig diagnose, og en "sjelden" diagnose. Det er svært få som faktisk blir diagnosert med en cluster-b diagnose. Men det går fint an å ha typiske "trekk" i sin personlighet, uten å ha en slik diagnose. F.eks - nedsatt empati, manipulering, egoisme, offerrolle, kontrollerende, ansvarsfraskrivelse osv osv., Dette er "egenskaper" mange mennesker har, og som kan være svært tydelige uten at man er en narsissist.

Oddsen for at alle dine adopterte venner har narsissistiske foreldre er svært lav, men at noen av de har svært negative ("narsissistiske")personlighetstrekk er nok mer riktig. Oddsen for å møte på en reinspikka narsissist er også relativt lav, men å møte på personer med slike trekk i personligheten blir bare mer, og mer - normalt.

Anonymkode: d1605...926

• Liker 1
Skrevet

Ikkesant, en av de trådene hvor vi aldri får den nyanserte versjonen av saken uansett så hvorfor gidde å engasjere seg.

Anonymkode: b05db...712

Skrevet

Det høres da rart ut, skulle jo tro at de ble glade for barnebarn. Her må det ligge mer bak. Kanskje er det noe de ikke har fortalt deg? Hva hvet du om egen adopsjons historie? 

Anonymkode: 69f3a...2a2

Skrevet

Hvilken måte er det de gjør det på da? 

Anonymkode: 284e4...09c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...